(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:11

Mijn oma is overleden 7 jaar geleden aan longkanker
en sinds vorig jaar heeft mijn vader ook longkanker

Sterkte!

tantethee

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:48

mijn vader begint vandaag met chemo, na de darmkanker in zijn longen 2 jaar terug heet hij nu een vorm van bloedkanker, krijg echt mijn gedachten niet bij het werk, heel vervelend.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:44

Sterkte( ook voor je vader) nameless, het is niet niks, opnieuw de strijd weer aan te moeten gaan.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:26

Mijn moeder heeft een hartinfarct gehad en daardoor moet ze nu stoppen met kuren. Doordat ze bang zijn dat door de bloedverdunners toch een propje de hersens in kan schieten en ze alsnog "het loodje" kan leggen.

Nu maar hopen dat het stabiel blijft !!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 21:56

Ik heb al een tijdje niets geschreven, omdat mijn vriendin redelijk stabiel was, en we zo min mogelijk aan haar ziekte hebben gedacht tot afgelopen maandag...

Haar dochter heeft haar 's ochtends gevonden, in het braaksel en met allemaal oncontroleerbare bewegingen. Die heeft snel haar papa gebelt en toen is een beetje de paniek uitgebroken. De ambulancebroeders hebben haar platgespoten, waar ze behoorlijk tegen heeft gevochten waardoor ze niet verplaatst kon worden. Uiteindelijk hebben ze haar vastgebonden en is ze door de brandweer door het bovenraam naar buiten gebracht.
In het ziekenhuis hebben ze haar in slaap gebracht en heeft ze tot dinsdag geslapen. Helaas bleek al snel dat haar tumor in het hoofd terug is en er veel vocht in haar hoofd zit. De medicatie slaat wel aan, maar ze kan zich niets meer herrinneren tot vorige week vrijdag.
De MRI is uitgesteld tot volgende week maandag, maar de artsen hebben al gezegd dat het een kwestie van dagen is.
Ze is gisteren 34 jaar geworden en as zaterdag zou ze een BBQ geven, omdat ze wist dat dit haar laatste feestje zou zijn.
Het ziekenhuis heeft toestemming gegeven dat ze per bed 2 uurtje op haar eigen feest mag zijn en daarna direct terug moet komen. Zelf heb ik het gevoel dat ze zaterdag misschien niet eens haalt en als ze dit al haalt, ze daar afscheid van iedereen kan nemen en daarna de strijd gaat opgeven....

Intens verdrietig en geen grip op wat dan ook.......soms is het leven zo oneerlijk...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:12

Jeetje Talonius, dat is wel heel erg schrikken ineens.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, ook voor alle andere mensen die haar kennen en ik ga heel hard duimen dat ze zaterdag nog gaat halen! :(:) :(:) :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:25

:(:)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:56

Wat enorm triest. Heel erg veel sterkte.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:34

Heel veel sterkte. Er lijken inderdaad afschuwelijke tijden voor jullie aan te breken. Probeer de momenten die jullie nog hebben te koesteren.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:44

heb ff kippevel van dit hoop dat zaterdag gaat lukken heel veel sterkte

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:48

Het eerste en het laatste bericht in het topic van de ts gelezen. Life sucks!
Tranen in mijn ogen. Als ik de moed krijg lees ik het hele topic een keer door.
TS, heel veel sterkte. Ook voor jouw vriendin.

Trouwens heel toevallig vanavond onderstaand bericht in mijn facebook gezet (blijft nog maar even staan, zeker langer dan dat uur!):
om persoonlijke redenen wil ik vrienden vragen om dit voor een uurtje als hun status te voeren. Ik denk te weten wie dat zal doen. Denk aan iemand die je kent of bemint en die kanker heeft gehad. Mijn wens is dat in 2011 een remedie wordt gevonden. Plaats dit een uur lang, om hun te eren die gevochten hebben tegen, die gestorven zijn aan of die nog altijd vechten tegen kanker. 'k Hoop het in je status te zien !!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:26

Pff.. wat kan het ineens snel gaan zeg. Heel veel sterkte de komende tijd.

Wat een ramp ook voor haar dochtertje.. :(:)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:54

jeetje heb net je topic helemaal door gelezen! maar wat is jou vriendin een door zetter! heeel erg veel sterkte komende tijd!

hoe is haar dochtertje eronder? hoe oud is haar dochtertje?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:20

Jeetje zeg !! veel sterkte nog de komende dagen !!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:24

Ach wat verschrikkelijk zeg! En dat haar dochtertje haar heeft gevonden is helemaal zeer triest |(

Hoop van harte dat ze haar feestje nog mee mag gaan maken en zo van iedereen afscheid kan nemen.
Echt, zit hier met kippevel ;(

Heel veel sterkte :(:)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:00

Heel erg verdrietig. Sterkte komende tijd en ik hoop dat ze nog even kan genieten op haar verjaardag.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:08

Ik heb een tijdje mee gelezen, mijn moeder is vorig jaar overleden aan longkanker, ik wil jouw en je vrienden en familie heel veel sterkte wensen!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:28

Bedankt voor jullie berichtjes!
Haar dochter is 9 jaar en zo enorm sterk en stoer. Ze heeft maandag zelfs geholpen met mama's tas inpakken. We houden haar goed in de gaten, want het is en blijft een klein meisje uiteraard.

Ik kreeg vanmorgen een sms van Sandra, dat ze maandag de MRI gaan doen. Er zit nu nog teveel vocht in haar hoofd.. Er wordt een ziekenhuisbed geregeld en ze mag van de artsen eventjes naar haar eigen feestje. Ze kijkt er enorm naar uit, dus ik heb goede hoop dat dit haar sterk houdt. Na morgen moeten we maar verder zien. Artsen hebben voorzichtig laten vallen dat het misschien een kwestie van dagen is, maar iedere dag is er eentje en we proberen allemaal zoveel mogelijk bij haar te zijn.

@BrancaZ: prachtig initiatief. Laten we hopen dat meerdere mensen op deze manier een bijdrage leveren aan onderzoek en de mensen steunen die deze verschrikkelijke ziekte in hun midden hebben (gehad).

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:47

Talonius schreef:
Bedankt voor jullie berichtjes!
Haar dochter is 9 jaar en zo enorm sterk en stoer. Ze heeft maandag zelfs geholpen met mama's tas inpakken. We houden haar goed in de gaten, want het is en blijft een klein meisje uiteraard.

Ik kreeg vanmorgen een sms van Sandra, dat ze maandag de MRI gaan doen. Er zit nu nog teveel vocht in haar hoofd.. Er wordt een ziekenhuisbed geregeld en ze mag van de artsen eventjes naar haar eigen feestje. Ze kijkt er enorm naar uit, dus ik heb goede hoop dat dit haar sterk houdt. Na morgen moeten we maar verder zien. Artsen hebben voorzichtig laten vallen dat het misschien een kwestie van dagen is, maar iedere dag is er eentje en we proberen allemaal zoveel mogelijk bij haar te zijn.

@BrancaZ: prachtig initiatief. Laten we hopen dat meerdere mensen op deze manier een bijdrage leveren aan onderzoek en de mensen steunen die deze verschrikkelijke ziekte in hun midden hebben (gehad).

het is een klote ziekte ik hoop echt dat ze feest ff kan zijn
wij hebben voor het kankerfons een benefite middag gehouden mischien ook voor ieder hier een idee

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:54

onwijs sterkte voor jullie allemaal ontzettend naar bericht ;(

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:31

Jeetje, hier ben ik echt even stil van... ;(
Ik wil jou/jullie veel kracht wensen!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 22:33

Het feestje was top!!
Wel erg zwaar beladen en een dubbel gevoel; je viert haar verjaardag en tegelijk is het een soort afscheid nemen...
We hebben met z'n allen voor haar gezongen, en uiteraard ook gelachen. Man, wat is ze sterk en wat een wilskracht. Ben zo trots op haar.
Maandagochtend heeft ze trouwens een gesprek bij de psycholoog samen met haar dochter en in de middag staat de MRI gepland. Als het 1 klein vlekje in haar hoofd is, dan is ze vastberaden om ook hiertegen opnieuw te knokken. Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze na vandaag misschien wel denkt 'het is mooi geweest, ik piep er stiekem tussenuit'.

Maar vanavond kunnen ze iig niet meer van haar afpakken!

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:14

Talonius schreef:
Het feestje was top!!
Wel erg zwaar beladen en een dubbel gevoel; je viert haar verjaardag en tegelijk is het een soort afscheid nemen...
We hebben met z'n allen voor haar gezongen, en uiteraard ook gelachen. Man, wat is ze sterk en wat een wilskracht. Ben zo trots op haar.
Maandagochtend heeft ze trouwens een gesprek bij de psycholoog samen met haar dochter en in de middag staat de MRI gepland. Als het 1 klein vlekje in haar hoofd is, dan is ze vastberaden om ook hiertegen opnieuw te knokken. Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze na vandaag misschien wel denkt 'het is mooi geweest, ik piep er stiekem tussenuit'.

Maar vanavond kunnen ze iig niet meer van haar afpakken!

heerlijk om telezen dat ze er van heb genoten
wens haar sterkte voor maandag

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:27

Heel fijn dat ze op haar eigen feestje heeft kunnen zijn :j .
Hoop dat de mri mee zal vallen. Sterkte

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:37

Sandra heeft gistermiddag de MRI gehad en donderdag hoort ze of en hoe ze gaan bestralen. Ze is gisteravond laat thuisgekomen en krijgt nu 24 uurs zorg aan huis, omdat ze het niet meer trok in het ziekenhuis.
Ze is onwijs sterk en we gunnen haar nog zoveel mooie dagen..op naar donderdag.