Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:43

Ik was mijn haar 2 á 3x per week. Gewoon pas zodra het vet wordt. Niks aan de hand met mijn haar hoor! 'Vroegâh' wastte ik mijn haar eens in de 2 weken. Gewoon omdat eerder niet nodig was. Maar toen begon ik met het gebruiken van stylingproducten endaarom ben ik het vaker gaan doen ;)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:40

_Tara_ schreef:
Ik vind 't eigenlijk een beetje smetvrees achtig overkomen als je jezelf iedere dag of 's ochtends én 's avonds gaat douchen.

Tanden poetsen vind ik dan wel weer vies als je dat maar 1 keer per dag doet of een dag overslaat.

Ehm, misschien moet je niet alle mensen over 1 kam scheren?

Als je het nou heerlijk vind om sochtends te douchen.
(Dan wordt ik pas echt wakker, met een kop koffie + peuk)

En savonds heb gesport/paardgereden/heb gezweet.

Dan vind ik het niet smetvreserig (is dit een woord :D ) Maar gewoon hygienisch.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:01

Smetvrees :D ? Ik stap gewoon graag schoon in mijn bed, wat is daar mis mee? Bovendien sport ik, ben ik bezig met paarden overdag, ben ik sowieso veel fysiek bezig en vind ik het wel zo fris om dan 's avonds nog even lekker te douchen. En 's morgens word ik pas echt wakker na een lading water op mijn hoofd. :+ :D

Tanden poetsen doe ik zeker 3x per dag, soms meer. Ik ben gewoon schoon op mezelf en verzorg mezelf sowieso graag. Heb er nog niemand over horen klagen, hoor. :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:32

Ik zit echt met verbazing de reacties hier te lezen....

Dus je bent vies en onhygiënisch als je niet iedere 8 tot 12 uur in bad of onder de douche gaat? Wassen jullie ook al je kleding iedere 8 tot 12 uur dan :') ?

Ik ga gewoon 1 keer per dag in bad. In de winter doe ik het wel eens 2 keer, niet uit hygienisch oogpunt maar omdat ik het dan vaak vooral lekker vind om even in een lekker warm bad te gaan zitten.
Als ik het een dag oversla heb ik ook nergens last van hoor. Geen idee maar mijn zweet o.i.d. stinkt ook echt niet als ik me een dag niet was... Ik draag dan wel altijd gewoon schone kleding iedere dag, maar ook dat komt meer uit het feit dat ik het altijd leuk vind om wat nieuws aan te doen dan dat ik anders bang ben dat ik vies ben ofzo.

Ik was zelfs mijn tanden 1x per dag. Enkel 's avonds, 's ochtends pak ik een kauwgompje. Ik heb 's ochtends dan ook echt geen last van vieze geuren of smaken in mijn mond, misschien als je dat wel hebt dat het een ander verhaal is. De tandarts vroeg zich af hoe vaak ik poetste want hij vond ze er zo netjes uit zien.. Nou dat lijkt me dan toch niet slecht, toch? ;)

Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat een ander vies of onhygienisch is als hij of zij niet 2x per dag douchet. Misschien dat je het zelf fijn vind om zo vaak jezelf te wassen maar dan zou ik zeggen: Hou dat lekker voor jezelf, en ga niet een ander veroordelen op wat hij of zij doet.

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:33

Mijn haar is heerlijk.
Ik kan het 2 weken niet wassen, en dan begint het pas vies te worden,
toch was ik het wel vaker, maar gewoon wanneer ik er zin in heb,

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:39

Mijn haar was ik meestal om de dag, maar op mijn shampoo staat dat het geschikt is voor elke dag.(HEMA anti-roos)
Ik douche (of ga in bad) elke dag omdat ik gewoon veel doe en het fijn vind om 's avonds te douchen.
Ik vind dat ik mijzelf goed verzorg en ben er blij mee, ieder doet zijn eigen ding toch? ;)

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:22

als ik mijn haar niet elke dag was wordt het juist vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:47

omdat je het iedere dag wast dus, als je zou afbouwen ( en andedw shampoos doen meestal ookal wonderen :) ) zal je zien dat je haar steeds minder snel vet wordt :j ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:48

Ik ben dus heel slecht bezig! :+ Mag ik toch lekker zelf weten? :P

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:53

Sanne94 schreef:
Mijn haar is heerlijk.
Ik kan het 2 weken niet wassen, en dan begint het pas vies te worden,
toch was ik het wel vaker, maar gewoon wanneer ik er zin in heb,

ik ben jarloers, moet todch echt elke dag haartjes wassen of eventueel nat maken anders kan ik er geen bal mee Xd

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:27

Menino schreef:
omdat je het iedere dag wast dus, als je zou afbouwen ( en andedw shampoos doen meestal ookal wonderen :) ) zal je zien dat je haar steeds minder snel vet wordt :j ;)

maar wat voor shampoo zou jij aanraden dan?
ik heb van die guhl shampoo (weet de rest v/d naam niet meer) maar die staat over het algemeen wel bekend als goede kwaliteit shampoo

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:35

Ik was mij haar zeker niet elke dag/avond.
Denk 3 keer in de week; vaak heb ik dan dat mijn haar zo glad wordt en dan kan ik er niets mee!

Maar kan wel begrijpen als je veel haarwax/gel/haarlak gebruikt je het fijner vindt om dat uit te wassen :).

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:36

Jeetje mina wat een reacties zeg :=

Ik weet niet wat jullie allemaal doen in bed, maar mijn bed is echt geen bron van bacteries hoor?
Als je het op tijd verschoond, iedere ochtend je bed openslaan en raam stuk open blijft het lekker fris!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 20:43

hestejente schreef:
jesito schreef:
Ik zie inderdaad dat we geland zijn bij een ander plekje dan ons hoofd :D

Maar hebben we het dan nog steeds over haar? :D :+

Tja ook daar zal veel verschil zijn denk ik }:0

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:51

Twiggy2008 schreef:
Smetvrees :D ? Ik stap gewoon graag schoon in mijn bed, wat is daar mis mee? Bovendien sport ik, ben ik bezig met paarden overdag, ben ik sowieso veel fysiek bezig en vind ik het wel zo fris om dan 's avonds nog even lekker te douchen. En 's morgens word ik pas echt wakker na een lading water op mijn hoofd. :+ :D

Tanden poetsen doe ik zeker 3x per dag, soms meer. Ik ben gewoon schoon op mezelf en verzorg mezelf sowieso graag. Heb er nog niemand over horen klagen, hoor. :P

Je vindt het gewoon lekker om in de ochtend en avond te douchen, is toch ook niets mis mee? Als jij dat graag wil. :j Doe ik ook vaak maar probeer het te minderen voor mijn huid.
Als ik minder douche is het niet zo dat ik minder schoon op mijzelf ben, althans, ik zie dat niet zo.

Tanden poetsen doe ik 2 keer per dag, heb het wel 4 a 5 keer per dag gedaan maar dat is echt megaslecht voor je tanden. :') Dat doe ik maar niet meer.

Ik hoor ook nooit iemand klagen gelukkig. :D

Ach, soms word je gewoon wijzer. ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:54

mimeslosydy schreef:
Menino schreef:

maar wat voor shampoo zou jij aanraden dan?
ik heb van die guhl shampoo (weet de rest v/d naam niet meer) maar die staat over het algemeen wel bekend als goede kwaliteit shampoo

het verschilt per persoon, degene die focussed noemde lijkt me wel heel goed, maar persoonlijk geen ervaring mee.

mijn haar is er gigantisch op vooruit gegaan toen ik keune ben gaan gebruiken, was een speciale tegen het vet worden van je haar :j sindsdien kan ik mijn haar gewoon echt 5 dagen niet wassen zonder dat het er vies uitziet. Ik kreeg alleen last van haaruitval er door, dus dat is ook niet echt gezond haha(allergie voor bepaald ingredient) Maar die is gewoon bij de parfumerie te krijgen voor 13 euro ofzo.
ik heb nu die van lancome maar die was 30 euro( maar in de aanbieding gekocht voor de helft :P ) en die gebruik ik dan 2 a 3x per week icm john frieda reviving mask en nog conditioner en dat werkr ook prima... maar ik zou nooit 30 euro voor shampoo uitgeven :))

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:57

Focussed, als ik 's morgens mijn tanden niet poets dan vliegt iedereen weg volgens mij. Heb altijd het gevoel dat ik een dood vogeltje erin heb liggen. Terwijl ik de avond ervoor toch mijn tanden heb gepoetst. Misschien lig ik wel 's nachts met mijn la open te stinken. :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:35

2 x per dag douchen is niet zo goed voor je huid... werkt ontzettend uitdrogend. Ik kan me wel voorstellen dat t fijn is om je weer lekker schoon te voelen, maar puur om mn huid gezond te houden ga ik 1 keer per dag onder de douche en niet vaker. Mijn haar was ik wel elke dag met Guhl, anders zit het niet en fris gewassen is het nog zo lekker luchtig :+

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 03:05

MamboBeach schreef:
Focussed, als ik 's morgens mijn tanden niet poets dan vliegt iedereen weg volgens mij. Heb altijd het gevoel dat ik een dood vogeltje erin heb liggen. Terwijl ik de avond ervoor toch mijn tanden heb gepoetst. Misschien lig ik wel 's nachts met mijn la open te stinken. :D

Haha mambo, dat komt door het roken :))

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 05:32

Ik was het ook om de dag :j En vaak s'avonds, of na het warme eten.
Puur om te kunnen ontspannen van de dag.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:34

Focussed schreef:
Ik was zelfs mijn tanden 1x per dag. Enkel 's avonds, 's ochtends pak ik een kauwgompje.

Dat vind ik echt zó smerig! Ook daar voel ik mij 's ochtends niet fris.
Ik poets na iedere maaltijd en voor ik naar bed ga.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:39

Dat vind ik idd ook echt vies als tanden niet worden gepoetst en al helemaal sóchtends. Ik poets ze 2x per dag en hamer er ook op bij mijn kids.....Kleding gaat bij mij ook na 1x dragen de was in... ook van de kinderen...ik was me echt het ongeluk, maar ik vind het gewoon niet fris....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:42

Kleren na 1 x dragen de was in? :oo Truitjes in de zomer ok. Maar broeken draag ik gerust 3-4 keer voor ze de was in gaan.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:44

_Tara_ schreef:
Kleren na 1 x dragen de was in? :oo Truitjes in de zomer ok. Maar broeken draag ik gerust 3-4 keer voor ze de was in gaan.

Ik geef het toe ik ben daar echt hysterisch in.....tot grote wanhoop van mn oudste zoon, die zegt ook rustig dat ik niet spoor :+ :D ... In huis met
soppen en opruimen ben ik net zo hysterisch.........helaas........
;)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:44

Dat vind ik wel vies, 's ochtends je tanden niet poetsen :=

Vind het niet netjes en sowieso niet fris om met een grafbek op me stage aan te komen :=