Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:27

_JL_ schreef:
hier nog iemand die vroeger veel commentaar gekregen heeft omdat ze te dun was...
nu ben ik met mijn 1.79 en 64 kilo normaal vind ik... thanks god dat dat geen 50 kilo meer is...
ik dacht ook dat ik eeuwig een plank ging blijven, maar het tegengestelde is gebleken :+

eneh Arie, gepest om zo'n mooi haar? help zeg, ik kan alleen maar dromen van zo'n vurig kleurtje ;)

jij hebt ook echt een prachtfiguurtje hoor! vind ik, en meningen zijn persoonlijk :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:30

Ariebombarie schreef:
_JL_ schreef:
hier nog iemand die vroeger veel commentaar gekregen heeft omdat ze te dun was...
nu ben ik met mijn 1.79 en 64 kilo normaal vind ik... thanks god dat dat geen 50 kilo meer is...
ik dacht ook dat ik eeuwig een plank ging blijven, maar het tegengestelde is gebleken :+

eneh Arie, gepest om zo'n mooi haar? help zeg, ik kan alleen maar dromen van zo'n vurig kleurtje ;)

jij hebt ook echt een prachtfiguurtje hoor! vind ik, en meningen zijn persoonlijk :D

I agree. :D

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:32

Nou dat komt nooit meer goed hier met jullie :(:)

Ik ben wel een geval apart trouwens, ik heb een kind uitgepoept en zie er nog steeds uit als een 15 jarige zonder heupen.
De buurt vraagt zich nog steeds af of het wel mijn kind is 8)7

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:38

Pentax schreef:
Nou dat komt nooit meer goed hier met jullie :(:)

Ik ben wel een geval apart trouwens, ik heb een kind uitgepoept en zie er nog steeds uit als een 15 jarige zonder heupen.
De buurt vraagt zich nog steeds af of het wel mijn kind is 8)7

hahaha :(:) nou ik zou er trots op zijn!
ik hoop dat ik ook nog zo slank ben als nu als ik een kind uitgepoept heb later!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:39

Ik ken het probleem. Heb me hier in mijn puberjaartjes ook behoorlijk onzeker door gevoeld.. :=

Maar nu accepteer ik het gewoon. De kilootjes komen met de jaren vanzelf wel een keer denk ik dan maar :D

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:47

Och meid zo herkenbaar! Ik werd er 'vroeger' altijd boos om. Verdorie had ik eens een goede dag dat ik mn lijf redelijk acceptabel vond, hoor je weer even van (meestal een vreemd) iemand dat je zooo dun bent, ja en bedankt :( Sukkel, ik zeg toch ook niet dat jij zo'n dikke reet hebt of zo'n grote neus?! :(

Tegenwoordig haal ik mn schouders maar gewoon op of ik zeg van 'ja 30kg afgevallen met sonja bakker, goed he :D ' En dan moet je die mensen zien kijken :wow: :D :Y)

Ach ooit komen die kilootjes wel denk ik dan. Ik ben gezond, eet gezond, eet wel enorm veel en blijf nu redelijk op gewicht, val iig niet af en dat is al heel wat!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:47

Ariebombarie schreef:
ik heb het in mn hoofd voornamelijk...

Afbeelding

kon het niet laten :')

Ariebombarie schreef:
ja echt he... ik moet ook altijd door zo'n scanapparaat omdat ze het niet vertrouwen :n

Afbeelding

*BRULT van het lachen* _O-

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:49

Was het maar andersom bij mij. Ik ben dan 16, maar heb mn hele leven al (licht) overgewicht. Ik ben er ook wel mee gepest, en dat merk ik nogsteeds aan mn zelfvertrouwen. Ik ben heel bang voor opmerkingen en probeer het zo goed mogelijk te verbergen.
Mijn conditie is toch nog wel best goed, oke, niet heel goed, maar niet dat ik na het hardlopen nog een kwartier sta te hijgen.
Nee, doe mij maar een slank lijf, misschien dat ik me dan niet meer in mn bikini schaam...

_JL_

Re: Dunne mensen ook beledigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:51

zelfs met een slank lijf heb je complexen in een bikini hoor...
je voelt je echt niet zelfzeker omdat je slank bent, verre van helaas...

en arie en fifill, thx... al had ik graag wat vet van mijn borsten naar mijn kont gehad :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:55

Mag wat vet van jouw borsten naar mijn kont ook? :')

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 20:57

Tjaldur schreef:
Eigenlijk raar, maar ik zeg dat ook wel makkelijk tegen dunne mensen zonder erbij na te denken dat dun zijn misschien ook vervelend kan zijn. Had vorig jaar een dunne jongen in de klas en ik had blijkbaar een keer een opmerking in de trant van: 'Goh, je moet wel nog een boterham eten, je kan het wel hebben. Wassie helemaal beledigd. Toen dacht ik bij mezelf: Zou ik bij een dikke jongen ook zeggen: 'Goh, je zou eens wat minder moeten eten, je bent al zo dik'. Maar dat zou ik echt noooit zeggen. Dus gaf de jongen achteraf groot gelijk.

Ik vind het goed dat je het zo eerlijk durf te zeggen. En ik denk ook dat mensen nie zo snel nadenken bij een opmerking tegen dunne mensen dan tegen dikke mensen

en woow wat gaat die topic snel

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:57

Fiffill schreef:

Als dat toch eens kon....dan was dat allang gebeurd! *platte kont hier*

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 20:58

cruesli schreef:
Och meid zo herkenbaar! Ik werd er 'vroeger' altijd boos om. Verdorie had ik eens een goede dag dat ik mn lijf redelijk acceptabel vond, hoor je weer even van (meestal een vreemd) iemand dat je zooo dun bent, ja en bedankt :( Sukkel, ik zeg toch ook niet dat jij zo'n dikke reet hebt of zo'n grote neus?! :(

Tegenwoordig haal ik mn schouders maar gewoon op of ik zeg van 'ja 30kg afgevallen met sonja bakker, goed he :D ' En dan moet je die mensen zien kijken :wow: :D :Y)

Ach ooit komen die kilootjes wel denk ik dan. Ik ben gezond, eet gezond, eet wel enorm veel en blijf nu redelijk op gewicht, val iig niet af en dat is al heel wat!

gelijk heb je
als je maar gezond bent

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:58

Fiffill schreef:

Ik heb ook nog wel wat voor je hoeveel wil je hebben kilo of 20?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:00

Nou... dat is weer iéts te overdreven... _O-

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:02

Oh ik kom even 12 pagina's te laat aanwaaien (of jullie praten gewoon te snel!)

In ieder geval vind ik het ook echt heel vervelend, mensen die je even vertellen hoe dun je wel niet bent.
"Jaahaaa i know" Ben er echt niet altijd even blij mee.
Ik eet als een gek maar kom gewoon echt niet aan..

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:04

Ooh ik kan mezelf hier ook heel goed in vinden!
Ik heb dat probleem dus ook dat ik gigantisch veel eet door de dag heen, maar k verbrand het zo weer.

Tegenwoordig drink ik ook van die ziekenhuisdrankjes om aan te komen omdat het gewoon
met eten niet wil lukken en dat is zo frustrerend!
Ik wil graag wat meer vlees en ook ik vind het vreselijk als mensen beginnen over mijn gewicht.
Weeg inmiddels 55 kg en ben 17 jr. 173 hoog.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:05

ziekenhuisdrankjes? krijg je dat voorgeschreven van de dokter ofzo?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:09

Als je erg vermagerd door ziekte kan je dat voorgeschreven krijgen, dat heeft me moeder ook op dit moment.
Maar ze zijn ook bij sommige apotheken te koop, ong voor 2 à 3 euro.
Ze zijn alleen niet zo lekker haha

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:18

Erg herkenbaar. Ben zelf 1,73 en weeg 55 kg. Krijg daarom ook vaak te horen dat ik erg dun ben (en mijn zusje vind me zelfs angstaanjagend mager). Daar word ik ook niet vrolijk van. Ik kan ook alles eten wat ik wil en dat doe ik ook graag. Dat is het enigste positieve puntje wat dun zijn en blijven heeft. Verder heb ik het altijd koud. Zelfs wanneer het 30 graden is, kan ik het koud hebben en heb ik bijna altijd blauwe plekken op mijn heupen van de broeken (en de riem). En nee, ik doe mijn broek niet te strak. Kleding kopen is meestal ook een ramp. Past de lengte goed, dan de breedte niet en anders om. Had graag enkele kilootjes meer gehad.
Wat betreft beledigen. Tjah, waarom mag je wel tegen iemand zeggen dat hij/zij te dun is en niet dat hij/zij te dik is? Je hebt in beide gevallen commentaar op iemand figuur.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:23

Ja het is echt erg frustrerend!
Wat ook frustrerend is, is dat ik niet veel op kan in 1 portie.
Maar ik eet dus door de hele dag heen, want als ik teveel wil eten in 1x begin ik gewoon met kokhalzen en krijg het me strot niet door. Ik schaam me dan echt dood, uiteieten gaan is dus niet erg succesvol.
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit hebben, dan voel ik me niet meer zo raar hihi

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:51

Ik kan ook niet heel veel op in 1x. Alhoewel ik dat niet altijd heb. Ik kan prima uiteten gaan en een heel bord eten wegbunkeren, maar soms zit ik na een paar happen gewoon vol, maar dan ga ik een uur later ofzo weer eten. Eet ook altijd de hele dag door.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:55

Nee ik kan echt nooit veel in 1x op. Eigenlijk best irritant.

Maar die drankjes zijn echt aan te raden, patienten krijgen het ook in het ziekenhuis!
Zit vol met proteinen en koolhydraten.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:58

Hoe heet het/waar haal je het dan? Is dat trouwens niet slecht voor je, als je ineens extreem veel koolhydraten en proteinen binnen krijgt?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:14

Ik zeg gewoon dat ik veel sport. Heb weinig eetlust en kook alleen wat ik lekker vind. Is dus meestal mager vlees met wokgroente of een gepofte aardappel.

Ik compenseer wel door 's-avonds te snacken, franse kaas en worst. Blijf rond de 65 kilo met mijn 1.70 maar het meeste zit om mijn buik en boobies.

Magere benen en gezicht. Zit in de familie; helaas.
Als ik geld had liet ik gezicht botoxen of liften. Dat mag wel op 50+ ;)