Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saskia_Omar schreef:@Emytje..ja dat heb ik gevraagd, maar mijn dokter zei dat het niet kón komen door de wisseling van microgynon naar stediril, omdat er precies hetzelfde inzit. Zelfde stoffen met dezelfde dosering dus dat dat tussen mn oren zit..
Jolienn schreef:Saskia_Omar schreef:@Emytje..ja dat heb ik gevraagd, maar mijn dokter zei dat het niet kón komen door de wisseling van microgynon naar stediril, omdat er precies hetzelfde inzit. Zelfde stoffen met dezelfde dosering dus dat dat tussen mn oren zit..
Ik kreeg na dezelfde overgang van pillen steeds meer zomaar doorlekken. Toen ben ik naar de dokter gegaan omdat k het toch wel erg vervelend vond, en dat ik de ene keer alleen maar een beetje had, en de andere keer ook echt een tampon in moest doen. Dokter zei meteen dan schrijf ik nu bij je recept meteen dat je de écht microgynon moet hebben, sommige mensen reageren er toch anders op, ookal zit er hetzelfde in. Dat is ook zo bij sommige andere medicijnen, dezelfde werkzame stoffen in dezelfde hoeveelheid, maar de een slaat wel aan en de andere niet!
Dus ik zou er toch echt maar eens op gaan staan bij je dokter, dat je de echte microgynon wil! En anders zou ik ff een andere dokter zoeken, want of die van jou kraamt onzin uit, of die van mij, maar nu ik weer microgynon slik, heb ik nergers meer last van!
Jenniferkent schreef:Misschien dat hier iemand het weet;
Tijdje terug alweer zei de apotheek dat ik tegenwoordig geen Microgynon 30 meer kreeg maar Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 dit omdat de verzekering die andere niet meer betaalde (mijn zus had het die dag voor me opgehaald toen ze het vertelde dus wat het verhaal precies was ..?) Maar eigenlijk als ik erover nadenk loop ik al een tijdje met wat "nieuwe" klachten dat is plotseling een onregelmatige huid wat ik echt nooit gehad heb (ben nu 20 sinds mijn 10e ongesteld) dus geen verlate pubertijd ofzo.... en ik weeg al niet veel maar nu ben ik afgevallen en kom ik gewoon niet meer aan ik eet me rond echt tegen zin in zit ik maar te eten te eten te eten... :S Wordt er gek van eigenlijk zou dit hierdoor komen? Door het wisselen van de pil want verder is er bijna niks verandert in mijn patroon?
Mitxa schreef:Ik heb nu bijna 5 jaar geleden een koperspiraaltje laten plaatsen, krijg ik vanzelf een berichtje hierover of moet ik zelf contact opnemen met mijn huisarts? Hij zit volgens mij nog prima, ik las ergens op internet dat koperspiraaltjes wel langer dan 5 jaar kunnen zitten, klopt dit?
Anseltje schreef:Ik heb nou een week de nuvaring en hij bevalt ook aardig. Had veel minder last van mn ongesteldheid. Wel 2 dagen last van krampen i.p.v. 1 dag, maar véél minder humeurig naar mijn idee.Ook gewoon veel minder last van dingen enzo. Dus ik ben benieuwd!