Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieveranders schreef:Niet iedereen met ADD of ADHD heeft perse medicatie nodig..
Ik denk dat voor veel mensen medicatie kan helpen, ik vind alleen dat het in combinatie moet met verdere begeleiding. Dat vind ik met kinderen tenminste wel. Op mijn werk krijgen ze vaak medicatie, zonder verdere begeleiding en dat gaat vaak niet goed..
njiloj schreef:De psycholoog heeft al wel aangegeven dat ik ook met Ritalin moet beginnen.
randie schreef:Ik sta voor de klas en had twee kinderen in de klas die de diagnose ADD hadden gekregen. Beide kregen medicatie. De een zag ik zienderoog opknappen. Die veranderde van een angstig niet opvallend mannetje is een humoristisch kind wat nu zich goed staande kan houden tussen de andere kinderen. Zijn handschrift werd 10 x beter en zijn resultaten holden vooruit. Het andere kind werd letterlijk een hoopje ellende, super onzeker, veel hoofdpijn, stemmingswisselingen, huilen en niet kunnen aangeven wat er was, en geen verschil in schoolresultaten. Ik schrok wel echt dat ritalin ook dit effect kan hebben, uiteindelijk in overleg met ouders en arts gestopt met de medicatie. En binnen no time was het gezellige vrolijke kind weer terug, zonder hoofdpijn.
Milouloux schreef:Is het zonder medicatie niet te doen?
Skygirl schreef:dwaallicht schreef:Hoe vangen jullie een rebound op na Ritalin? Worden jullie er ook zo prikkelbaar van?
Nieuwe ritalin nemen? En 's avonds na een lange dag was ik altijd al prikkelbaar, is met gebruik van ritalin ook juist minder.
Ik heb alleen wel erg honger dan.
Heino schreef:njiloj schreef:De psycholoog heeft al wel aangegeven dat ik ook met Ritalin moet beginnen.
Les 1: je móet niks, en al helemaal geen medicatieMocht je er zelf niet voor openstaan moet (het enige moeten
) je het zeker niet doen.
Ik ben trouwens begin juni begonnen met bupropion (wellbutrin) maar dat deed helaas ook niks, ondanks de hoge dosering. Ben het dus maar weer aan het afbouwen. Ben benieuwd wat er nog overblijft
Menino schreef:ik weet het niet, om de een of andere reden ben ik er wel veel beter mee om leren gaan. Maar zonder concrete methode ofzo eigenlijk. Maar in ieder geval, ik was als kind altijd heel boos en gefrustreerd omdat nooit iets lukte. Nu nog steeds niet altijd. Maar na de meest falende schoolcarriere heb ik dan toch een diploma gehaald voor de HAVO. En gaan de dingen allemaal best redelijk
Ik merk het wel bij bepaalde dingetjes (autorijden....) En andere praktijkdingen. Maar verder heb ik wel het gevoel dat ik verder best wel goed functioneer als je het vergelijkt met een aantal jaren terug
Al kost het wel wat meer ernergie vermoed ik, want zoals eerder aangehaald voel ik me echt nooit eens uitgerust. Da's wel jammer
dwaallicht schreef:Hoe vangen jullie een rebound op na Ritalin? Worden jullie er ook zo prikkelbaar van?
Milouloux schreef:Waarom kiezen jullie voor ritalin of andere medicatie,
Is het zonder medicatie niet te doen?