Wie nog meer depressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: [Centraal] Wie nog meer depressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:54

Goede tekst, svdijk... Heel frustrerend lijkt me. Vooral de situatie met je moeder... Het enige dat ik er over kan zeggen is dat haar nieuwe vriend er vast begrip voor zal hebben als hij echt om haar geeft. Een opname of dergelijke problematiek kan nooit iemands eigen schuld zijn.

Unika: gelukkig maar. Ik ben eigenlijk nog wel blij dat ik het ben en niet een van mijn ouders. Maar aan de andere kant, mijn ouders hebben het nu ook ongelofelijk zwaar, dat zou hetzelfde zijn als het een van hen was denk ik. Het lijkt me ook best eng als het je vader is. Stel dat je eens op een heftig onderwerp uitkomt, je weet helemaal niet hoe hij er mee omgaat en wat hij wel/niet van jou oppikt.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:14

ze heeft het inmiddels met haar vriend over een opname gehad, en er is besloten dat ze inderdaad voor minimaal 3 maanden opgenomen gaat worden....
dit houd wel in dat ik op zeer korte termijn 5 dagen in de week opvang voor mijn kindje nodig heb, daar ik dit jaar MOET slagen voor school.
ik hoop dat het wat oplevert, maar voor mij betekend het iig wel een stukje rust als ik haar problemen even niet hoef aan te horen/hoef te zien, hoe hard dat ook klinkt.
anderzijds geeft het ook weer een stukje extra druk, ivm m'n kleine en dan eventueel 's avonds naar m'n paard.....

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:28

heb vanmiddag trouwens gebeld naar de afdeling voor ES en ik heb in maart (midden in) staat me eerste intake.
dus als zo blijft en dat bevestigd word dan krijg ik binnenkort eindelijk die brief. (:

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:17

safiera: nou gisteren had ik het gewoon van ja, hij weet wel waar de pillen liggen ( en een oude vriendin van mij heeft een aantal x zelfmoord pogingen gedaan, door pillen ). dus dat is eigenlijk dan best nog gevaarlijk. nou en dan zijn dat weer van die dingen dat je je wel zorgen maakt, maar hij zegt dan, nee als ik daaraan denk, denk ik vaker aan tegen een boom rijden bijvoorbeeld. dat zijn wel weer dingen waarvan ik weet dat hij er dan over na denkt. en ik ben iemand die er niet goed mee kan omgaan, dus heb ontzetend vaak ruzie met hem. want ik geloof niet, dat het allemaal door depressie komt! daarom hoop ik als ik hier mee lees, het een beetje meer te kunnen begrijpen, over het algemeen. en niet gericht 1 persoon.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:34

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:02

Ik heb de eerste 3 pagina's met tranen in mijn ogen gelezen, het is allemaal zo herkenbaar ;(
Ik wil jullie allemaal een dikke knuffel geven :(:)
Ik doe mijn verhaal misschien later..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:27

Jammer dat dat gedichtentopic niet mag. Ik had anders ook meegepost, ben best fan van dichten :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:54

t is een beetje stil hier...

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:58

Het uis inderdaag erg stil hiier :oo
Ik ben sowieso druk met werk etc...
Dus ook niet echt tijd ervoor!
Wel weer bezig met dichten dus er kom er vast wel weer een te staan :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:38

verjaardag eten/slapen ( om 4uur snachts pas xd) zaten om 3 uur nog chocola en chips te eten haha maar goed was heel gezellig! men heb ze wel gemist.
ik heb het ze verteld en ze reageerde heel goed, dus was wel een opluchting dat ik niet langer hoef te verzwijgen maar voel me ook weer heel laf.

ik ga even weg hier, moet even weg.
heb weer teveel gegeten en voel me behoorlijk k'ut nu.
lees straks wel even bij.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:33

Ben het er mee eens, veel te stil hier! Ik heb over het algemeen een goed weekend gehad, mijn update:
Safiera schreef:
Mijn weekend is goed gegaan. Thuis slapen van vrij- op zaterdag was spannend, zo voor het eerst sinds mijn opname. Maar uiteindelijk is de vrijdagavond, ondanks dat ik heel moe was toch meegevallen. De zaterdagochtend was wel rampzalig, kon niet opstaan en kreeg daar ook ruzie door thuis. Ben die middag wel naar de pony's geweest, en heb mijn zusje lesgegeven in de bak. Haar pony is niet makkelijk, maar deed toch goed haar best met gallopperen. Mijn zusje dus uiteindelijk erg blij. Heb die nacht wel hier (kliniek) geslapen. Vandaag weer thuis, 's middags. Weer naar de pony's, dit keer was de mijne (Waldi) aan de beurt. Ik was daar een beetje bang voor, omdat hij de vorige keren uit het niets begon te steigeren op de poetsplaats. Vandaag was hij gelukkig, ondanks de felle wind braaf. Op een klein hupsje na heeft hij zich voorbeeldig gedragen. Mijn zusje heeft hem ook gereden, nadat ik gelongeerd had. Ikzelf heb momenteel geen behoefte om te rijden, en hij voelt het ook haarfijn aan dat het niet zo lekker gaat met mij. Dan word ik onnodig bang, wat weer z'n weerslag heeft op hem. Voorlopig laat ik mijn zusje dus lekker rijden. Zie wel of de zin ooit nog komt bij mij. Misschien als Waldi ook braaf buiten is, dat ik weer eens een buitenritje ga maken. Zo, wel weer genoeg over mij :) Vanavond op tijd hier terug, omdat ik niet de kans wilde lopen dat mijn humeur weer zou omslaan thuis.

Hoe is het met jullie?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:38

hier gaat het wel me hoofd is sinds het uit is een stuk rustiger.
maar ben nog steeds heel moe, me ogen gaan ontsteken denk ik, en de verjaardag was heel gezellig!
men wat heb ik die meiden gemist, die gezelligheid, dat gelach (om niks ook wel)
ben nu wel heel moe, we sliepen pas om 4 uur snachts en ik was om half 8/8 uur al wakker en toen weer om half 10.
en nu zit ik even lekker op de bank, zo boer zoekt vrouw kijken.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:18

met mij gaat t momenteel uhm, vlak...
voel niets, en dat is opzich wel lekker, maar de klap zal dalijk wel weer komen als m'n ma een paar weken opgenomen is.
de zorg voor m'n hondje en m'n kind komen erbij, naast huishouden, school, paard etc etc...
dus word druk aankomende tijd.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:18

pff hoe ga je dat allemaal doen svdijk?

ik heb trouwens morgen school en daarna gesprek met me moeder en therapeute over die opname..

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:23

uhm, nou ik ben nog steeds bezig met regelen van opvang voor m'n kleine.
reguliere kinderopvang werkt of met dagdelen of met wachtlijsten, dus dat schiet niet op.
ben nu bezig met gastouders, die zijn wat flexibeler.
m'n dagen gaan er als volgt uitzien: opstaan, kind uit bed en verschonen, eten geven, aankleden, hond uitlaten, kind naar opvang brengen, naar school of stage, kind ophalen, hond uitlaten, eten, kind mee naar paard(kan gelukkig in d'r buggy in de kantine), terug naar huis en hond uitlaten, kind op bed leggen, douchen en eventueel huiswerk maken.
in het weekend maar boodschappen doen en huishouding.
oja, en tussendoor nog afentoe naar m'n moeder, das ook wel zo sociaal....

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:50

had weer een enorme klote dag.
die waar ik dus normaal mee fiets die was weer zielig aan doen met ander meisje ging ze liedje op zetten schat wat is je ping enz.
pff en die wijven uit me klas ook de hele tijd banketstaaf tegen ons/over ons doen.
was laatste 2 uur zo chagerijnig moest ik met me praten over me docente.
morgen gaat ze praten met die wijven uit me klas.
naja nog dingen met jelmer.
en dat gesprek met me moeder en therapeute.. die opname gaat niet door.
ze heeft overlegd met het team en is beter als ik gewoon school doe/stage en alles pff weet niet of ik dat nog wel vol ga houden. Vroeg me moeder en therapeute wat ik er van vond, ik klapte helemaal dicht.
en toen was gesprek al weer voor bij.
ik moest het doen (voorlopig) met de medicijnen die ik kreeg/krijg.. nou fijn pff.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:48

pfff, m'n moeder is een dag bij mij, vanmiddag word ze opgenomen...
ben helemaal leeg en moe, m'n kind trekt minder energie uit me.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:03

svdijk schreef:
pfff, m'n moeder is een dag bij mij, vanmiddag word ze opgenomen...
ben helemaal leeg en moe, m'n kind trekt minder energie uit me.

succes svdijk! je bent echt een doorzetter!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:03

wat een rot dag.
begon vanmorgen dus al bij de pshyg.
heb nu AD dus hopen dat het helpt, op school ging poedersuiker met die meiden enz.
later in de 1ste pauze begon er 1 ineens te schreeuwen naar me:
* persoon: HEE!
* ik: negeerde het
* persoon: HEE *pakte keihard me arm beet* IK WIL MET JE PRATEN KOM IS HIER!
* ik rukte me los en liep nog al shakkende weg.

in de klas ging niet zo lekker en kreeg allerlei flaschbacks van vroeger.
en lerares zei iets over onze telefoons.. hield niet meer vol heb met tas gepakt en hard de klas uit gerend, vol tranen helemaal shakken.
later met die meiden moeten praten, met meisje waar ik mee samen fiets ook maar dat is nog steeds niet geweldig..
pff en nu ook brief van die ES afdeling binnen moet 17 maart op eerste intake komen, me moeder kan helaas niet mee die is net geopereerd dus me oom gaat mee ( ook prima ) moet voor eerste intake.
en 1 ding wat ik echt heel eng vind, het is een kamer met of helemaal van spiegels of 1 grote wand met een hele grote spiegel. en daar achter gaat de pshyg zitten ik moet daarvoor zitten wat ik uit de brief op kan maken.. pff vind 3 keer niks. ): - moet ook bloed laten prikken en krijg een ECG..
en 24 maart moet ik weer en dan krijg ik advies over hoe we gaan doen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:19

poeh, je maakt ook wel weer veel mee zo zeg.
wat naar dat die meiden zo stom doen!
en wat betreft die kamer waar je het over hebt, lijkt me inderdaad ook nogal heftig.
maar er word nu gelukkig wel actie ondernomen, dus dat is wel weer een kleine opsteker.

ben net thuis van de kliniek waar ik m'n moeder heen heb gebracht.
het was vandaag een prachtige dag, maar heb er niets van gemerkt.
m'n moeder trekt zoveel energie van me, niet normaal.
ze zit nu zowieso voor 4 weken in de kliniek, dan een evaluatie gesprek en dan komt er een datum dat ze weer mag gaan.
ik hoop dat ik de aankomende periode ook een beetje rust ga krijgen, maar ben bang van niet.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:59

svdijk schreef:
poeh, je maakt ook wel weer veel mee zo zeg.
wat naar dat die meiden zo stom doen!
en wat betreft die kamer waar je het over hebt, lijkt me inderdaad ook nogal heftig.
maar er word nu gelukkig wel actie ondernomen, dus dat is wel weer een kleine opsteker.

ben net thuis van de kliniek waar ik m'n moeder heen heb gebracht.
het was vandaag een prachtige dag, maar heb er niets van gemerkt.
m'n moeder trekt zoveel energie van me, niet normaal.
ze zit nu zowieso voor 4 weken in de kliniek, dan een evaluatie gesprek en dan komt er een datum dat ze weer mag gaan.
ik hoop dat ik de aankomende periode ook een beetje rust ga krijgen, maar ben bang van niet.

ja helaas wel.
ja ik vind echt eng, zie er onwijs tegen op.. maar denk dat het is om te kijken hoe ik op mezelf reageer en of wat ik van mezelf vind als ik in de spiegelkijk ofzo denk ik.

ja snap dat ze veel energie van je vergt probeer echt even aan jezelf te denken je hebt die rust nu ook evn hard nodig!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:44

Hoi,
Ik kom hier even binnen vallen. Ik heb al ruim een jaar te maken met een burnout en het schiet nog steeds niet erg op..
Ik heb het afgelopen jaar zonder medicijnen gedaan. Wel bij psychologen geweest en in therapie..
Nu ben ik weer bij de dokter geweest en toch maar het advies om medicijnen te proberen aangenomen. Ik ben er alleen bang voor.. En ik vind het moeilijk mijn buien te relativeren. Zoals vandaag vraag ik me af of ik het eigenlijk wel nodig heb, het valt bij mij best mee namelijk, vind ik zelf. Als ik een goede dag heb, lijk ik me niet meer voor te kunnen stellen dat ik de dag(en) daarvoor niks waard was.. Ik zie er tegenop om aan de pillen te gaan..
Ik heb paroxetine gekregen. Zijn er hier mensen die dit ook slikken en hun ervaring willen delen?
En hoe weet je of je een depressie hebt..?
Ik voel eigenlijk vaak helemaal 'niks' kan moeilijk omschrijven of ik echt ongelukkig ben al weet ik wel dat het omgekeerde ook niet zo is.. Ik kan geen medeleven meer tonen, lijk heel hard geworden en lijk geen liefde meer te kunnen voelen, geven of ontvangen.. of ik durf het niet toe te laten..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:06

ikbenellie schreef:
Hoi,
Ik kom hier even binnen vallen. Ik heb al ruim een jaar te maken met een burnout en het schiet nog steeds niet erg op..
Ik heb het afgelopen jaar zonder medicijnen gedaan. Wel bij psychologen geweest en in therapie..
Nu ben ik weer bij de dokter geweest en toch maar het advies om medicijnen te proberen aangenomen. Ik ben er alleen bang voor.. En ik vind het moeilijk mijn buien te relativeren. Zoals vandaag vraag ik me af of ik het eigenlijk wel nodig heb, het valt bij mij best mee namelijk, vind ik zelf. Als ik een goede dag heb, lijk ik me niet meer voor te kunnen stellen dat ik de dag(en) daarvoor niks waard was.. Ik zie er tegenop om aan de pillen te gaan..
Ik heb paroxetine gekregen. Zijn er hier mensen die dit ook slikken en hun ervaring willen delen?
En hoe weet je of je een depressie hebt..?
Ik voel eigenlijk vaak helemaal 'niks' kan moeilijk omschrijven of ik echt ongelukkig ben al weet ik wel dat het omgekeerde ook niet zo is.. Ik kan geen medeleven meer tonen, lijk heel hard geworden en lijk geen liefde meer te kunnen voelen, geven of ontvangen.. of ik durf het niet toe te laten..

dat je moeilijk kan omschrijven dat je echt ongelukkig denkt te zijn heb ik ook wel is last van.
soms voel je helemaal niks he? dan weet je niet of je iets voelt.. heb ik tenminste wel last van.
geen liefde durven geven en durven ontvangen herken ik ook, (door mee gemaakte dingen ) en denk dat als je depressief ben dat nog moeilijker is..
de pillen die je slikt, slik ik niet..
je weet dat je depressief bent als je dat verklaard bent als ik het goed zeg, tenminste ik wist het voor mezelf al maar weet nu ook door dat de dokter/therapeute dat bevestigd heeft dat het zo is.
als je nog meer wil vragen/wil weten je vragen gewoon stellen hoor, verder in ieder geval sterkte!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:37

pff, mijn vader heeft op het moment lig therapie.
dan moet die door zn lamp kijken, en word hij 'zogenaamd' vrolijk.
nou niks werkt meer geloof ik :(:) bah wat verschrikkelijk elke x die ruzie's

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:58

Hooi meiden :)
Hoe gaat het met jullie?
Met Suus en mij gaat het wel redelijk.
We hebben iets gefilmd en willen het met jullie delen :)
Vinden jullie vast wel leuk :D
Wel helemaal afkijken heaa ;)