Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:11

jeetje, sterkte!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:05

pfoeh, wat een verhaal. ik heb zojuist het hele topic doorgelezen. onvoorstelbaar dit alles. ik heb diep respect voor je meid, in de bloei van je leven en dat dan op zo'n manier moeten meemaken.
er is één opmerking van je waar eigenlijk niemand op reageert en dat is dat je moeder niet reageerde op jouw geschreeuw uit de woonkamer. een beetje ouder gaat dan toch kijken, temeer omdat iedereen wel weet wat er tegenwoordig allemaal gebeurt. getuigt in mijn ogen van weinig vredelievende ouders. helaas maar je familie heb je ook niet voor het uitzoeken. wees dan ook zuinig op die verpleegkundige en mensen zoals felipe. maar als ik jouw reacties lees, hoef ik aan dat zuinig zijn geen seconde te twijfelen.
heel veel sterkte gewenst! als je blijft doorzetten zoals je nu doet, kom jij wel op je pootjes terecht. wij bokkers hebben het beste met je voor.
overigens zou ik voor je lichamelijke klachten eens kijken of je op korte termijn niet bij een andere huisarts terecht kunt, evt met hulp van felipe als zij dat wil. als je bij me in de buurt zou wonen, wil ik dat ook nog wel begeleiden hoor. nog een week op de uitslag wachten is nog een kwelling erbij.
ff misschien ten overvloede: ik heb het idee dat ik de enigste man-bokker ben hier maar ik kon het niet laten om hier te reageren.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 22:07

Bedankt voor de berichtjes :)

Eten gaat weer iets beter.. ik heb vandaag een croissantje gehad :j

M'n huisarts mag ik echt niet, vindt het een vreselijke vent :o
Ik stel het dus graag uit, als het niet écht nodig is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:10

Zit je bij een praktijk met meerdere artsen?
Misschien kun je dan van arts wisselen.
Ik heb zelf ook gewisseld. Niet omdat mijn arts een vervelende man was, maar ik vond het fijner om een vrouwelijke arts te hebben.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:35

Ik heb net het topic gelezen.. ik vind het echt vreselijk voor je dat je dit al zo lang mee moet maken! Je houdt je er wel super sterk mee! Hopelijk krijg je snel de uitslag van de GGD..

Je kan volgens mij inderdaad van arts wisselen.. Misschien dat het prettiger is om een vrouwelijke arts te hebben...

Heel veel sterkte!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:16

Ik heb net je hele topic doorgelezen. Ik heb zelf heel veel meegemaakt, geen seksueel misbruik, maar dat is dan ook het enige, en ik heb ontzettend veel bewondering voor de manier waarop je hier mee omgaat!

Ik vind het niet zo gek dat je door je ouders als moeilijk bestempeld wordt, ik denk dat iedereen hier op bokt net zo bestempeld zou worden als we in jouw schoenen stonden. Ik denk wel dat je ouders meer begrip zouden hebben als ze eenmaal weten wat jij doormaakt, maar daar tussen in zit nog het moeilijke stadium van het vertellen, wat niet echt makkelijk gaat begrijp ik.

Vindt je het misschien een optie om degene die je bij de GGD gesproken hebt in het gesprek te betrekken? Mensen bij de GGD willen in dit soort gevallen heel veel voor je doen is mijn ervaring, en dan heb je een neutrale partij tussen jou en je ouders staan, geef je aan dat je serieus bezig bent een oplossing te vinden, maar is het voor hun ook duidelijk dat zij nu niet meteen de regie over moeten nemen - als in, jou nu onmiddelijk mee naar het politiebureau nemen om aangifte te doen als je daar nog niet aan toe bent. Misschien dat een gesprek in een neutrale ruimte zoals een GGD-gebouw daar nog wel verder bij helpt. Dit zou je ook van te voren met degene van de GGD door kunnen spreken.

Het lijkt me verstandig dat je wel aangifte doet, maar je kunt niet alles in één dag doen. Je geeft zelf ook al aan dat je dat uiteindelijk wel wilt. Je hebt nu in korte tijd al een paar hele grote en moeilijke stappen gezet! De rest komt ook wel. Een half jaar geleden deed je nog je uiterste best om je lichaam kapot te maken en nu ben je actief bezig om je problemen op te lossen. Ik vind het heel knap dat je openlijk kunt zeggen dat je al weken niet meer gesneden hebt en zelfs niet meer aan snijden denkt, want daarmee stoppen is moeilijk!

Je hebt ervoor gezorgd dat je problemen niet meer de baas zijn over jou, jij bent nu de baas aan het worden over je problemen. Je pakt jezelf stevig aan en je bent hard voor jezelf, dat is ook goed meestal, zo ga je er niet aan onderdoor. Maar dat betekent niet dat je zo nu en dan niet gewoon ff gigantisch 'down' mag zijn, al is het maar voor een kwartiertje! Ik vind het verschrikkelijk voor je dat je niemand in je directe omgeving hebt die je volledig kunt vertrouwen, maar denk niet dat je geen vrienden hebt! Je hebt hier pagina na pagina (en een inbox vol PB's) aan vrienden.

Ik heb geen idee waar je precies woont (het oosten is een vrij groot gebied :+ ), maar ik weet wel dat je zo bij me binnen mag lopen, en ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben hier!

Je zei dat het, nu je er eindelijk iets aan doet, nog veel erger lijkt, dat gevoel heb ik ook gehad, maar daarna wordt het wel beter, beter dan het daarvoor ooit geweest is. Je bent er nog niet, en er komen nog moeilijke hindernissen, maar je hebt ook in korte tijd al een paar hele moeilijke hindernissen genomen.
Jij komt er wel meid! dat weet ik heel zeker! :j

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:10

TS, ook van mij een grote, dikke virtuele knuffel.
Ik denk dat je op de goede weg bent hoor, en ik heb erg veel respect voor hoe je hiermee omgaat.
Een ding wil ik je op het hart drukken:

Jij, en alleen jij, bent het belangrijkste persoon in je leven. Zonder jou ben je er niet. Dus zorg heel goed voor jezelf, wees trots op jezelf, wees lief voor jezelf. Je bent het meer dan waard.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:10

TS, hoe gaat het? Is die kl.otzak nog weer langs geweest?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 16:32

Allemaal weer heeeel erg bedankt :)
Ik zit bij een praktijk met meerdere artsen, maar als er iets is sturen hun me gewoon terug naar degene die ik niet mag :\
Wil binnenkort helemaal naar een andere praktijk.. mijn moeder is deze praktijk ook behoorlijk zat aan het worden.

Stoppen met snijden enzo is de 1e keer heel makkelijk gegaan, sneed me elke dag, en ben in 1 keer gestopt...
Tot het weer fiks tegenzat en toen ben ik na een half jaar weer opnieuw begonnen, en toen werd stoppen moeilijker!
Gelukkig gaat het nu heel erg goed, heb nogsteeds niet gesneden en ben dat ook niet meer van plan :n

Ik stuur even een pb amber2588! :)

Het gaat nu wel redelijk goed :j
Hij is nog langs geweest, nouja bij m'n huis, maar gelukkig zat de deur al op slot!
Verder heb ik hem niet meer gezien, ben ook nog niet echt veel buiten geweest.. denk dat ik zoiezo vandaag in huis blijf :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:13

Ik vind echt dat je op de goede weg zit.

Respect hoor!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:28

wanneeeer krijg je de uitslag? (lees niet iedere dag het topic door)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 17:42

Dankje :)

Suuzepuus; Ik heb geeeen idee :\
Duurt nu al zo lang...

Wordt gek van het wachten :roll:

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:43

Zolang je nog in die situatie zit is het stoppen met snijden wel heel erg moeilijk... Knap dat het soms toch lukt, maar wees niet te boos op jezelf als je toch nog terug valt.

Heb je verdere uitlaat kleppen, iemand om mee te praten. Iets waarmee je je kan afleiden. God meisje, is zou je zo graag uit deze situatie willen halen... iets voor je willen doen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:44

gelukkig blijft hij nu van je af( dat is wat ik begrijp uit je vorige stukje?!)

Zo'n uitslag hoor je uiterlijk binnen 14 dagen te krijgen. Meestal is het tussen de 7 en 10 werkdagen :j

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:01

Indra; Niet hier in de buurt, maar via msn en bokt (natuurlijk ;) ) wel :j
Ik heb een pony, dus afleiding vindt ik bij haar wel redelijk :)

Klopt, hij heeft niks meer gedaan.. hoop dat het nog heel lang zo blijft! :)

Bedankt!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:13

Hey maar meisie,
om die test moet je je niet al te druk maken,
zorg eerst dat je iemand in vertrouwen neemt
en aangifte doet van misbruik! Dit kan zo niet
langer! Aanranding is NIET normaal en NIET
toegestaan. Ga naar de politie, want dit moet
echt stoppen. Het lijkt me wel een erg goed
idee om die test te doen. Ook een huisarts heeft
zwijgplicht, dus daar hoef je je geen zorgen
over te maken hoor meisje. Als je even wilt
praten over alles, mijn mailbox staat voor je open!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:51

ik snap eigenlijk nog niet precies wat voor rol je ouders hierin spelen? Flikte hij dit alleen als jij alleen thuis was? (behalve dan die keer dat je moeder in de keuken was en niet reageerde toen jij gilde? Het zou me niet verbazen als die e.kel dit ook bij andere meisjes flikt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:03

Pfft TS, wat heftig allemaal zeg. Heel erg veel sterkte! :(:)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:15

Hier weer even een virtuele knuffel.

*knuf*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:16

De test is toch al een week geleden??

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:56

Ik heb je gepb't.
Van mij ook een virtuele knuffel :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 14:08

Kinke schreef:
ik snap eigenlijk nog niet precies wat voor rol je ouders hierin spelen? Flikte hij dit alleen als jij alleen thuis was? (behalve dan die keer dat je moeder in de keuken was en niet reageerde toen jij gilde? Het zou me niet verbazen als die e.kel dit ook bij andere meisjes flikt.

Mijn ouders weten er niets van... Geen dus :n

Ja, als ik alleen thuis ben komt hij.
Of als ik alleen op straat ben, dan dwingt hij me mee te gaan naar zijn huis oid.

Zonnetje81; bijna 2 weken... Hoopte vandaag bericht te hebben, maar nee, geen mail :n

Pbtje zal ik vanmiddag even beandwoorden! :)

Iedereen bedankt :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:28

Raar, normaal duurt de gewone SOA test een week maar de HIV duurt vast langer!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 14:36

Hiv uitslag heb ik al, duurde maar een kwartier :)
(sneltest)

Snap niet waarom het zo lang duurt... had niet verwacht dat het zo lang zou duren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:37

Raar hoor!