Bewust 1 kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:08

Tivoli schreef:
Moontje1991 schreef:

Nou die mensen mij ook met hun eeuwige geziek over hoe geweldig kindern wel niet zijn en dat iedereen ze MOET nemen en dat ze mensen die geen of maar 1 kind nemen moeten opsluiten en al dat ander achtelijke gedoe hier.

Jij hebt duidelijk een bril nodig 8-)
Er staat meerdere malen zelfs aan jou persoonlijk medegedeelt dat je geen kinderen hoeft te nemen....en ze misschien beter maar helemaal neit moet nemen.

O fijn dus nu is het niet ineens niet meer eigen keuze?
Het moet niet gekker worden zeg

Maar zoek het maar lekker uit laat jullie kinderen maar autos bekogelen met sneeuw en schijten in de tuin van de buren en vervolgens janken als de buurman je kind een schop verkoopt of een emmer water over zijn hoofd mietert.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:10

Moontje1991 schreef:
En nu praat je nogal omgekeerde wereld het gaat om 1 kind dat is iets heel anders dan dol erop zijn en er zoveel mogelijk willen.

Ik praat omgekeerde wereld? LEZEN! De meeste ouders houden van hun kinderen (misschien houden jouw ouders ook wel van jou?) en je kan er dus vanuit gaan dat ook mensen met 1 kind hun voorkeur uitspreken en benadrukken dat hun kind niet asociaal en verwend is. En dat mensen met meedere kinderen dat van hun kinderen zeggen...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:10

Echt moontje, ik ga het heus niet woordelijk uitleggen hoor.
Jij als 18jarige zou toch redelijk in staat moeten zijn een fatsoenlijke conversatie te kunnen voeren.

Ik ben niet de aangewezen persoon om alles voor je voor te kauwen.Als je niet goed kan en wil lezen ,is dat geheel jouw probleem en niet de mijne :+

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:12

Tivoli schreef:
Misschien heeft ze alleen zichzelf als voorbeeld?

Nee ik heb nog nooit wat crimineels gedaan en vanaf mijn 12de keihard gewerkt voor mijn cente elke dag na school tijd en elke zaterdag.
Maar tegenwoordig zie je ze om 4 uur allemaal buiten spelen en bussen bekogelen met sneeuw in de winter.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:13

Zou je dan niet beter eens met iemand kunnen gaan praten, ipv je gal steeds hier te spugen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:16

Joyckuh schreef:
Moontje1991 schreef:
nee
ongewenst maar het was maatschappelijk niet gewenst om abortus te plegen dus dan maar houden en zorgen dat het in leven blijft.

En nu word jouw gedrag mij volkomen duidelijk.

Het verklaart inderdaad wel heeeeeeel veel!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:17

Moontje1991 schreef:
Nee ik heb nog nooit wat crimineels gedaan en vanaf mijn 12de keihard gewerkt voor mijn cente elke dag na school tijd en elke zaterdag.
Maar tegenwoordig zie je ze om 4 uur allemaal buiten spelen en bussen bekogelen met sneeuw in de winter.

Nou, gelukkig speelt die van mij inderdaad heerlijk buiten, al na 15 uur en een keer een sneeuwbal gooien, moet kunnen. :D
Tjongejonge...... Ga eens in wat doen aan je frustraties, meisje, want je klinkt niet echt ok. Ik heb ook niets met jeugd wat hun leven vergooit, heb ook niets met criminaliteit, maar ik heb ook niets met kortzichtige mensen, die niet kunnen lezen en zeer negatief in het leven staan. :+

Oh, en ik heb ook van jongsaf aan hard gewerkt, hoor, al speelde ik ook al buiten. Je bent niet de enige met een (eventueel) hard leventje achter de rug. En juist daarom gun ik mijn dochter een fijne jeugd met alle liefde. Juist om die vicieuze cirkel te doorbreken. Daar bereik je meer mee, dan er maar in blijven hangen. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:19

Kinderen van 5, 6, 7 jaar horen ook buiten te spelen Twiggy ;) Al zouden we ze allemaal binnen achter de TV of de Nintendo parkeren, was het weer niet goed ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:19

CleovG schreef:
Moontje: Dus omdat jij niet lekker hebt kunnen buiten spelen en altijd hard moest werken mogen andere kinderen ook geen plezier hebben? Is dat nou werkelijk wat je hier bedoelt te zeggen???

Nee hoor ze mogen best buitenspelen.
Maar wel beschaafd zonder daarmee andere mensen te storen.
En werken en helpen in huis hoort er ook bij.
Vanaf je 12de mag je tegenwoordig folders lopen lijkt mij een prima manier om te leren met geld omgaan?
Want wat leren ze van elke dag buiten spelen en spullen krijgen?
En als ze er zelf voor werken zijn ze er vaak zuiniger op.
En ze moeten toch leren dat niet alles uit de lucht komt vallen. (of eigenlijk ze niet alles van papa en mama krijgen)
Hoeveel 18 jarige zie je wel niet die nog steeds hun handje bij papa en mama op houden en gaan krijzen en stamp voeten als ze een keer niks krijgen of naar hun zin niet voldoende?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:22

Nou , ik heb heel braaf de 1e 2 pagina's gelezen en de laatste 2 :D en van die laatste 2 snap ik dus helemaal niets dus ga ik weer gewoon off topic door met mijn ervaring als enigst kind, ok :o ?

* edit; ff aangepast
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 05-07-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:23

Moontje1991 schreef:
CleovG schreef:
Moontje: Dus omdat jij niet lekker hebt kunnen buiten spelen en altijd hard moest werken mogen andere kinderen ook geen plezier hebben? Is dat nou werkelijk wat je hier bedoelt te zeggen???

Nee hoor ze mogen best buitenspelen.
Maar wel beschaafd zonder daarmee andere mensen te storen.
En werken en helpen in huis hoort er ook bij.
Vanaf je 12de mag je tegenwoordig folders lopen lijkt mij een prima manier om te leren met geld omgaan?
Want wat leren ze van elke dag buiten spelen en spullen krijgen?
En als ze er zelf voor werken zijn ze er vaak zuiniger op.
En ze moeten toch leren dat niet alles uit de lucht komt vallen. (of eigenlijk ze niet alles van papa en mama krijgen)

En wat heeft dit aardige verhaaltje te maken met het krijgen van maar 1 kind..? :)*

En wie ben jij om te bepalen dat ieder kind in Nederland alles van zijn ouders krijgt,niet hoeft te helpen,een luilekkerleventje heeft?
Alleen omdat jij zo kortgeraakt bent over het feit dat een kind een sneeuwbal naar je gooide , zijn alle kinderen monsters?

Ik moet hier best om lachen, heel erg eigenlijk.
Je zou haast zelf zeggen dat je nog een kind bent :7

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:25

Ik ben niet van mening dat je door werken op je 12e meteen met geld om leert gaan. Ik had op de middelbare school genoeg vriendinnetjes die moesten werken voor hun spullen, maar die konden slechter met geld om gaan dan ik. Iedere cent ging op aan pure onzin! Ik werk nu nog steeds niet en ben 18 jaar (ben wel druk met andere dingen, zit niet de hele dag niks te doen) maar ik heb altijd veel en dure dingen gekregen, dit motiveert mij wel om goed te studeren zodat ik dit voort kan zetten. Ik denk dat het maar net is wat je zelf gewend bent.

Blue_Eyes

Re: Bewust 1 kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:26

Mag dat tegenwoordig, werken op je 12e? Vanaf 13 toch pas voor lichte baantjes en vanaf 15 voor iets zwaarder werk?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:26

Blue_Eyes schreef:
Mag dat tegenwoordig, werken op je 12e? Vanaf 13 toch pas voor lichte baantjes en vanaf 15 voor iets zwaarder werk?

Ik mocht pas op mijn 14e folders lopen. (en echt,dat is pas 8 jaar geleden ;) )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:28

Ze heeft niet eens een Nintendo, Blue_Eyes.
We lopen achter, hahaha...... :D

Een kind van 12 hoort ook buiten te spelen. Ik werkte ook al vroeg om wat centjes bij te verdienen (moest mijn eigen paardrijlessen betalen), maar ik speelde ook buiten, mede omdat het niet altijd zo gezellig was thuis. En dus???? Ben blij dat ik mijn kind wel een fijn thuis kan geven...... Moet ik me weer schuldig gaan voelen, omdat ik mee doe aan de overbevolking. Alsof er niet ook teveel katten zijn (waar ik ook al aan meedoe). :+
Nou nou, het is me wat allemaal....... :P

Oh, en mijn kind helpt nu al als 5-jarige mee in huis. Ze ruimt haar speelgoed op, helpt mee met tafel dekken en geeft wel eens wat aan, als ik daarom vraag. En in de tuin helpt ze graag mee met aanvegen. Moet ze nog meer aan de kinderarbeid? :+
Het is zo'n overdreven verhaal, alsof elk kind tegenwoordig door-en-door verwend wordt. Ik verwen de mijne graag, met beleid.
Ze leert de waarde over dingen nu al, zeker sinds ik een alleenstaande moeder ben. Fijn dat iemand hier oordeelt daarover zonder te weten hoe en wat. Dat is bij iedereen persoonlijk. Je mag niet iedereen over 1 kam scheren. Dat mag niet en dat kan niet. Zie dat gewoon eens in, stel je eens open voor de andere kant. In plaats van je continu af te zetten en te veroordelen. Of vals te beschuldigen.

En daarom zit ik nu te wachten op de reacties van de mods. Waar zijn ze??????

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:32

@Tivoli: Ik heb het even opgezocht en inderdaad, dat is allemaal heel erg beperkt :)

@Twiggy: die van mij helpen ook mee op die manier. Ik ben geen alleenstaande moeder, maar ze worden niet verwend, vind ik zelf - hoewel alles betrekkelijk is. Er zijn regels en daar hebben de dames zich aan te houden. Dat schijnen ze (zeker buitenshuis) nog vrij aardig te doen ook :D

Edit: ik zal in het kader van me aanpassen maar eens even eten gaan koken ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:36

Blue_Eyes schreef:
@Twiggy: die van mij helpen ook mee op die manier. Ik ben geen alleenstaande moeder, maar ze worden niet verwend, vind ik zelf - hoewel alles betrekkelijk is. Er zijn regels en daar hebben de dames zich aan te houden. Dat schijnen ze (zeker buitenshuis) nog vrij aardig te doen ook :D

Nou, dan doen jullie het toch prima? En zo ken ik er gelukkig meer. De meeste kinderen die ik ken leren dat ook gewoon thuis. En ja, je hebt altijd de verwende nesten en de asociale kinderen, maar ach, die zie ik bij veel volwassenen ook. Het komt natuurlijk ook wel ergens vandaan. Goed voorbeeld doet volgen en andersom helaas ook. ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:39

bello2005 schreef:
blijkbaar kunnen jullie niet lezen

dit zijn MIJN ervaringen..
en er staat toch dat je je mening mag geven.. nou ik vertel mijn mening en ik vertel mijn ervaring met enigskinderen..
wat is daar mis mee,, dat jullie je aangesproken voelen kan ik nix aan doen..

en zoals ik ook al eerder zei... dit wilt niet zeggen dat iedereen zo is.. maar uit MIJN ervaringen is het wel zo..
whats your problem ?

even een vraag aan jou, aangezien je absoluut geen enigskind wilt en ook absoluut je kind niet op een kinderopvang/peuterspeelzaal wilt hebben:

wat doe je als je na je eerste kindje weer zwanger wilt worden maar dat lukt niet? Op geen enkel mogelijke manier?

Want ja dat komt ook voor, dat ouders heel graag een 2e willen maar dat dat dus niet lukt.

Het gevoel bij dat enigskind blijft hetzelfde, het gemis (of juist niet gemis) van een broertje of zusje.
Het is echter geen bewuste keuze van de ouders geweest, maar een 2e kindje komt er dan alsnog niet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:43

Moontje, mijn hemel, ik wist dat je door kon draven, maar zo extreem? Misschien geen slecht idee om hulp te zoeken?
En waarom mag een kind geen kind meer zijn tegenwoordig, en moet hij op z'n 12e leren met geld om te gaan? Nee hoor, de mijne spelen op die leeftijd nog heerlijk buiten.
En wt ze daar mee leren? sociaal gedrag, iets wat er bij sommge nogal ehm ontbreekt :=

Ik ben zelf enig kind, maar wil later toch echt graag 2 kinderen.
kan me nog goed herinneren dat ik als klein kind vaak mijn eigen vriendinnetjes verzon om bijvoorbeeld samen met de barbies te spelen. Gelukkig woonde ik in een kindrijke buurt en had altijd wel iemand om mee te spelen, buiten, maar thuis miste ik het absoluut. Heb mijn moeder jaren om een zusje gesmeekt, nooit gekregen.
Mijn vriend daar in tegen heeft een zeer grootte familie, en ik houd van die gezelligheid. Ik wil dat mijn kinderen later ook kunnen gunnen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:45

@Nikki, en wat nou als je een broertje had gekregen? :+

eekhoornerik

Re: Bewust 1 kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:59

Inderdaad, denk dat er heel veel verdriet en woede en frustraties bij Moontje achter schuilt want dit soort reacties zijn verre van normaal.

Kan zijn dat ze zelf een vreselijke liefdeloze jeugd heeft gehad en zich als kind heel erg ellendig heeft gevoeld en dit nu projecteert op de kinderen die wel een fijne jeugd hebben (misschien dat het jaloezie is).

Ik vind het heel naar om dit soort reacties van een meisje van 18 (en 18 is nog vrij jong) te lezen...niet voor mijzelf maar voor haar.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:13

Tivoli schreef:
@Nikki, en wat nou als je een broertje had gekregen? :+

Dan moest hij 3 jaar ouder zijn en heul stoer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:15

Ik euh........vraagje aan de moeders: Hebben jullie kinderen wel eens in de tuin van de buren gescheten? Of is ze in de war met katten? Ik begrijp werkelijk niks van deze opmerking namelijk :+

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:16

faye schreef:
Ik euh........vraagje aan de moeders: Hebben jullie kinderen wel eens in de tuin van de buren gescheten? Of is ze in de war met katten? Ik begrijp werkelijk niks van deze opmerking namelijk :+

:n

Wel een keer in het bos staan plassen, maar toen was er geen toilet in de buurt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:19

faye schreef:

Nee, nog nooit. Kan me er ook niets bij voorstellen, eerlijk gezegd. ;)