Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:20

probeer wat bouillon met een toastje ofzo :j en cola zonder prik wil ook wel eens helpen. veel beterschap iig!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:37

ivy_power89 schreef:
Ik heb een maagscopie en een darm scopie gehad, in 1 onderzoek.
Ze vertelde dat dat roesje die je krijgt er voor zorgt dat je wat slaperig wordt, maar dat je wel met de mensen kunt praten die er staan...
Serieus onassa.... Ik kan me de rest van de dag niet eens meer herinneren, ze gaven mij dat roesje en ik was weg, compleet van de aarde...
tijdens de darmscopie zaten ze vast in een bocht (en je hebt er een hele boel :P ) en toen riep ik auw, en daarvan kan ik me nog herinneren dat ze zeiden, geef er nog maar eentje. ik heb dus 2 spuiten roesje gehad. en dat roesje zorgt ervoor dat je er niets meer van kan herinneren
Tis net narcose, je kunt er niet tegen vechten, laat het je gewoon maar overkomen
en vertrouw me.... je gaat er echt helemaal niets van merken ;)

Ik heb die onderzoeken ook al eerder gehad met een roesje, maar ik kan me nog herinneren dat ik de slang moest door slikken,daarna heb ik niets meer gemerkt.
Maar ik ben nu bang dat ze me niet goed geneog weg krijgen omdat ik dagelijks meeredere benzo's slik en ik laatst dus ook niets afdeed op het roesje wat ik kreeg.
Darm onderzoek zit er denk ik voor mij binnekort ook aan te komen, het was idd misschien beter geweest dat achter elkaar te laten doen maar ik wist niet dat die mogelijkheid er was.
Van beide kanten in mijn familie komt familiare darm kanker voor maar heb ook nog niet de moed gehad daar mee aan de slag te gaan.
Nou ja, eerst maar eens zien hoe het morgen gaat.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:39

Ik heb alaltijd primperan zetpillen in huis tegen de misselijkheid.
Gelukkig werken die best goed en kan je de misselikklheid er meestal wel redelijk mee onder controle houden.
Misschien voor jullie ook een idee om die aan je huisarts te vragen.
Kam je een hoop ellende besparen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:43

ik heb 2 beschuiten op met melk en suiker.. en daarna nog 2 grote glazen drinken.. ben nu bezig met mn 3e glas.. voel me wel iets beter... ben niet meer naar de wc geweest.. maar heb nog wel beetje na pijn en zere maag.. hoop dat het beter gaat nu..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:23

laat je even weten hoe het is gegaan onassa? hoop dat het je mee viel!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:36

primperan zetpillen heb ik ook :j maar die heb ik tot nu toe alleen nog maar bij migraine gebruikt :D ik weiger mezelf toe te laten elke keer naar iets tegen de misselijkheid te grijpen als ik angstig ben (en daardoor dus misselijk)...als het er echt uit moet, komt het toch wel :Y)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:36

Naamloos1 schreef:
ik heb 2 beschuiten op met melk en suiker.. en daarna nog 2 grote glazen drinken.. ben nu bezig met mn 3e glas.. voel me wel iets beter... ben niet meer naar de wc geweest.. maar heb nog wel beetje na pijn en zere maag.. hoop dat het beter gaat nu..

gaat het al beter vandaag?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:51

mwah.. heb net weer mn eerste beschuitje naar binnen gewerkt met water.. kreeg wel honger, dus dat is een goed teken. maar moet nog wel met enige regelmaat het toilet een bezoekje brengen helaas..maar gelukkig miet meer misselijk!
krijg alleen nu hoofdpijn en voel me beetje slapjes worden, maar dat zal wel door te weinig vocht zijn. ik ga straks bouillonsoep eten en een appel.. hopenlijk gaat dat goed..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:00

als je honger krijgt zal het ergste wel voorbij zijn :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:04

Wat een aparte fobie, zat vol verbazing dit topic te lezen omdat ik wilde weten wat je fobie inhoud!
Succes ermee, heb helaas geen materialen voor je. :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:24

ach, er zijn zoveel fobieen, das echt ongelovelijk!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:50

emetofobie is ook 1 van de meest voorkomende, ook al hoor je het niet zo vaak :j veel mensen beseffen het niet omdat niemand overgeven leuk vind, en denken dat iedereen er zich zo bij voelt of juist dat ze de enige zijn en niet weten dat het een fobie is, dus ze zeggen niets...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:08

Naamloos1 schreef:
laat je even weten hoe het is gegaan onassa? hoop dat het je mee viel!

Na een drie dubbele dosis slaapmiddel was ik genoeg ontspannen om het onderzoek te onder gaan, maar echt in slaap was ik niet.
Hoewel het hele gebeuren steeds meer vervaagt.
Toen ik net klaar was wist ik alles nog, maar geleiderlijk merk im dat de herinnering steeds verder weg zakt.
Ik heb het achter de rug en gelukkig is het allemaal goed gegaan.
Alleen voor ze het middel gingen inspuiten kreeg ik al zo'n bitje in waar ik al helemaal van in paniek raakte, maar ik werd goed gerust gesteld door de verpleegkundige.
Al met al is het dus goed gegaan en hebben ze er zeker rekening mee gehouden dat ik emetofobie heb.
op zag was er niets afwijkends te zien maar er is voor de zekerheid wel een bioptje genomen, daar krijg ik dan volgende week de uitslag van.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 16:19

oh gelukkig dat het je meeviel!! hoop voor je dat de uitslag ook goed is! wat zul je nu lekker opgelucht zijn!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:23

Enorm....ben zo blij dat het achter de rug is!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:25

ik vond het meest vervelende van dat darm onderzoek dat je darmen schoon moesten zijn.....

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:26

ivy_power89 schreef:
ik vond het meest vervelende van dat darm onderzoek dat je darmen schoon moesten zijn.....

dat vond ik ook...uiteindelijk is er aan de onderzoeken zelf niks aan als je een roesje hebt...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:32

nee, zeker niet, kan me echt niets van herinneren
dacht nog, terwijl ik daar met rondje in mijn mond lag, laat ik hier niets van merken
en dat heb ik ook zeker niet gedaan
was compleet van de wereld haha

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:58

Raar is dat he, ik weet dat ik niet sliep en zag dat er twee keer zo'n ijzeren staafje door die slang werd gestoken maar het is dan nert meer alsof het buiten je om gebeurt.