Kinderbedtijd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:11

Jusi schreef:
_Kellyy schreef:
Ik ga meestal half 12 naar me bed, dan slaap ik rond 12u.
Ben nu 17 (over een kleine 2 maanden 18) en mag sinds m'n 16e bepalen hoelaat ik naar bed ga. Dit is bijna nooit tot laat geweest, tenzij ik nog iets af moet maken wat die dag erna ingeleverd moet worden.

Ik kom ook aan de 8u per dag slaap, maar als ik hier zie dat kinders van 13 pas om 11u gaan slapen, vraag ik me af hoe ze het volhouden, ik zou dat echt niet kunnen.

Ik vind 12 uur slapen op een doordeweekse dag toch echt wel laat, hihi. Ik vraag me af wat jij dan laat vindt.

Ik ben echt een nachtmens. :j
Nu moet ik 9u beginnen op mn stage en ga 10 voor 9 weg.. sta dan pas 8u op. :)
Er zijn wel is dagen dat ik echt tot half 2 aan m'n huiswerk zat, omdat ik gewoon iets af moet hebben.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik een tijd had dat ik echt pas 12u naar bed ging, maar dan werkte ik ook wel tot 11 uur!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:50

Skygirl schreef:
kleinvosje schreef:

Wat is er fijn aan 's avonds laat nog internetten? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van...

Zoals nu ook, het is maandagochtend 10 uur, waarom ben je online? Ok, als je ziek bent en thuis, snap ik het en is het geen probleem, maar je zit toch normaal gesproken op dit tijdstip op school? Zit je dan onder schooltijd tijdens de les te internetten? Schandalig...

Dat mag soms gewoon hoor als je het al af hebt. :') Of vind jij internetten op het werk ook zoo schandalig? :))

Prima dat het soms mag, ALS je het al af hebt. Heb ik echt geen problemen mee. Maar er zijn kinderen bij die echt uren online zijn, die zitten dus de hele dag op school te internetten, tenzij ze ziek zijn, en dat is maar weinig het geval.

Internetten op het werk vind ik wat anders, ik heb internet nodig voor mijn werk, dus die staat altijd open. Ik heb dan ook mijn privé mail aanstaan, omdat sommige zakelijke mail via die weg binnenkomt. Vind dat toch wat anders dan onder schooltijd zitten bokken...
Daarbij zit ik ook nog vaak thuis wat te werken, dat compenseert eventuele privé dingen op het werk.[/quote]

heel vaak in de pauze internet ik ook hoor, tijdens de les niet, maar ik kijk soms wel ff hoelaat het is enzo ;) en vaak na toetsen en tekenen enzo mogen we ook even op onze mobiel :D
En ik maak nooit mn huiswerk in 1 stuk door hoor, ben meestal tussen 5 en half 10 verspreid bezig ;)

En even op een paar berichtjes terug; ik snap wel dat je het niet eerst fout moet laten gaan, maar daarmee bedoel ik meer als iemand jouw gegevens heeft, heb je die zelf ergens neer gezet ofzo. zelfde geld voor foto's, ik vind het altijd zo'n onzin van: '' jaa, ik ging strippen voor de webcam, maar hij had beloofd dat die er niets mee zou doen''. Dan heeft degene echt geen tv gekeken, want dat is dus echt gelul gewoon ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:58

Rebeccaa schreef:
DDDMakkink schreef:
ik vind het wel naief dat je denkt dat het dan wel weer goed komt als je er achter komt
dat je toch wat meer je best had moeten doen op schoolwerk
ik heb wel vaker kinderen gezien die zo ''vrij'' werden opgevoed en tot 23:00 op bleven
en dat waren dan ook meestal de kinderen met een grote mond tegen volwassenen en die uiteindelijk
bij de supermarkt uitkomen om vakken te vullen
ik ben blij dat mijn ouders er vroeger wel altijd op letten of ik mijn huiswerk af had en dat ik optijd naar bed ging

Nou nou nou. Vorig schooljaar ging ik niet voor 23.30 naar bed en dan moest ik nog even smsen, in m'n dagboek schrijven, wat lezen etc en ik zit nu toch in 4VWO. Ik ben niet brutaal, heb nette vrienden en ben ook zeker niet van plan om later in de supermarkt vakken te gaan vullen.
Hoezo alles over één kam scheren?!

Daarom zegt ze ook 'meestal'. Jij bent misschien de welbekende uitzondering, maar over het algemeen zal het niet zo gaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:59

HeleneDas schreef:
En even op een paar berichtjes terug; ik snap wel dat je het niet eerst fout moet laten gaan, maar daarmee bedoel ik meer als iemand jouw gegevens heeft, heb je die zelf ergens neer gezet ofzo. zelfde geld voor foto's, ik vind het altijd zo'n onzin van: '' jaa, ik ging strippen voor de webcam, maar hij had beloofd dat die er niets mee zou doen''. Dan heeft degene echt geen tv gekeken, want dat is dus echt gelul gewoon ;)

En omdat er tóch kinderen zijn die dat niet inzien, komen daar de ouders om de hoek kijken. En ik ga ervan uit dat mijn kinderen ook utkijken, maar ze zijn kinderen en zien nou eenmaal niet altijd het gevaar zoals wij volwassenen dat wel zien. En dus moeten we soms wel controleren, of jullie kids dat nou leuk vinden of niet.

Gentlegiant

Re: Kinderbedtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:08

Uriellie is dat ouderwets dan?

Het is toch meer dan normaal dat als jij bij je ouders in woont je te doen hebt wat ze zeggen in 99 van de 100 gevallen...

Ik vind het niet normaal dat je de laatste 10 min van de les nog even op je mobieltje mag tuurlijk is dat leuk maar er zijn ook kinderen die er geentje hebben dat is toch niet leuk?

Maarja zo ben ik ook voor school uniformen dan kan niemand meer gepest worden omdat hij of zij een andere trui aan heeft

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:11

Gentlegiant schreef:
Uriellie is dat ouderwets dan?

Het is toch meer dan normaal dat als jij bij je ouders in woont je te doen hebt wat ze zeggen in 99 van de 100 gevallen...

Ik vind het niet normaal dat je de laatste 10 min van de les nog even op je mobieltje mag tuurlijk is dat leuk maar er zijn ook kinderen die er geentje hebben dat is toch niet leuk?

Maarja zo ben ik ook voor school uniformen dan kan niemand meer gepest worden omdat hij of zij een andere trui aan heeft

Bij ons in de klas heeft iedereen een mobiel ;)

Ik ben tegen school uniformen iedereen zegt altijd; Iedereen mag zijn hoe die is, dragen wat die wilt.
Dus dat geld ook voor de kinderen die wel leuke truien aan hebben, zeg maar.
Ik zeg dus niet dat ik voor pesten ben hoor,
maar iedereen plaagt\pest en scheld wel is, of heeft dat een keer gedaan :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 19:12

Rebeccaa schreef:
Nou nou nou. Vorig schooljaar ging ik niet voor 23.30 naar bed en dan moest ik nog even smsen, in m'n dagboek schrijven, wat lezen etc en ik zit nu toch in 4VWO. Ik ben niet brutaal, heb nette vrienden en ben ook zeker niet van plan om later in de supermarkt vakken te gaan vullen.

Heeft eigenlijk even niets met het topic te maken, maar wat is er zo verschrikkelijk aan vakken vullen/ Ben je daar te goed voor als je VWO doet? Zo komt het namelijk wel over...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:17

Kijk daar kan ik me echt boos om maken!
Iedereen plaagt pest of scheld wel eens dat zou kunnen maar niet normaal

Schelden oke maar niet tegen andere mensen
Maak het zelf maar eens mee dat je je hele leven gepest word en je niet meer naar school durft en uit eindelijk je word in elkaar geslagen en met een mes bewerkt word endaar 7 littekens van mesteken op je rug aan over gehouden hebt die je elke dag weer achtervolgen

Nee dan piep je wel anders
Dit is met mij niet gebeurt om mijn kledij maar omdat mijn ouders beide een bedrijf hadden en ik dus anders was als de rest
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 18-01-11 19:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:17

HeleneDas, uniformen zouden er niet zijn omdat je jezelf niet mag zijn, natuurlijk mag dat wel. Maar er zijn nou eenmaal kinderen die níet kunnen dragen wat ze graag zouden willen en daar ook nog op afgerekend worden door andere, niet nadenkende kinderen. Dus, om kinderen te beschermen zou me dit een prima regel lijken. Ik ben dus ook vóór uniformen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:18

Gentlegiant schreef:
Kijk daar kan ik me echt boos om maken!
Iedereen plaagt pest of scheld wel eens

Schelden oke maar niet tegen andere mensen
Maak het zelf maar eens mee dat je je hele leven gepest word en je niet meer naar school durft en uit eindelijk je word in elkaar geslagen en met een mes bewerkt word endaar 7 littekens van mesteken op je rug aan over gehouden hebt die je elke dag weer achtervolgen

Nee dan piep je wel anders

Dat bedoel ik ook niet met wel is, maar het lijkt me sterk dat er mensen zijn die nooit iets grofs zeggen of ruzie hebben met een ander en die dan wat banketstaaf zeggen.
Dan bedoel ik niet met voor 1x iemand stalken ofzo ;) of in elkaar slaan, maar bijv. zeggen Ik vind jou echt niet aardig ofzo :o

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:21

Dat is zowiezo geen pesten ;)

Dat doet elk kind wel eens net als qwa jongenstreken bijv belletje trekken en weet ik wat

Pesten begint met zeggen ik haat je en als je pech hebt eindigd die gene net als ik...
Ik heb daardoor ook veel geleerd en ben zoals ik ben door mijn verleden heb enorm veel mensen kennis

Maar als ik in de spiegek kijk en me rug zie ben ik doods ongelukkig en kan ik zeeen vol janken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:28

kleinvosje schreef:
Rebeccaa schreef:

Heeft eigenlijk even niets met het topic te maken, maar wat is er zo verschrikkelijk aan vakken vullen/ Ben je daar te goed voor als je VWO doet? Zo komt het namelijk wel over...

Ik doe geen 6 jaar over m'n middelbare school om vakken te gaan vullen. ;) Niks mis mee, maar dan ga ik wel naar het vmbo, is ook niks mis mee, maar tjaa ik doe geen 6 jaar moeite voor iets als ik het later niet ga gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:29

Met uniformen, nou dan wordt je wel gepest op de make-up die je op hebt, hoe je haar zit, hoe dik je bent, wat voor bril je hebt, wat voor oorbellen je hebt.. Kinderen pesten nou eenmaal gewoon en dat is echt zwaar triest ja :\, maar uniformen zijn echt niet de oplossing denk ik.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 19:35

Er zijn hordes mensen die niet meteen aan het werk komen in hun studierichting, die met alle plezier bij de Albert Heijn voor wat inkomen zorgen. Ook mijn eigen vent heeft na zijn studietijd nog een aantal jaren bij de Albert Heijn gewerkt, met heel veel lol op de werkvloer. Ik vind dat je nu wel erg negatief doet over zowel het werken bij de Albert Heijn, als de mensen die VMBO doen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 19:36

Rebeccaa schreef:
Met uniformen, nou dan wordt je wel gepest op de make-up die je op hebt, hoe je haar zit, hoe dik je bent, wat voor bril je hebt, wat voor oorbellen je hebt.. Kinderen pesten nou eenmaal gewoon en dat is echt zwaar triest ja :\, maar uniformen zijn echt niet de oplossing denk ik.

Nee, maar wat er wel debet aan is, is het gebrek aan inmenging en controle door ouders. En daarmee komen we weer aan de reden waarom ik dit topic geopend heb!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:39

Gentlegiant schreef:
Dat is zowiezo geen pesten ;)

Dat doet elk kind wel eens net als qwa jongenstreken bijv belletje trekken en weet ik wat

Pesten begint met zeggen ik haat je en als je pech hebt eindigd die gene net als ik...
Ik heb daardoor ook veel geleerd en ben zoals ik ben door mijn verleden heb enorm veel mensen kennis

Maar als ik in de spiegek kijk en me rug zie ben ik doods ongelukkig en kan ik zeeen vol janken

zulke dingen die ze jou aan gedaan hebben zijn te ziek voor woorden, dan ben je gewoon niet goed :(:)
Sterkte :(:)

En ze vinden altijd wel wat om te pesten, ik pest niet maar plagen wel, maar dat is zo dat de andere het ook leuk vind!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:39

zullen we wel bij de vraag blijven
Het is zeker een probleem dat kinderen eigenlijk internet verslaafd zijn
en stiekum met of zonder medeweten van ouders savonds tot laat door gaan
zelfs nu wil ik dat tv en internet stopt tussen 11 en 12 uur
daar wordt ook nu niet altijd naar geluisterd
ze zijn 21 en 23 dus ja die strijd verlies ik wel
Het is wel een sociaal probleem aan het worden
Alle contacten gaan nu nog via de pc heb ik het idee

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 19:40

HeleneDas schreef:
En ze vinden altijd wel wat om te pesten, ik pest niet maar plagen wel, maar dat is zo dat de andere het ook leuk vind!

En heeft de ander dan gezegd dat ze het leuk vinden? Want vaak wordt er door de plager gedacht dat het leuk gevonden wordt, maar is dat niet zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:41

kleinvosje schreef:
Er zijn hordes mensen die niet meteen aan het werk komen in hun studierichting, die met alle plezier bij de Albert Heijn voor wat inkomen zorgen. Ook mijn eigen vent heeft na zijn studietijd nog een aantal jaren bij de Albert Heijn gewerkt, met heel veel lol op de werkvloer. Ik vind dat je nu wel erg negatief doet over zowel het werken bij de Albert Heijn, als de mensen die VMBO doen...

Nou ja zeg, ik heb niks tegen VMBO mensen want het grootste gedeelte van mijn familie/vrienden doen VMBO dus uh?! Dat slaat nergens op dat ik daar negatief over ben. Ik zeg alleen dat IK PERSOONLIJK VWO doe en dan ook een universitaire opleiding ga doen, omdat ik anders vind dat ik heel veel tijd en kennis weggooi ;).

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:42

Ik ben 14 en als ik echt nie kan slapen ga ik weleens via me mobiel op bokt ;) . Maar meestal gaat op half elf t licht uit bij mij.
Ik heb een keer om half 1 's nachts nog een bericht gezet. :+
Laatst bijgewerkt door peerdekoper op 18-01-11 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:43

Jans schreef:
Hmm.. op je 9e alleen naar huis fietsen in het donker? Ben ik de enige die je ouders dan aardig onverantwoord vindt? := Ik mocht toen nog niet eens in mijn eentje van een vriendinnetje naar huis fietsen :n

Bij m'n verzorgpony staan altijd drugsdealers, mensen daar hebben al geprobeerd mijn mobiel te stelen, en er is een man van 40 neergeslagen. (dit stond in de krant).

Ik mag nu dus nog niet eens in het donker daar langs fietsen, maar wel naar andere dingen eigenlijk. Zolang ik maar wel op tijd thuis ben. Ik ben ook wel wat ouder, ben nu 13. Ik vind het ook onverantwoord hoor, op je 9e in het donker naar buiten. :o

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:44

Ik vind het nog niet kunnen hoor kijk een keer iemand treiteren of plagen dat doet idereen jong of oud...
Maar geef gewoon het goede voorbeeld en gedraag je niet zo kinderachtig...

Ik heb op 2 basisscholen in alle groepen vanaf groep 4 een voorlichting gegeven en ze laten zien wat ze mij aan gedaan hebben en dat begon ook met plagen

Gitteke daar was ik heel makkelijk in om 11 of 12 uur ging de internet en tv kabel eruit ze stejen toch ook de voeten bij jou onder de tafel?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:45

Rebeccaa schreef:
kleinvosje schreef:

Nou ja zeg, ik heb niks tegen VMBO mensen want het grootste gedeelte van mijn familie/vrienden doen VMBO dus uh?! Dat slaat nergens op dat ik daar negatief over ben. Ik zeg alleen dat IK PERSOONLIJK VWO doe en dan ook een universitaire opleiding ga doen, omdat ik anders vind dat ik heel veel tijd en kennis weggooi ;).

Of je nou HAVO/VMBO doet, het is toch fijn om een zakcentje te verdienen? Wat heeft dat met een universitaire opleiding te maken?!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:48

kleinvosje schreef:
HeleneDas schreef:

En heeft de ander dan gezegd dat ze het leuk vinden? Want vaak wordt er door de plager gedacht dat het leuk gevonden wordt, maar is dat niet zo...

Het is met vriendinnen en het gebeurt lachend en het gaat over en weer dus ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:21

@Iedereen die valt over het vakkenvullen van rebecca, DDDMakkink haalde dat aan als slechte toekomst en als fulltime baan niet als bijbaantje.