[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:32

Jolienn schreef:
Citaat:
De pil zorgt er inderdaad voor dat je menstuatie vaak korter en mi9nder hevig en pijnlijk is. Misselijk ben ik er zelf nooit van geweest en ik heb al helemaal nooit gehoord dat mensen ervan moesten braken. Ik denk dat het wel helpt om hem tijdens het eten te nemen, zodat je al iets in je maag hebt als je hem slikt.

Zullen we er wel van maken dat dit kan gebeuren, en niet dat het gebeurt :) Voordat we mensen die er blanco in staan wijs gaan maken dat het zo is.

Je hebt inderdaad gelijk hoor :j
In veel gevallen gaat t wel op, maar voor een deel zal het ook aan jezelf en de soort pil die je krijgt liggen :)

InekeH87

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:25

en als je helemaal pech hebt zoals ik dan ga je er juist meer last van krijgen :P. Voordat ik de pil slikte was ik heel regelmatig en iedere keer maar 3 a 4 dagen ongesteld, ook nergens last van. Integendeel ik had juist meer energie als ik ongesteld was. Nu met de pil krijg ik een week van tevoren al kramp en rugpijn en als ik ongesteld ben heb ik ook veel meer last. Ben dan slap en kan een dag lang bijna niets. Ik ben wel iets korter ongesteld nu nog maar 2 a 3 dagen, maar wel met veel meer last.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:37

Ik neem mijn pil 's avonds, dan heb ik er geen last van.
Als ik ze eens vergeet en ze 's morgens pak, kan ik wel 'raar' gevoel hebben in m'n maag.

Wat het effect van de pil is op je menstruatie, hangt af van persoon tot persoon.
Ik had gewoon geen pijn meer, maar de zondvloed bleef duren. Na een tijdje is die afgewakt, bij mijn zus is het altijd in overvloed blijven komen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:31

Heeft er iemand hier ervaring met de pil doorslikken? 3 maanden/4 maanden ongeveer? :)
Lijkt me namelijk wel errrug handig :)
Heb vaak hoofdpijn in stopweken en nogal rugpijn, en dokter dacht wel dat dat minder zou zijn dan.
Maar, hoe zit het met veel doorbraakbloedingen enzo? Het enige wat de dokter zei was dat dat wel eens zou kunnen gebeuren. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:34

Ik slik mijn pil regelmatig 4 maanden of langer door, geen centje pijn hoor :) Ook niet tot nauwelijks last van doorbraakbloedingen en als ik die heb slik ik gewoon door en is het na 1 of 2 dagen weer over. De bloeding op zich stelt ook niks voor :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:36

Okee :) Want sommigen zeggen juist, dat als je een doorbraakbloeding hebt, dat je dan juist een week moet stoppen, omdat het anders door blijft gaan? Maar, jij hebt dat blijkbaar niet?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:50

Ik ben er zo een die dus niet door kan slikken omdat ik anders doorbraakbloedingen krijg en die stoppen ook alleen als ik dan een stopweek inlas. Heb al een zwaardere pil geprobeerd en dat helpt niet, maar ik weet dat er een hele hoop vrouwen zijn die probleemloos door kunnen slikken. Kwestie van uitproberen dus.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:51

Ja, zoiets zat er aan te komen. Ik ga het nu dan denk ik proberen ja, kijken wat t doet :) Als het echt niks is kan ik altijd weer gewoon stopweken doen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:52

Nee hoor daar heb ik echt geen last van, ik ga gewoon stug door met slikken en het houdt vanzelf op. Nu heb ik ook eigenlijk geen echte doorbraakbloedingen, maar zgnd 'spotting' dus af en toe wat druppeltjes bloedverlies. Zelfs als ik de pil 6 maanden lang doorslik krijg ik geen grote bloedingen, enkel dus heel soms wat kleine druppeltjes :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:53

Zooo, dat klinkt wel heeel erg fijn! Ghehe, hoop dat het bij mij ook zo wordt! :P
Kwestie van uitproberen dan idd! Dat ga ik dan maar doen :) Dankjulliewel! :D

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:55

@Mas, mag ik met jou ruilen :P. Zelfs een week langer doorslikken kan bij mij niet. Volgens mij is mijn baarmoeder autistisch, die laat zich echt niet sturen :P.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:56

InekeH87 schreef:
@Mas, mag ik met jou ruilen :P. Zelfs een week langer doorslikken kan bij mij niet. Volgens mij is mijn baarmoeder autistisch, die laat zich echt niet sturen :P.

Ojee :') Misschien moet ie een paar andere pilletjes erbij? :D :')
Week doorslikken ging bij mij gelukkig prima! :D Dus, langer gaat hopelijk ook normaal!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:57

Simone: ik zou het idd gewoon proberen, je merkt vanzelf hoe je lichaam erop reageert :)

Ineke: hahaha een autistische baarmoeder :P Maar wel jammer dat je niet door kan slikken, ik vind het erg prettig moet ik zeggen, al is het maar om een menstruatie uit te stellen als die op een onhandig moment komt.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:02

Het zou mij ook wel prettig lijken om door te kunnen slikken, vooral met dingen als vakanties. Ik heb het met de wintersport geprobeerd maar toen heeft mijn buik wraak genomen. 8 dagen ongesteld en hartstikke buikpijn :P, nee voor mij dus niet meer doorslikken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:03

o getsie, ja dan kan ik me voorstellen dat je er klaar mee bent wbt doorslikken, waardeloos zeg.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:27

Weet iemand of je na gebruik Nuvaring gelijk veilig over kan stappen weer op de pil?

Van pil naar Nuvaring kon wel zei huisarts toen..

Morgen zoiezo maar ff bellen maar dacht vraag het hier ook eventjes! :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:37

ik had de vorige keer bij de apotheek een goedkope versie van ethinynylestradiol/levonorgestrel 0.03/0,15 meegekregen. vervelende bijwerkingen van en maandag gaf de doorslag.. kreeg migraine aanval.. moest toch nieuwe halen en kreeg gelukkig zo t oude merk mee :D dan maar bijbetalen..

maar..

bij die neppe begint de strip eigenlijk op zondag..(toen ik daar naar overstapte was ik net 1 vergeten dus dat sloot mooi aan) en mn oude merk op maandag.. maakt voor de werking niet uit welke pil je begint maar ik ken mezelf :+ zal ik nou ook omdat ik zon last heb van die bijwerkingen de laatste week "vergeten" op 1 dag na of afmaken en dan gewoon de zondag pakken van mn nieuwe strip? of doorslikken?:S

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:52

SimoneeM schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met de pil doorslikken? 3 maanden/4 maanden ongeveer? :)
Lijkt me namelijk wel errrug handig :)
Heb vaak hoofdpijn in stopweken en nogal rugpijn, en dokter dacht wel dat dat minder zou zijn dan.
Maar, hoe zit het met veel doorbraakbloedingen enzo? Het enige wat de dokter zei was dat dat wel eens zou kunnen gebeuren. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? :)

Ik!
Heb het laatst een echte stopweek gehad in februari dacht ik. Als het al niet vroeger was.
Kreeg afgelopen weekend doorbraakbloedingen, maar dat bleek m'n supplement te zijn :P
En die zijn nu terug over.
Of je moet stoppen/ doorpakken staat in je bijsluiter, die van mij zegt doorpakken, dus dat doe ik netjes.
-neemt ondertussen haar pil-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:45

ikke129 schreef:
ik had de vorige keer bij de apotheek een goedkope versie van ethinynylestradiol/levonorgestrel 0.03/0,15 meegekregen. vervelende bijwerkingen van en maandag gaf de doorslag.. kreeg migraine aanval.. moest toch nieuwe halen en kreeg gelukkig zo t oude merk mee :D dan maar bijbetalen..

maar..

bij die neppe begint de strip eigenlijk op zondag..(toen ik daar naar overstapte was ik net 1 vergeten dus dat sloot mooi aan) en mn oude merk op maandag.. maakt voor de werking niet uit welke pil je begint maar ik ken mezelf :+ zal ik nou ook omdat ik zon last heb van die bijwerkingen de laatste week "vergeten" op 1 dag na of afmaken en dan gewoon de zondag pakken van mn nieuwe strip? of doorslikken?:S

De MG30 en alle andere versies daarvan hebben geen standaard dag waarop je moet starten. Je pakt gewoon degene waar de dag bijstaat waarop jij wilt starten. De strip is rond/ovaal dus heeft geen begin en einde, die maak je er zelf aan :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:52

bij mij is t rechthoekig:S bij beide

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:09

Dan nog kun je gewoon op de dag die je wil beginnen. Wel opletten dat je de 2e dag niet de verkeerde richting uitgaat, dat heb ik wel eens }:0

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:15

ik begin wel gewoon op zondag:) maar al die pillen zijn tog t zelfde? t is alleen ter controle wel lastig ja haha

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:08

Ik meld me even. De vraag zal vast al 10000x gesteld zijn, maar toch vraag ik het.

Hoe zit het nou met de pil? O.O
Mijn dokter zegt dat ik de pil moet beginnnen met slikken als ik ongesteld word, maar als je het slikt word je toch juist niet ongesteld? :O

Pff. voel me dom maarja tis het waard.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:22

slik zelf soms 2 maanden de pil door , inderdaad erg handig voor als bloeding niet uit komt

vind ook met slikken van de pil dat minder buikpijn heb tijdens het moment

het moment dat je stopt met de pil en paar dagen daarna de bloeding komt dat tussen moment voel ik me super goed

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:42

amyyy55 schreef:
Mijn dokter zegt dat ik de pil moet beginnnen met slikken als ik ongesteld word, maar als je het slikt word je toch juist niet ongesteld? :O

Pff. voel me dom maarja tis het waard.

De dag dat je begint te bloeden, begin je ook met de pil. Je blijft dan gewoon bloeden, kan wel iets anders zijn dan anders. :)