Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annash schreef:GelukkigSucces ermee! (Dit doet 't dan weer wel. et ligt ect aan een aantal toetsen.
)
Duke schreef:Ik heb het volgens mij al eerder in het topic gezet. Maar ik denk dat als je wat ouder wordt, je er niet meer zo'n issue van maakt. HSP in combi met tienerjaren, zal voor veel heftige emoties en ervaringen zorgen. Ik heb toen nooit beseft dat het HSP was (want dat was toen nog niet bekend, althans, niet bij mij). Maar als ik erop terug kijk, herken ik er veel van, wat jullie ook schrijven.
Nu ga ik er veel nuchterder en makkelijker mee om. Alsof ik rond ga vertellen dat ik HSP heb... zelfs niet eens aan mensen die het duidelijk ook hebben omdat die dat vaak zelf niet eens weten (oudere generatie). Ik merk het alleen zo goed... Vind het juist zo leuk om dat te merken. Dat ik mensen zo kan 'lezen'. Voel me ook erg prettig bij HSP-ers. Soms kom ik mensen tegen en die lijken me meer een 'leeg omhulsel' als je begrijpt wat ik bedoel. Zo leeg... en dan een HSP-er... dat lijkt wel een warm bad. Vol emoties. Echt diepte in hun karakter... snap je wat ik bedoel? Zo lastig uitleggen...
Maritje1991 schreef:ik heb ook een boek over HSP, maar dat gaat meer over introverte mensen en ik ben meer een extravert.
ik ga proberen hier wat vaker te lezen, misschien zie ik nog wat nuttige tips van jullie of ik kan mijn ervaringen met jullie delen.
Liefs,