Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:35

Heino schreef:
Ik vraag me af waarom TS überhaupt dit topic geopend heeft. Wat wil ze? Medelijden? Nee, lijkt me niet, ze is juist blij. Haar ei kwijt? Waarom, ze zit er toch niet mee?

Moet je ergens mee zitten dan om je ei kwijt te raken?

Uppojono schreef:
Dan had je er inderdaad niets van geweten, maar uit het vruchtje, dat jij parasiet noemt, groeit een mensenleven.. Iets van niet niets voorsteld, maar heel waardevol is..

Iets wat jij heel waardevol vind, dat hoeft een ander dus niet te vinden.
Als mijn ouders bij mij voor abortus hadden gekozen, had ik er idd simpelweg niet geweest, had ik geen weet gehad van mijn leven (want dat had er niet geweest) en had ik dus ook niks gemist. Krom vergelijk dus IMO.

Je vind dat er met respect over abortus gepraat moet worden, dat mag, maar wie ben jij om voor TS te bepalen hoe ze met haar gevoel om gaat?

Het liefst willen een aantal dus dat TS maar gaat liegen. Dat ze het oh zo verschrikkelijk vond om dat kleine leventje weg te laten halen. Want tja, dat wordt geaccepteerd en een andere manier van ermee omgaan kennelijk niet. Triest vind ik dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:42

Vjestagirl schreef:
Suzanne_J schreef:
Ik vind het alleen niet zo slim om er zo happy en luchtig over te doen op bokt, vooral omdat er genoeg mensen zijn die doodgraag kinderen zouden willen maar dit niet kunnen.

Wat heeft dat met de keuze van de TS te maken?

Ik vind het super van je TS, dat je zo'n keuze durft te maken! Een ontzettend volwassen besluit. Ook wel knap dat je het allemaal zo van je af schrijft :).

Nee inderdaad, want waarom zou je rekening houden met de gevoelens van een ander? Das toch nergens voor nodig!!
Ik veroordeel TS verder niet, maar..heel pijnlijk topic, dit :x

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:43

Prima, dat mag jij allemaal vinden.. Jouw mening.. Mijn mening is dat ze respectloos praat.. Helaas kun je mijn mening niet beinvloeden.. Ik vind het heel verstandig dat ze abortus heeft laten plegen, maar daar hoeft niet zo lacherig over gepraat te worden.. Dat vind IK, en daar mag jij anders over denken. Ik ken mensen van heel dichtbij die abortus hebben laten plegen, en die doen er absoluut niet lacherig/relaxed over. Je kunt er 100% achter staan, zonder er zo over te praten.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:44

Uppojono schreef:
Prima, dat mag jij allemaal vinden.. Jouw mening.. Mijn mening is dat ze respectloos praat.. Helaas kun je mijn mening niet beinvloeden.. Ik vind het heel verstandig dat ze abortus heeft laten plegen, maar daar hoeft niet zo lacherig over gepraat te worden.. Dat vind IK, en daar mag jij anders over denken. Ik ken mensen van heel dichtbij die abortus hebben laten plegen, en die doen er absoluut niet lacherig/relaxed over. Je kunt er 100% achter staan, zonder er zo over te praten.

Ben ik het mee eens. :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:44

VivaLaVida schreef:
Nee inderdaad, want waarom zou je rekening houden met de gevoelens van een ander? Das toch nergens voor nodig!!

Dat is inderdaad nergens een verplichting voor zover ik weet en ook vrije keuze van de TS om dit niet te doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:45

Menino schreef:
misschien laten zien dat er ook een andere kant kan zijn, dan de gebruikelijke verhalen.
Het uit de taboesferen halen :) ?

Maar waarom zou je het dan in eerste instantie onder een SA willen openen???

Ik begrijp het niet. TS heeft geen probleem zegt ze. Opent toch een topic, op een manier die in mijn ogen weinig bijdraagt aan "andere dan gebruikelijke verhalen". Enige wat er namelijk in mij opkomt is: bah! Respect heb ik voor mensen die een weloverwogen keuze maken (of dat nu voor abortus is of voor houden doet er dan niet toe) en die er op een volwassen manier mee om kunnen gaan. Een abortus weglachen vind ik niet bewonderenswaardig of knap ofzo. Begrijp dan ook niet waarom een aantal mensen in dit topic het wel knap vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:46

VivaLaVida schreef:

Jij houdt toch ook geen rekening met de gevoelens van TS? Zij moet zich maar aanpassen, terwijl dit haar gevoel is.... Dus moet ze maar gaan liegen.... Daar komt het wel op neer.

Uppojono schreef:

ohjee, nu gaan we weer gooien met "das mijn mening"....
Jij vind dat er niet lacherig over gepraat hoeft te worden, prima. Dan skip je topic. TS hoeft haar gevoel toch niet aan te passen (want ja, zij voelt dit nu eenmaal zo) aan jou? Want jij vind het niet kunnen?
En tja, dat je mensen kent die er absoluut niet lacherig over doen, niemand is hetzelfde, dus wat zegt dat over TS?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:48

Mas schreef:
Ik vind dat TS alle recht heeft om 'happy en luchtig te doen op bokt'. Ze heeft gelukkig een beslissing gemaakt waar zij blij mee is en dat mag ze best zeggen :j Dat er veel mensen zijn met onvervulde kinderwens is heel naar, maar ik heb er een beetje moeite mee dat anderen die geen kinderen willen altijd maar hun mond moeten houden voor die groep.
Ik wil zelf ook absoluut geen kinderen, ik kan TS ook heel erg goed volgen. Maar moeten wij zonder kinderwens dan altijd maar onze mening voor ons houden omdat er misschien wel iemand gekwetst gaat zijn? Ieder maakt andere keuzes in het leven en is daar tevreden mee, je kan daarbij onmogelijk met iedereen rekening houden.

Voor deze uitspraak heb ik respect, ik ben zelf een 32 jarige vrijgezellige mevrouw, die onder geen beding kinderen wil...mensen die kijken je aan alsof ze het in Keulen horen donderen als je ze dit lachend verteld.
TS ik vind het heel knap dat je dit hier zo maar even neer zet! En trek je niets aan van de kortzichtigheid van mensen. Het is JOUW leven en JIJ beslist!
Laatst bijgewerkt door Sieppus op 15-06-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PINK

Ja maar TS haar mening is dat ze het zo mag opschrijven maar andere denken daar anders over ;)
Waarom wil ze dan een schaduwaccount als ze er toch makkelijk over doet?

BraveSpots

Is het niet gewoon een manier om er mee om te gaan Heino? Verwerken moet je sowieso, zelf al is de dag van de abortus de gelukkigste dag is je leven.

Alleen de manier is anders dan misschien wordt verwacht (of soms zelfs gehoopt door sommigen).

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:49

En omdat ik/wij het anders vinden zijn we meteen kortzichtig?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:51

H_Nalanta schreef:
Ik heb het misschien inderdaad een beetje agressief overgebracht, excuses daarvoor.
Ik ben gewoon tegen abortus (helemaal als het voortvloeit uit onveilige sex). Ik geloof namelijk dat ieder mens (al is het nog maar een gedeelde cel; dan nog vind ik dat een kind) het recht heeft om te leven.

Of God al het leven geeft en neemt, ja dat geloof ik. Al ben ik wel voor vrijwillige euthanesie.
De vergelijking met een vlieg vind ik een beetje vergezocht, een mens is iets heel anders dan een vlieg.

Ik kan in sommige gevallen voor abortus zijn als het kind een leven krijgt met alleen maar pijn oid. Maar dan ook wel echt in het uiterste geval, iedereen heeft imo recht om te leven. :)

Ook als je van te voren al weet dat het geen leuk leven gaat worden?
Dat meerdere mensen en het kind zelf ongelukkig zullen zijn, dat de basisbehoeften niet op orde zijn en dat de problemen die ontstaan de staat klauwen met geld gaan kosten?
Get real en welcome to 2011....

Ik kan respect hebben voor een hoop mensen maar niet voor iemand die bewust de ellende opzoekt

Edit: TS, leer hiervan en geniet van je leven, ik heb respect voor jouw beslissing, hadden maar meer mensen dat lef dan waren de wachtlijsten in de jeugd ghz een stuk kleiner en het percentage uitkeringen een stuk lager :o
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 15-06-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:51

BraveSpots schreef:
Is het niet gewoon een manier om er mee om te gaan Heino? Verwerken moet je sowieso, zelf al is de dag van de abortus de gelukkigste dag is je leven.

Alleen de manier is anders dan misschien wordt verwacht (of soms zelfs gehoopt door sommigen).

Zou best kunnen :)
Maar dan vind ik een forum geen geschikte plaats om op deze manier je verhaal te doen. IRL ga je toch ook niet lacherig vertellen dat je net een abortus hebt gepleegd en zooooo happy bent nu? Da's toch gewoon gebrek aan respect voor andermans gevoelens? Of beseft TS niet dat haar verhaal op deze manier vertellen nogal gevoelig kan liggen?

Dat ze die gevoelens heeft, prima. Maar het dan hier neerschrijven, wetende dat je mensen flink kan raken? Nee, zie ik de meerwaarde compleet niet in (plus ik vind het niet erg empathisch)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:52

susannex schreef:

Ja, omdat je haar keuze niet respecteert. Je bent het er niet mee eens en op die manier schopt ze je tegen je zere been.
Mensen onder alle omstandigheden in hun waarde laten ongeacht de keuze die ze maken.
Baas over eigen buik was het toch???

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:54

Sieppus schreef:
susannex schreef:

Ja, omdat je haar keuze niet respecteert. Je bent het er niet mee eens en op die manier schopt ze je tegen je zere been.
Mensen onder alle omstandigheden in hun waarde laten ongeacht de keuze die ze maken.

Nee ik dat heb ik niet gezegd. Ik heb geen respect voor de manier waarop ze het hier maar even zo neer zet.
Ja maar je kan ook denken om mede mensen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:55

susannex schreef:

Niet als het eenrichtingsverkeer is

Uppojono

stef schreef:
VivaLaVida schreef:

Jij houdt toch ook geen rekening met de gevoelens van TS? Zij moet zich maar aanpassen, terwijl dit haar gevoel is.... Dus moet ze maar gaan liegen.... Daar komt het wel op neer.

Uppojono schreef:

ohjee, nu gaan we weer gooien met "das mijn mening"....
Jij vind dat er niet lacherig over gepraat hoeft te worden, prima. Dan skip je topic. TS hoeft haar gevoel toch niet aan te passen (want ja, zij voelt dit nu eenmaal zo) aan jou? Want jij vind het niet kunnen?
En tja, dat je mensen kent die er absoluut niet lacherig over doen, niemand is hetzelfde, dus wat zegt dat over TS?

Waarom zou ik dit topic skippen? Ik vind het prima om te discussieren over abortus. En dat het zwak is om te zeggen dat het mijn mening is, is natuurlijk onzin. Ik geef duidelijk aan waarom ik iets vind en wat mijn gevoel daarbij is. Ik wil alleen de mensen duidelijk maken, dat ik vind dat er niet zo luchtig gepraat hoeft te worden over abortus. Onze meningen staan helaas loodrecht tegenover elkaar. Dat wil niet zeggen dat ik daarom dit topic maar moet skippen!

PINK

stef schreef:
susannex schreef:

Niet als het eenrichtingsverkeer is

Hoezo weer eenrichtingsverkeer?

LadyMadonna

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:58

Geef ik al meerdere keren aan Susanne, er wordt verwacht dat men rekening houdt met mensen die moeite hebben met abortus, omdat zij bijvoorbeeld druk bezig zijn om een kindje te krijgen, maar andersom hoeft er geen rekening met elkaar gehouden te worden. Er wordt geen rekening mee gehouden dat TS dit nu eenmaal zo voelt, dat ze blij is dat ze van haar parasiet (zoals ze het zelf omschrijft) af is. Want dat kan niet en ze moet maar rekening houden met anderen, en dat vind ik dus van de zotte, maar daar draait het elke keer weer op uit

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:00

stef schreef:
Geef ik al meerdere keren aan Susanne, er wordt verwacht dat men rekening houdt met mensen die moeite hebben met abortus, omdat zij bijvoorbeeld druk bezig zijn om een kindje te krijgen, maar andersom hoeft er geen rekening met elkaar gehouden te worden. Er wordt geen rekening mee gehouden dat TS dit nu eenmaal zo voelt, dat ze blij is dat ze van haar parasiet (zoals ze het zelf omschrijft) af is. Want dat kan niet en ze moet maar rekening houden met anderen, en dat vind ik dus van de zotte, maar daar draait het elke keer weer op uit

Sorry daar heb ik over heen gelezen ;)
Ja omdat er zat mensen zijn die het wel moeilijk vinden hoe TS het neer zet. Prima dat ze er blij mee is dat ze van d'r kindje af is.
Andere mensen denken er nou eenmaal anders over..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:01

stef schreef:
Want dat kan niet en ze moet maar rekening houden met anderen, en dat vind ik dus van de zotte, maar daar draait het elke keer weer op uit

Maar zou jij doelbewust een flinke groep mensen willen kwetsen?
Zou je dat IRL doen?
Tuurlijk, je kwetst altijd mensen met je gevoelens, posts en dergelijke. Maar een beetje rekening houden met anderen vind ik op zowel internet als IRL heel normaal. Inlevingsvermogen heet dat.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:01

Ik sta volledig achter je keuze om abortus te laten plegen (ik zou exact hetzelfde doen als ik nu heel per ongeluk zwanger zou worden) maar de manier waarop je het opschrijft vind ik (zoals velen zag ik) eigenlijk niet kunnen. Je komt erg onvolwassen over, je schrijft alsof t appeltje-eitje is, het is verd*mme niet appeltje-eitje. Het is een mensenleven- hoe klein ook.

Ik zou geen tel twijfelen om ook abortus te laten plegen, maar reken maar dat het me wel emotioneel zou raken.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:02

Heino schreef:
stef schreef:
Want dat kan niet en ze moet maar rekening houden met anderen, en dat vind ik dus van de zotte, maar daar draait het elke keer weer op uit

Maar zou jij doelbewust een flinke groep mensen willen kwetsen?
Zou je dat IRL doen?
Tuurlijk, je kwetst altijd mensen met je gevoelens, posts en dergelijke. Maar een beetje rekening houden met anderen vind ik op zowel internet als IRL heel normaal. Inlevingsvermogen heet dat.

Ben het met je eens Heino. :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:03

Sieppus schreef:
susannex schreef:

Inderdaad...

In mijn ogen is het heel simpel; kan je niet natuurlijk zwanger raken dan is daar blijkbaar een reden voor, heel verdrietig maar ook zonder kind kun je gelukkig zijn.
Helaas betekent dit voor sommige mensen dat ze dus niet gelukkig zijn/worden, heel triest en jammer maargoed, ook dat is ieder zijn keuze.
Zoiets laten woekeren heeft totaal geen zin, net zo goed als dat het geen zin heeft verdrietig te worden als een vriendin een nieuwe broek koopt in maatje 36 en ik in 46, of als de buurman een ton wint in de loterij en ik niet.
De manier waarin wij in NL omgaan met kinderen krijgen, de felheid tegen abortussen etc is in mijn ogen echt niet normaal.

Life is a bitch, get used to it en alsjeblieft....laat je niet raken door wat je op een forum leest, de stabiliteit is ver te zoeken dan denk ik.....

@Heino, refererend aan jouw laatste post...nee, in dit soort discussie geef jij een mening weer waar niet over te twisten valt en die schuif je dan vervolgens af op het gebrek van empatisch vermogen van een ander, been there done that

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:04

stef schreef:
VivaLaVida schreef:

Bokt is altijd zo letterlijk, zo realistisch.. zo nuchter.. maar sociaal niet........
Ik zeg niet dat TS zich aan moet passen. Ik leg iemand uit wat een reactie met de keuze van TS te maken heeft.

Heb geen problemen met de keuze van TS, wel met de manier waarop.
Maargoed..... ik ben dan ook bevooroordeeld over dit onderwerp he. Ik schei er mee uit, beter denk ik.