Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:36

Heeel veel succes tamaramt! En maak je niet teveel zorgen! Het komt echt allemaal wel goed!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:43

Succes en sterkte Tamaramt! Komt goed!!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:18

Ik ga (als het allemaal meezit) ook een bvk doen. Ik heb een verwijsbrief voor de PC. Heb gebeld maar kan helaas pas in Juli terecht voor de eerste afspraak pas... Duurde het bij jullie ook zo lang?

P.s. Als er nog mensen zijn met een verslag over de operatie (hoe het allemaal in z'n werk ging enzo) zou ik deze graag willen lezen! ben erg benieuwd. :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:58

dagmar, er staan verschillende verslagen op een aantal pagina,s terug!
idd bij mij duurde de eerste afspraak ook lang. heb in januari gebeld en kan eind deze maand terecht voor de eerste afspraak met de pc

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:02

Dagmar_1995 schreef:
Ik ga (als het allemaal meezit) ook een bvk doen. Ik heb een verwijsbrief voor de PC. Heb gebeld maar kan helaas pas in Juli terecht voor de eerste afspraak pas... Duurde het bij jullie ook zo lang?

P.s. Als er nog mensen zijn met een verslag over de operatie (hoe het allemaal in z'n werk ging enzo) zou ik deze graag willen lezen! ben erg benieuwd. :)

Ik heb niet een heel verslag geschreven, ja wel her en der in wat topics, maar heb wel foto's van voor en na.. Als je nieuwsgierig bent moet je even een pb sturen met je mail adres :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:05

No worries tamaramt, en veel succes!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:27

Roosch schreef:
Li_lee_yang, pijn heb ik niet gehad. Je zit dan nog onder de verdoving, dus dan voel je niks.
Ik heb overigens geen echte pijn gehad hoor, zowel na de operatie als gedurende mijn revalidatie.

Oke, op het borstenforum las ik veel mensen die veel pijn hadden toen ze wakker werden, maar toen morfine kregen.
vandaar dat ik me afvroeg wat dan als je naar huis gaat en je moet het doen op paracetamol.
Maargoed hopen dat het meevalt. (heb net verstandskiezen laten verwijderen en toen redde ik het echt niet op de max pijnstillers)

Hoelang van te voren wisten jullie de operatiedatum? ze belde in januari al dat ze een datum hadden, maar ik kan pas in de zomervakantie, ze zouden me nog bellen. Mijn moeder zegt dat ik hen gewoon moet bellen of ze al wat weten. Maar het lijkt mij dat ze me wel bellen als ze iets hebben :')
Laatst bijgewerkt door Li_lee_yang op 10-03-11 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:31

Het ligt er maar net aan wat voor pijngrens je zelf hebt.. Volgens mij heb ik een extreem lage, want bij mij doet echt alles pijn := En voor mij was het dus ook echt drama in het ziekenhuis... Kreeg toen ook morfine, maar daar werd ik dus enorm ziek van.. Heb echt een paar dagen gemist.. Maar de pijn weet ik nog dondersgoed... Maar ik hoor echt heel veel die er haast geen last van hadden.. En ik weet nu wel van mezelf dat ik een extreem lage pijngrens heb :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:50

Ik heb een vrij hoge pijngrens, als ik aangeef dat ik pijn heb, dan heb ik ook echt pijn zeg maar. :+
Maar ze hadden me volgens mij al genoeg morfine gegeven tijdens de operatie dus toen ik wakker werd was ik (letterlijk :D ) een beetje rozig.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:04

Ik had echt geen pijn toen ik wakker werd. Ik was alleen kots en kotsziek van de narcose..
En eigenlijk heb ik geen moment pijn gehad... de verpleegster vroeg mij telkens om aan te geven wat voor cijfer ik de pijn zou geven, daar paste ze dan mijn pijnstillers op aan.
Ik kon goed met alleen paracetamol thuis hoor!
Mijn gebroken sleutelbeen was erger ;) !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:08

Mijn knieschijf uit de kom deed ook veeeel meer zeer. :j
En de verpleegster vroeg me dat ook stees inderdaad.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:18

Hallo dames, ik kom hier even binnenvallen.
Heb ook flinke borsten (75G) en al een aantal jaar denk ik in vlagen aan een verkleining. Vooral de laatste weken denk ik er weel vaak aan, omdat ik ontzettend vaak last heb van mijn nek.

Kaatje, zou ik je foto's mogen zien?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:10

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:14

M3lisss schreef:
Hallo dames, ik kom hier even binnenvallen.
Heb ook flinke borsten (75G) en al een aantal jaar denk ik in vlagen aan een verkleining. Vooral de laatste weken denk ik er weel vaak aan, omdat ik ontzettend vaak last heb van mijn nek.

Kaatje, zou ik je foto's mogen zien?

Als je je email adres even in een pb wil sturen, dan stuur ik je even voor en na foto's :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:03

zo, ben ik ook weer
ben sinds vanmiddag 14.00/14.30 thuis en zal proberen ff een kort verslag uit te brengen
gister om 7.30 in ziekenhuis; werd om 08.30 naar ok gereden
werd om iets v 09.00 afgetekend door pc;
ze vertelde me nogmaals dat rechts en links veel van elkaar afwijkten en dat alleen al de tepel vd rechterborst 4 cm groter was dus dat ze links en rechts nooit helemaal gelijk zou krijgen.
daarna naar de operatiekamer en werd er iets in mijn arm gedaan en moest ik op een ander bed gaan liggen toen ging de narcose werken.
werd om iets v half 12 wakker en wer iets na 12 naar mijn kamer gebracht. ik mocht rond 1 uur beschuit eten en dat ging allemaal goed; savonds boterhammen en soep. ging ook prima.
naar toilet mocht ik pas nadat ik gegeten had en ik moest heel nodig plassen en op de po lukte het niet dus ik was blij dat ik na het eten naar het toilet mocht.
kreeg 3 x per dag pijnstilling en had 2 drains.
de drains zijn er rond half 2 uitgehaald(was geen fijn gevoel) en het verband is van mijn borsten afgehaald; bloedde nog wel wat na maar de vorm vind ik ik prima; al lijken ze nu nog wat groot; heb nu 75d aan en is net iets te klein
de pijn valt tot nu toe mee; lopen en bewegen voel ik wel trekken en is niet prettg maar het is niet zo dat de pijn niet uit te houden is.
nu moet ik over 2 weken terug v d controle.
nu stop ik met typen want krijg pijn in mijn arm

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:57

wat is eigenlijk een drain? hoor hier meer over maar heb geen idee.. (voelt zich een beetje dom)

fijn dat de operatie goed ging en dat je beter was voor de operatie!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:12

Fijn dat je er zo snel weer was Tamaramt! Klinkt goed :D

joyce_eddy een drain is een soort buisje wat ze in de wond plaatsen om het wondvocht af te laten voeren... (weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd, maar dat weet ik ervan :P)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:23

ja, drain zat aan iedere zijkant vd borst ;is vastgehecht aan de huid en geen pretje als ze het losmaken; een slangetje onder huid welke stuk onder de huid zit en waar wondvocht en bloed mee afgevoerd word; aan het einde vh slangetje zit dan een flesje welke dit opvangt.

hoe lang hebben jullie drains gehad?
ik werd vandaag door een andere pc gecontroleerd dan mijn eigen pc en van hem mochten de drains eruit

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:24

en tamaramt hoelang mag je nu niks doen? zoals autorijden/ paardrijden enzo?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:35

Tamaramt, volgens mij is het je behoorlijk meegevallen of niet? :D
Hoop dat het je goed gaat!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:40

joyce_eddy schreef:
en tamaramt hoelang mag je nu niks doen? zoals autorijden/ paardrijden enzo?

6 weken niet paardrijden en 4 weken niet autorijden
mocht verder wel bewegen/lopen e.d was goed maar niet teveel doen maar ook weer niet te weinig
was vanmiddag goed dol toen ik vh ziekenhuis naar de auto liep maar dat kwam omdat ik vanaf vrijdagochtend alleen maar gelegen had.
moet nog wel 3 x per dag pijn stillers innemen; 3 x per dag diclofenac en 3 x 2 500 mg paracetemoll

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:41

Vergeet bij de diclofenac alsjeblieft niet de maagbeschermers!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:41

Roosch schreef:
Tamaramt, volgens mij is het je behoorlijk meegevallen of niet? :D
Hoop dat het je goed gaat!

tot nu toe valt het idd goed mee
alleen lopen en bewegen is nog ff ...
vooral mijn schouders; ik durf ze niet naar achter te doen dus loop nog erg krom nu
ben bang vd pijn als ik mijn schouders naar achter doe en dus rechtop loop

toen je je borsten vd 1e keer zag; vond je ze toen meteen goed of nog wat aan de grote kant??

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:42

Roosch schreef:
Vergeet bij de diclofenac alsjeblieft niet de maagbeschermers!!

jep, die heb ik ook; moet ik sochtends innemen
maar heb al meer ervaring met diclofenac; ik kreeg die al jaren vd dokter v mijn erge rugpijn

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:46

Dat trekt sowieso heel erg bij nog. Je moet je nu niet vastpinnen op de vorm.

Maar het beviel mij heel wat beter dan voorheen, vooral omdat ik m'n voeten ineens kon zien. :oo :D
Neem je rust en beterschap!