Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... adresupdate P11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 00:00

Mijn kaart springt er nog steeds uit _O-
Ziet er leuk uit zo!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:47

Welkom bij de club NAH (niet aangeboren hersenletsel) mensen. Ik heb in 96, een week voor mij 32 e verjaardag, een hersenbloeding gehad, ook rechts. Bij mij kwam het door een aangeboren zwakke plek (anneurysma)

Ik heb als restverschijnselen links krachtsverlies, mijn evenwicht is verminderd en mijn emoties gaan nogal eens met me aan de haal maar het ergste is de constante vermoeidheid. Volgens de neurochirurg komt dat omdat andere hersencellen de functie van de beschadigde cellen over moeten nemen en dat kost ongeloofelijk veel energie.

Het herstel na een hersenbloeding duurt ca. een jaar daar andere hersencellen dan nog kunnen beslissen om taken van de beschadigde hersenencellen over te nemen, mooi orgaan he die hersenen :D

Het leren omgaan met je beperkingen duurt echter veel langer, zeker als je veel vechtlust hebt is het heel erg moeilijk om toe te moeten geven dat je bepaalde dingen niet meer kan.

Maar goed we zijn er nog, in de tussen tijd heb ik een prachtige dochter gekregen die actief in de paardensport bezig is waar ik met volle teugen van geniet <3 Zelf rijden lukt niet meer door het krachtsverlies en de vermoeidheid

Ook jij gaat je weg vinden en als ik je berichten zo lees heb je daar de juiste instelling en begeleiding voor, ik werd destijds naar huis gestuurd met de mededeling je bent genezen en klaar zonder ook maar een centje begeleiding. Ik neem wel deel aan een onderzoeksgroep van het AMC naar de gevolgen van een hersenbloeding en ik mag 1 keer in de 5 jaar onder de MRI om te kijken of er zich geen nieuwe anneurysma's vormen.

Het lijkt me in jouw geval wel heel vervelend dat er geen oorzaak gevonden is.

Sterkte
Mijn pb staat voor je open.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:15

ik krijg eigenlijk geen begeleiding mentaal, enkel fysiek word ik begeleidt ;)

Wat komt, dat komt :) ik ben er van overtuigd dat ik vroeg of laat weer in het zadel zit.
Heb zelfs al een leuk aanbod voor wanneer mijn conditie en neuroloog het weer toelaten.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 14:26

Zonder kruk!! (of verstop je m stiekem? :D )
Wat een leuke foto!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:43

hihi, is dat jasje van het 'huispak' van de AH? :D Die heb ik ook :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:28

we hebben hier geen AH :+ heb dat jasje al jaren, zo versleten als wat maar hij zit zo lekker _O- :+: *houdt van haar jasje*

annash: rechtstaan is zonder kruk :j stappen steun ik er amper op :')

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:30

Ik gok dat de jongeman naast haar de kruk is. :D

Nee geintje, super dat je rechtopstaan kan staan meis!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:43

Mooie foto; je straalt als een prachtige zon!

Zet hem op; komt helemaal goed met jou zo te lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:30

Ik mag zaterdag de hele dag naar huis, als dat goed gaat, zondag weer en als da goed verloopt dan mag ik de weekends thuis gaan slapen :D

Afbeelding
en leuk bezoek gekregen! Met lekkere snoepjes en en prachtige muts (ze heeft een winkel met allemaal zelfgemaakte kleding waar ik vaak ga en had gratis een muts gehaakt voor me omdat ik kaal geschoren ben voor de operatie, en bij elke haak had ze een soort "gebedje" gedaan dat ik beter werd en het ging halen :+:) en nu had ze nog eentje mee! :D

Afbeelding
:9
Afbeelding
:+:

ik zou eens een foto verslag moeten maken van alle dolle momenten hier :')

oh en ik heb mijn goede daad gedaan, twee eerstejaar-studenten geneeskunde het intervieuw gegeven dat ze nodig hadden voor hun school. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:43

Wat een onwijs lieve mensen heb je om je heen Kath :+:

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:26

ook hier een n.a.h lotgenootje ik heb 3 jaar geleden een herseninfarct gehad, was toen 21 en was linkszijdig verlamd ook bij mij geen oorzaak gevonden geen hoog cholesterol,geen hoog suikergehalte, geen hoge bloeddruk en geen overgewicht.. wel rookte ik en slikte ik de pil maar ook daar was geen duidelijke aanwijzing voor..domme pech volgens de neuroloog
ennn juist omdat er geen oorzaak was, maar een zeer kleine kans dat het nog een gebeurd want als je iets hebt dat het veroorzaakt dan zou dat nogmaals kunnen...
ik loop inmiddels weer redelijk rond alleen mijn hand wil niet zo mee.
ook ben ik sneller moe en kan niet tegen grote druktes.
ik was ook zo iemand waarvan ze niet dachten dat ik nog ooit zou kunnen lopen maar binnen 2 weken nadat ik verlamd in bed lag liep ik alweer wat pasjes in het revalidatiecentrum!!

meid ik zie mezelf terug in jou, wat een positieviteit en kracht heb jij in je!!!
ik dacht precies hetzelfde als jou tijdens mijn revalidatie en ben ervan overtuigd dat juist dat mij zover heeft gebracht!!!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:35

Ik schrok me naar toen ik dit topic net las! Zie het nu 'pas' maar wil je enorm veel sterkte toewensen.
Al maak ik uit je berichten op dat je je er gelukkig al heel goed doorheen vecht!
Neem de tijd om weer helemaal de oude te worden, het is niet niks wat je is overkomen!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:30

Wat een gave mutsen heb je gekregen Kath :j Ik vind dat je op elke foto zit te stralen, mooi om te zien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:09

Danielle86 schreef:
ook hier een n.a.h lotgenootje ik heb 3 jaar geleden een herseninfarct gehad, was toen 21 en was linkszijdig verlamd ook bij mij geen oorzaak gevonden geen hoog cholesterol,geen hoog suikergehalte, geen hoge bloeddruk en geen overgewicht.. wel rookte ik en slikte ik de pil maar ook daar was geen duidelijke aanwijzing voor..domme pech volgens de neuroloog
ennn juist omdat er geen oorzaak was, maar een zeer kleine kans dat het nog een gebeurd want als je iets hebt dat het veroorzaakt dan zou dat nogmaals kunnen...
ik loop inmiddels weer redelijk rond alleen mijn hand wil niet zo mee.
ook ben ik sneller moe en kan niet tegen grote druktes.
ik was ook zo iemand waarvan ze niet dachten dat ik nog ooit zou kunnen lopen maar binnen 2 weken nadat ik verlamd in bed lag liep ik alweer wat pasjes in het revalidatiecentrum!!

meid ik zie mezelf terug in jou, wat een positieviteit en kracht heb jij in je!!!
ik dacht precies hetzelfde als jou tijdens mijn revalidatie en ben ervan overtuigd dat juist dat mij zover heeft gebracht!!!

hier hetzelfde, op mijn hand na werkt alles mee maar mijn hand blijft echt achter, ondervind jij daar veel hinder mee met paardrijden en in het dagelijkse leven? Sneller moe enz heb ik dan weer geen last van. :)

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:59

mijn hand doet soms gewoon niet wat ik wil.. zo ook met mijn been (voelt zwaar aan)
is bij mij nu 3,5 jaar geleden en met kleine stapjes merk ik nog vooruitgang.
het is vooral nu belangrijk voor je om er zoveel mogelijk voor tegaan voor het meeste herstel
maar zollang je geloofd in jezelf brengt dat je heel ver..

ik heb mijn paard verkocht omdat ik het echt niet meer kon...
moeheid valt bij mij opzich mee maar grote druktes zijn zwaar voor me zo nu en dan.
maar kijk vooral niet naar mijn verhaal want jij bent jij en ieder mens is anders natuurlijk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:54

Wat zie je er goed uit!!!

Jij komt er wel bovenop meid, met die instelling kom je overal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:05

zo, ik heb een weekendje thuis achter de rug, heb de paarden nog eens gezien en ook oneffe grond is geen probleem meer!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:06

Fijn dat je naar de paarden kon! <3
Hoe reageerden ze?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:06

Hoe reageerden de paardjes op je?
Kon je het volhouden wb je energie?
En goed dat het lopen zoveel beter gaat! :)

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:14

super goed zeg!! wat fijn dat het zo goed gaat allemaal

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:20

Oh hey jij hebt je naam veranderd!
Ik kan me jouw verhaal ook nog goed herinneren, geloof dat ik zelfs een kaartje heb gestuurd omdat ik het zo indrukwekkend vond.
Ik ben blij dat jij inmiddels weer enigszins hersteld bent.

Fijn dat je weer thuis bent geweest, Phara..ehh.. Ayasha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:37

Wat fijn dat je je paardjes hebt kunnen zien Kath! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:39

Botervlieg schreef:
Fijn dat je naar de paarden kon! <3
Hoe reageerden ze?

Pret was heel rustig en voorzichtig, normaal is ze vrij bruusk en ondoordacht en was eerst op de gang blijven staan omdat ik rechts nog geen schedel heb, daar mogen dus geen klappen op komen. Maar ze was zó rustig, toen ik in de deuropening ging staan kwam ze heel voorzichtig snuffelen en het was alsof ze alledrie voelde dat ik nog niet zo stevig op mijn benen sta als de laatste keer dat ze me zagen. :+:
Phara was vrolijk, speels maar voorzichtig en die hinnikte meteen zo snel hij mijn stem hoorde!!! :D
Explo legde meteen zijn hoofd op mijn schouder en links.... Rechts bleef hij uit de buurt :+:
Mij maak je echt niet meer wijs dat zulke dingen toeval zijn :+: ze voelen het gewoon.

Roosch schreef:
Oh hey jij hebt je naam veranderd!
Ik kan me jouw verhaal ook nog goed herinneren, geloof dat ik zelfs een kaartje heb gestuurd omdat ik het zo indrukwekkend vond.
Ik ben blij dat jij inmiddels weer enigszins hersteld bent.

Fijn dat je weer thuis bent geweest, Phara..ehh.. Ayasha!

al effe hoor :D Heb idd een kaartje gehad van je! :+: thx!

Jans schreef:
Wat fijn dat je je paardjes hebt kunnen zien Kath! :)

:j ze zagen er goed uit, Pret is wel wat cm's borst-omtrek kwijt, en zelfs nu zit er nog een hengstennek op _O-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:50

Ayasha, meid, ik schrok zo toen ik dit allemaal las! Ik heb nog even in mijn PB-box gekeken naar als onze PB'tjes die over en weer gingen over allerlei onderwerpen: Kinderen, honden met de poten op tafel in het restaurant, zaken betreft geloof, bepaalde bokkers }> .......Van alles!

We zijn elkaar wel eens echt in de haren gevlogen, je bent ook iemand met een behoorlijke persoonlijkheid, een temperamentvol karakter een een enorm dikke schedel :P Maar daarom mocht ik je van begin af aan, je bent een van mijn leukste discussiepartners.

Ik ben blij te lezen dat het herstel voorspoedig verloopt. Zorg er maar voor dat je snel weer helemaal fit bent!

Ik wens je bij het herstel heel veel succes, maar je bent een vechtertje dus ik heb vertrouwen...!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 23:17

Wat hebben jouw paardjes fijn gereageerd Kath :+:
Dat moet heerlijk geweest zijn!