Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:54

In een relatie zitten 2 mensen en beide mensen zullen dan ook 'fouten' maken. Maar het enige wat ik kan bedenken bij het lezen van het topic, is dat ik vind dat je niet zo over je eigen grenzen moet gaan. Maar dat is je bekend, schakel hulp in voor bijvoorbeeld je paarden enzo. Laat je boodschappen bezorgen (Super/Albert Heijn)
Dat soort dingen :j

Maar ik vind dat hij als ik het zo lees vreselijk onverantwoord gedrag vertoond. Zeker door te zeggen dat jij zwanger wou worden, zwanger worden doe je samen, niet alleen.

Nogmaals sterkte TS, goed dat je nu voor jou en je kleine meid kiest :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 09:55

Cayenne schreef:
JessAndHope schreef:
O.a. en omdat ik dus bang ben dat ze in situaties word geplaatst die ronduit schadelijk voor dr zijn. Zelf heeft hij er nooit om gemaald dat ik in de rook zat, en werd zelfs boos als ik dat niet wilde. Dus af en toe twijfel ik aan zijn vermogen om in het belang van het kind te handelen...

en zo zal hij ook wel dingen hebben waar hij het niet mee eens is wanneer het aankomt op de opvoeding oid.
Oplossing: praten praten praten. Je zult altijd te maken met hem hebben want hij is en blijft de vader van jullie dochter. Hij heeft dus net zoveel recht op inspraak als jij.

@Cayenne: praten helpt dus niet!!! Wat denk je dat ik de afgelopen maanden heb gedaan? Denk je nu werkelijk dat ik na 1 klein ruzietjes alles over boord heb gegooid? Ik heb gepraat als brugman, heb alles 1000000X herhaald. Maar als ik zei: ik vind dat je helemaal niks EXTRA'S doet voor me nu ik zwanger ben. Dan werd het bij hem: 'nou ik doe toch nooit wat, zit toch alleen maar op mn luie reet?"
Tsja... daar valt echt niet mee te praten. Het ergste is nog, hij 'verstaat alles perfect van wat ik zeg en hoort het ook prima' (citaatje), waaruit ik dan alleen maar kan concluderen dat hij er dus schijt aan heeft van wat ik zeg.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:56

JessAndHope schreef:
MamboBeach schreef:

Niet alleen hij ook jij hoor. Maar dat is iets wat je niet wil horen... Helaas, want dat had je enorm kunnen helpen in de relatie.

@Mambobeach: nogmaals, ik heb er zéér nauwkeurig voor gezorgd dat mij de afgelopen weken/maanden helemaal NIKS te verwijten viel, zodat ik kon kijken of het aan mij lag, of aan hem. Meerdere keren aangekaart dat het zo niet langer gaat, maar er veranderde gewoon helemaal geen drol...

Luister nou TS, afgelopen weken/maanden was je ook al zwanger. Je bent niet objectief en dat kun je ook niet zijn. Dat bedoel ik niet rot maar is echt zo. Van wat ik lees vind ik het ook een zwak ei, natuurlijk! Maargoed, er zijn 2 kanten. Als je zwanger bent let je overal ook 3 keer zoveel op!

Maar, als jij denkt dat het zo beter is heb ik daar alle respect voor en wens ik je alle wijsheid en sterkte toe! :j

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 09:56

Dit hoop ik ook en dat het niet uitgespeeld zal worden over de rug van het kindje wat helaas nog veel te veel gebeurt!
[/quote]

Never! Mij zal je het niet zien doen. Zij kan niet kiezen en kiest ook niet voor deze situatie. Maar haar op laten groeien in een omgeving met stress, ruzies en frustraties doe ik haar niet aan.
Ik zal ten alle tijden open en eerlijk over haar vader zijn, en als ze vraagt waarom het over en uit was tussen ons, zal ik haar op een geschikt moment MIJN visie daarop geven en zeggen dat hij ook nog zijn kant van het verhaal heeft.
Ze is mn allesje en zij zal niet lijden onder deze situatie. Punt.[/quote]
Ik hoop dat je dat ook echt voor ogen houdt! :j Alles voor de kleine meid. En je verhaal doen... Je kan ook zeggen dat het gewoon niet zo 'werkte' tussen papa en mama. :)[/quote]

Ik bedoel dat als ze 16 is ofzo en het gewoon concreet wil weten, dan zal ik haar dat nooit onthouden. Kijk, ik ga niet het hele verhaal uitleggen als ze 5 is :? Dat snapt de kerstman nog wel...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:57

In JOUW ogen heb jij geen aandeel hierin.
Maar laat ik je even uit je droom helpen; dat is niet waar.
En het is niet eerlijk om alle schuld op je partner te steken.

Wat hier al meermaals gezegd is, jij bent momenteel een hormonenbommetje.
Is niet erg, dat hoort erbij, maar ga niet enkel en alleen alle schuld bij je partner afsteken.
Dat is simpelweg niet eerlijk. En daar geloof ik ook niet in.
'It takes two to tango'.

En in plaats van hem hier af te schilden als 'boeman', 'lapzwans' en andere verwensingen, lijkt het mij handiger als je je nu op jezelf en jullie kindje gaat focussen. Je eigen leventje op de baan houdt, en 'steunpilaren zoekt in je omgeving.

Je wint hier niets mee.
Integendeel, zelfs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:58

JessAndHope schreef:
Cayenne schreef:
JessAndHope schreef:
O.a. en omdat ik dus bang ben dat ze in situaties word geplaatst die ronduit schadelijk voor dr zijn. Zelf heeft hij er nooit om gemaald dat ik in de rook zat, en werd zelfs boos als ik dat niet wilde. Dus af en toe twijfel ik aan zijn vermogen om in het belang van het kind te handelen...

en zo zal hij ook wel dingen hebben waar hij het niet mee eens is wanneer het aankomt op de opvoeding oid.
Oplossing: praten praten praten. Je zult altijd te maken met hem hebben want hij is en blijft de vader van jullie dochter. Hij heeft dus net zoveel recht op inspraak als jij.

@Cayenne: praten helpt dus niet!!! Wat denk je dat ik de afgelopen maanden heb gedaan? Denk je nu werkelijk dat ik na 1 klein ruzietjes alles over boord heb gegooid? Ik heb gepraat als brugman, heb alles 1000000X herhaald. Maar als ik zei: ik vind dat je helemaal niks EXTRA'S doet voor me nu ik zwanger ben. Dan werd het bij hem: 'nou ik doe toch nooit wat, zit toch alleen maar op mn luie reet?"
Tsja... daar valt echt niet mee te praten. Het ergste is nog, hij 'verstaat alles perfect van wat ik zeg en hoort het ook prima' (citaatje), waaruit ik dan alleen maar kan concluderen dat hij er dus schijt aan heeft van wat ik zeg.

Je zult wel moeten praten, want het gaat om de opvoeding van jullie dochter :)
Dat het eerder niet gelukt is, is jammer, maar je hebt in dit geval gewoon weinig keus.
En dat hij zo'n antwoord geeft, tja, er zal wel het een en ander aan vooraf gegaan zijn waardoor hij zich zo voelt en opstelt :)

Overigens zit er aan een verhaal vaak 2 kanten, en dit geval zal dat ook zeker zo zijn.
Dat jij vind dat je er alles aan gedaan hebt zal hij vast anders zien.
Respecteer dat ook :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-08-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 09:58

brenniie schreef:
ik heb altijd tegen mijn vriend gezegd dat ik ons kindje op mijn achternaam wilde hebben aangezien mijn schoonouders niet van die lieverdjes zijn en mij en mijn vriend dood wilde bla bla bla..zo wil ik die familie niet voortzetten dus heb ik gekozen bij de gemeente voor mijn naam,mijn vriend was het daar gelukkig mee eens!

wat mij verteld werd bij de gemeente is dat de moeder alle zeggenschap heeft over het kind en dat de erkende vader alleen op naam vader is en verder niets over het kindje te zeggen heeft,daarvoor moet je naar de rechtbank om dingen vast te leggen..hier moet ik nog goed overna denken en dingen uitzoeken..maar ik weet niet hoe dit bij de TS zit??

klopt, erkennen betekend niet automatisch het gezag. Die kleine is ook alleen erkent, en ik ben niet meer voornemens om hem gezag te gaan geven bij de rechtbank. Het gezag moet je nml via de rechtbank officieel aanvragen.
Ik ga wél proberen het kindje op mijn naam te krijgen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:00

[/quote]

Oplossing: praten praten praten. Je zult altijd te maken met hem hebben want hij is en blijft de vader van jullie dochter. Hij heeft dus net zoveel recht op inspraak als jij.[/quote]

Tsja... daar valt echt niet mee te praten. Het ergste is nog, hij 'verstaat alles perfect van wat ik zeg en hoort het ook prima' (citaatje), waaruit ik dan alleen maar kan concluderen dat hij er dus schijt aan heeft van wat ik zeg.[/quote]

Je zult wel moeten praten, want het gaat om de opvoeding van jullie dochter :)
Dat het eerder niet gelukt is, is jammer, maar je hebt in dit geval gewoon weinig keus.

Overigens zit er aan een verhaal vaak 2 kanten, en dit geval zal dat ook zeker zo zijn.
Dat jij vind dat je er alles aan gedaan hebt zal hij vast anders zien.
Respecteer dat ook :)[/quote]

Weetje... voor iemand die schijt heeft aan zijn zwangere vriendin en het héél normaal vind om haar in ongezonde situaties te plaatsen en het ongeboren kindje daar ook aan bloot te stellen, heb ik verdomd weinig respect.

Ja, ik blijf met hem te maken hebben en ja dat zal ik altijd met alle respect doen. Maar hij is bij mij van zijn voetstuk afgedonderd, want zo behandel je niemand niet!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:00

brenniie schreef:
ik heb altijd tegen mijn vriend gezegd dat ik ons kindje op mijn achternaam wilde hebben aangezien mijn schoonouders niet van die lieverdjes zijn en mij en mijn vriend dood wilde bla bla bla..zo wil ik die familie niet voortzetten dus heb ik gekozen bij de gemeente voor mijn naam,mijn vriend was het daar gelukkig mee eens!

wat mij verteld werd bij de gemeente is dat de moeder alle zeggenschap heeft over het kind en dat de erkende vader alleen op naam vader is en verder niets over het kindje te zeggen heeft,daarvoor moet je naar de rechtbank om dingen vast te leggen..hier moet ik nog goed overna denken en dingen uitzoeken..maar ik weet niet hoe dit bij de TS zit??

Gemeente is misschien niet helemaal op de hoogte van wat de rechtbank doet. Sinds 2009 is er een wet dat als de vader naar de rechtbank gaat en het ouderlijk gezag wil voeren met de moeder hij dit gewoon toegewezen krijgt, OF er moet aantoonbaar zijn dat dit echt niet goed is voor het kind maar zelfs dan...
Moeder kan in deze dan wel zeggen, ik zet mijn handtekening niet maar daar heeft de rechtbank geen boodschap aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:00

JessAndHope schreef:
brenniie schreef:

klopt, erkennen betekend niet automatisch het gezag. Die kleine is ook alleen erkent, en ik ben niet meer voornemens om hem gezag te gaan geven bij de rechtbank. Het gezag moet je nml via de rechtbank officieel aanvragen.

Mag ik vragen waarom niet? Alleen omdat je bang bent dat hij rookt in bijzijn van jullie dochter en door jullie onenigheid?
Het is niet erg handig om je dochter er nu zo tussen te plaatsen. Hij heeft meer rechten dan jij denkt overigens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:02

Ik zou precies hetzelfde doen in jouw geval.

Hmmm, als ik dit allemaal lees, ben ik blij dat mijn ex en ik alles echt in goede harmonie doen en dat hij een lieve vader is voor ons kind. Wat een toestanden kun je hebben, al die negatieve energie. Ik zie en hoor het zoveel om me heen bij ex-stellen met kinderen. Je zult maar zo'n kl..tzak tegen komen....... :(
(en ja, natuuuuuuurlijk zijn er altijd twee mensen in het spel, maar soms komen mensen ook gewoon wel een een man of vrouw tegen, die echt niet ok zijn). ;)

MB; volgens mij heeft vaderlief toch echt een handtekening nodig, hoor. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:03

JessAndHope schreef:
brenniie schreef:

Wil hij het gezag?

Wat ik wel mee wil delen is dat, qua alimentatie, ik weet niet of je dat wil, jullie geen gezamenlijke huishouding hebben gevoerd ten tijde de geboorte of heel kort na de geboorte van de kleine het de hoogte van de alimentatie kan bepalen. Dit even ter info. :)

Nogmaals, gaat hij het gezag aankaarten bij de rechtbank, grote kans dat hij dit krijgt.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:04

[/quote]

Ik ga wél proberen het kindje op mijn naam te krijgen.[/quote]

Mag ik vragen waarom niet? Alleen omdat je bang bent dat hij rookt in bijzijn van jullie dochter en door jullie onenigheid?
Het is niet erg handig om je dochter er nu zo tussen te plaatsen. Hij heeft meer rechten dan jij denkt overigens.[/quote]

Euhm, waar plaats ik mijn dochter tussen????

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:05

Twiggy2008 schreef:
Ik zou precies hetzelfde doen in jouw geval.

Hmmm, als ik dit allemaal lees, ben ik blij dat mijn ex en ik alles echt in goede harmonie doen en dat hij een lieve vader is voor ons kind. Wat een toestanden kun je hebben, al die negatieve energie. Ik zie en hoor het zoveel om me heen bij ex-stellen met kinderen. Je zult maar zo'n kl..tzak tegen komen....... :(
(en ja, natuuuuuuurlijk zijn er altijd twee mensen in het spel, maar soms komen mensen ook gewoon wel een een man of vrouw tegen, die echt niet ok zijn). ;)

MB; volgens mij heeft vaderlief toch echt een handtekening nodig, hoor. ;)

:n Echt niet!
Vroeger wel maar door de nieuwe wet in 2009 niet meer!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:05

Ik ga wél proberen het kindje op mijn naam te krijgen.[/quote]
Wil hij het gezag?

Wat ik wel mee wil delen is dat, qua alimentatie, ik weet niet of je dat wil, jullie geen gezamenlijke huishouding hebben gevoerd ten tijde de geboorte of heel kort na de geboorte van de kleine het de hoogte van de alimentatie kan bepalen. Dit even ter info. :)

Nogmaals, gaat hij het gezag aankaarten bij de rechtbank, grote kans dat hij dit krijgt.[/quote]

Ik heb hem nog niet over gezag horen praten. Dus geen idee. Als hij zijn erkenning ongedaan laat maken, hoeft hij van mij geen alimentatie te betalen... Doet hij dat niet, dan magtie gewoon betalen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:09

MamboBeach schreef:

Hmmm, ben blij dat de ex van mijn vriendin dat dan nog niet weet blijkbaar. :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:09

Wil hij het gezag?

Nogmaals, gaat hij het gezag aankaarten bij de rechtbank, grote kans dat hij dit krijgt.[/quote]

Ik heb hem nog niet over gezag horen praten. Dus geen idee. Als hij zijn erkenning ongedaan laat maken, hoeft hij van mij geen alimentatie te betalen... Doet hij dat niet, dan magtie gewoon betalen...[/quote]

Maar je begint echt niet lekker, als als als... Dit gaat nooit goed. Je zegt net zelf dat je het beste voor je dochter wil hebben maar begint al zo... :n
En als hij naar de rechtbank gaat en gezamenlijk gezag wil voeren maar geen gezamenlijke huishoudinge hebt gevoerd sta jij misschien heel raar op je neus te kijken.
Ik wil je alleen maar info geven maar jij dent nog in tijden die al lang voorbij zijn... Echt meid, lees je in en laat je informeren bij advocaten en niet de gemeente...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:11

Twiggy2008 schreef:
MamboBeach schreef:

Hmmm, ben blij dat de ex van mijn vriendin dat dan nog niet weet blijkbaar. :+

Heel veel vaders zijn hier denk ik ook helemaal niet van op de hoogte of vinden het te veel gedoe en te veel geld. Dat is natuurlijk wel zo! :j
Maar het is echt zo! :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:15

Ik geloof je, hoor, MB! :)
Hoop alleen voor mijn vriendin dan haar ex haar gezin met rust laat...... Moet er niet aan denken dat die man nog gezag gaat opeisen ook. Pffff, moeilijke situaties dit altijd. ;(

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:15

MamboBeach schreef:
Wil hij het gezag?

Nogmaals, gaat hij het gezag aankaarten bij de rechtbank, grote kans dat hij dit krijgt.

Ik heb hem nog niet over gezag horen praten. Dus geen idee. Als hij zijn erkenning ongedaan laat maken, hoeft hij van mij geen alimentatie te betalen... Doet hij dat niet, dan magtie gewoon betalen...[/quote]

Maar je begint echt niet lekker, als als als... Dit gaat nooit goed. Je zegt net zelf dat je het beste voor je dochter wil hebben maar begint al zo... :n
En als hij naar de rechtbank gaat en gezamenlijk gezag wil voeren maar geen gezamenlijke huishoudinge hebt gevoerd sta jij misschien heel raar op je neus te kijken.
Ik wil je alleen maar info geven maar jij dent nog in tijden die al lang voorbij zijn... Echt meid, lees je in en laat je informeren bij advocaten en niet de gemeente...[/quote]

Prima dat jij het raar vind dat ik hem geen gezag wil geven. Prima als mensen het raar vinden dat ik de erkenning ongedaan wil laten maken. Maar dit alles doe ik in het belang van die kleine meid. Hij heeft meerdere keren laten zien dat hij gewoon totáál GEEN verantwoording neemt op het gebeid van gezondheid, en dat ik voor mij o.a. een reden om te zorgen dat ik de situatie onder controle kan houden. Lukt dit niet, nou... dan lukt het niet. jammer dan, maar dan kan ik in ieder geval zeggen, dat IK er alles aan heb gedaan om het beste voor mn kind te krijgen.

Dat ik de erkenning ongedaan wil laten maken, wil niet zeggen dat hij zn kind ook niet mag zien. Just to be clear...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:16

TS, wil hij uberhaupt een vader zijn voor dit kindje?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:17

*Stille meelezer meldt zich*
TS, wil je veel sterkte wensen komende tijd.
Ja, je bent momenteel hormoongedreven maar je bent niet blind en hebt in mijn ogen de juiste beslissing genomen.
Heb zelf eens een soortgelijke (luie) vriend gehad die nooit ook maar érgens initiatief voor nam. Ik werd daar ook helemaal krankjorum van terwijl ik niet eens zwanger was.
En neem me niet kwalijk maar met 35 jaar.... me dunkt!

Nogmaals heel veel sterkte komende tijd. Je redt het wel.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:22

JessAndHope schreef:
MamboBeach schreef:
Wil hij het gezag?

Ik heb hem nog niet over gezag horen praten. Dus geen idee. Als hij zijn erkenning ongedaan laat maken, hoeft hij van mij geen alimentatie te betalen... Doet hij dat niet, dan magtie gewoon betalen...

Ik wil je alleen maar info geven maar jij dent nog in tijden die al lang voorbij zijn... Echt meid, lees je in en laat je informeren bij advocaten en niet de gemeente...[/quote]

Prima dat jij het raar vind dat ik hem geen gezag wil geven. Prima als mensen het raar vinden dat ik de erkenning ongedaan wil laten maken. Maar dit alles doe ik in het belang van die kleine meid. Hij heeft meerdere keren laten zien dat hij gewoon totáál GEEN verantwoording neemt op het gebeid van gezondheid, en dat ik voor mij o.a. een reden om te zorgen dat ik de situatie onder controle kan houden. Lukt dit niet, nou... dan lukt het niet. jammer dan, maar dan kan ik in ieder geval zeggen, dat IK er alles aan heb gedaan om het beste voor mn kind te krijgen.

Dat ik de erkenning ongedaan wil laten maken, wil niet zeggen dat hij zn kind ook niet mag zien. Just to be clear...[/quote]

Ik vind het het persoonlijk niet netjes als je dat doet, dat je geen gezag geeft daar kan ik inkomen , maar erkennen is heel wat anders. Jullie hebben samen voor dit kindje gekozen en dat hij jou niet steunt wil niet zeggen dat hij niet goed is voor zijn kindje. Ik vind het een beetje overkomen als chantage

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:22

Twiggy2008 schreef:
TS, wil hij uberhaupt een vader zijn voor dit kindje?

Hij zégt van wel.
Maar gister kreeg ik ook te horen dat hij 'wilde wachten met zwanger worden'. Dus alsof ik het hem heb opgedrongen en hij het nooit heeft gewild.
Eenerzijds snap ik hem wel ; tis toch je kind.
Maar anderzijds ; vind je volgende vriendin/vrouw het tof dat je nog minimaal 18 jaar alimentatie moet betalen?

Daarom zeg ik ook tegen hem, dat als hij zn erkenning intrekt, hij me geen alimentatie verschuldigd is, maar wel het kind gewoon mag zien.
Maarja, hij heeft al een keer gezegd dat hij dat niet doet...
Dus we kunnen alleen maar afwachten.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:24

Ik vind het het persoonlijk niet netjes als je dat doet, dat je geen gezag geeft daar kan ik inkomen , maar erkennen is heel wat anders. Jullie hebben samen voor dit kindje gekozen en dat hij jou niet steunt wil niet zeggen dat hij niet goed is voor zijn kindje. Ik vind het een beetje overkomen als chantage[/quote]

Hoeveel voorbeelden wil je hebben waarbij hij absoluut NIET in belang van het kind heeft gehandeld???????
En het is geen chantage, het is een keuze. Doet hij het niet, zal ik het via een andere weg proberen.
Lukt dat niet... helaas dan, maar dan heb ik het wel geprobeerd.