laetitia schreef:Ik dacht er toen ik jonger was ook zo over hoor, toen ik 24 was. De vrouw van mijn stiefbroer is bijvoorbeeld behoorlijk decadent en leeft echt voor de buitenwereld met luxe reizen, een designappartement, de duurste van de duurste merken kleding en kappers, vliegreisjes elke week naar Dubai, NY of where ever. En heb haar altijd in gedachte bekritiseerd als een oppervlakkige vrouw die geen liefde heeft om te geven aan een kindje en geen uitgelubberde buik/tieten wil omdat ze zo voor haar uiterlijk leeft....
Nu denk ik er anders over. Zij hebben voor dit leven gekozen, zij willen carriere maken, luxe reizen kunnen maken en een strak appartement vol met design. Daar worden zij gelukkig van en dat betekent niet dat ze geen liefde hebben of geen warm hart.
Ik snap jouw redenering van vroeger ook wel gedeeltelijk hoor. En er zijn blijkbaar heel veel mensen die het zo zien. Het is goed om te lezen dat je inmiddels verder kijkt dan je neus lang is.
Verschillende mensen maken nu eenmaal verschillende keuzes. En ik realiseer me ook regelmatig dat ik niet in de schoenen van een ander wil staan, dus zij vast ook niet in de van mij.