Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carolaa

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:52

@ rocymax: Super dat je nog maar 2 aanvallen hebt gehad in een maand! Maar wat is bbs?
Weersomstandigheden hebben bij mij trouwens ook invloed hoor ;-)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:19

Al even hier niet meer geweest, maar het gaat zó goed met mijn medicijnen, dat ik helemaal geen aanvallen meer heb gehad sinds oktober. Nu zijn mijn medicijnen door de verzekering verplicht overgezet naar een bepaals ander merk (geen sandoz meer) en ik kijk wel even hoe de BB daarvan werken. Gaat het niet, dan kan ik met een medische verklaring weer terug naar sandoz.

Iedereen een gelukkig 2011 gewenst!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:09

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Evelien!!!
Carola, bbs zijn betablokkers, die heb ik voorgeschreven gekregen samen met hidrosalauretil voor mijn hoge bloeddruk en dat gaat fantastisch.
Qua humeur zit ik wel in een langdurige dip, het is net alsof ik niets meer voel, geen blijdschap , niets, raar he??

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:32

@ pieteritus: Goed om te horen dat de medicatie aanslaat! Hopelijk voor jou een goed 2011 zonder hoofdpijn!
@ rocymax: Zou het geen bijwerking kunnen zijn van de betablokkers of de hidrosaleuretil,dat je emoties enorm zijn afgevlakt?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:25

Daar heb ik zelf ook al aan zitten te denken Carola ;)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:46

Super Pieteritus!

Hier was t gister mis, wel gewerkt en na t werk snel medicijnen ingenomen. Vandaag wat half/dufjes zeg maar..nawerking maar voel me nu wel weer ok. Morgenovchtend naar hoofdpijnpoli, ben benieuwd of ik gezeik krijg.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:26

dankje @ rocymax!
helaas werd ik gister op mijn verjaardag wakker met enorme migraine.
Inclusief overgeven ;(
tegen de eind van de middag was het gelukkig stukken beter ;)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:07

Ik heb vandaag voor het eerst sinds jaren weer migraine gehad. Dacht altijd dat het door mijn vorige pil kwam, want toen had ik het vaker. Maar nu dus weer, terwijl ik eigenlijk nog veel moet leren voor mijn examen van maandag. :roll:
Zal wel een combinatie zijn van al drie weken leren, inclusief stress en minder slaap dan normaal... maar ik heb hier nog nooit eerder tijdens de examens last van gehad.

Wat ik wilde vragen is eigenlijk of jullie ook als 'voorteken' van de migraine een flikkerende (C-vormige) vlek voor je ogen zien die steeds groter wordt? Als ik zo'n vlek heb neem ik snel aspirines in en dan is de hoofdpijn meestal nog wel te verdragen (die komt dan na een tijdje na die vlekken opzetten).

Hm, ik dacht dat het gezakt was, maar nu voel ik me ineens toch weer minder goed. Bah, goeie timing hoor. Heb nog genoeg te doen. :(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:13

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:44

Arme Rocymax en Spirit....

Vandaag heb ik ook knallende koppijn, maar nog geen echte migraine. Komt omdat ik aan het diëten ben geslagen sinds vandaag, denk ik. Nog 2 dagen doorzetten en dan schijnt het ergste leed geleden te zijn.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:04

hoi allemaal, wat zijn we allemaal stil!! :D Is dat een goed teken?? Wil gewoon even weten hoe het met jullie allemaal gaat, met mij wel redelijk (af entoe een lichte hoofdpijn)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:14

Hier idem, af en toe lichte hoofdpijn en laatst wel een keertje toen ik grieperig/zwaar verkouden was dat ik dacht, jaaa, daar hebben we weer een aanval! Maar denk dat dat meer verstopte holtes waren, dan dat het migraine was, haha.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:15

hoi hoi!
Ook hier af en toe van die lichte hoofdpijn aanvallen, sinds gisteren avond weer hoofdpijn met paracetamol / naproxen wordt het wel minder maar weg gaat het helaas niet :-(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:59

Nou ik had het gisteren wel zwaar te pakken, mijn hoofd bonkte alle kanten op en boven mij hebben ze die salsamuziek zo hard aanstaan ik bonkte zowat de bank af, met de hond uitlaten kwam ik mijn bovenbuurvrouw toevallig tegen en heb er op een nette manier wat van gezegd, zei ze dat zij het niet zijn maar weer een jongen ernaast die dj is ofzo, maar nu hebben ze de muziek weer keihard aan staan, jeetje , ik heb een ontzettend duf hoofd, net alsof ik een enorme kater heb. Heb zelfs gezegd tegen de buurvrouw dat ik migraine aanvallen heb zei ze alleen maar . oh dat heeft mijn man ook, brrr zulke buren :r Ze doen niets anders als ruziemaken, muziek hard aanzetten, op de trompet, salsadansen met hakken aan enz

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:00

Oh dit was zon egoistisch berichtje hoe is het met de rest van jullie??
Joyce, het lijkt toch aan te slaan de vitamine d tabletten
Carola sterkte :(:)

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:48

Ik wilde mij hier toch nog even een keer melden. Misschien hebben anderen hier iets aan.
Ik had al heel lang migraine, zo'n jaar of 16. Dan was het weer een tijdje rustig en dan weer tijden van 3 aanvallen in de week. Eind september 2010 kreeg ik het in mijn rug. Kon geen stap meer verzetten. (Ook zo'n kwaaltje van mij, rug- en nekpijn). Via mijn collega ben ik bij een massagetherapeut geweest voor mijn rug. Zij heeft mijn wervels weer op zijn plek geduwd. Sinds dat ik bij haar onder behandeling ben, heb ik ook geen migraine meer gehad. Mijn nek is ook veel meer ontspannen. Mijn rugklachten zijn nog niet helemaal weg maar zo vast als mijn rug zat toen ik de eerste keer bij haar kwam, zit het allang niet meer.
De neuroloog waar ik liep, wilde mij alleen maar aan medicijnen zetten maar dat wilde ik niet. Nu blijkt dat mijn migraine voortkwam uit mijn rugklachten. Nu ben ik al vier maanden klachtenvrij, hopelijk blijft dat zo en dat zonder medicijnen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:38

Ben eindelijk een dag vrij en ja hoor migraine. :roll: Goede timing. Nja, hoef me iig niet ziek te melden, maar zonde van m'n dag. ^)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:57

heel herkenbaar Mandyy :(:)
heb ook vaak enorme migraine op mijn vrije dagen..
echt idioot.
maar mischien komt dat ook wel omdat ik me er aan overgeef.
tijdens het werk heb ik het ook wel, maar loop als een zombie door.
eigenlijk dom maar ja, wil me ook niet iedere keer ziek melden ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:00

Ja ik denk dat dat ook echt een kenmerk voor migraine pacienten is. we werken gewoon door, voor ons gevoel zijn we zombies geworden en de rest schijnt nog steeds te denken dat we het erom doen.
Heel veel sterkte met de halve hoofdjes :(:) :(:) :(:) Ik ben zelf gelukkig vandaag ok!! :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:08

oke fijn rocymax, hoop dat het lang ok blijft!
hier gaat het ook vrij goed. maar durf dit nooit te
hard te zeggen..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:12

Nee dat is waar, je hoeft het maar te denken en het is er al weer :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:30

Kinke schreef:
hallo allemaal, ik post hier bijna niet maar lees wel steeds mee. Ik heb vandaag ook maar eens een kleine amethyst aangeschaft, het is een kleine die ik als ketting draag. Ik ben benieuwd of het iets uit gaat maken. Ik vind dat ie er sowieso leuk uitziet, draag regelmatig paars :)

Even een voorzichtige update.....normaal gesproken had ik gisteren of vandaag migraine gekregen maar....so far so good....Vanavond nog even sporten en hopelijk blijft het zo goed gaan.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:49

Gisteren sinds het eerst in lang, lange tijd weer een heerlijke aanval gehad. Echt balen. Gelukkig ging hij met de juiste medicijnen ook vrij vlug weer weg.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:31

ai, balen Pieteritus, gelukkig hielpen de medicijnen. :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:47

Iedereen met een zeer hoofd :(:) .
Zou de steen echt voor je helpen? Zou super zijn Kinke.

Pieteritus balen, maar wel fijn dat het een tijd geleden was. Hoe is het met je paardje trouwens?

Rocymax, heb jij nou een nieuwe Ava? Ik zie iets geks bij jou.
Migraine is toch ook aanstelleritis. Als je hoofdpijn hebt neem je toch een pilletje en ga je gewoon weer verder. Alleen zo jammer dat die mensen niet snappen dat het niet alleen hoofdpijn is. Soms wens ik het zulke mensen gewoon toe, al is het maar 1x heel erg.