Springtouw gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Re: Springtouw gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:47

Jeugdsentiment! Ik doe mee :j

Ik wil toch echt gezonder gaan doen en ik had al een tijdje geleden een springtouw en een hoelahoop gekocht maar ik doe er vervolgens helemaal niets mee natuurlijk ... Maar nu dat ik dit lees krijg ik er helemaal zin in :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:33

Ik wil me ook melden :D Ik heb onlangs mijn springtouw ontstoft :) maar mijn touw is van een soort leer?! KEI hard is het als je het tegen je benen krijgt. Van wat voor materiaal is jullie springtouw? Ik heb die van mij ooit gekregen, 20 jaar geleden ofzo en was toen een profie springtouw? >;) Vind hm vrij zwaar. Wel kogellagers.
Ik spring in de woonkamer, buiten sta ik echt voor aap (woon in de stad :) leuk zo'n straat die even op je neerkijkt terwijl jij aan het jumpen bent :D ) Op dit moment toch geen onderburen :P
Ik spring alleen, want voor al die andere oefeningen heb ik geen motivatie :') Ik ben begonnen met 150 sprongen en was compleet gesloopt :D Het zweet gutste van mijn lijf :)
Ik geef ook wel redelijk snel op, dus hopelijk motiveren jullie een beetje :) en kunnen we elkaar een beetje moed inpraten :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:41

Ik heb een plastictouw maar die is ok echt hard. Die wil je ook niet tegen je lijf aan krijgen. Maar ja als je goed springt dan kan het ook niet mis gaan ;)

Tipje, langzaam opbouwen dan blijf je er ook lol in houden. Springtouwen is echt zeer inspannend dus begrijpijlijk dat je toen gesloopt was. Ik kan ook geen 150 sprongen achter elkaar maken. Spring bewust sessies. Dan hou ik het veel langer vol incl. m'n knieeen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:48

Thats_Me schreef:
Ik heb een plastictouw maar die is ok echt hard. Die wil je ook niet tegen je lijf aan krijgen. Maar ja als je goed springt dan kan het ook niet mis gaan ;)

Tipje, langzaam opbouwen dan blijf je er ook lol in houden. Springtouwen is echt zeer inspannend dus begrijpijlijk dat je toen gesloopt was. Ik kan ook geen 150 sprongen achter elkaar maken. Spring bewust sessies. Dan hou ik het veel langer vol incl. m'n knieeen.

Das best een optie, maar dan moet ik me echt 10x douche op een dag :+

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:22

Ik heb spierpijn van gister :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:23

ShadowFax schreef:
Thats_Me schreef:

Das best een optie, maar dan moet ik me echt 10x douche op een dag :+

Ha ha, je leest mijn post verkeerd ;) Ik spring in sessies. 30x springen, daarna even 30 passen op adem lopen, 30x springen, daarna even 30 passen op adem lopen en dan langzaam opbouwen. Dus niet verschillende keren per dag maar per keer in sessies springen. Dan houd je het langer vol en berijk je meer.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:12

aaaaahhh :) :+ Ga dat eens proberen! Mijn eten is nu aan het zakken, dus straks voor het slapen gaan ff jumpen :)

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:00

Vandaag weer eerst hardgelopen en daarna 4x 200 keer gesprongen. Ging best goed.

Mijn springtouw is ook van plastic (rubber?). Springt lekker licht. En doet niet heel erg pijn als het tegen je benen aankomt.

Bij mij gaat het de ene keer veel beter dan de andere keer. Soms spring ik echt om de 20 sprongen mis en soms haast niet.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 09:48

Op de 1e pagina van dit topic staat een link naar een springschema wat in de Flair heeft gestaan. De videos met de sprongen doen het niet meer maar een eindjes eronder staan de schema's. Die doen het nog wel. Je doet warmingup, x aantal sprongen, oefeningen, weer springen enz.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:06

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:12

Er is al even niet meer gereageerd maar ik vroeg me wel af of het jullie geholpen heeft te bereiken wat je wou?
Bijvoorbeeld stevigere benen, buik, gewichtsverlies, conditie...

Ben benieuwd!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:47

Tja, door een blessure (spier in mijn bovenbeen gescheurd, niet door het touwtje springen hoor!) en daarna een operatie is het springtouw onderin de kast beland....
Maar ik heb me voorgenomen om binnenkort weer te beginnen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:48

Mijn motivatie is weggelopen dus mijn springtouw ligt al een tijdje niets te doen! Maar ik ben ook van plan binnenkort weer te beginnen. :) Nu nog kijken waar ik dat het beste kan doen, op het gras lijkt me niet handig?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:51

Ik wil ook weer beginnen! zeker na die nieuwjaarspondjes die er zijn bijgekomen! :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:57

Rianne_ schreef:
Mijn motivatie is weggelopen dus mijn springtouw ligt al een tijdje niets te doen! Maar ik ben ook van plan binnenkort weer te beginnen. :) Nu nog kijken waar ik dat het beste kan doen, op het gras lijkt me niet handig?

Ik spring in de garage op een stuk tapijt vanwege de demping en dat bevalt me goed.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:58

Dus je denkt dat het op het gras dan ook wel zou kunnen? :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 20:10

Rianne_ schreef:
Dus je denkt dat het op het gras dan ook wel zou kunnen? :)

Lijkt me nu een beetje te nat....

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:11

Toen ik klein was vond ik touwtjespringen in het gras te zwaar. Had altij het idee dat het tpuw als het ware in het gras bleef hangen,. Maar je kan natuurlijk altijd gewoon uitproberen!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:46

Hihi schattig, ik heb net een DVD besteld met touwspring oefeningen.
Vroeg me alleen ook af of jullie er tevreden over waren, kwestie van wat bespiering enzo? merkten jullie iets of totaal niet waardoor het gaan slabakken is en dat er nu stof op lag?

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:38

Leuk, bedankt voor de link!