Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:54

Oef, Caroline, ik weet hoe pijnlijk het is! Ik heb zelf ook twee keer zo'n ontsteking gehad, toevallig twee keer heel snel achter elkaar en daarna alweer drie jaar nu niet meer. Het kan aan een bacterie op je huid liggen, bij hebben ze toen een kweek genomen, maar niks gevonden.

Geef het niet te snel op, laat nu lekker de boel tot rust komen en de ontstekingen genezen en kijk dan of je weer terug kan op de pomp.

Sterkte!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:19

ja ik laat de ontstekingen eerst heelmaal weg trekken, ene ontsteking is al 1,5 week oud maar daar komt nog troep uit, en viel me de laatste tijd op dat de plekken waar de naald heeft gezteen best paars/rood zijn en nog niet echt helen, nu allemaal (denk stuk of 4) harde bulten van huidige en oude ontstekingen, dit wil ik idd eerst heelmaal weg hebben maar damn wat n getob, het spuiten in mijn benen valt me ontzettend mee, ram de spuit r in 1x in maar kijk alleen niet haha

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:03

ik ga vandaag op controle bij de internist ben benieuwd...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:35

AAARRCCHH ! word gek van mijn leverancier..grrrrr

Ik ben dus gestopt met de dana pomp omdat ik echt niet met het dingetje overweg kan..dus mijn oude cozmo pompje doet weer dienst.

Ik netjes gemeld bij farmadomo afijn de desbetreffende persoon was er niet en ik zou worden terug gebeld.. niet dus..

Ik heb al drie keer gebeld en die persoon zou terug bellen , ook wacht ik al 5 weken op mijn infuussets ze zouden zijn verzonden nou ik heb nog niets gezien dus nu heb ik de sets in waar ik niet tegen kan dus vanmorgen weer gebeld ja mevr. het komt eraan...

Wordt er langzamerhand knetter van wat een flut bedrijf.. dus ga nu uitkijken waar ik ook kan bestellen want dit schiet niet op....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:36

oja heb mijn avatar veranderd van tractor naar het oog van mijn pony ;-)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:39

caroline wat vervelend zeg, hoop voor je dat het beetje snel geneest. Ik heb het ook gehad en ben toen helemaal gestopt met de pomp :P werd helemaal gek van dat ding XD

Ik had 1 hele leuke arts bij de kinderafdeling, en 1 minder leuke, maar beide waren ze wel leuker dan die ik nu heb :P

Tootje: schiet ook lekker op jou bij :(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:39

tootje: leuke avater :j

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:46

Suikermeisje ; dank je wel !

Nou niet te geloven nu ik zit te typen wordt ik gebeld , de accu check flexlink is niet meer leverbaar :n , en dat is de enige set waar ik geen allergie voor heb..balen balen balen.. en de dana wordt woensdag opgehaald verder is er niet over gesproken..raar hoor...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:47

lovebonney schreef:
Hallo allemaal weer :D Dat is een poosje geleden..

Gefeliciteerd voor diegene die allemaal geslaagd zijn, heel goed! Mag je trots op zijn :D

Hoe is het met de rest?

Ik ben ondertussen nu 20 weken zwanger, op de helft *\o/*
Vorige week de 20 weken gehad en alles zit er goed op en aan :P
We weten nog niet wat het wordt. Verassing!

De suikers blijven vrij goed gaan, wel lekker hoor!

spring weer even binnen!

Wat fijn dat het zo goed gaat, gelukkig!
Geniet van je zwangerschap!

Ik moet morgen weer met Seppe naar de Diabeter, ben benieuwd.

Wat lastig dat je spullen niet bezorgd worden zeg!
Ik zit bij Mediq, en dat bevalt prima, altijd de andere dag in huis :j

Tootje, dat schiet dan ook weer niet op natuurlijk, succes!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:21

ik zit bij boeren medical en vind ze super

mijn dbvpk komt vanmiddag langs met nieuwe pen en even bijbeppen, moet wel antwibiotica kuurtje halen van r ivm de ontstekingen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:05

Hier nog een fan van Boeren Medical!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:30

hier nog een *\o/*

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:18

Ik heb jaren mijn spulletjes bij Farmadomo besteld, altijd tot grote tevredenheid. Ook met storingen in de Cozmo e.d. werd altijd snel geholpen, terwijl ik toch aan de andere kant van NL woon. Inmiddels ben ik overgestapt op Mediqdirect, maar eigenlijk alleen omdat Farmadomo mijn pods/benodigheden niet kan leveren. Maar Mediqdirect bevalt tot nu toe ook prima *\o/*

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:21

Mediqdirect en daarvoor hete het diabetes direct..
nooit een andere gehad:)
altijd snelle en goede service

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:04

Zo ik meld me hier ook weer eens :)
Ik haal eigenlijk mn medicijnen altijd bij de lokale apotheek, die brengen het ook thuis langs :)
Wat is dan het voordeel van zo'n online leverancier?
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de omnipod?
mijn bezwaar tegen een pomp is eigenlijk dat je er letterlijk aan vast zit, ben bang dat dat ding dan in de weg zit. Maar nou zag ik de omnipod in de diactueel staan en dit lijkt me wel hartstikke fijn!

Daydream27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:22

Hoi! Hier meldt zich een nieuweling in het topic. Ben 28 en heb sinds mn 9de suiker, jezus dat is alweer 19 jaar, das echt wel lang. Gebruik de pomp van Medtronic, en vind het helemaal toppie! Controleer regelmatig, maar laat me zeker niet leven door mn suiker. Heb eerder last van hypo's dan van hypers; heb een fobie om hoog te zitten, dus spuit mezelf eerder plat dan andersom.

Nu viel het me op toen ik een beetje de berichten hier aan het lezen was dat er wel veel mensen zijn met allerlei oogproblemen. Schrok ik best een beetje van. En nu dacht ik dus lijkt het zo dat veel mensen problemen hebben omdat mensen met problemen eerder berichten plaatsen, of waren er bij deze mensen andere dingen aan de hand? Of zijn jullie misschien al ietsje ouder?

Ben benieuwd te horen.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:13

meikemarieke schreef:
mijn bezwaar tegen een pomp is eigenlijk dat je er letterlijk aan vast zit, ben bang dat dat ding dan in de weg zit. Maar nou zag ik de omnipod in de diactueel staan en dit lijkt me wel hartstikke fijn!

Ik heb de omnipod nu twee maanden en ben zeer tevreden. Ik wil niet meer terug naar een 'pomp-met-snoer'. Een nadeel vind ik wel dat de pleister die aan de pod zit niet zo heel erg sterk is. Ik draag er dan ook vrijwel altijd een tegaderm pleister overheen. Dat is een iets minder charmant gezicht, maar werkt als een tierelier. Ik zwem er ook gewoon mee.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:46

meikemarieke schreef:
Ik haal eigenlijk mn medicijnen altijd bij de lokale apotheek, die brengen het ook thuis langs :)

ik had eerst ook de lokale apotheek maar toen kreeg ik de pomp en was het makkelijker om via internet te bestellen... maar dat ben ik dus blijven doen ook toen ik weer van de pomp af was.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:24

meikemarieke schreef:

ik vind de omnipod zo groot, denk dat je dat veel meer ziet zitten dan n gewone pomp met slangetje, daarnaast denk ik dat je achter de omnipod heel makkelijk kunt blijven hangen, stoten etc, nee hij trekt mij nog niet

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:27

Hebben jullie de informatie gezien, van een nieuwe pomp die binnenkort in Nederland ook leverbaar gaat zijn???
Hij is de maat van een zoetjesdispencer en je plaatst hem om je lichaam en heeft geen slangetje meer!!!
Klinkt als héél ideaal?! :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:54

Kentaro schreef:
Hebben jullie de informatie gezien, van een nieuwe pomp die binnenkort in Nederland ook leverbaar gaat zijn???
Hij is de maat van een zoetjesdispencer en je plaatst hem om je lichaam en heeft geen slangetje meer!!!
Klinkt als héél ideaal?! :D

ja daar hebben we het dus over >;)

Is de ominpod heel veel groter dan een gewone infuusset?
Ik heb juist het idee dat je met een gewone pomp vaker blijft hangen :P
Ik heb toen 4 dagen een sensor gehad en die zat ook met een slangetje aan mn buik, maar ik vergat dat ding steeds, dus dan legde ik het apparaatje op mn bureau en dan liep ik gewoon weg :P
Maar met de omnipod kun je dus ook gewoon zwemmen en douchen enzo? Maar met zwemmen, waar plak je um dan? Want dan is ie wel zichtbaar lijkt mij?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:00

:o
Ik dacht dat die anders heette en omdat er in het blaadje dat ik van de week ontving stond dat deze nog niet in Nederland werd uitgegeven.....?!?

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:11

De omnipod is wel wat groter (vooral dikker) dan een gewone infuusset. Een van de redenen dat ik voor de omnipod heb gekozen is dat ik juist met het slangetje van mijn vorige pomp regelmatig ergens aan bleef haken.

Je kunt er gewoon mee zwemmen en douchen ja. Ik plak de pod altijd op mijn arm, dan heb ik er het minste last van. Dat 'ie dan zichtbaar is heb ik weinig moeite mee. Er zijn weinig dingen die ik minder belangrijk vind. ;) :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:01

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:08

Oeh, die ziet er ook leuk uit! Handig dat je een bolus toe kunt dienen zonder afstandsbediening. Maar zag ik nou goed dat het 'basisdeel' drie maanden blijft zitten?!