'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

souL1991

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:19

ik hoop dat je het verschil weet tussen de pezen en je spieren trainen nancy, anders ben je dom bezig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:52

souL1991 schreef:
ik hoop dat je het verschil weet tussen de pezen en je spieren trainen nancy, anders ben je dom bezig....

Ik mis iets denk ik, waar is dit een reactie op?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 07:52

Mag dat ook wat aardiger.. :wow:

Ik heb gewoon begeleiding hoor en heb gezegd dat ik beetje last had van mijn schouders.
En anders is dat mijn zaak :D
Je mag me best helpen, maar om mij dom te noemen mag je ergens anders heen.

Mindim, ik had gister wat last van mijn rechter schouder, maar heb wel getraind.
Als dat niet had gegaan, had ik het ook niet gedaan :P Maar het ging gewoon dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:57

Ik heb ook wel eens ergens last van, bijv mijn schouder, ik train dan ook door, wel met minder gewicht, maar puur om de beweging er in te houden. Das alleen maar goed. Pijn is bij mij de grens.
Ik heb wel eens dat ik last krijg bij mijn pols of elleboog, maar weet heel goed of ik iets door moet trainen en wat kan of niet.
Pezen trainen, haha. Die kun je scheuren niet trainen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 07:59

Ik had even met een instructeur staan praten, hij zei dat hij van spierpijn hield :')

Naja, kan me daar wel IETS bij voorstellen, want dan heb je in ieder geval wél getraind :+ Maar om het nou zo geweldig te vinden.. :n Haha

Pijn was gister avond na trainen wel weg :P Dus heb vast niks verkeerds gedaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:01

Ik ben dol op spierpijn, voor mij een teken dat mijn lichaam iets gedaan heeft.

Vanochtend zou ik gaan sporten, maar voel me belabberd, dus maar een keertje niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 08:03

Je kunt toch ook later op de dag gaan? :)
Of komt dat niet uit?

Ik ga vanmiddag na het werken meteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:13

_Nancy schreef:
Je kunt toch ook later op de dag gaan? :)
Of komt dat niet uit?

Ik ga vanmiddag na het werken meteen.

Ik kan alleen in de ochtend. In de middag en avond is mijn zoontje van 5 thuis en mijn man is kapitein op de containervaart, dus niet thuis :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:46

Spierpijn heeft niks met goed trainen te maken he ;) !
Geen spierpijn heeft te maken met een goede cooldown.. Spierpijn heeft nml alleen maar te maken met flink wat afvalstoffen die je lichaam niet af kan voeren !

Ik heb gister weer uurtje pump gedaan, Heerlijk ;D !
Kon alweer meer dan vorige week (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:59

_Patriciaa schreef:
Spierpijn heeft niks met goed trainen te maken he ;) !
Geen spierpijn heeft te maken met een goede cooldown.. Spierpijn heeft nml alleen maar te maken met flink wat afvalstoffen die je lichaam niet af kan voeren !

Ik heb gister weer uurtje pump gedaan, Heerlijk ;D !
Kon alweer meer dan vorige week (:

Ik doe mijn cooldown prima hoor ;) Spierpijn had ik niet gehad als ik niet had getraind, dus heeft wel degelijk te maken dat mijn lichaam iets heeft gedaan en heeft gewerkt. En als ik een behoorlijke sessie hebt gedraaid en ik voer mijn oefeningen correct uit, dan heb ik spierpijn. Spierpijn is scheuring van je spiervezels namelijk.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:02

Ja, dat komt dus door afvalstoffen in je spierweefsel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:14

Spierpijn tijdens het trainen (verzuren) komt idd door melkzuur (afvalstoffen) Late spierpijn, dus een dag later komt door, spierscheurtjes ;) en niet door afvalstoffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:15

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:18

ik vind het wel fijn, had vorige week redelijk spierpijn van de pump, vandaag niet (:

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:26

Meld zich ook! :D
Sporten is heerlijk! Hoe vaker hoe beter!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:14

_Nancy schreef:
Mag dat ook wat aardiger.. :wow:

Ik heb gewoon begeleiding hoor en heb gezegd dat ik beetje last had van mijn schouders.
En anders is dat mijn zaak :D
Je mag me best helpen, maar om mij dom te noemen mag je ergens anders heen.

Mindim, ik had gister wat last van mijn rechter schouder, maar heb wel getraind.
Als dat niet had gegaan, had ik het ook niet gedaan :P Maar het ging gewoon dus..

Ahhh sorry kwam verkeerd over niet gemeen bedoeld!

Als je pezen nooit traint en je sloopt ze door te zwaar trainen ben je de l*l, mn moeder heeft dus dus geloofcme dat is geen pretje!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:39

Hier nog een "verslaafde".

Geestelijk heb ik denk ik serieus wel een probleem, want ik ben een strontchagrijnig krëng als ik één (laat staan twee) doordeweekse dagen niet gesport heb...

Thuis heb ik gelukkig een Leg Magic staan (zeer effectief overigens!), daarmee kan ik dan weer wat rust creëren maar anders heb ik echt mijn hoofd op hol. :\ Verder train ik in de sportschool heel basic: cardio zo lang als ik de tijd heb (ben voltijd student, werk heel hard en heb grote sociale kringen) dat varieert van 20 minuten tot anderhalf uur. En krachttraining een standaard rondje, vooral gericht op benen en buik.

Ik sport voornamelijk om mijn hoofd rustig te houden, ik heb een beredruk leven en de sportschool is mijn momentje voor mezelf: hier kan ik mijn zorgen verwerken tijdens het sporten, even tot het uiterste gaan, een eigen grens stellen etc. :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:56

klinkt wel als n probleem ja haha....
ik hou van sporten kan niet zonder maar sjaggo word ik niet als ik niet ga...alleen jammer maar ja...leven gaat door denk ik dan

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:20

Oh dat het leven gewoon door gaat snap ik ook heus wel hoor :+ haha

Maar ik kan mijn onrust dan nergens kwijt, en daar word ik op een gegeven moment erg vervelend van (dat strontchagrijnig krëng was heel overdreven hoor, heb alleen echt mezelf ermee op dat moment: niemand merkt er wat van, hooguit mensen die me door en door kennen dat ik een stukje onrustiger ben).

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:29

ah misschien een hobby zoeken? khoor dat tekenen vaak helpt tegen zulke dingen!

iets totaal anders : LOL blijkt dat ik op tv west ben geweest in de sportschool op de achtergrond
beter dat ik hard aan het gaan was xD!!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:34

Waarom? Dit is mijn hobby :D

Hahaha ja daar heb je mazzel mee, als je net staat uit te puffen na een uur trainen met een rood bezweet hoofd en een vastgeplakte pluk haar op je voorhoofd kom je er toch wat minder goed vanaf. :7

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:37

inderdaad!, laten we hopen van niet hahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:44

Hoe eh train jij je pezen dan? Pezen zijn de aanhechting tussen spier en bot.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:49

als je minder zwaar traint en meer reps doet worden die ook sterker
als je zwaar traint train je je spieren

als je je pezen sloopt worden ze niet beter omdat ze geen bloed krijgen spieren wel
vandaar dat je altijd laag begint, anders sloop je die ipv je spieren :0

''The overarching goal for most bodybuilders is to gain as much muscle as possible through lifting the heaviest weights possible. When one gets to a certain point in their training, and heavier weights cannot be lifted, a plateau often ensues.

This will more than likely halt progress until further increases can be made. Often, further increases in weight can not be made unless the correct foundations are in place. Sure, training for a number of years and making steady gains is great, but to really take the next step, and pile on the size, power assistance exercises may need to be employed. These strengthen the tendons and ligaments which support the muscles one is wanting to develop. ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:53

Tuurlijk je moet je lijf wel aan veranderingen gewennen, maar in mijn beleving zijn er niet specifiek oefeningen om je pezen te trainen. Geleidelijk je training opbouwen zodat je lijf inclusief pezen er aan kan wennen. Evenals conditie, moet je ook langzaam opbouwen, anders houd je lijf het niet bij.
Dus wanneer je trainen niet overhaast in het begin, doen je pezen vanzelf mee, hoef je niet iets speciaals voor te doen.