meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:57

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo moe voelt. Heb gisteren gewoon een uur op de bank liggen slapen na een ochtendje in de buitenlucht. Niet handig, nu heb ik vannacht een tijd wakker gelegen :+ en ben ik nog steeds moe.......heb het echt alleen in de lente/zomermaanden dat ik me zo voel, moet wel van de allergie zijn.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:30

Ik kom me ook melden.
jaren lang hooikoorts gehad vorig jaar nergens last van alergeoloog zei dat ik er mogelijk overheen gegroeid was. maar helaas dit jaar is mn hooikoorts weer terug van weggeweest en zit ik weer aan de pilletjes,oogdruppels,neusspray en inhalator.

unika

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:33

ik dacht even dat ik dit jaar niet zoveel last van zou hebben maar de afgelopen 2 weken?
Verschrikkelijk!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:34

Felice_6 schreef:
Hier nog iemand :')

Ik heb er iets van de dokter voor maar dat helpt ook niet echt, toen zag ik iets van A vogel en dat helpt prima heb bijna nergens meer last van :D

Is dat Pollinosan? En hoe snel hielp dat?

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:47

Hier nog iemand met hooikoorts.

Dit jaar zette de hooikoorts pas echt door, regelmatig een vermoeid gevoel, (neus)verkouden, jeukende ogen en dit jaar is één oog nog dikker en rood.

Sinds afgelopen week ben ik begonnen met homeopathische druppels van A. Vogel (Pollinosan). Omdat het homeopathische is zal het in de eerste week een beetje "verergeren", maar in de loop der tijd afnemen, volgens de beschrijving. Maar dit geld voor alle homeopathische middelen. Hoe snel het helpt zal ik hopelijk snel achter komen. Eigenlijk moest ik hier twee weken voor de hooikoorts periode mee beginnen, weer een tip voor volgend jaar.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 06:55

Had gehoopt op vakantie minder last te hebben van hooikoorts, maar heb het veel erger dan in Nederland :')
Red het niet eens met twee pillen Aerius opeen dag.
Constant niezen, jeuk in mijn oren en in mijn gezicht :x

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:44

*kom me ook melden*
Fijn te lezen dat ik niet de enige ben met (erge) klachten... Ik kan me niet heugen dat ik er ooit zoveel last van gehad heb als dit jaar. Heb van de huisarts neusspray en een pilletje gekregen, maar desondanks dat is het nauwelijks te onderdrukken. Heb er vooral 's nachts veel last van; loop dan helemaal vol...
Afgelopen jaar nauwelijks last gehad, misschien door de zwangerschap?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:17

Linda1989 schreef:
Hier nog iemand met hooikoorts.

Dit jaar zette de hooikoorts pas echt door, regelmatig een vermoeid gevoel, (neus)verkouden, jeukende ogen en dit jaar is één oog nog dikker en rood.

Sinds afgelopen week ben ik begonnen met homeopathische druppels van A. Vogel (Pollinosan). Omdat het homeopathische is zal het in de eerste week een beetje "verergeren", maar in de loop der tijd afnemen, volgens de beschrijving. Maar dit geld voor alle homeopathische middelen. Hoe snel het helpt zal ik hopelijk snel achter komen. Eigenlijk moest ik hier twee weken voor de hooikoorts periode mee beginnen, weer een tip voor volgend jaar.

Linda ik slik al een paar jaar Pollinosan, maar dat er 2 weken voor de hooikoortsperiode mee beginnen is, voor mij dan, niet nodig. Ik heb ook geen last van dat het eerst erger wordt voor het beter gaat. Bij mij slaat dat middel in 1 keer aan *\o/*
Ik sta op het moment wel op de volle dosis, jesses zeg wat een pollen op het moment. En ik heb mijn merrie Daisy ook aan de Pollinosan, die heeft ook hooikoorts, zo bleek vorig jaar, die heeft er ook echt baat bij. En ja ik geef liever het mensenmiddel Pollinosan dan dat ik er Prednisolon in moet stoppen ;)

Kunnen we niet met z'n allen een regendans doen??? :D :+ ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:55

echt, loratadine werkt maar 1 week, niet meer.. zit nu helemaal vol, en ik kan nu beter niks slikken, want dan is het nog beter te verdragen..
maar dat NIEZEN! aargh!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:47

Wie heeft nog meer een jeukend gehemelte? en wat de je hieraan?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:58

Jeukend gehemelte is teken van allergie, tja wat doe je er aan? Niets. :=
Heel vervelend, soms echt de neiging om te gaan krabben. :o

Vandaag bij de huisarts geweest, heb nu Xyzal ipv Aerius (waar ik jaren baat bij heb gehad, maar laatste jaren niet meer).

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:04

ik heb sinds vandaag opeens hele erge keelpijn en mn hele nek doet zeer en mn oren zitten steeds dicht heel vervelend.
dat jeukende gehemelte heb ik ook gehad het is vooral heel vervelend maar je kunt er weinig aan doen.

ik heb ook echt het idee dat het dit jaar erger is al voorgaande jaren misschien toch omdat het zo vroeg in het jaar al zo warm is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:10

Niet alleen warm, maar ook erg droog. ;)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:42

Mandyy schreef:
Niet alleen warm, maar ook erg droog. ;)

dat ook zeker

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:21

Ik wrijf altijd met mijn tong over mijn gehemelte als het daar jeukt :')
Hopelijk werkt die xyzal voor je Mandy! Bij mij hielp die ook niet, werd er alleen ontzettend moe van.
Zo raar, ik heb hier hele erge last van hooikoorts, net te paard de bergen in geweest (veel bomen en gras) en daar had ik nergens last van :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:12

Fnanne: toen ik zwanger was had ik ook bijna nergens last van, heb gewoon heel lang helemaal niks aan medicijnen hoeven gebruiken.

Las iets over pollinosan? Heb ik ook geprobeerd, bij mij haalde het niks uit terwijl ik normaal wel goed reageer op homeopathie.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:47

SusanH schreef:
Fnanne: toen ik zwanger was had ik ook bijna nergens last van, heb gewoon heel lang helemaal niks aan medicijnen hoeven gebruiken.

Volgens mij partner zit er dus maar één ding op :+ :D
Maar inderdaad; de symptomen waren toen nauwelijks aanwezig, was wel een verademing.
Heb trouwens dit jaar voor het eerst ook last van wat benauwd zijn, maar ik heb begrepen dat dat er ook bij kan horen...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:00

urselin schreef:
Ik wrijf altijd met mijn tong over mijn gehemelte als het daar jeukt :')
Hopelijk werkt die xyzal voor je Mandy! Bij mij hielp die ook niet, werd er alleen ontzettend moe van.
Zo raar, ik heb hier hele erge last van hooikoorts, net te paard de bergen in geweest (veel bomen en gras) en daar had ik nergens last van :?

-O- Ben me toch duf/raar in m'n hoofd. Alles komt vertraagd aan, werken kostte héél veel moeite.
Misschien went het, dus ga nog even door met de medicijnen tot maandag, anders weer naar de huisarts.
Ik schijn te praten alsof ik stoned ben, traag en sloom. 8)7 Fijn..

Heb dus Xyzal nieuw en nog een nieuw medicijn voor migraine. Kunnen beide moeheid veroorzaken, dus heb ook geen idee waar het nu aan ligt. :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:50

Ik heb een vraagje... Nog nooit hooikoorts gehad. Het begon een aantal weken geleden, verkouden, loopneus, niezen, beetje pijn in de keel en vroeg me af wanneer het door zou zetten en dan zwakte het weer af. Dat gaat nu een aantal weken zo door en ik bedacht me dat ik wellicht hooikoorts heb. Wel wat laat, ik zit namelijk niet in de 'doelgroep'. ;)
Soms een zere keel, dan weer kriebelen en hoesten. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik ben ook best moe en voel me niet ziek maar ook niet lekker fit. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Pas had ik ook een beetje zo'n piepende ademhaling :?

Zijn jullie daarvoor naar de dokter geweest?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:53

Wat een feest, vaak krijg ik bij hooikoorts ook nog een lip vol met blaasjes..
En ja hoor het is weer feest, blaasjes werden zo groot als een stuiver, dus heb ze gisteren lekgeprikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:12

MamboBeach schreef:
Ik heb een vraagje... Nog nooit hooikoorts gehad. Het begon een aantal weken geleden, verkouden, loopneus, niezen, beetje pijn in de keel en vroeg me af wanneer het door zou zetten en dan zwakte het weer af. Dat gaat nu een aantal weken zo door en ik bedacht me dat ik wellicht hooikoorts heb. Wel wat laat, ik zit namelijk niet in de 'doelgroep'. ;)
Soms een zere keel, dan weer kriebelen en hoesten. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik ben ook best moe en voel me niet ziek maar ook niet lekker fit. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Pas had ik ook een beetje zo'n piepende ademhaling :?

Zijn jullie daarvoor naar de dokter geweest?

Zo begon het bij mij ook. En daarna vreselijk prikkende/ tranende ogen. Toen ben ik naar de dokter gegaan ja, want ik kon niet normaal meer zien.. :+

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:26

Bij mij is het echt merkbaar beter met die laserbehandeling geweest :)
Slaap de laatste tijd ook weer veel beter :) zalig!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:19

Wij hebben gisternacht EINDELIJK regen gehad, wat een verademing is het zeg. Een stuk minder pollen in de lucht nu *\o/* Ik werd de afgelopen weken echt kriegel van de brandende ogen, het niezen en je zo slap als een vaatdoek voelen.

@Mambo zou best kunnen, zo begon ik ook.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:00

Nou hopelijk gaat het nu eindelijk regenen!!!! want alles zit nu dicht ben er ook nog verkouden mee...