"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:51

Op de momenten dat je bij hem bent ben je inderdaad net een pop. Maar meid op DIT moment ben je dat niet. Dus ik denk dat het tijd wordt dat je vanaf hier eens wat verandering aan gaat brengen.
Jij bent de enige die dat kan doen dus grijp je kans. ;) Pak de hulp aan die je aangeboden wordt, laat mensen bemiddelen bij het gedoe met je paard etc. Dat is de enige manier waarop je hieruit komt.

Koffiekan

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 22:58

Ik ben bezig te bekijken wat handig is met de regio's/woonplaatsen die jullie me gestuurd hebben, en natuurlijk de andere voorstellen.. Ik had dit niet verwacht, dus heb even nodig om alles op een rijtje te zetten..
Nogmaals alvast super bedankt allemaal! Ik houd jullie op de hoogte ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 05:55

Koffiekan schreef:
Ik ben bezig te bekijken wat handig is met de regio's/woonplaatsen die jullie me gestuurd hebben, en natuurlijk de andere voorstellen.. Ik had dit niet verwacht, dus heb even nodig om alles op een rijtje te zetten..

Eng he om te ervaren dat er ook goede mensen zijn, heb je niet zoiets wat zit daarachter?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 06:19

Eng he om te ervaren dat er ook goede mensen zijn, heb je niet zoiets wat zit daarachter?[/quote]

Ik heb die ervaring wel en denk dat ook vrij snel. Maar ik hoop dat TS alle hulp met twee handen aangrijpt, want
dit meemaken is vreselijk.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:14

Ik ben er van overtuigd dat we dit hier allemaal met goede bedoelingen doen. :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:17

Koffiekan schreef:

Regio Rotterdam zuid/ridderkerk/barendrecht/ambacht meldt zich voor je :(:)
mocht er iets zijn waar ik je in kan helpen
echt... schroom je niet!
Pb me gewoon :j

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:19

omgeving Sprundel halsteren! ben bereid je te helpen!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:23

TS, ik ben bereid je te helpen in regio Zoetermeer. Ik werk daar als maatschappelijk werker en kan je van daaruit helpen. Daarbuiten kan ik je eventueel helpen in regio Haaglanden, of regio Leiden. Je kan ook eens kijken op de website van de organisatie waar ik werk: www.kwadraad.nl. Wij zitten in het grootste gedeelte van Z-Holland en een gedeelte van Noord-Holland. Eventueel kan ik daarin iets voor je betekenen als je hulp wilt (hetzij met je meegaan, hetzij de betreffende maatschappelijk werker inlichten). Je kan me Pb'en als je interesse hebt :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:23

Wat vreselijk zeg. Ik denk dat verkoop van je paardje idd de beste oplossing is op dit moment. Daarna zou ik toch echt proberen of je aangifte kan doen. Dit mag natuurlijk nooit meer gebeuren.
Jeetje dat een 80 jarige man dit nog in zijn hoofd haalt, wat een zieke vent.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:26

Suzanne F. schreef:
Wat vreselijk zeg. Ik denk dat verkoop van je paardje idd de beste oplossing is op dit moment. Daarna zou ik toch echt proberen of je aangifte kan doen. Dit mag natuurlijk nooit meer gebeuren.

Ik ben echt bang dat aangifte geen zin heeft, omdat TS voor de wet meerderjarig is, en zich nooit verweerd heeft, is de kans groot dat het valt onder vrijwillige seks. TS zal zelf, mogelijk met behulp van bokkers of andere mensen om haar heen, moeten gaan werken aan weerbaarheid en assertiviteit.
Nogmaals dat klinkt heel hard, maar volgens de wet maken ze daar gewoon een harde onderscheid in. Ik hoop dat TS hulp zoekt van een maatschappelijk werker of eerstelijnspsycholoog om dit te verwerken en te zorgen dat het nevernooit meer opnieuw gebeurt. Maar die man heeft feitelijk gezien niets strafbaars gedaan, dus kan ook niet aangeklaagd worden, hoe hard dat ook klinkt... :7

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:33

Ik denk als je aangifte doet en je ouders op de hoogte brengt, je je paard niet hoeft te verkopen. Met een beetje druk op die man, zal hij wel afstand doen van het paard. Ik denk dat als het paard je alles is, het je juist zal helpen deze periode te helpen te doorstaan. Dieren kunnen zoveel meer helpen dan mensen wat dat betreft. En er zijn mensen genoeg in dit topic die hulp hebben aangeboden of zullen aanbieden als je een onderkomen zoekt voor je paard. Sterkte meis, wees sterk en doe aangifte en stap naar je ouders. Het is echt de beste.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:33

Sex tegen je zin is altijd strafbaar, of je nou meerderjarig bent of niet.
Als ik nu tegen mijn zin sex moet hebben met iemand is dat strafbaar. Dat heet verkrachting of aanranding.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:36

jarrah schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik ben echt bang dat aangifte geen zin heeft, omdat TS voor de wet meerderjarig is, en zich nooit verweerd heeft, is de kans groot dat het valt onder vrijwillige seks. TS zal zelf, mogelijk met behulp van bokkers of andere mensen om haar heen, moeten gaan werken aan weerbaarheid en assertiviteit.
Nogmaals dat klinkt heel hard, maar volgens de wet maken ze daar gewoon een harde onderscheid in. Ik hoop dat TS hulp zoekt van een maatschappelijk werker of eerstelijnspsycholoog om dit te verwerken en te zorgen dat het nevernooit meer opnieuw gebeurt. Maar die man heeft feitelijk gezien niets strafbaars gedaan, dus kan ook niet aangeklaagd worden, hoe hard dat ook klinkt... :7

Als ze nee heeft gezegt is dat voldoende om aangifte te doen. Toen het begon was ze minder jarig. Ik zou zeker wel aangifte doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:38

Ik zat vannacht eraan te denken. Die man gebruikt het gezamelijke paard waarschijnlijk als chantage middel, omdat hij weet dat de TS toch wel komt. Maar wát als we de rollen om kunnen draaien? Dat als hij het paard niet meegeeft aan de TS dat ze dan aangifte gaat doen?

Ik weet totaal niet of het een zinvol idee is, en hoe deze man reageert. Je vergooit dan echter wel al je kansen op een normale verkoop denk ik...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:43

Suzanne F. schreef:
Sex tegen je zin is altijd strafbaar, of je nou meerderjarig bent of niet.
Als ik nu tegen mijn zin sex moet hebben met iemand is dat strafbaar. Dat heet verkrachting of aanranding.

Begrijp ik ja, maar als jij dat nooit duidelijk hebt aangegeven zoals TS die het zelf toeliet en zelfs elke keer weer terugkwam 3 jaar lang, dan valt het niet onder aanranding of verkrachting...
Begrijp me niet verkeerd, het is niet mijn mening, ik zou ook graag zien dat dergelijke figuren wel gestraft worden, maar dit is hoe het in de wet omschreven staat...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:44

merenque schreef:
Als ze nee heeft gezegt is dat voldoende om aangifte te doen. Toen het begon was ze minder jarig. Ik zou zeker wel aangifte doen.

Voor de wet ben je op seksueel gebied vanaf je 16de meerderjarig...
Uit het verhaal van TS blijkt niet dat ze 'nee' heeft gezegd...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:46

jarrah schreef:
merenque schreef:

Voor de wet ben je op seksueel gebied vanaf je 16de meerderjarig...
Uit het verhaal van TS blijkt niet dat ze 'nee' heeft gezegd...

Dus als je geen nee zegt stem je in? Je hebt ook non verbale communicatie en iedere idioot snapt dat een meisje van 17/20 niet geinteresseerd is in een vent van 80+ Ze geeft toch aan dat ze omdraait en weg loopt maar dat het niet helpt....?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:46

Nogmaals... dit is echt niet om TS te dwarsbomen of wat dan ook, maar het is de harde realiteit..
Ik heb zelf in januari van dit jaar aangifte gedaan van seksueel misbruik 10 jaar geleden op mijn 14de, dus vandaar dat ik redelijk wat kennis heb op dat gebied...
Daarnaast ook redelijk vaak clienten gehad die in dergelijke situaties hebben gezeten of zitten, en hoe schrijnend ook, het is de harde realiteit dat die man niet aangeklaagd kan worden op deze feiten...
Laatst bijgewerkt door jarrah op 04-08-11 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:48

Zonnetje81 schreef:
Dus als je geen nee zegt stem je in? Je hebt ook non verbale communicatie en iedere idioot snapt dat een meisje van 17/20 niet geinteresseerd is in een vent van 80+ Ze geeft toch aan dat ze omdraait en weg loopt maar dat het niet helpt....?

Volgens de wet wel ja...
Ik begrijp dat, en jij begrijpt dat, maar in de wet hebben ze daar een grens in getrokken wat niet in het voordeel is van TS..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:49

Daar had ik ook aan zitten denken. :j
Desnoods dat er dan iemand meegaat met de ts om als steuntje in de rug te dienen.

Het is alleen dan wel zo dat alleen de ts dan van die man af zou zijn en eventuele andere slachtoffers niet, of ze moet alsnog aangifte doen als ze het paard heeft

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:50

Oh dan kan die man zich beroepen op: ze zei geen nee, ik wist het niet.......???

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:51

Klopt zonnetje...
Mits TS minderjarig was geweest, dan was het sowieso strafbaar geweest...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:56

Koffiekan, enorm veel respect naar jou toe, wat knap dat je het woorden durft te geven, om het andere mensen te laten lezen.
Dit bewijst dat je een sterk persoon bent, en de keuze maakt om hier mee te willen stoppen.

Het is enorm heftig dat het paard te koop staat, maar misschien helpt jouw dit beter om alles te verwerken, en evt. verdere stappen te ondernemen.
Deze man kan niet zo door gaan, kom op voor jezelf.
Het is niet jouw schuld, vergeet dat niet.

Blijf praten, al is het met bokt, als je maar blijft praten.
Schrijf je gevoelens op, of bel met iemand die je vertrouwd.

:(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:00

Caesar schreef:
Ik zat vannacht eraan te denken. Die man gebruikt het gezamelijke paard waarschijnlijk als chantage middel, omdat hij weet dat de TS toch wel komt. Maar wát als we de rollen om kunnen draaien? Dat als hij het paard niet meegeeft aan de TS dat ze dan aangifte gaat doen?

Ik weet totaal niet of het een zinvol idee is, en hoe deze man reageert. Je vergooit dan echter wel al je kansen op een normale verkoop denk ik...

Dat is chantage en evenzeer verboden en dus ook strafbaar. Je begeeft je op erg glad ijs als je die weg zou inslaan.

TS, ik wens je heel veel sterkte.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:02

@Tieneke, dat klopt. Ben ik me ook van bewust. Het schoot me alleen te binnen vannacht...