Lang Leve de zonnebank!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Re: Lang Leve de zonnebank!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:49

Ja inderdaad haha..dat is een beetje kort-dag!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:53

__Nathalie__ schreef:
WillemYntJee schreef:
Tip van de dag! Ik zag gister een reclame op tv van Nivea zonnemelk met bronzer :D Dus telkens als de zon maar een beetje schijnt, smeren en hopelijk lekker bruinen haha.

merken uit de zonnestudio hebben al jaren spf met bronzers :Y)

I know, maar dat is volgens mij speciaal voor onder de zonnebank? En daar 'kan' je niet mee in de zon dacht ik.
T is ook meer bedoelt als tip zodat je niet alleen maar onder de zonnebank hoeft om bruin te worden, maar dat je op die manier misschien net iets extra bruin wordt tijdens t rijden oid ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:29

spf betekend met factor dus voor buiten.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:15

Nathalie, ik heb op mijn wang een bruine pigment vlek zitten, als ik in de zon ga smeer ik factor 50 op die plek. Voor de rest draag ik altijd een dagcreme met factor 25.
Maar als ik nou onder de zonnebank ga kan ik dan ook op dat ene plekje de factor 50 erop smeren, of beter een watje op die plek plakken. Ik wil niet dat de pigment vlek nog donkerdere of groter word.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:17

WillemYntJee schreef:
Tip van de dag! Ik zag gister een reclame op tv van Nivea zonnemelk met bronzer :D Dus telkens als de zon maar een beetje schijnt, smeren en hopelijk lekker bruinen haha.

Van Australian Gold hebben ze al een aantal jaren gewone zonnebrand sprays met bronzer ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:36

Issy schreef:
Nathalie, ik heb op mijn wang een bruine pigment vlek zitten, als ik in de zon ga smeer ik factor 50 op die plek. Voor de rest draag ik altijd een dagcreme met factor 25.
Maar als ik nou onder de zonnebank ga kan ik dan ook op dat ene plekje de factor 50 erop smeren, of beter een watje op die plek plakken. Ik wil niet dat de pigment vlek nog donkerdere of groter word.

een watje waait er af door de ventilatie denk ik, goed een hoge factor smeren voorkomt dat hij donkerder word :) Kan je ook gewoon onder de zonnebank gebruiken.
Voor het zonnebanken geen dagcreme met factor gebruiken. Alleen een zonnebank creme en dan de hoge factor op de pigment vlek.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:11

Wat is de reden dat je geen dagcreme met factor mag gebruiken?

Ik ga voortaan die plek insmeren met 50 onder de zonnebank. Bedankt voor je advies!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:36

mag wel maar je hebt het niet nodig. Je kleurt langzamer waardoor je weer vaker moet zonnebanken. Je moet gedoseerd zonnebanken waardoor de factor overbodig is :)

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:24

ik ben ook verslaafd haha..
heb er gister eentje gekocht (wel 2dehansje) maar die lampen zijn niet sterk genoeg..
heb nu 100 w en ga er 250 w indoen. schiet het teminste beetje op.. lag er vanmorgen half uur onder en zag bijna niks.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:26

Dat zie je ook echt niet na 1 keer hoor... Heeft tijd nodig :j Zat er geen gebruiksaanwijzing bij? Meestal staat daar namelijk ook een schema in wat je aan kunt/moet houden.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:28

Zijn hier mensen die ooit zelf een zonnehemel hebben gekocht?? Ik moet advies hebben~!! alvast bedankt.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:29

__Nathalie__ schreef:
mag wel maar je hebt het niet nodig. Je kleurt langzamer waardoor je weer vaker moet zonnebanken. Je moet gedoseerd zonnebanken waardoor de factor overbodig is :)

Ik ben nou 3 keer een kwartier in een zonnestudio geweest. Ze zeggen iedere keer dat ik wel langer mag, maar heb het gevoel dat mijn gezicht verbrand. Adviseer jij dan om langer te gaan?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:32

Als je het voelt krijgt je gezicht te veel. Dan moet je de gezichtsbruiner halve wege even zachter zetten.
Meestal kan het lichaam meer hebben als het gezicht, je kunt dan voor je lichaam wel langer gaan maar dan moet je je gezichtsbruiner wel even zachter zetten :)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:34

Oké! Ik ga vanavond gelijk even vragen hoe ik die zachter zet. Van de rest van mijn lichaam heb ik geen last.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:36

ik vind zonnebanken maar niets, ik vind het zichtbaar als iemand buirn door de zonnebank is, word liever gewoon bruin, beter laat dan op z'on manier :p

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:36

Hebben ze je niet laten zien hoe de zonnebank werkt toen je voor het eerst kwam?

Je moet altijd je gevoel volgen onder de zonnebank. Ik vraag ook altijd heel veel aan klanten wat ze ervaren en voelen onder de zonnebank aan de hand daarvan bepaal ik of ze langer of zwaarder kunnen. Als jij voelt dat je huid jeukt, of prikt dan zit je al in de eerste fase van verbranden. Dan ben je dus een fase te ver. Je moet niks voelen dan is het preccies goed :)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:37

Mag helaas komende paar maanden niet onder zonnebank :( en ook neit te veel in de zon :( dus ik zal neit superbruin worden dir jaar!
Terwijl ik normaal wel flink kleur, ook zonder zonnebank, maar na 2x eronder heb je net ff n basisje zodat je neit meteen verbrand eerste keer in de zon!

Maja dikke vette pech dus dit jaar.
Citaat:

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:38

__Nathalie__ schreef:
Hebben ze je niet laten zien hoe de zonnebank werkt toen je voor het eerst kwam?

Je moet altijd je gevoel volgen onder de zonnebank. Ik vraag ook altijd heel veel aan klanten wat ze ervaren en voelen onder de zonnebank aan de hand daarvan bepaal ik of ze langer of zwaarder kunnen. Als jij voelt dat je huid jeukt, of prikt dan zit je al in de eerste fase van verbranden. Dan ben je dus een fase te ver. Je moet niks voelen dan is het preccies goed :)

Jawel, maar ze zeiden niks over de gezichtsbruiner. Maar wat bedoel je met zwaarder? Dat hebben ze namelijk ook niet gezicht.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:39

Vind je een kwartiertje over het algemeen lang zat?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:41

Pff ik ben ook altijd lekker wit van mezelf. De zon mag van mij nu wel is echt gaan schijnen zodat ik ook weer is bruin wordt. Heb het nooit zo op de zonnebank.. Komt waarschijnlijk doordat er wordt gezegd dat je een verhoogde kans hebt om huidkanker te krijgen. Wij hebben er al 6 jaar 1 thuis, maar ik ben er nog nooit onder geweest :=

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:42

welke zwaarte heb je? een lichte een medium of een zware? Wat voor merk banken hebben ze?

de betere merken hebben gezichtsbruiners die appart te verstellen zijn.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:43

__Nathalie__ schreef:
welke zwaarte heb je? een lichte een medium of een zware? Wat voor merk banken hebben ze?

de betere merken hebben gezichtsbruiners die appart te verstellen zijn.

Ik durf op geen 1 van je vragen een antwoord te geven.

Dickie8

Ze hebben er maar 1 soort bank.

__Nathalie__

is het wel een zonnestudio waar je gaat? hebben ze een website?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:44

Hebben ze geen site Jetje? Misschien staat het daar op.