wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:54

hahahaha zo herkenbaar.

Ik kon helemaal niets meer.
Had pijn door mijn hele lijf, zelfs bij de neuroloog terecht gekomen omdat ze dachten dat ik een nekhernia had.
Pijn had ik al sinds maart ergens maar dan alleen maar mijn bovenarm.
Later kwam de rest daar nog bij....
Met ophoging van de medicijnen zijn alle pijntjes wel zo goed als weg alleen de vermoeidheid blijft nog even hangen en hij vond dat ik het psychish eerst even moest laten bezinken.
Ben ook naar een Osteopaat geweest die me even weer op de plaats heeft gezet. Gouden handjes had die man.

Dat depressieve is ook herkenbaar, zodra ik ophoog gaat het lampje uit en pas na 3 weken gaat hij weer aan.
Echt heel erg dus ik weet wat je doormaak ...

Nu gaat het wel, wordt redelijk stabiel

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:56

Moeten jullie ook een griepprik gaan halen.

Ik heb net gebeld omdat mijn ouders me er op wezen dat ik nu wel verminderde weerstand heb en tot een risicogroep behoor en ik mag hem vanmiddag gaan halen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 15:16

Nee ik niet,ik heb vanmorgen na een jeer weer een rustige buitenrit gemaakt.Ik ben helemaal gevloerd |( .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:56

Marleen.. heb je genoten van je buitenrit.
Dan maakt het toch niet uit dat je gevloerd ben... je trekt vanzelf wel weer bij.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:10

nou meiden, ik geloof dat ik eigenlijk niet mag klagen als ik zo lees hoe het met jullie gaat.
Ik moet wel zeggen dat ik nu wel begrijp waar die onverklaarbare pijnen vandaan kwamen, ik had op de stomste momenten spierpijn ( blijkt achteraf ook hierbij te horen).
Ik heb het idee dat ik het ook al veel langer onder de leden had, maar ben pas naar de dokter gegaan toen ik die hartkloppingen kreeg.
En ik ben ook wel blij dat er een topic over is waar er over gepraat kan worden met mensen die ook een niet goed functionerende schildklier hebben, ik moet zeggen dat bijna niemand in mijn omgeving begrijpt wat ik mankeer, ik bedoel aan de buitenkant zie je niks raars aan me, maar ze weten niet hoe ik me vanbinnen voel en sommige denken volgens mij zelfs dat ik me aan stel, maar ja ik weet beter ( zo ben ik namelijk niet).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:12

Shettie je ziet het aan de buitenkant inderddad niet dat maakt het soms lastig.Ik heb een heerlijke buitenrit gehad, maar paard loopt enorm gevoelig ik moet dus op zoek naar hoefschoenen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:04

Ja shettie de gekste klachten had ik tot ik in juni in Egypte de trap niet eens meer op kwam. Ja tot de 3e etage terwijl we op de 4e zaten (zonder lift).. dan zei vent steeds, "kom Oma nog een klein stukje" en dan dacht ik.. bekijk het maar dus op een gegeven moment beperkte ik me maar tot 4x per dan op en neer _O-

Toen was het voor mij klaar. Gelijk vanuit Egypte de huisarts gebeld voor een afspraak.
Ik denk ook dat ik het al langer onder de lede heb hoor maarja ik ben altijd heel actief moe of niet moe.
Het is soms zo erg dat mijn bijrijdster wel eens zei.. snap niet hoe jij dit tempo volhoud.... ja ach als je niet beter weet.

Het is idd zo dat je beter je been kan breken dat heb ik ook aangegeven bij de HA en de BA en dan krijg ik te horen.. ja meid, je bent echt ziek.
Je omgeving accepteerd het een maandje of 3 maar daarna hebben ze zoeits van.. kom op... je voelt je toch goed... *kill kill*.... tuurlijk die paar uurtjes dat je werk voel je je goed maar als je thuis kom ben je niets meer waard.

Ach.. op een gegeven moment komt het echt wel goed en ik heb gelukkig wel mensen in mijn omgeving die het wel hebben en die zeggen dat ook al is de weg er naartoe zo lang.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:22

ik hoef niet meer opgehoogs te worden
mijn ene waarde was 1.19 en de ander 24 die 24 iets te hoog ma dat is beter dan te laag:d

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 13:19

Mijn slijmbeurs ontsteking van mijn schouder is zo goed als weg, na het 2e pilletje er bij. Toeval?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:32

Schildklierziektes zitten bij ons in de familie. Mijn moeder heeft een te traag werkende schildklier, en ik heb zelf ook veel kans op een te traag werkende schildklier. Hij is wel al eens onstoken geweest. Als ik de bloedtesten mag geloven, werkt hij nu prima. Alleen twijfel ik er zelf aan hoor.
Ik ben heel veel moe
Ik ben geen conditie
Ik heb het altijd koud
En ik van zo ongeveer niet af, helaas, want ik doe er zo verschrikkelijk veel aan. Maar ik kom aan op onverklaarbare wijze.

Hoe begon het bij jullie? Want ik vertrouw het toch niet helemaal.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:48

ik had zelfde symptonen red savage allren gelukkig wel te zien aan mn waardes.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:57

Nou moet ik wel zeggen dat ik daarbij nog een (onbekende) aandoening heb aan mijn spieren, Dus in hoeverre wat bij wat hoort weet ik niet.
Lastig beslissen. Ik ga er gewoon vanuit dat de bloedtesten kloppen, ik laat ben ook onder behandeling bij het Radboud in Nijmegen. Maarja, soms twijfel ik toch stiekem.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:57

en hoe is je gewicht dan ?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:59

Nog geen overgewicht hoor. Bij een lengte van 1.66 weeg ik nu 63 kilo. terwijl ik er heel veel aan doe om af te vallen, maar er gaat gewoon niets af. Ik weet dat ik dunner hoor te zijn.
Ik word al dik als ik alleen al kijk naar een boterham.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:01

okee..
je hoort namelijk heel vaak dat mensen echt dezelfde klachten hebben maar dat het dan niet in hun waardes te zien is...
kijk maar eens op hypomaarniethappy.nl

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:44

Heel herkenbaar.
Ik begon met last van mjijn arm, daarna alle klachten die jij omschrijf, toen dachten ze een nekhernia mri en de hele ramtam gehad en sinds ik thyrax slik alles kalchten weg.

Marleen, ik had ook dachten ze een slijmbeursontsteking in mijn schouder, .. fysio, medicijnen, zelf naar acupunctuur geweest.
Nu zijn al mijn klachten weg.

Red, laat gewoon even prikken dan weet je het. Als je alleen je TSH laat prikken heb je vaak de volgende dag al de uitslag (of hier in Groningen zijn ze heel snel dat kan ook)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:45

Sorry, zie typefouten ben heel moe, vandaag ook eerder naar huis gegaan.
Trok het even niet, maar 2 uurtjes geslapen vannacht .. en waarom.. ik weet het niet

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:21

Hmm nou ik heb me er al zo vaak op laten testen, en er komt nooit iets uit. Ik wacht nu alweer 2 uitslagen af (ook schildklierfunctie)
Als hier weer niets uitkomt zal ik het maar geloven, maarja..de klachten zijn zo verdacht.
Mijn moeder heeft het zelf ook, en die herkent zo veel aan mij.

Jetwii, dankje voor de site!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:50

Ik had me in aug hier gemeld. Moest bloed prikken en kliertje "was van slag". Moest eind nov weer controle prikken en dacht: Peanuts, ik voel me beter dan in aug. Dus dat loopt wel los.
Is de waarde iets gezakt maar nog niet normaal. Volgens de assistente nog steeds richting te traag. Grrrr. Vanmiddag even terug bellen hoe nu verder.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:03

vervelend he Kamy, succes.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:18

Hebben jullie dit trouwens ook? Ik kan een paar weken helemaal full pull gaan en na een 6 weken ben ik kapot en meld ik me meestal ziek van mijn werk omdat ik mijn bed niet meer uit kan komen. Echt zo hopeloos, ik kan me dan ook echt niet meer verzetten om wel naar mijn werk te gaan
Herkennen jullie dit ook of zijn jullie sowieso al minder gaan werken?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 07:30

Ja herkenbaar. Maw.. je doet te veel als je je goed voel en je besef dan niet dat je toch keuzes moet maken ivm je energie voorraad.

Ik ben precies hetzelfde hoor, al let ik nu wel veel meer op mezelf omdat ik wel moet. Want die periode dat je dan kapot ben kost veel meer energie om jezelf weer op te laden dan dat je een stapje terug doe.

Hier heb ik veel moeite mee gehad hoor omdat ik altijd heel actief ben/ben geweest maar ik kies nu steeds vaker eerst IK dan IK dan IK dan IK IK IK IK en dan pas wat anders.
Mijn bijrijdster zei wel eens als ze zo mijn dag weer hoorde... meid ik zou halverwege al voor papmus liggen en dan ga jij nog een halve dag door.

Vroeger was het bij mij, ow nog even dit.. ow ja en dat moet ik ook nog doen en .. en .. en .. en. Maar dat kan gewoon niet meer.
Besef goed dat je bijnieren ook een optater hebben gehad en die moeten ook herstellen.

Misschien dat het vaker tegen je gezegd voor maar.. pak je rust. Dus niet en/en maar of/of hoe moeilijk het ook is.

Succes het is en blijft aanklooien met die stomme klier.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:11

ik was idd voor die klier ook bijhoorlijk druk. Maar ik vindt het heel moelijk om voor mezelf te kiezen omdat, ten eerste niemand die wat aan mij ziet, ten 2e vindt niet dat ik me zo moet aanstellen en gewoon van alles moet gaan doen maar ja, kom me zelf toch iedere keer weer tegen :o En ten 3e mijn moeder heeft MS en die zet ook door en dan vindt ik het nog moeilijker om voor mezelf te kiezen als zij wel door kan gaan met iets en ik haak dan weer af omdat ik mij er niet kan toe zetten ;(

Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben en het er toch even uit kan gooien

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:39

Mando schreef:
vervelend he Kamy, succes.

Moet nu over een half jaar weer prikken. De opvliegers en het nachtzweten zijn zo goed als verdwenen. Maar de dipjes (rillerig, niet vooruit te branden, niet lekker enz) heb ik nog steeds.
En soms heb ik het idee dat ik loop te stuiteren. Dan ben ik enorm druk, voel me net de Tazmanian Devil en een dag later heb ik weer zo'n "dip".
Hoop dat de klier zich inderdaad met dit half jaar nog stabiliseert.... En dat ik in het halve jaar niet teveel last krijg/heb van de klachten...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:50

Ik hoop het voor je Kamy, je moet het idd wel de tijd gunnen, ze hebben mij nu ook niet opgehoogd omdat ik even moest stabiliseren. Dat gaat nu goed. Ik ben soms ook niet dapper hoor. Ik geef mijn dag altijd wel een cijfer. Vandaag ben ik een 6 en gisteren was ik een 7 maar dinsdag was ik een 3. Als je opsta weet je al hoe je je een end van die dag ga voelen.
Ik ben vandaag een 6 maar ga toch niet veel doen buiten werken om. Gewoon even pas op de plaats.

Deflin, je stelt je niet aan hoor, maar ik denk dat je met MS andere klachten heb dan wij met schildklier en het ene mens kan meer doorzetten dan het andere mens, De oudere generatie is toch meer van " doorgaan" .. dat heb ik ook mee gekregen.

Maar je zal je grenzen echt moeten stellen want anders blijf je tegen jezelf aanlopen.