Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:33

laetitia schreef:
Ik dacht er toen ik jonger was ook zo over hoor, toen ik 24 was. De vrouw van mijn stiefbroer is bijvoorbeeld behoorlijk decadent en leeft echt voor de buitenwereld met luxe reizen, een designappartement, de duurste van de duurste merken kleding en kappers, vliegreisjes elke week naar Dubai, NY of where ever. En heb haar altijd in gedachte bekritiseerd als een oppervlakkige vrouw die geen liefde heeft om te geven aan een kindje en geen uitgelubberde buik/tieten wil omdat ze zo voor haar uiterlijk leeft....

Nu denk ik er anders over. Zij hebben voor dit leven gekozen, zij willen carriere maken, luxe reizen kunnen maken en een strak appartement vol met design. Daar worden zij gelukkig van en dat betekent niet dat ze geen liefde hebben of geen warm hart.

Ik snap jouw redenering van vroeger ook wel gedeeltelijk hoor. En er zijn blijkbaar heel veel mensen die het zo zien. Het is goed om te lezen dat je inmiddels verder kijkt dan je neus lang is.

Verschillende mensen maken nu eenmaal verschillende keuzes. En ik realiseer me ook regelmatig dat ik niet in de schoenen van een ander wil staan, dus zij vast ook niet in de van mij.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:38

Ik heb ook een zwager die mij helemaal niks vind alleen omdat ik geen kinderen van mezelf wil. Ik kan dan ook helemaal niks goed doen in zijn ogen en hij praat ook niet met me op verjaardagen e.d. De drie kinderen van mijn vriend wonen bij ons en ik heb daar heel veel aardigheid aan en kan heel goed met ze opschieten, maar als ik wat tegen ze zeg of ik moet even optreden, omdat ze ruzie hebben o.i.d. als hij erbij is dan werpt hij minachtende blikken in mijn richting en probeert zelfs mensen mee te krijgen daarin. Hij vindt mij daarnaast ook een waardeloos wijf, omdat mijn vriend de was doet bij ons thuis. := Erg leuk voor mij allemaal, dat snap je wel. :+
Hij is 8 jaar ouder dan mij en zijn vrouw 3 jaar jonger dan mij, dus geen oudere mensen ofzo. Wel zijn ze weer streng gereformeerd...

Achterom

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:41

Ach ja, grefo's hebben sowieso een ander wereldbeeld vaak. Een goede vriend en zijn vrouw komen ook uit een dergelijke omgeving. Die kunnen er wel een boek over schrijven...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:55

Zammie schreef:
Is ons hier ook gelijk duidelijk gemaakt, dat we ons helemaal aan hun moesten aanpassen. Zelfs, dat we een stuk van onze tuin moesten afstaan, omdat de tuin van de buren dan mooier zou worden. Het is wel zo, dat er dus steeds meer "buitenstaanders' komen te wonen en dat ze allemaal hier tegenaan lopen. En dat er dus daardoor mensen hun huis weer te koop zetten, omdat ze daar niet tegen kunnen. Het is een roddelbende hier en je bent dus het gespreksonderwerp van de week. Niet iedereen kan daarover...
+ je kunt de pecht hebben, dat je weggetreiterd wordt. Is bij ons ook geprobeerd, maar heb een beer van een man en ben zelf ook niet op m'n mondje gevallen en hebben hier dus inderdaad heel duidelijk weleens laten merken, dat er met ons niet te spotten valt... Wil dus met de oude bewoners geen contact meer hebben. Wel genoeg contact met de nieuwkomers...

Dat heb je ook met kinderen hoor. ;) Heel herkenbaar! :j

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:00

Wendy schreef:
Ach ja, grefo's hebben sowieso een ander wereldbeeld vaak. Een goede vriend en zijn vrouw komen ook uit een dergelijke omgeving. Die kunnen er wel een boek over schrijven...

ook 'grefo's' heb je te respecteren.
(sprak een overtuigd atheist)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:13

vanLotje schreef:
Wendy schreef:

Doen we zeker, alleen worden we zelf vaak niet gerespecteerd door 'grefo's' valt mij op. ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:15

Dan zou ik mij totaal niet druk maken over wat jouw zwager vindt. Laat hem maar lekker in zijn bekrompen wereldje leven, jij hebt de kennis en kunde om wel open te staan voor andere ideeën.

Sta erboven en denk gewoon "Ach gut, hij weet niet beter, best triest".

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:19

Precies, zo denk ik er ook over hoor, maar soms iriteer ik me er wel mateloos aan. :D Ik doe enorm mijn best als stiefmoeder en het gaat me ook best goed af als ik verhalen van anderen hoor dan voelt het wel een kl*te als je niet wordt gerespecteerd.
Maar goed, wat je zegt; het zegt meer over zijn bekrompen wereldje dan over mij. ;)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:21

lijkt me heel vervelend als je zwager zo over je praat.. maar idd niet teveel van aantrekken. ik vind het mooi zoals je met die kids omgaat. geeft toch niet dat het niet je eigen vlees &bloed is en dat je die ook niet wil. Ik vind dat hij dat moet respecteren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:39

vanLotje schreef:
Wendy schreef:

Bij die vriend en zijn vrouw had het meer te maken dat de grefo familie hen niet accepteerde.
Daar komen ook de verhalen vandaan.

Maar goed, het maakt mij allemaal niet uit. Als mensen mij accepteren zoals ik ben, accepteer ik ook een ander. Vaak kun je ook enorm leuke gesprekken hebben daarover, als je maar open staat voor een ander :j

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:23

Wendy schreef:
Maar goed, het maakt mij allemaal niet uit. Als mensen mij accepteren zoals ik ben, accepteer ik ook een ander. Vaak kun je ook enorm leuke gesprekken hebben daarover, als je maar open staat voor een ander :j

Inderdaad. Zo leer je andere gedachtegangen kennen en heb je vaak meer begrip voor elkaar. Ik vind het vaak erg interessant. Weer es verfrissende informatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:11

vanLotje schreef:
Wendy schreef:

Ja, klopt als een bus, als zij dat ook nog eens met ons gaan doen, dan is de wereld weer lief.......en zoals god het had gewild....

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:57

snap je redenering wel, maar voor mij werkt het anders. Ik kan gelukkig mensen wel respecteren die mij (of mijn overtuiging) niet respecteren. En dat leeft toch wel lekker hoor.. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:59

vanLotje schreef:
snap je redenering wel, maar voor mij werkt het anders. Ik kan gelukkig mensen wel respecteren die mij (of mijn overtuiging) niet respecteren. En dat leeft toch wel lekker hoor.. :D

Tegen wie heb je het nu?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:02

Wendy: tegen Russel :)
Maar eigenlijk tegen iedereen die zegt "ik ga ....... respecteren als ze mij ook respecteren".

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:15

Respect moet verdiend worden in mijn ogen. En iemand die een ander niet respecteert, verdient geen respect.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:18

en dat is ook cool, hoor. We leven allemaal ons leven en bewandelen ons eigen pad :)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:28

gelukkig wel. als we allemaal hetzelfde pas bewandelen wordt het zo erg druk en lopen we elkaar in de weg ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:35

En alleen maar gelijke mensen is ook nog eens ontzettend saai :D :P

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:49

laulapaula schreef:
gelukkig wel. als we allemaal hetzelfde pad bewandelen wordt het zo erg druk en lopen we elkaar in de weg ;)

Mooie conclusie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:59

Dus toch maar geen volgeling zijn en je eigen padje volgen...klinkt idd beter. ;)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:07

Ik weet niet of er al eens over gesproken is, maar wie van jullie heeft én geen kinderen én is enig kind?
Bevalt jullie wel eens het unheimliche gevoel dat je straks alleen eindigt als een berichtje in de krant dat een ver nichtje laat weten dat een of andere oudtante is overleden? Dat je alleen overschiet in een bejaardentehuis, dat er niemand op bezoek komt en dat je (mocht je partner er ook niet meer zijn) helemaal alleen moet doodgaan? Ik weet dat het een doemscenario is, maar ik moet er toch wel regelmatig aan denken...
(ik ben dus enig kind, maar dat moge duidelijk zijn :D)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:05

Geen enig kind hier :n

Maar als ik naar mijn oma kijk... die had 6 kinderen maar is toch behoorlijk alleen achter gebleven. Tsja, karakter dingetjes.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:25

ben geen enigskind, heb een tweelingbroertje.

Hij wilt uiteindelijk wel graag kinderen, ik niet. Ik ben gewoon heel erg op mijzelf en heb veel rust en ruimte nodig om mij heen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:20

Lante....ik heb heilig respect voor jou hoe jij met je stiefkids om gaat.
Dat zouden ze juist moeten waarderen, maar ja...daar zal het idee meer zijn "ga en vermenigvuldig u".
En wat al gezegt werd, dat zegt meer over hem dan over jou.,...probeer dat ook zo te voelen.