Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:07

Menino schreef:
Daisies schreef:
Ik word trouwens helemaaal niet rustig van mijn medicijnen, eerder druk. Maar ik kan wel dingen beter op een rijtje zetten en ik kan dingen ook iets beter relativeren voor mijn gevoel.

dat heb ik dus ook, word er voornamelijk nerveus en gejaagd van... Maar ga even een dosering lager proberen :j

Mielo, maar t stond wel een een beetje banketstaaf (en dom := ) dus ja, sorry :D

heb ik ook, ik neem een half pilletje 3 x daags(kinder dosering)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:08

ik heb ook adhd die ritalin helpt niet krijg er hele erge hoofd pijn van en word misselijk dan neem ik nog maar 2x perdag een half pilletje

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:10

DaphneLinda schreef:
Mijn ouders hebben zo'n vermoeden,
en ikzelf eigenlijk ook wel :$ Stuiter de hele
dag, ben makkelijk beinvloedbaar en vergeet
echt alles.. Naja ik hoef dr geen medicijnen
voor.. vind het wel best zoals t nu gaat :'D

Mmmm dan zal het wel mee vallen ;) Behalve dat adhd'ers storend kunnen zijn voor de mensen om zich heen.. Hebben ze meestal zelf het meeste last er van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:24

Daisies schreef:
Menino schreef:

dat heb ik dus ook, word er voornamelijk nerveus en gejaagd van... Maar ga even een dosering lager proberen :j

Mielo, maar t stond wel een een beetje banketstaaf (en dom := ) dus ja, sorry :D

heb ik ook, ik neem een half pilletje 3 x daags(kinder dosering)

jeetje, dat is idd wel het minimum dan :j Dan kan je eigenlijk niet meer lager, moet wel zeggen dat ik het met ritalin veeel erger had, ookd oor de rebounds en alles (kon niet zo goed meer onderscheid maken tussen rebounds en bijwerkingen)...
Concerta is al een enorme vooruitgang, maar helaas bestaat mijn ' gewenste ' dosering (45 mg) niet in Concerta en moet ik dus of 54, of 36... Dat was 54 wat eigenlijk iets te zwaar was, en ga nu 36 mg proberen (op m'n vrije dagen :Y) )

Ik heb er dan ook wel echt last van... :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:28

maar je kan toch 18 mg + 27 mg doen? dan heb je 45...
ik heb 27 mg + 36 mg = 63... voor mij was 54 te laag en 2x 36 werd ik heel gehaast van

het is wel een duur grapje zo'n dubbele dosis zeg maar.. mijn verzekering betaalt noppes :(
helaas heb ik wel rebounds van concerta en gebruik daar ritalin voor.
ik ben nu namelijk heel vervelend geworden zonder medicijnen }>

Daisies

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:32

Ik weet niet hoeveel mg ik gebruik, zou ik eens moeten kijken. Ik heb echt het minimum. Maar ik ben ook niet heel groot en vrij dun en ik reageer wel heftig op medicijnen. Na 1 tablet was ik echt helemaal raar, ik had grote pupillen en mijn hartslag ging heeel snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:33

geen idee, dat heeft de arts eigenlijk nooit voorgesteld := Denk ivm dubbele kosten dan? 80 euro per maand is een duur grapje, natuurlijk... Helemaal als het niet zo heeel veel uitmaakt qua effect op bv. 36 of 54....

3x half pilletje is 15 mg per dag geloof ik... De dosering waar ik mee begon was hoger :D (20 mg) ! Maar toen was ik wel heel zwaar :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:43

ik reageerde amper en mijn bloeddruk is ook echt niet veranderd sinds ik begon (in januari).
begon met 36 mg, was te weinig, toen 54 mg ging iets beter maar nog niet echt lekker.. en toen 72 mg (54+18.. dus kon ik goed afwisselen en kijken wat beter was) en toen bleek 54 nog steeds te laag en 72 was echt too much. hele tijd het idee dat ik haast had.
en dan maar ertussen in gaan zitten.. 63 mg. en dat voelde wel gelijk hoe het hoorde (denk ik). maar t werkt zo'n 9 uur bij mij en dan krijg ik het warm, krijg ik hoofdpijn en ben ik moe en dat duurt zo'n 2 a 3 uur en dan ben ik heel druk. Niet handig dus, dus dat vang ik op met 10 mg ritalin, zo nodig 2 als ik vroeg op gestaan ben en laat door moet. maar vaak genoeg vergeet ik het :P
maar ik merk het wel als ik te lang heb uitgeslapen, dan is echt alles uit me lijf en dan kan ik heel moelijk op gang komen en krijg echt niks gedaan. dan reageer ik echt heel kinderachtig op alles, zo blij als een kind met een lolly, en ook zo jammerend wanneer je die weer afpakt bij wijze van spreken :P
wat wel apart is, als ik een lichamelijk drukke dag heb is die rebound veel minder, als ik geestelijk druk bezig ben geweest is hij erger en komt ook veel eerder dan anders.. grr. En ik kan dus niet meer overdag even slapen.. en moeilijk inslapen nog :P dus daar heb ik dan ook weer allemaal tabletjes voor :P

Maar mijn verzekering vergoedt dus niets en het was net het nieuwe jaar dus kon ook niet meer overstappen. Ritalin de hele dag wordt niks, dan ga ik echt de helft vergeten en dan wil je me denk ik niet in de buurt hebben. Zal donderdag ff kijken hoeveel ik betaal, dan mag ik weer naar de apotheek. Aangezien er ook nog melatonine bij komt, zit ik meestal wel aan de 100. Ik heb lieve ouders en gelukkig een beetje stufi, maar echt heel fijn is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:57

hmm, het lijkt me ook wel kl.te om je zelf de hele dag vol te moeten proppen met chemische zooi :o Ik vind het al erg genoeg dat ik 1x per dag een vrij hoge dosis moet, maargoed (in feite maakt 10 of 20mg ritalin erbij dan ook niet meer uit :') ).. En als ik daarmee mijn diploma (ein-de-lijk, na 6 jaar alles gedaan te hebben wat je kunt doen, qua school )kan halen, moet het maar :j Maar wil er eigenlijk na school weer zo snel mogelijk mee stoppen als dat kan.. (alleen ga ik het op het HBO/ uni wsl alleen maar harder nodig hebben).

De hele dag Ritalin moeten nemen is echt niets idd... :') Ook zo genant als je in de klas zit oid. en je moet je 'medicijnen' nemen.

Rottig eigenlijk, dat ze eigenlijk maar vrij weinig doseringen hebben -O-

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:01

Deze dosis is ook de dosis waar ik mee begon. En het bevalt me prima zo :j

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:01

Idd.. en dan gebruik ik nog meer medicijnen voor iets anders, voel me soms net een oud aftakelend vrouwtje.
Ik heb 't HBO nu opgegeven na 2,5 jaar en ga nu naar MBO.. hoop daar met 2 jaar klaar te zijn en genoeg stabiel om wel weer HBO te doen of iets dergelijks.
Zal over een aantal jaar toch moeten stoppen met de medicijnen als er kindjes in de planning gaan staan haha :P

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:07

Als ik in de klas medicijnen neem en iemand vraagt het zeg ik gewoon dat ik ritalin neem :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:41

Sassiee schreef:
Ik zie allemaal berichten over medicatie, heb om eerlijk te zijn niet alle pagina's gelezen, maar misschien is het voor jullie ook eens de moeite waard om naar neurofeedback te kijken?
Dit een serie trainingen die je hersengolven beinvloed. ADD, ADHD e.d. zijn afwijkingen in de hersenen, je hebt (meestal) te veel langzame hersengolven. Bij deze trainingen conditioneren ze deze hersengolven, zodat je meer snellere hersengolven krijgt.
http://www.neurofeedback.nl

Mijn zus werkt al een tijdje als neurofeedbackpsychologe en de resultaten zijn inderdaad erg veelbelovend! Het is enorm in opkomst, er wordt nog steeds veel onderzoek naar gedaan maar de vooruitzichten zijn dus veelbelovend. Helaas zijn er nog maar een aantal praktijken in Nederland. Ik zit er zelf ook aan te denken in de toekomst te gaan proberen, helaas wordt het vaak niet vergoed en kan ik het nu echt niet betalen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:55

dat nerveus en gejaagd herken ik ik heb ook pdd nos en heb seroquel anti psychoticum en citalopram anti depressie dus dat gooit goed plat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:02

jeutje, dat is niet niets idd....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:54

Dat wil wel ja

Hebben jullie trouwens ook dat jullie erg onvermoeibaar zijn? Ik heb echt het gevoel dat ik alles kan en dat begon vandaag echt zijn tol te eisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:28

op 't moment niet, maar heb ook een blaasontsteking en galstenen en veel pijn de hele tijd haha :') Ik ben nu meer een wandelend lijk, en dat geldt eigenlijk al mij halve leven omdat ik de hele tijd van alles mankeer :')

Maar dit jaar in 't begin ging alles echt zo onwijs goed, voelde ik me voor 't eerst een beetje normaal... En toen was ik wel echt onvermoeibaar idd... :')

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:44

Bij mij is er sinds oktober 2009 ADHD overwegend, onoplettend type gediagnosticeerd (ADD) en ik slik nu 36mg concerta. Ik ben nog niet helemaal tevreden maar heb het idee dat als ik meer ga slikken dan zwaar depressief wordt ofzo. Daarom wil ik eigelijk nog wel ritalin proberen :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:47

ja dat herken ik maar dat gaat altijd maar even goed

Daisies schreef:
Dat wil wel ja

Hebben jullie trouwens ook dat jullie erg onvermoeibaar zijn? Ik heb echt het gevoel dat ik alles kan en dat begon vandaag echt zijn tol te eisen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:49

dan heb je wel meer rebound dus uitwerkingen en het is eigenlijk hetzelfde en niet zo boem erin concerte dus. misschien ook antidepressiva proberen combi dus.

Caiitliin schreef:
Bij mij is er sinds oktober 2009 ADHD overwegend, onoplettend type gediagnosticeerd (ADD) en ik slik nu 36mg concerta. Ik ben nog niet helemaal tevreden maar heb het idee dat als ik meer ga slikken dan zwaar depressief wordt ofzo. Daarom wil ik eigelijk nog wel ritalin proberen :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:47

Hoe doen jullie dit eigenlijk met autorijden en deze medicijnen?

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:16

Jetske schreef:
Hoe doen jullie dit eigenlijk met autorijden en deze medicijnen?

ja dat vraag ik me ook af! In een zo'n boekje van concerta stond dat je het moest aangeven bij je instructeur en dan speciale les kreeg, en allemaal testen moest doen, dat je ook een speciaal examen kreeg. daar ga ik dus echt niet aan beginnen, zal wel lekker veel geld kosten! En er rijden genoeg mensen met adhd zonder medicijnen auto en die zijn dan toch ook onoplettender?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:18

Ik zou wel gewoon willen auto blijven rijden.. Anders kan ik helemaal nergens meer heen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:41

franka75 schreef:
dan heb je wel meer rebound dus uitwerkingen en het is eigenlijk hetzelfde en niet zo boem erin concerte dus. misschien ook antidepressiva proberen combi dus.

Caiitliin schreef:

Maar anti-depressiva heeft ook bijwerkingen!
Moet je je wel afvragen of je jezelf zo vol wil pompen met medicatie en of je dat er echt voor over hebt :o

Vind wel dat er een beetje makkelijk over gesproken wordt :o

hmm is dat zo? speciale examens enzo? Moet je dan ook naar een speciale rijschool en alles, want ik ga over een maand beginnen met autorijden.... -O-

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:45

Ik ga het even opzoeken want volgens mij heb ik het boekje nog waar het in staat!