Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:_Marinke_ schreef:Ik snap niet goed hoe je dat bedoeld van hangen aan je instructeur / examinator?? En waar baseren / merken ze dat dan op??
Het voelt raar als je de 1e keer alleen in de auto zit. Er "hoort" iemand naast je te zitten.
Hier is dat inmiddels bijna 14 jaar geleden, maar auto voelde voor mij uit balans zonder bijrijder. Route was zo bekend dat het geen probleem was, maar die lege auto.
Sabin_e schreef:Bij mijn vader is sinds kort het syndroom van Asperger herkend. Hij heeft momenteel hulp van een psycholoog, samen met mijn moeder (om te leren hoe ze ermee om moet gaan). Mijn moeder 'leert' dit dan weer aan mij en mijn broertjes.
Echter vind ik het momenteel nog best lastig hoe ik ermee om moet gaan. Zo heb ik gehoord dat het belangrijk is om mijn vader te complimenteren wanneer hij iets goeds/nuttigs/etc. heeft gedaan. Maar in vergelijking met alle anderen in ons huis, voert mijn vader geen r**t uit. Ik vind daardoor een compliment plaatsen voor bijvoorbeeld het wegbrengen van oudpapier 'moeilijk'. Omdat dat zo'n vanzelfsprekende klus is. Misschien ben ik te veeleisend -mede doordat ik van mening ben dat iedereen hard werkt in huis behalve mijn vader (wat dan weer heeft te maken met zijn toestand momenteel)- en geef ik niet snel 'zomaar' complimenten. Daarnaast heeft mijn vader woede-uitbarstingen, die ik liever uit de weg ga. Ik loop er dan gewoon letterlijk bij weg. Weet dan geen andere manier om ermee om te gaan maar voel me dan tegelijkertijd heel respectloos tegenover mijn vader. Gelukkig gaat het tegenwoordig beter met hem en krijgt hij minder woede-uitbarstingen. Dit heeft ook mede te maken met de medicijnen die hij slikt.
Ik heb dit topic wat globaal doorgelezen, maar ga zeker nog beter en gerichter lezen en hoop dat ik er misschien wat aan heb.
Door het lezen van het boek 'The curious incident of the dog in the night-time' van Mark Haddon heb ik een veel beter beeld gekregen van mensen met autisme (de jongen in dit boek heeft ook het Asperger Syndroom). Dit heeft me ook geholpen. Ook richting leerlingen met autisme (ik studeer voor docent).
moonfish13 schreef:Ik ga misschien naar de Auti Doe Dag.![]()
Het hele zwembad autist vriendelijk, is dat nog eens leuk.![]()
Mijn buurmeisje gaat misschien ook nog mee, die doet een opleiding in die trant.
Ik hoop vooral dat het wat rustiger is als normaal.. Dan is het echt een mierennest.
Floridian schreef:wat is een FML lijst?
locorette schreef:Ik vroeg mij af of hier heel toevallig iemand anti-depressiva slikt? Ik ben de laatste tijd nogal levensmoe en vandaag heb ik mijn moed bij elkaar geraapt en ik heb het tegen mijn mentor verteld. Ze schrok er wel van en ze zei dat het beter was dat ik zo snel mogelijk naar de huisarts zou gaan, maarja ik vind het doodeng om dan ook naar hem toe te moetenMijn ouders weten er niks van. Ik durf ze er ook niks over te vertellen eigenlijk...