[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:00

goedemorgen,

ben net terug van zwemmen, heb ruim 3 kwartier achter elkaar baantjes gezwommen.. ben helemaal kapot maar wel trots.

Ga nu even snel eten.. moet zo 3 paarden rijden.
dus ook weer even flink calorieën verbranden :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:26

Hallo allemaal!
Sorry ik kan geen 40 blz teruglezen, mijn laptop ging kapot dus kon er niet meer op. Maar ik heb nu even een laptop in bruikleen. Dus vanaf hier ben ik er weer ,en het gaat nog steeds wel goed eigenlijk! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:28

schema voor vandaag

O; -
T; -
L; 1 maisboterham met oude kaas (milner) +rucola sla, 1 maisboterham met zalm + rucola sla
T; crackers
A; Geen idee nog
T; Appel met kaneel

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:29

Bij mij gaat het niet zo goed.. denk er nog steeds wel goed om maar ik kan vaak de verleiding niet weerstaan als anderen wel iets slechts nemen. Gister dus ook weer chips gehad en een paar wijntjes, laatst nog een mac flurry.. slecht slecht slecht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:31

stel je gaat naar de mac, neem dan het gezondste wat daar is, een kip salade ofzo :j dan heb je toch iets te eten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:34

Gefeliciteerd iedereen die af is gevallen *\o/* En een :(:) voor iedereen die een dipje heeft :)

Hier ook een dipje, naja dipje. Ik merk dat ik wat aan het doorslaan ben. Als ik gezondigd heb boeit het me niet meer, en de volgende dag eet ik dan nauwelijks :\ Verdikkeme

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:35

ik doe uiteraard ook nog steeds mee ;) Ben in totaal al 7 kilo kwijt! En eentje terug bij van gisteren...

Gisteren was het mijn oma's begrafenis en had in de ochtend een beetje cornflakes met melk gegeten. Op de koffietafel heb ik 2 mini mini sandwiches gegeten met beetje kaas. Dan nog 2 mini mini bruine broodjes met kip curry (beetje) en 1 mini mini wit pistoletje met krabsla. Het waren echt mini broodjes, ongeveer ter grootte van een hand (zonder vingers). Ik heb 1 glas fruitsap genomen en de rest water of thee.

's Avonds besloot de familie nog op restaurant te gaan dus ik ging mee. Het voorgerecht was frituurselsnacks dus ik koos voor 1 bitterbal en 1 loempiaatje (zo'n mini). Daarna had ik vispannetje dat ik nog niet voor de helft heb opgegeten maar heb wel 4 kroketjes en wat frietjes gegeten omdat ik me echt kwaad voelde want de mis was niet gegaan zoals ik gewenst had. Tussendoor ook water blijven drinken. Heb geen dessert genomen.

Voel me dus rotslecht voor gisteren en heb deze ochtend mijn gewoonlijke 30gr cornflakes met glas magere melk gegeten en 3 volkoren beschuiten met gerookte zalm of kaas en als tussendoor zit ik nu aan een halve meloen :D

Voel mij best gelukkig door zo minder te eten, begin mij goed in mijn berenvelletje te voelen. En ik kan prima overal afblijven, nooit gedacht dat ik zoveel karakter had!

Alleen diep vanbinnen laaien de emoties soms nog té hard op...

KOMAAN DAMES WE DOEN VERDER!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:35

Nou ik ga naar de paarden :D ik ga nu ca 2 a 3 x per week naar de paarden terwijl ik maar 1 x hoef :') lol. maar moet dan wel 8 km fietsen :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:38

Ik moest laatst onverhoopt ook bij de mac eten, heb toen een salade met kip genomen gefrituurde kip, en ceaser dressing erover. En een groenteburger. Heb geen idee hoe slecht die eigenlijk is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:39

nou gefrituurd is niet gezond maar het is denk ik wel gezonder dan de rest van de troep :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:39

Ik lust geen salades. :P Dus dat gaat al niet door. Verder is er weinig gezonds bij de mac haha.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:41

Heel irritant heb geen weegschaal thuis dus kan mij niet wegen.. Weet ook niet of ik op de goede weg zit, heb wel het idee dat ik veel vocht kwijt ben omdat mijn ringen losser zitten.

Flying_Angel

Klopt haha, maar goed ik denk dat je beter dit kan nemen dan zo'n stuk gegrild rundvlees, waar een portie zout op wordt gesmeten, ketchup mosterd uien en al die rotzooi. Haha.
Maar goed ik vind die groenteburger echt heerlijk, en ik vind dat ik die af en toe ook best eens mag nemen! :)

Monnie_

ik ben wezen bodypumpen.. serieus ik ken de trap niet af.. wil er iemand mij morgen op mn paard slingeren _O- ik heb namelijk wedstrijd

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:44

Ik til je er wel op haha! :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:53

iemand enig idee hoeveel sport een mens eigelijk minimaal nodig heeft op een dag? En als ik zeg sport heb ik het over wandelen of fietsen haha :') Heb een rugblessure en kan praktisch niks meer...

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:10

Vulina schreef:
Ik lees al een tijdje mee, heb ook meegedaan in het vorige topic, maar het wil bij mij even niet (DRUK!!!) Maar ik moet toch echt even reageren op de borrelles, GENIAAL haha. Hoe kom jij van je paard dan, na 6 jenevertjes?? Ik geloof dat ik er af slingerde ofzo ;)

Knap van jullei allemaal hier, dat jullie het zo goed volhouden!

Valt best mee hoor, meestal drinken we hazelnootcreme jenever en in van die hele kleine glaasjes (ben ook wel wat gewend :o )
Gisteren dus niet meegereden en een biertje gedronken, ik wou het bij 2 houden, het zijn er uiteindelijk 9 geworden -:(-

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:34

Heb eens gelezen dat dara toch nog veel kcal inzitten?? Ga ik eens opzoeken...
(alhoewel.. ik kom nooit bij de mc :o ).

Enne.. maisbrood kun je beter vervangen door bruinbrood (liefst volkoren). Maar t is wel lekker natuurlijk :9 .

Vanmorgen heftig gesport en zit nu een wat verlate lunch-salade met een volkoren boterham erbij.
Vanavond komt er een vriendin eten, maar dan heb ik mooi in de hand wat we eten :P .
Succes allemaal dit weekeind en ben zeer benieuwd naar t weegmoment maandag.
Als ik er weer een kilo in deze week af wil hebben, moet ik nog 0,3 kg afvallen voor maandag :+ .

lifaya schreef:
stel je gaat naar de mac, neem dan het gezondste wat daar is, een kip salade ofzo :j dan heb je toch iets te eten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:42

Gaat allemaal netjes hier :) hier gaat het ook nog steeds goed!

Heb vandaag uitgeslapen tot 11u, toen als ontbijt een volkorencracker met boter en achterham + een glas optimel
Nu net geluncht, volkorenbroodje eiersalade volgens dit recept : http://www.smulweb.nl/1152541/koken/rec ... eiersalade komt uit het boek van Sonja Bakker, en ik vond het echt lekker :j

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:12

Wow, wat gaan jullie snel!
Ik heb gister gezondigd, een handje chips foeifoei.

Vandaag word het:
L - cruesli in melk met beker fristi (laat van bed dus geen ontbijt)'
T - Moet nog wat bedenken, krijgen visite
A - Rijst met gehakt, doperwten, satesaus en ananas
T - mandarijnen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:27

Pff.. ik ben echt kapot van het rijden. Nu lekker omeletje :)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:35

@chipieke: in de regel heb je per dag minstens een half uur beweging nodig. Dat kan van alles zijn: wandelen, fietsen, stofzuigen,...
Kleine dingen maken ook echt een verschil: de trap in plaats van de lift, auto een stukje verder weg parkeren, halte verder nemen bij de bus/tram,...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:13

Zooo.. lekker een handje ongezouten cashewnoten op :). Vind het afvallen zoooveel makkelijker gaan als ik genoeg handige tussendoortje en eten in huis heb!! En: op tijd iets nemen.. dus nog voordat je trek krijgt! Dat voorkomt teveel eten bij mij.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:17

Goed bezig met sporten en eten!!!! _/-\o_
Benieuwd of die bal iets is.. ik kan zoiets niet echt kwijt in mijn appartementje :')

M_D_H schreef:
ik ga zo weer paardje rijden, hardlopen, en les geven waarbij ik waarschijnlijk mee moet rennen :') _O-

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:19

Hehe.. misschien even een krukje gebruiken??!! :') Enneh.. ken? Kan bedoel je :P

Monnie_ schreef:
ik ben wezen bodypumpen.. serieus ik ken de trap niet af.. wil er iemand mij morgen op mn paard slingeren _O- ik heb namelijk wedstrijd