Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:48

Korfbalchick, wordt er van jou nu ook een biopaspoort aangemaakt? Net als bij de profs? Of is het allemaal niet zo grootsscheeps in de beginkoersen?

Lenneke, zou er op de gewone sites niet iets van de te vinden zijn? Even googlen?

Ik hoop na volgende week weer te kunnen fietsen.. Heb er echt al te lang niet meer opgezeten..

SplashIsLief

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:40

Lenneke;
www.wielerland.nl of www.knwu.nl

Ik hoop volgende week ook weer te kunnen fietsen :\ Ben nog steeds ziek en sinds vandaag aan de antibiotica. Ik ben er klaar mee en wil weer fietsen!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:58

Korfbalchick, ik vertrek om 8 uur, meteen als eerste met de fanatiekelingen :D

Ik was gisteren ook hier fietsen, richting valkenburg, wel leuk om al die toeristen te zien!
Viel het heel wat vinden om de Cauberg op te gaan, terwijl voor ons limburgers dat heel normaal is.
We hadden een flinke training van dik vier uur achter de rug, pff heb dat wel even gevoeld.

Iemand die hier nog voedingssupplementen gebruikt?
Eerst vond ik het onzin, en stond ik er niet zo bij stil, maar gebruik sinds pas wel eiwitten, echt puur voor het herstel, en merk het echt heel erg goed zelfs. Gebruik het wel echt alleen op dagen dat ik een flinke training heb gehad.

Ben ook wel benieuwd of hier mensen de conditie bijhouden met spinnen in de winter?
En in de zomer met als het lang slecht weer is?
Ik zelf namelijk wel, en vind het echt goed helpen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:17

Ik ben nog een echte beginner, dus ik hou me nog niet zo bezig met dat soort dingen.

Dat eiwit is wel interessant. Ik eet namelijk geen vlees en krijg dus weinig eiwit binnen.
Maar zo hard train ik nog niet.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:34

Bruintje, wij gaan einde vd zomer op zoek naar een goede hometrainer voor op zolder om idd onze conditie bij te houden...
Deze week zijn we helaas allebei verkouden en beetje kortademig dus geen fietsen :\ ;(

En hoop ook snel op een paar graden warmer en zonnetje :j

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:55

Vraagje voor de echte onder ons ;)
Gaan jullie in de zomer ook extra zonnenbanken om bij te bruinen op de plekken waar de zon niet komt tijdens het fietsen? :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:04

neuh, ik ga gewoon een keertje in de zon liggen in mn bikini, haha. Maar ik ben geen echt, want ik breng mn dag niet op de fiets door..hooguit af en toe een paar uur.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:17

zilverster schreef:
Vraagje voor de echte onder ons ;)
Gaan jullie in de zomer ook extra zonnenbanken om bij te bruinen op de plekken waar de zon niet komt tijdens het fietsen? :D

Soms zit ik meer op de fiets dan thuis :D
Ik zonnebank wel erbij, maar dat deed ik voorheen ook al, en in de winter, gewoon omdat ik het heel lekker vind. En het is nu wel mooi meegenomen voor de korte broekentijd!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:01

Zoo vandaag weer heerlijk 3 uur over de veluwe gecrosst op onze mountainbikjes. :D

Afbeelding

Dit keer geen herten tegen gekomen maar een boommarter!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 00:33

Geweldig Romytjuh! Je maakt me jaloers! Je hebt geboft: goed weer en een boommarter! :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:57

Gister was het super mooi weer ´s middags ( hier iig) en veel minder koud als´s ochtends.Ben ook lekker 1 1/2 uur met de mb oppad geweest en zowaar iemand tegen gekomen onderweg,gebeurt hier nooooooooit.

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:29

De heeeeule echte gaan onder de zonnenbank liggen MET wielerbroekje en shirtje aan heb ik gehoord}:0 Daar doe ik niet aan! Stiekem ben ik wel trots op mijn streepjes maar als het even kan lig ik ook gewoon in mijn bikini. Ik ga er niet extra voor onder de zonnebank.

De grenslandklassieker liep een beetje treurig af: Bij een meisje dat mee was, is de derailleur afgebroken en tussen de spaken gekomen.. Gelukkig pas na 120 km maar dat was flink balen! Voor de rest erg mooi weer en zeer mooie route!

De Cauberg is vooral de naam heb ik gemerkt. Ik heb in Limburg klimmetjes gereden die ik eigenlijk veel zwaarder en misschien ook wel mooier vond. Mijn vriend heeft een jaar in Maastricht heeft "gestudeerd" dus we kwamen op vrij onbekende klimmetjes.

In deze winter heb ik een crossfiets gekocht. Ik had duidelijk aan het begin van het seizoen een betere/sterkere conditie dan vorig jaar. Spinnen doe ik omdat ik moet (bestuursjaar) 1 x per week maar ik vind het eigenlijk verschrikkelijk ^)

Ik slik verder geen voedingssupplementen maar eet altijd na het wielrennen. Het liefst kwark of eieren en anders wel mijn avondeten! Goed voor herstel :Y)

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:32

zilverster schreef:
Korfbalchick, wordt er van jou nu ook een biopaspoort aangemaakt? Net als bij de profs? Of is het allemaal niet zo grootsscheeps in de beginkoersen?

Lenneke, zou er op de gewone sites niet iets van de te vinden zijn? Even googlen?

Ik hoop na volgende week weer te kunnen fietsen.. Heb er echt al te lang niet meer opgezeten..

Ik heb inderdaad een sportmedische keuring gehad maar die is lang niet zo uitgebreid als bij prof. Urine testen, alle spieren rekken en strekken, bouw van lichaam, BMI, vet, rust-ecg, long functie.. Dat was het wel een beetje. Blijft het een duur geintje :(

Ik zou vandaag even wachten met fietsen.. Het wordt weer heel mooi weer heb ik gehoord! Is het veel leuker om op de fiets te zitten ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:08

Ik heb juist gehoord dat het ging onweren en regenen? :')

Anyway, ik ben nog steeds te ziek om te wielrennen dus het maakt voor mij niet uit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:14

ik heb gisteren mijn eerste echte rondje Limburg weer gedaan, maar er moet nog wel wat getraind worden :oo

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:29

Korfbalchick,
heb je toch nog een stuk kunnen uitrijden? Deed je de 170 km?

Ik vond de rit super goed georganiseerd!
Echt heel goed gedaan, met de tussen-stops en wat je er te eten en drinken kreeg, echt super!
Het weer was het heerlijk, alleen soms wat veel wind...

Mij is trouwens altijd geleerd de eerste twee uur niks te eten na een training?
Want je lichaam slaat dat dan dubbel zo hard op?
Mij valt op dat iedereen er een andere mening over heeft :D

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:40

Haha grappig hè, dat iedereen daar een andere kijk op heeft!
Hoe mij het verteld is: Na een zware training moet je lichaam herstellen. Daarbij zijn de eerste 2 uur extra belangrijk, dan gaat het herstel het snelst. Als je dus in die 2 uur (het juiste) voedsel eet, herstel je sneller van je inspanning.

Volgens mij kun je het ook lezen dat je lichaam het sneller opslaat. Op dit moment is mijn doel echter hard fietsen, naar mijn idee (en hopelijk) val ik daar vanzelf wel bij af :P Ik vind het dus belangrijk dat ik snel herstel.. Ik hou toch maar 'mijn' theorie aan;)

Wij zouden gisteren de 170 km doen, maar kozen halverwege toch voor de 145. M'n trainer had ontzettende slechte benen en eigenlijk vond ik dat helemaal niet zo erg! Welke afstand had jij nog gefietst?

Ben trouwens erg blij dat het droog is (en hopelijk blijft). Vanavond clubwedstrijdje, ben nu al zenuwachtig :Y)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:41

Wow, veel 'wedstrijdfietsers' hier! :P

Ik ben samen met mijn vriendin een echte hobbyfietser, gewoon crossen over die smalle paatjes en gaan met die banaan! En de route zo snel mogelijk afleggen om je record te verbreken :P Onze routes zijn zo'n 20 km lang.
Helaas hebben we al 4 (!) weken niet gefietst, ivm tijdgebrek en vakantie. Maar we gaan het weer oppakken :D

En ik heb trouwens een eigen helm gekregen *\o/* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:48

Bruintje, ik heb ook spinning gedaan deze winter :j dat scheelt echt veel qua fietsconditie! Die is nu nog aanwezig :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:18

Ik wilde ook gaan spinnen, maar het is er niet veel van gekomen. :o Mede omdat ik dat in Tilburg wilde doen terwijl ik 80 km verder woonde.

Vanavond gefotografeerd bij het wielrennen van de vereniging. Tsja je moet wat als je niet kan fietsen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:48

Deze heb ik vandaag gekregen:

Afbeelding

Ik vind ze aan de strakke kant zitten, dus zit te dubben om een maatje groter te halen.

Alleen zit met een gebroken rugwervel, dus fiets heeft een beetje rust ;( We hadden net wat tochtjes op de planning staan, dus dat is wel erg jammer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:53

Die handschoenen zijn leuk. Helemaal mijn kleur.

Hoe duur zijn ze?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:54

Gebroken rugwervel klinkt niet best. Beterschap

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:04

Lenneke_ schreef:
Die handschoenen zijn leuk. Helemaal mijn kleur.

Hoe duur zijn ze?

Onder de 25 euro geloof ik, is verjaardagscadeau :) futurumshop.nl dacht ik.

Op een gewone fiets kan ik inmiddels wel fietsen, als het zadel maar laag genoeg is. Met een mtb zit je net wat teveel voorover. Dus daar moet ik nog even mee wachten..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:04

Jakkes LuvdaTossa, beterschap en sterkte! :(:)
Ik kom ook weer even langs, maandag de 11-stedentocht fietsen. Ik had iemand? ik dit topic beloofd om nog een poging te doen om aan 2 kaarten te komen, maar dat is me niet gelukt, helaas..

Ik moet nog even nieuwe arm en beenstukjes en een jasje hebben. En heb een nieuwe fiets gekocht, alleen is die helaas niet meer binnen voor maandag ;(