[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:37

Ik heb me al wezenloos gezocht op internet, maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb mijn ring per ongeluk twee weken te lang laten zitten (gewoon compleet niet meer aan gedacht), werd in die tweede week ongesteld en heb hem er toen bedacht dat ik hem er uit moest halen :+ . Na precies een week heb ik weer een nieuwe in gedaan, heeft iemand enig idee wanneer de ring weer 'betrouwbaar' wordt?

Zonnetje81

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:42

Volgens mij krijg je dan die 7 dagen regel. Moet je even bij Nuvaring kijken en dan op de vraag dat je een tijd geen anticonceptie hebt gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:05

Ik heb ongeveer drie kwartier geleden de pil ingenomen en nu net tien minuten geleden zijn mijn darmen vreselijk op hol geslagen :o
What to do? Kan ik een extra pil slikken? MAP doe ik liever niet, vrij recent ook al nodig gehad..

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:40

Waarom zou daartegen een 2de pil helpen? Of lees ik ergens overheen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:42

Hmm ik heb een van de zwaarste pillen die er zijn.. en ik ben volgens mijn vriend niet te houden :+ gelukkig heeft hij precies hetzelfde :))

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:49

Hmz, ik ben zo'n 3 weken overgestapt van de Diane 35 naar de Yazmin. Ik dacht echt te hebben gelezen dat als je na je laatste pil van je laatste strip gewoon een stopweek inlast en je op de eerste dag van je menstruatie begint met de eerste nieuwe pil, dat het dan veilig is. Ben ik nou echt zo in de war?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:57

Weet niemand antwoord op m'n vraag.. ? :+
Word er namelijk een beetje gestresd van ga rare dingen denken :')

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:01

Naomi_Haffie schreef:
Weet niemand antwoord op m'n vraag.. ? :+
Word er namelijk een beetje gestresd van ga rare dingen denken :')

Bij mij duurt het vaak 3 dagen voordat ik ongesteld wordt. Ik zou je nog geen zorgen maken :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:07

Saskia_Omar schreef:
@Emytje..ja dat heb ik gevraagd, maar mijn dokter zei dat het niet kón komen door de wisseling van microgynon naar stediril, omdat er precies hetzelfde inzit. Zelfde stoffen met dezelfde dosering dus dat dat tussen mn oren zit..:(

Ik kreeg na dezelfde overgang van pillen steeds meer zomaar doorlekken. Toen ben ik naar de dokter gegaan omdat k het toch wel erg vervelend vond, en dat ik de ene keer alleen maar een beetje had, en de andere keer ook echt een tampon in moest doen. Dokter zei meteen dan schrijf ik nu bij je recept meteen dat je de écht microgynon moet hebben, sommige mensen reageren er toch anders op, ookal zit er hetzelfde in. Dat is ook zo bij sommige andere medicijnen, dezelfde werkzame stoffen in dezelfde hoeveelheid, maar de een slaat wel aan en de andere niet!

Dus ik zou er toch echt maar eens op gaan staan bij je dokter, dat je de echte microgynon wil! En anders zou ik ff een andere dokter zoeken, want of die van jou kraamt onzin uit, of die van mij, maar nu ik weer microgynon slik, heb ik nergers meer last van!

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:35

Jolienn schreef:
Saskia_Omar schreef:
@Emytje..ja dat heb ik gevraagd, maar mijn dokter zei dat het niet kón komen door de wisseling van microgynon naar stediril, omdat er precies hetzelfde inzit. Zelfde stoffen met dezelfde dosering dus dat dat tussen mn oren zit..:(

Ik kreeg na dezelfde overgang van pillen steeds meer zomaar doorlekken. Toen ben ik naar de dokter gegaan omdat k het toch wel erg vervelend vond, en dat ik de ene keer alleen maar een beetje had, en de andere keer ook echt een tampon in moest doen. Dokter zei meteen dan schrijf ik nu bij je recept meteen dat je de écht microgynon moet hebben, sommige mensen reageren er toch anders op, ookal zit er hetzelfde in. Dat is ook zo bij sommige andere medicijnen, dezelfde werkzame stoffen in dezelfde hoeveelheid, maar de een slaat wel aan en de andere niet!

Dus ik zou er toch echt maar eens op gaan staan bij je dokter, dat je de echte microgynon wil! En anders zou ik ff een andere dokter zoeken, want of die van jou kraamt onzin uit, of die van mij, maar nu ik weer microgynon slik, heb ik nergers meer last van!

Bedankt voor je reactie! Ja ik las op internet inderdaad ook wel meer van die verhalen en dat was ook de reden dat ik ben gaan bellen, want ik herkende heel veel in de problemen die andere ook omschreven na deze verandering

Ik ben vandaag naar de dokter geweest en hij heeft me nu eerst de nuvaring voorgeschreven (door de positieve verhalen hierover in dit topic wilde ik dat graag proberen) en daar deed hij niet moeilijk over. Hij heeft me wel gegarandeerd dat als dit niet werkt dat ik dan de microgynon gewoon weer krijg..

Hij wilde trouwens ook de implanon proberen, maar daar las ik niet zulke goede verhalen over, dus hopelijk werkt de nuvaring goed!

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:51

Misschien dat hier iemand het weet;
Tijdje terug alweer zei de apotheek dat ik tegenwoordig geen Microgynon 30 meer kreeg maar Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 dit omdat de verzekering die andere niet meer betaalde (mijn zus had het die dag voor me opgehaald toen ze het vertelde dus wat het verhaal precies was ..?) Maar eigenlijk als ik erover nadenk loop ik al een tijdje met wat "nieuwe" klachten dat is plotseling een onregelmatige huid wat ik echt nooit gehad heb (ben nu 20 sinds mijn 10e ongesteld) dus geen verlate pubertijd ofzo.... en ik weeg al niet veel maar nu ben ik afgevallen en kom ik gewoon niet meer aan ik eet me rond echt tegen zin in zit ik maar te eten te eten te eten... :S Wordt er gek van eigenlijk zou dit hierdoor komen? Door het wisselen van de pil want verder is er bijna niks verandert in mijn patroon?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:18

Jenniferkent schreef:
Misschien dat hier iemand het weet;
Tijdje terug alweer zei de apotheek dat ik tegenwoordig geen Microgynon 30 meer kreeg maar Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 dit omdat de verzekering die andere niet meer betaalde (mijn zus had het die dag voor me opgehaald toen ze het vertelde dus wat het verhaal precies was ..?) Maar eigenlijk als ik erover nadenk loop ik al een tijdje met wat "nieuwe" klachten dat is plotseling een onregelmatige huid wat ik echt nooit gehad heb (ben nu 20 sinds mijn 10e ongesteld) dus geen verlate pubertijd ofzo.... en ik weeg al niet veel maar nu ben ik afgevallen en kom ik gewoon niet meer aan ik eet me rond echt tegen zin in zit ik maar te eten te eten te eten... :S Wordt er gek van eigenlijk zou dit hierdoor komen? Door het wisselen van de pil want verder is er bijna niks verandert in mijn patroon?

Dit kan heel goed hoor!
Dit had ik ook.. Of naja, of het daardoor kwam weet ik niet, maar had opeens wat klachten en dingen die ik eerder nooit had!
Toen heb ik dokter gebeld en gevraagd of ik bij de herhaling van de pil gewoon weer de 'orginele' kon krijgen..
En sinds ik deze weer heb zijn de klachten en dingetjes die ik eerder had over..

Dus het is het proberen waard om daar is naar te kijken! Wie weet scheelt het bij jou straks ook.. :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:21

Okee :) ,

Ga nu soms denken dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk eigenlijk ..

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:26

Ik heb nou een week de nuvaring en hij bevalt ook aardig. Had veel minder last van mn ongesteldheid. Wel 2 dagen last van krampen i.p.v. 1 dag, maar véél minder humeurig naar mijn idee. :) Ook gewoon veel minder last van dingen enzo. Dus ik ben benieuwd!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:59

Ik heb nu bijna 5 jaar geleden een koperspiraaltje laten plaatsen, krijg ik vanzelf een berichtje hierover of moet ik zelf contact opnemen met mijn huisarts? Hij zit volgens mij nog prima :'), ik las ergens op internet dat koperspiraaltjes wel langer dan 5 jaar kunnen zitten, klopt dit?

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:29

Mitxa schreef:
Ik heb nu bijna 5 jaar geleden een koperspiraaltje laten plaatsen, krijg ik vanzelf een berichtje hierover of moet ik zelf contact opnemen met mijn huisarts? Hij zit volgens mij nog prima :'), ik las ergens op internet dat koperspiraaltjes wel langer dan 5 jaar kunnen zitten, klopt dit?

Klopt!
"Een T-vormig systeem van kunststof en koper, dat door een ervaren arts wordt ingebracht in de baarmoeder. Het heeft een of twee zachte draadjes, die uit de baarmoederopening hangen, bovenaan in de vagina. Het kan - afhankelijk van het type - 5-10 jaar blijven zitten." Bron= www.anticonceptie.nl.
:)

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:07

Kan iemand mij vertellen hoe snel je last kunt hebben van bijwerkingen? Ik slik nu een kleine 2 weken Microgynon 30 en krijg nu opeens puistjes, iets waar ik de laatste maanden totaal géén last van had .. Waarschijnlijk loop ik me druk te maken om niets, maar goed. :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:15

Hé daar heb ik ook last van marielle
ik slik wel een ander dan jou ..
Maar eerst ook nooit last van puistjes en nu heb ik er wel 4 :oo .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:04

ik ben juist van de hormonen af en ik zit helemaal onder de puistjes, bij mij remde het dus af, en mijn hemel maar mijn tepels doen zo'n vreselijke pijn ^) ^)

ik ben vrij vroeg aan de pil gegaan en heb dat dus nooit echt meegemaakt :=

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:10

Ik heb de huisarts gebeld en mag weer terug naar mijn eigen pil :D hoop dat me klachten snel weer weg zijn!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:06

Anseltje schreef:
Ik heb nou een week de nuvaring en hij bevalt ook aardig. Had veel minder last van mn ongesteldheid. Wel 2 dagen last van krampen i.p.v. 1 dag, maar véél minder humeurig naar mijn idee. :) Ook gewoon veel minder last van dingen enzo. Dus ik ben benieuwd!

Zit hier toch ook aan te denken..
Heb nu al 5 verschillende pillen gehad in 5 jaar tijd..
Microgynon 30,50, en Regi nog wat? 3 fase pil.. en de Diane..

De 3fase pil als laatste gehad, werkte opzich wel goed! Behalve dat mijn libido ergens onder de grond verstopt zat.. de laatste paar maanden hoofdpijn had in de stopweek i.p.v buikpijn en paar dagen na de stopweek ging de hoofdpijn nog door. Begon ik weer met de pil nieuwe strip eerste 2 a3dagen misselijk en erg duizelig. Precies bij de eerste paar pillen bij de strip.
Nu ben ik tijdelijk terug gestapt naar Microgynon 30 kijken hoe die weer gaat! Maar gister en eergister alweer misselijk wakker geworden.
Het is zo lastig allemaal.. Je weet niet waar of hoe en wat het aan ligt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:38

waarom ben je van 30 naar 50 gegaan toen?

nuvaring is erg fijn maar zit maar de helft hormonen in als in microgynon 30... dus als je iets zwaars nodig hebt is dat geen oplossing denk ik... mocht de hoofdpijn en alles juist wel door de hormonen komen dan is het misschien wel een oplossing, het is zeker de moeite waard om te proberen. Echter moet je lichaam wel een aantal maanden wennen, geloof dat ze altijd zo'n 3 maanden rekenen, zelf heb ik met m'n HA toentertijd een proeftijd van ongeveer een halfjaar afgesproken (mocht nuva niet bevallen was ik misschien aan spiraaltje begonnen maar nuva bevalt super, gebruik hem nu ruim een jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:44

Hmm.. ik heb nu al een week last van (vies)bruinige afscheiding.. ik begin nu aan mijn laatste pilweek.. soms zit er ook wat bloed bij. Ik gok dat het te maken heeft met mijn eisprong, maar ik vind dat het lang aanhoudt. Ik wil even mijn stopweek afwachten, als het daarna nog is bel ik de dokter. Het is vooral onpraktisch, het is niet veel, maar het is ook niet fijn -O-

Qua pil heb ik de Trigynon.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:46

Is het niet gewoon een doorbraakbloeding en heeft je pil geen te lage sterkte voor je? Met pilgebruik heb je geen eisprong overigens. Kijk maar hiero.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:23

te lage sterkte kan niet.. Ik heb een van de zwaarste :) deze werkt ook doorgaands prima.. Doorbraak zou kunnen maar zo bruin? Het is echt zo bruin als een boom zegmaar..