Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:47

Hmm verkoop dan jezelf anders, vind ik.
Ik schrik al, ik bedoel, orgaandonor prima maar dan wel als ik het meer voel. :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 16:23

Hahaha ja inderdaad, Hier nog een orgaandonor trouwens!
Maar we gaan wel een beetje offtopic zo :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:12

Hm ja ik weet het niet. Noem mij dan maar egoistisch of ziek maar misschien zou ik een draagmoederschap wel overwegen als er echt heel veel geld tegenover stond. Echt zoveel dat je je niet meer druk hoeft te maken over werken, je huis en andere zorgen. Dat je je eigen kind en jezelf een gelukkig leven kan geven financieel zonder zorgen.
Dan nog is het afstaan misschien moeilijk na de geboorte maar als je je erop instelt dat het puur een zakelijk iets is en je er andere dingen voor terug krijgt wordt het misschien makkelijker.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:40

LCharlotte schreef:
Heeft ze ook een eicel gedoneerd?

Toevallig schoot deze vraag net door m'n hoofd tijdens het eten en ja, mams heeft ook een eicel gedoneerd.
Dus het kindje is in principe van m'n moeder en oom. (Dat klinkt wel gek := )

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 18:52

Ja en ze is dus echt half jouw zus! Wat speciaal!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 18:53

Suzanne F. schreef:
Hm ja ik weet het niet. Noem mij dan maar egoistisch of ziek maar misschien zou ik een draagmoederschap wel overwegen als er echt heel veel geld tegenover stond. Echt zoveel dat je je niet meer druk hoeft te maken over werken, je huis en andere zorgen. Dat je je eigen kind en jezelf een gelukkig leven kan geven financieel zonder zorgen.
Dan nog is het afstaan misschien moeilijk na de geboorte maar als je je erop instelt dat het puur een zakelijk iets is en je er andere dingen voor terug krijgt wordt het misschien makkelijker.

Iedereen heeft zo zijn eigen overwegingen en in principe is die van jou in dit geval hetzelfde asl die vrouwen in India. De krijgen er 5000 euro voor maar daarmee kunnen ze wel hun dochter van een studie voorzien en een huisje bouwen. :j

*edit
In principe vind ik persoonlijk alleen geld geen goede reden om aan draagmoederschap te beginnen, maar dat had ik al eerder vermeld. Wellicht dat je de situatie anders zou zien als het echt een stel in jouw directe omgeving overkomt waar je ontzettend veel om geeft.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 11-08-11 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:27

Suzanne F. schreef:

Vind het net even te ver gaan om iemand egoistisch of ziek te noemen ...
Ik denk dat je bedoelt uit te drukken hoe moeilijk voor jou een draagmoederschap zou zijn en dat je die moeilijkheidsgraad probeert uit te drukken in een bedrag ? Als geld je motivatie is denk ik niet dat je gnoeg motivatie hebt om iets als dit te ondernemen. Ik denk dat je dan niet vrij komt van schuldgevoel of gewetenswroeging. Sommige zaken kennen geen prijs. Tenzij je in india of waar ook woont en dit soort handel echt je enige manier is om te overleven. Overleven is heel iets anders. Een rat in nood maakt rare sprongen. Niet dat ik mensen in india nu vergelijk met ratten ... aub... maar ik bedoel dat je met je leven op het spel er meer dingen mogelijk worden die onder andere omstandigheden ondenkbaar zouden zijn.

Dus ... ik denk dat wanneer geld je enige motivatie zou zijn om een draagmoederschap te overwegen, dan heb je denk ik eerder de motivatie gevonden om het juist niet te doen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 19:30

Mee eens Asjemenauw ten aanzien van India en de motivatie lijkt mij zoals eerder genoemd ook niet optimaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:42

Asjemenauw schreef:
Dus ... ik denk dat wanneer geld je enige motivatie zou zijn om een draagmoederschap te overwegen, dan heb je denk ik eerder de motivatie gevonden om het juist niet te doen.

Ja daar kan je best gelijk in hebben. Het is toch een ver van mijn bed show want betaling is verboden en het bedrag waarvoor ik het zou overwegen wordt toch nooit betaald. Maar misschien is het meer om aan te geven dat de drempel voor mij heel hoog zou zijn inderdaad.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:02

Suzanne F. schreef:
Ja daar kan je best gelijk in hebben. Het is toch een ver van mijn bed show want betaling is verboden en het bedrag waarvoor ik het zou overwegen wordt toch nooit betaald. Maar misschien is het meer om aan te geven dat de drempel voor mij heel hoog zou zijn inderdaad.

Ik heb ooit mijn zwager en schoonzus moeten vragen of ze een eicel of zaadcellen zouden willen doneren. Wat ik hen gezegd heb zeg ik nu jou ook: er bestaat geen goed of fout antwoord. Je moet er 100% zeker van zijn dat je kunt leven met de beslissing die je neemt.
Mijn zwager en schoonzus hadden niet lang nodig om tot een beslissing te komen: het antwoord was op beide vragen nee.
Niet het antwoord waar wij op hoopten maar toch een antwoord waar we verder mee kunnen. Eerlijkheid duurt het langst.

LCharlotte schreef:
Heeft ze ook een eicel gedoneerd?

Poeltje schreef:
Toevallig schoot deze vraag net door m'n hoofd tijdens het eten en ja, mams heeft ook een eicel gedoneerd.
Dus het kindje is in principe van m'n moeder en oom. (Dat klinkt wel gek := )

Hoe heeft jouw moeder toen met jullie gesproken over het aanstaande nichtje in haar buik ?
Ik vraag me eventjes af hoe het gekomen is dat jij je nichtje als je zusje ziet wetende dat je moeder 'slechts' draagmoeder was, zonder te weten dat er ook nog sprake was van eiceldonatie. Bah dat klinkt klinisch maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:06

Nee, dat is ons niet verteld, omdat ik er toen nog niet was. Ik kwam pas twee jaar later. Mijn zus en broer zijn vanaf het begin op de hoogte gesteld. Ook toen ik eenmaal op de wereld kwam, is het ook verteld. Alleen dan op een 'kinderlijke' manier. Beetje bij beetje is er steeds meer verteld. Dat ik niet zeker wist dat m'n moeder een eicel heeft afgestaan, was meer mijn 'fout'. Is vaak zat verteld, maar begon toch even te twijfelen. :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:14

Maar een eicel doneren..ik zit toch te worstelen met de vraag nature of nurture. Je opvoeding en verzorging maakt wie je bent, wie je daadwerkelijk bent. Eiceldonatie zou ik niet emotioneel belastend vinden, het is mijn kind niet, ik broed het niet uit. Als ik menstrueer gaan mijn eicellen ook weg, ahw. Ik zou er zomaar overheen kunnen stappen, er is voor mij geen enkele binding bij.
Met echt baren heb je er negen maanden op gebroed, letterlijjk maar ook figuurlijk en lijkt me dat juist lastiger.
Als ik mijn zus een eicel zou doneren zou het toch haar kind zijn, met het zaad van haar man wordt het geen kind dat identiek is aan mij of aan mijn kinderen.
En de karaktertrekken die in de kiem aanwezig zijn zullen al dan niet zich ontwikkelen door. De zorg en opvoeding die het kind krijgt, en daar is dan in basis voor mijn gevoel weinig meer van mij bij.
Ik zou ook niets voelen voor verplichte kaartjes of zo. Het loopt hoe het loopt en door het donatieproces samen te doorlopen heb je met de wensouders iig al intens contact. Hoe dat verder verloopt moet de tijd blijken dan.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:18

Stukje hierboven klopt volkomen. Je opvoeding maakt wie je bent. Mijn moeder haar opvoeding en mijn tante haar opvoeding verschillen gigantisch. Dat is ook te merken. Mijn broer, zus, broertje en ik hebben veel met elkaar gemeen in karaktertrekjes. Ook zo met bepaalde humor. Daarin kun je goed zien dat wij een andere weg hebben belopen dan zij.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:29

Ik heb een aantal jaren terug aangeboden draagmoeder te zijn voor mijn zusje en zwager. Mijn zusje kan geen kinderen krijgen. Adopteren willen ze niet, ze wilden heel graag een kind 'van zichzelf'. Ik heb er eerst lang over nagedacht, mijn lijft vond zwanger zijn van mijn eigen zoon alles behalve prettig, maar toch had ik het er voor over om het kind van mijn zusje en zwager te dragen.
Het bleek dat een kind 100% van hun niet mogelijk was omdat een eitje van mijn zus ook geen optie was, dus hebben zij er van af gezien. Maar zelfs als ze een eitje van mij hadden willen gebruiken had ik het gedaan.
Overigens zou ik never nooit zulke eisen stellen als jouw zusje deed Asjemenauw. Ik zag het echt als 'uitlenen van mijn baarmoeder', het kind zou mijn neefje/nichtje zijn en het kind van mijn zus en zwager en daar heb ik net zo min wat over te zeggen als wanneer ze het zelf gebaard had. Maar dat is mijn opinie daarin... Ik denk dat als je dat al bij voorbaat niet 100% wilt en kunt loslaten, je er ook niet aan moet beginnen want dat ik vragen om problemen. Want wat als jullie het niet eens worden over een bepaald punt in de opvoeding?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:32

Poeltje schreef:
Stukje hierboven klopt volkomen. Je opvoeding maakt wie je bent. Mijn moeder haar opvoeding en mijn tante haar opvoeding verschillen gigantisch. Dat is ook te merken. Mijn broer, zus, broertje en ik hebben veel met elkaar gemeen in karaktertrekjes. Ook zo met bepaalde humor. Daarin kun je goed zien dat wij een andere weg hebben belopen dan zij.

Maar toch voelt ze meer aansluiting bij jouw moeder dan bij haar huidige moeder.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:34

Om die reden heeft ze het ook niet doorgezet, vind ik ook erg verstandig, ook al is het vast een erg moeilijk besluit geweest om een kans op te moeten geven op een kindje. Maar gelukkig blijft er hoop!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:35

LCharlotte schreef:
Poeltje schreef:

Maar toch voelt ze meer aansluiting bij jouw moeder dan bij haar huidige moeder.

Klopt, maar karakter kun je nu niet meer veranderen. Wij geven haar het gevoel dat ze erbij hoort, maar ze weet ook dat zij nooit zo'n zus/broer band met ons kan krijgen, zoals bijv. mijn zus en ik dat hebben. Geeft verder niet, ik hou net zo veel van haar. :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:37

Toch is dit ook nurture. Als je iemand niet erkent, waardeert, wordt die persoon ongelukkig. Kom je dan in een warm bad van erkenning, is dat veel aantrekkelijker.
Het is imo te kort door de bocht om te zeggen dat ze dus meer naar haar tante trekt dan naar haar moeder want die eicel enz.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:38

Denk niet dat het te maken heeft met die eicel hoor. Meer het feit dat wij wel naar haar luisteren.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:39

Uiteraard, ik gooi het ook niet alleen op de eicel :D
Het is in dit geval ook deels doordat haar eigen moeder altijd moeite heeft gehouden met het feit dat zij haar niet heeft kunnen baren en dat ze niet goed een band heeft opgebouwd met haar dochter.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:40

Ja dat bedoel ik idd, poeltje. :j
Ik reageerde op Charlotte maar was niet snel genoeg. :')
Edit, en weer niet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:34

*proest* excuse me for being 2 quick ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:34

Zei ze lachend. :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:43

Irriteert het je dan?

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:52

Dank je wel voor je reactie Poeltje. Je hebt een hoop onduidelijkheid weten op te klaren.

Francis schreef:
Overigens zou ik never nooit zulke eisen stellen als jouw zusje deed Asjemenauw.

Ik ben mijn zusje nog altijd dankbaar ben voor haar aanbod ... of het nou precies het aanbod was dat we zochten of niet. Het gebaar blijf ik mooi vinden. Ik zie mijn zusje nu in een heel ander daglicht, heb bewondering voor haar.

Mijn zusje zelf heeft ook geen makkelijke zwangerschappen en bevallingen gehad. Ik vind het van haar kant gezien (net als van jouw kant Francis) erg dapper en moedig om ondanks deze gegevens toch een aanbod als dit te doen. Mijn zusje en ik zijn heel verschillend van karakter. Mijn zusje is heel euhh romantisch, iets naief misschien. Ik ben heel nuchter en heel realistisch. Ik ben heel direkt ... zij draait liever om een vraagstuk heen.

Ik weet zowiezo niet of ik haar aanbod had geaccepteerd. Ik wil haar niet nog eens een zwangerschap en bevalling aandoen ... blijft toch mijn kleine zusje en mijn taak als grote zus zijnde is haar te beschermen (vind ik).

Maar goed, het was in elk geval fijn dat we dit aanbod kregen. Al was toen de tijd het vraagstuk draagmoederschap helemaal niet aan de orde. Nu nog steeds niet hoor. Ik heb een gezonde baarmoeder, ik heb eitjes, mijn man heeft zaadjes ... er is nog hoop. Voor mijn gevoel mag ik pas over op plan C als er geen andere opties meer zijn. Ik vind niet dat ik een andere vrouw mag vragen voor mij te dragen wanneer ik dat in theorie ook zelf zou kunnen doen. Beetje te veel Hollywood voor mij. Hahaha en ik ben al zo'n verwend vrouwtje als je het op die manier bekijkt ... mijn man is een stukje jonger dan ik. En nee hij is mij niet getrouwd voor mijn geld want daar heb ik niet veel van. Moet wel liefde zijn dan hahaha