Ik schrik al, ik bedoel, orgaandonor prima maar dan wel als ik het meer voel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Hm ja ik weet het niet. Noem mij dan maar egoistisch of ziek maar misschien zou ik een draagmoederschap wel overwegen als er echt heel veel geld tegenover stond. Echt zoveel dat je je niet meer druk hoeft te maken over werken, je huis en andere zorgen. Dat je je eigen kind en jezelf een gelukkig leven kan geven financieel zonder zorgen.
Dan nog is het afstaan misschien moeilijk na de geboorte maar als je je erop instelt dat het puur een zakelijk iets is en je er andere dingen voor terug krijgt wordt het misschien makkelijker.
Suzanne F. schreef:Hm ja ik weet het niet. Noem mij dan maar egoistisch of ziek maar misschien zou ik een draagmoederschap wel overwegen als er echt heel veel geld tegenover stond. Echt zoveel dat je je niet meer druk hoeft te maken over werken, je huis en andere zorgen. Dat je je eigen kind en jezelf een gelukkig leven kan geven financieel zonder zorgen.
Dan nog is het afstaan misschien moeilijk na de geboorte maar als je je erop instelt dat het puur een zakelijk iets is en je er andere dingen voor terug krijgt wordt het misschien makkelijker.
Asjemenauw schreef:Dus ... ik denk dat wanneer geld je enige motivatie zou zijn om een draagmoederschap te overwegen, dan heb je denk ik eerder de motivatie gevonden om het juist niet te doen.
Suzanne F. schreef:Ja daar kan je best gelijk in hebben. Het is toch een ver van mijn bed show want betaling is verboden en het bedrag waarvoor ik het zou overwegen wordt toch nooit betaald. Maar misschien is het meer om aan te geven dat de drempel voor mij heel hoog zou zijn inderdaad.
LCharlotte schreef:Heeft ze ook een eicel gedoneerd?
Poeltje schreef:Toevallig schoot deze vraag net door m'n hoofd tijdens het eten en ja, mams heeft ook een eicel gedoneerd.
Dus het kindje is in principe van m'n moeder en oom. (Dat klinkt wel gek)
Poeltje schreef:Stukje hierboven klopt volkomen. Je opvoeding maakt wie je bent. Mijn moeder haar opvoeding en mijn tante haar opvoeding verschillen gigantisch. Dat is ook te merken. Mijn broer, zus, broertje en ik hebben veel met elkaar gemeen in karaktertrekjes. Ook zo met bepaalde humor. Daarin kun je goed zien dat wij een andere weg hebben belopen dan zij.
LCharlotte schreef:Poeltje schreef:Stukje hierboven klopt volkomen. Je opvoeding maakt wie je bent. Mijn moeder haar opvoeding en mijn tante haar opvoeding verschillen gigantisch. Dat is ook te merken. Mijn broer, zus, broertje en ik hebben veel met elkaar gemeen in karaktertrekjes. Ook zo met bepaalde humor. Daarin kun je goed zien dat wij een andere weg hebben belopen dan zij.
Maar toch voelt ze meer aansluiting bij jouw moeder dan bij haar huidige moeder.
Francis schreef:Overigens zou ik never nooit zulke eisen stellen als jouw zusje deed Asjemenauw.