Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:11

hier kan je niet banen zwemmen op vrijdag en zaterdag
dus word zondag weer
nou ja hebben het toch druk in huis dus geen tijd

EllaBellaah

Re: Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:47

Ik wil misschien ook nog 1x in de week extra baantjes zwemmen maar ik zit te twijfelen...

Heb nog steeds spierpijn van dinsdag dus heb goed m'n best gedaan :p

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:50

Dan heb je wel goed je best gedaan ja! :'j

Ben benieuwd hoe ik het ga doen vanavond. :P

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:56

Mag ik me ook melden in dit topic?
Ik heb sinds afgelopen woensdag het zwemmen weer opgepakt. Ik ben 5 maanden geleden bevallen en ik moest nu toch weer eens aan de slag om aan mijn conditie te werken :+ Zwemmen heb ik altijd al erg leuk gevonden, ik ben niet echt een sportschooltype.

Ik werk drie dagen per week en de andere doordeweekse dagen ga ik 's avonds naar mijn paard. Ik wilde eigenlijk op maandag voor mijn werk gaan zwemmen, maar het zwembad is op maandag niet zo vroeg open -O- Na mijn werk had ik vaak geen energie meer over, dus ik was van plan om dan maar in het weekend te gaan zwemmen. Tot ik woensdag terugkwam uit mijn werk en nog energie overhad. Ik had geen zin om op de bank te hangen, dus spullen gepakt en *plons*! ;) Heerlijk! Ik kreeg er juist alleen maar weer meer energie van.

Het was wel druk en het tempo lag over het algemeen laag. Een hoop kletsers ipv zwemmers.. Maar goed, beetje eromheen gezwommen en aardig wat baantjes kunnen trekken. Het viel me gelukkig alles mee met mijn conditie. Ik kan niet wachten om weer te gaan.

Momenteel zit ik wel te wachten tot ik opgeroepen word voor een operatie. Maar daarna ga ik echt weer opbouwen. Misschien meld ik me in de toekomst wel aan voor trimzwemmen.. :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:58

Welkom Figaro!

Vervelend is dat he, dat je om iedereen heen moet zwemmen. Is er geen aparte baan voor de snellere zwemmers?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:00

Saskiaa_ schreef:
Is er geen aparte baan voor de snellere zwemmers?

Die heb ik nog niet gevonden..
Maar zal de volgende keer eens opletten. Al ben ik bang dat ik daar weer net niet snel genoeg voor zwem. Ik wissel ook graag af (schoolslag-bortscrawl-rugcrawl). Ik wil zelf ook niemand in de weg zwemmen natuurlijk.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:02

Dat kan je toch proberen of je dat bij kunt houden? Misschien valt die snelheid wel heel erg mee. :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:12

welkom figaro!!!
ik heb daar ook een hekel aan
ik zwem niet snel maar wel gewoon mijn baantjes en ga niet zitten kleppen
ga ook alleen zwemmen dus heb niemand om te tegen te kleppen
ik zwem nu sinds kort op de dinsdag en donderdag van kwart voor 7 tot half 8 s'avonds
dan is het niet zo druk omdat veel mensen dan nog eten etc
en ik zwem op de zondag ochtend en dan is het vaak wel druk al
maar goed moet toch wat he anders komt het nooit goed met mijn lijf
en dan hopelijk eind volgende maand ook sporten bij de fysio
ben echt zo benieuwd hoe de behandeling voor mij aanslaat volgende week
als het goed gaat dan wil ik gelijk gaan beginnen
word ook vergoed dan door de verzekering dat is wel lekker
nou ja betaal genoeg premie elke maand dus mag ook wel :o

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:31

Figaro, welkom!
Ik heb ook last van kleppende mensen. Meestal zwemmen er een handvol de rest staat aan de zijkant te bubbelen en te beppen. Daar heb je geen last van, maar als ze naast elkaar zwemmend zitten te kleppen of gewoon ergens in het midden blijven stilstaan en hele gesprekken beginnen. Heel ergelijk. In mijn bad heb je geen baan voor snellere mensen, wel in het normale bad maar dat is koud :brr: Dus ik trotseer de kleppende oudjes maar :+

edit: ik zwem van 7 uur in de ochtend tot 8 uur. (di/do) En toch altijd wel druk.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:35

Ik blij dat ik gewoon op de zwemclub zit en daar de mensen meestal wel aardig doorzwemmen. Als je iemand in wil halen, moet je die gewoon aantikken op de voeten en dan moet ie aan de kant. :P Gelukkig ben ik altijd de gene die mensen aantikt en niet de persoon die aangetikt wordt. :P

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:42

bij ons hebben ze 6 banen in het bad wat beschikbaar is (hebben 3 baden)
en in baan 5 en 6 zwemmen echt de fanatiekelingen
ik zwem meestal in baan 1 of 2 dus dat zegd genoeg :+
hoop over een paar weken te promoveren naar baan 3 :')

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:20

Bij ons kun je op een 1/3 van de bodem staan (de rest is dieper) en ipv door te zwemmen tot het eind gaan veel mensen meteen staan en lopen ze het laatste stukje, al kletsend.. %) Schiet lekker op.

Ik ga volgende keer echt opletten of ik niet misschien de 'langzame' baan te pakken had. Het was wel overal even druk, dus ik ben bang dat de mensen zich gewoon verdelen over de banen zonder op snelheid te letten.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:26

Bij ons hebben we drie geschakelde banen waar alles door elkaar zwemt en een baan voor de snelheidsduivels. Maar dat zijn vaak ook meteen weer de echte snelheidsduivels, lees: man, ubergespierd en wedstrijdzwemmer (niet verkeerd om naar te kijken trouwens). Ik zwem heel behoorlijk door en kan de vrouwelijke wedstrijdzwemmers goed bijhouden. Als er niet teveel haantjes in de wedstrijdbaan zwemmen pak ik die dan ook. In de drie geschakelde banen zwemt het me allemaal veel te langzaam (waarom je aan de kant gaat kletsen voor 4 euro entree is me echt een raadsel) en blijf ik slalommen. Ik kan alleen tijdens spitsuur, na 21.00 uur heb ik geen zin meer en 's ochtends ben ik al voor 7 uur de deur uit, dus 's ochtends zwemmen zit er niet in. Irritatie alom dus. Maar we bikkelen door, vind het effect op mijn lijf namelijk wel fascinerend. Zodra het weer het toelaat fiets ik wel weer naar zee ipv het zwembad.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:58

grappig om te lezen dat we allemaal hetzelfde probleem hebben
nou ja grappig....
het zijn vak de ''oudere''mensen die kleppen
of twee van die grietjes die kleppen over jongens en school belangrijker vinden dan zwemmen
tja ga dan lekker op een bankje in het bos zitten of zo maar ga niet in de weg zwemmen
ik slalom ook wel redelijk veel
enigste voordeel is dat ik dan mijn schuine buikspieren train met dat draaien ;)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:28

Kan er niet met het badpersoneel worden overlegd dat het op snelheid wordt opgebouwd? Want van die kleppende taarten gaan natuurlijk nooit samen met mensen die wel willen zwemmen..

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:57

ik weet niet of dat kan eigenlijk
iedereen heeft natuurlijk het recht om te zwemmen

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:08

In mijn geval kan het badpersoneel niet zoveel. Ik zwem in het verwarmde bad en daar doen mensen ook oefeningen omdat ze lichamelijke klachten hebben. Nou doen, dat is de bedoeling :) Maar het is niet echt bedoeld om snel te zwemmen, het is zwemmen voor kneusjes en ouderen :) Daarom probeer ik me ook zo min mogelijk te ergeren, al lukt dat niet altijd.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:43

Ah ja, dan ligt het anders.

Maar ik bedoelde in een bad met banen. Het lijkt mij niet raar dat dat in verschillende snelheden wordt verdeeld. :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:17

ik pak nog wel eens het warme bad om te relaxen na het zwemmen
dan zwem ik wel baantjes maar dan in warm water vinden mijn spieren fijn
.....tot dat ik de deur naar de douche open doe dan vinden mijn spieren het niet meer fijn :brr:
tot ik dan weer onder de douche sta dan weer wel en daarna even niet meer want dan moet ik me afdrogen en aankleden :+
wat een kneus ben ik ook
zondag weer zwemmen jippie *\o/*

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 07:07

Saskiaa_ schreef:
Ah ja, dan ligt het anders.

Maar ik bedoelde in een bad met banen. Het lijkt mij niet raar dat dat in verschillende snelheden wordt verdeeld. :)

Nee, heb je gelijk in. In het normale bad bij ons is dat ook zo. Dan heb je een een paar banen voor super snelle zwemmer en een paar banen voor de 'normale' zwemmers.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:49

worden bij jullie de banen ook echt afgezet met drijvers??

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:23

Goedemiddag , welkom Figaro
Bij ons zijn er wel verschillende banen saskiaa , en de achterste baan zijn de ( mensen waar Kaka graag naar kijkt :wow: ) en dan twee banen voor de zwemmers die tempo hebben , en het grote vak zitten de kletsende sardientjes , die doen watertrappelen zonder dat ze het door hebben. (hebben waarschijnlijk wel zeer goede gesprekkken....)
Maandagavond ga ik weer zwemmen , de afgelopen week ben ik maar 1 keer geweest , ik heb het gewoon gemist.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:35

DDDMakkink schreef:

Bij ons niet per baan, maar per snelheids stukje. Dus dan zitten er bv 4 (weet niet precies hoeveel het er zijn) banen tussen drijvers.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:20

DDDMakkink schreef:

Bij ons per twee banen, een baan voor de heenweg en een voor de terugweg. Je zwemt dus een rondje.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:57

oke dus bij jullie zetten ze het wel af
bij ons dus helemaal niet
dus iedereen zwemt kris kras door elkaar
ben wel eens in baan 1 begonnen en bij 3 uitgekomen :?