Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:50

Vanmiddag toen ik met de hond liep even m'n camera meegenomen, zijn wat leuke kiekjes uitgekomen.

Afbeelding

Een border collie die van water houdt _O- :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Kan zo blij van hem worden :D Hij is zo geweldig grappig, slim en leuk :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:17

Gogo: Ik ben op mijn boktnaam gekomen omdat mijn vriendin me wel eens zo noemde. ;)
Wat balen zeg, je arm gebroken! Kan je er ook nog wel bij hebben! :(:) Beterschap meid. Moet je lang in het gips? En hoe gaat het nu met je been?

Maaike: Wat vervelend dat je gezeur hebt met je werk. Dacht dat je juist zo'n goed gesprek had gehad.
Ik lees dat het om iets anders gaat. Als je je hart wil luchten weet je me te vinden he? Goed om te lezen dat je een lekker weekend hebt gehad. Ik vind het positief om te lezen dat je de rust had om te lezen! Welk boek lees je?

Het is leuk dat de psych je yoga aanraadt, maar je moet het alleen doen als je het zelf ziet zitten. Eerst gaan kijken is wel een goede optie. Ik heb het me ook min of meer aan laten praten door mijn begeleider, want het zou zo goed zijn voor me. Ik ben 2x geweest van de 8. Was niet mijn ding :n

Lekker aan de wandel met Jack zie ik. Leuk hoor. Mooie foto's heb je ook gemaakt. Leuk dat hij het water ook zo leuk vindt. Vindt het echt een hele mooie border collie.

Zwelgje: Gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/*

Bedankt voor je steunende en motiverende woorden over de haptonoom. Ik ben bezig met een mail. Heb het er ook met mijn vriend over gehad dat ik denk dat het goed is om het weer op te pakken. Ik denk eigenlijk dat dit wel het moment is om het weer aan te gaan, dat ik er wel klaar voor ben. Alleen is het moeilijk en moeilijke dingen ga ik liever uit de weg. Alleen schiet ik daar uiteindelijk niks mee op.

Jammer van je relatie. Als het beter voelt alleen is het goed, ik weet verder niet zo goed wat ik er over moet zeggen. Mooi dat je bij het schilderen ook tegen je perfectionisme aan loopt. Dat is een mooie gelegenheid om er aan te werken en wat minder hoge eisen te stellen. Makkelijk gezegd he ;) Wat een lieve foto heb je gekozen om te schilderen. Knap hoor, ik kan het niet. Ik vind het fijn om te lezen dat je steeds meer kan genieten van haar. Lief koppie heeft ze!

Gek he? Dat je je niet meer voor kan stellen hoe het voorheen was. Dat heb ik de laatste tijd ook wel. Als ik een drukke dag heb, betekend dat dat ik om 15 uur gesloopt ben. Ik kan me niet voorstellen dat ik voorheen fulltime werkte en van 8 tot 5 op het werk was. Hoe hield ik het vol? Hmm. Ik ben de gemiddelde tijd van twee jaar inmiddels voorbij... Zit nu 2 jaar en 4 maanden thuis... Maar ja, accepteren is moeilijk he?

Als ik jou zo hoor loop je heel hard weg voor je gevoel. Je gaat maar verder om niet te hoeven voelen...
Wat fijn dat het motorrijden je een kick geeft en je er dus lekker van kan genieten. Super dat je een leuke dag hebt gehad. Lijkt me leuk om een hobby te delen met je vader :j

Met mij gaat het weer iets beter. Gisteren is mijn vriend niet naar de vereniging geweest (wat hij elke maandag wel doet) en hebben we heel lang zitten praten. Het was heel fijn en we zijn echt weer dichter bij elkaar gekomen. Hij vertelde me ook hoe zwaar hij het had en daar ben ik toch ook wel even van geschrokken. Hij vertelde dat hij thuis continu gespannen en op z'n hoede was, bang om een verkeerde opmerking te maken en dat ik daardoor weer zou ontploffen. Dat deed me veel pijn, want het deed me denken aan hoe ik me thuis altijd voelde bij mijn vader. Ik moet denk ik even hier wat rechtzetten en toegeven dat mijn posts van het afgelopen weekend niet helemaal een reeël beeld geven van hoe mijn vriend naar mij toe was :o Ik heb het hem heel moeilijk gemaakt en zag hem eigenlijk niet eens staan doordat ik zo met mezelf in de knoop zat...

Vandaag heb ik een gesprek gehad met mijn behandelaar en begeleider. Mijn begeleider vond het niet goed dat ik vorige week weggebleven ben van de groep, omdat ik niet overweg kan met de vervanger. Ik heb uitgelegd dat ik me helemaal niet goed voelde en ik die confrontatie er niet bij kon hebben. Zij vond dat het een mooi leerpunt was geweest als ik het wel was aangegaan. Ik gaf aan voor mezelf gekozen te hebben, dat zij ervan mag vinden wat ze vindt (en ook gezegd dat ik aan haar gezicht kon zien dat ze het niet met me eens was!), maar ik achter mijn keuze sta en er geen moment spijt van heb gehad. En het leuke was dat mijn behandelaar het toen voor me op nam en helemaal achter mijn keuze stond. Hij vond het goed dat ik geluisterd heb naar wat ik op dat moment nodig had, namelijk rust. Het was heel fijn om te merken dat ik in het gesprek voor mijn mening uit kon komen en naar de mening van de ander kon luisteren zonder me aangevallen te voelen. Ik vond het best stoer van mezelf :)

Verder ging het gesprek over de nieuwe deeltijd. We hebben het programma vast wat doorgesproken en ik word er helemaal gemotiveerd van. Ik heb er zin in om er mee te starten 10 mei!

Daarna heb ik nog even alleen gepraat met mijn behandelaar over het vorige gesprek. Hij gaf aan dat het niet zo bedoeld was en dat ik waarschijnlijk 'de lading van een vorig gesprek' dat hij had over me heen heb gekregen. Hij zei dat ik altijd kon bellen als het niet ging en dat hij weet dat ik daar geen misbruik van maak. Het was heel fijn om het even uit te spreken. Hij vond het ook goed dat ik het ondanks dat het al even geleden was, toch nog aangekaart heb.

Donderdag heb ik alsnog een afspraak bij hem en dan gaat mijn vriend mee. Dat is voor mij een stok achter de deur om duidelijk aan te geven hoe het echt met me gaat en hoe ik echt met mezelf worstel. Dan kan ik me niet beter voor doen dan dat het gaat...

Ben trouwens ook de haptonoom aan het mailen, dat ik graag weer een afspraak wil maken, maar dat ik er vreselijk tegen op zie om in mijn ondergoed op de bank te moeten, omdat dat erg confronterend is...

Kortom: Hier weer wat positiever :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:37

Gogo sterkte met je arm.. :(:)

Maaike Ontzettend leuke foto's van je hond zeg!

PW Fijn weer een positief bericht van je te lezen. En goed dat je alles een beetje op een rijtje hebt kunnen zetten en met je vriend samen alles weer wat hebt kunnen relativeren.. Goed dat je bezig bent met een mail aan de haptonoom!

Sorry reageer even niet zo uitgebreid.
Ga mijn bed in want barst van de koppijn en ben echt kapot...

Vandaag 5 uurtjes gewerkt en het laatste halfuur leek alles te veel.. Had al beetje hoofdpijn wat erger werd en op de fiets naar huis merkte ik dat ik eigenlijk gewoon gesloopt was en mijn hoofd bonkt gewoon van de koppijn. Dit was dus gewoon te veel.. Erg getwijfeld, maar uiteindelijk toch teruggefietst en mijn leidinggevende gesproken. Ik dacht als ik het nu niet doe, dan ben ik morgen alweer vergeten hoe poedersuiker ik me nu voel.., en blijf ik maar doorlopen en niemand die aan mij ziet dat ik mezelf weer voorbij loop.. Het gaat gewoon te snel..
We houden het nu voorlopig even bij 3 dagen van 4uur en bekijken dan wanneer het opgeschroefd kan worden. Ook word er nog een afspraak met de bedrijfsarts gemaakt.
Het geeft me wel een beetje rust en ik ben toch ook best opgelucht dat ik nu aan heb gegeven dat het me te snel gaat.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:49

Wat goed dat je teruggegaan bent en hebt aangegeven dat het teveel was! Echt heel knap van je. Daar mag je trots op zijn! Fijn dat het je wat rust geeft.

Ik heb gisteren de mail naar de haptonoom gestuurd en vandaag belde ze me al. Het is maar goed dat ik het nummer niet kende, anders had ik denk ik niet op durven nemen :+

Ze was heel begripvol en we hebben een afspraak gemaakt. Ze is eerst met vakantie, dus het duurt nog wel even, maar de afspraak staat in ieder geval!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:19

Oh wat goed van je PW! jij mag ook heel trots op jezelf zijn weet je dat?! +:)+
En, voelt het goed, dat je nu een afspraak hebt staan!!?

Ik heb net 2 uurtjes geslapen, maar hoofdpijn is nog niet weg, dus 2 paracetamol naar binnen gewerkt en maar even rustig schilderen vanavond haha, wil toch wel graag gaan denk ik..

Nu eerst even eten en paardjes voeren, kijk wel hoe het daarna gaat..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:34

PW
Had niet echt gezeur op m'n werk, maar kreeg tegenstijdige berichten door. Ik trok natuurlijk de negatieve berichten erg naar me toe, nam ze persoonlijk op. Heb ze inmiddels (wonder boven wonder) naast me neergelegd. Als het echt met mij te maken heeft, hoor ik het wel, maar geloof dat dat helemaal niet zo bedoeld is.
Het yoga verhaal weet ik ook nog niet. Ik snap wel dat ze het me aanraadt, maar ik zie het nog niet zitten.

Wat fijn dat het met jou wat beter gaat! Wat fijn dat je vriend maandag thuis bij jou bleef. Moet je ook goed gedaan hebben, want je weet hoe graag hij altijd daar naar toe gaat! Hij zegt dat niet snel af. Ik vind het wel een gebaar van hem, hij is bereid je te helpen!
Vorige week was je niet zo vriendelijk over hem hier, maar he.. als ik me rot voel ervaar ik ook alles veel erger dan het daadwerkelijk is. Gelukkig heb je wel ingezien dat het zo erg niet is, maar op de momenten dat je je rot voelt, is het moeilijk om dat te relativeren. Natuurlijk heb je het hem moeilijk gemaakt, net zoals ik het mensen om me heen ook lastig heb gemaakt. Maar dat hij er nog steeds voor je is, open praat over wat het hem doet en z'n vaste maandagafspraak af zegt, klinkt voor mij wel als dat hij onvoorwaardelijk voor je kiest.
Hoe moeilijk dat soms te geloven is, zeker als je zelfbeeld en eigenwaarden niet erg positief zijn.

Ik vind het knap dat je de haptonoom hebt gemaild en een afspraak hebt staan. Het maken van een afspraak is vaak de moeilijkste eerste stap.
Ben benieuwd hoe het de volgende keer is, nu zij zo begripvol heeft gereageerd. Misschien dat ze wat rustiger aan doet en kleine stapjes maakt?
Ik hoop dat het je goed doet om straks weer naar haar toe te gaan. Hoe vind je het idee dat je nu een afspraak hebt staan?
De start van de haptonomie zal vast ongeveer samenvallen met de start van de nieuwe deeltijd.
Je gaat allemaal spannende nieuwe dingen tegemoet! Hoe kijk je daar tegenaan? Spannend? Of heb je zoiets van, laat maar komen.

Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat je een goede keuze hebt gemaakt toen je niet naar de groep ging. Je hebt naar jezelf geluisterd, geeft jouw grenzen aan en dat is juist knap. Ik ervaar ook de laatste tijd dat ik me grens aangeef en dat dat niet altijd gewaardeerd wordt (niet omdat ik boos/lelijk doe, maar omdat men dat niet gewend is van me en daarom er al vanuit was gegaan dat ik dat wel zou doen).
Gelukkig kreeg je steun van je behandelaar, was niet nodig, want je wist goed uit te leggen waarom dat jouw beslissing was, maar het is toch wel fijn dat je bevestiging krijgt.
Ik ben benieuwd hoe je gesprek morgen gaat. Zeker na het gesprek van afgelopen week met je vriend, hoef je niets te verbergen en te verstoppen, hij zal echt wel achter je staan.

Zwelgje
Wat goed van je dat je terug bent gegaan en met je leidinggevende gesproken hebt! Dat is zo goed, je geeft duidelijk je grens aan, je komt op voor jezelf, je negeert de signalen niet, je luistert naar je lichaam enonderneemt actie! Wauw!
Als ik jouw opbouwschema vergelijk met dat van mij, gaat het bij jou inderdaad veel sneller.
Zie je 3 dagen 4 uur wel zitten?
Geef het duidelijk aan als dat ook nog teveel is, je hebt er niets aan als je jezelf straks weer voorbij loopt en opnieuw thuis komt te zitten.
Ik herken wel iets.. je loopt jezelf bij vlagen gigantisch voorbij en valt dan weer even terug. Het is rennen of stilstaan. Hoe harder je loopt, hoe minder je voelt.. Of zit ik er naast?
Goed dat je toch bent gaan proberen te schilderen. Is het ook gelukt? Je kan daarmee in ieder geval je hoofd even leegmaken en verstand op nul zetten (behalve je op je doek te richten!). Lijkt me een heerlijke afleiding als je het kan!

Hier goed, maar weer té goed. Loop mezelf enorm voorbij. Vandaag was ik om half 9 op m'n werk en véél te lang gebleven :x |o . Komt er op neer dat ik pas om 4 uur in de tuin in het zonnetje zat :roll: . Daar had ik vervolgens geen geduld voor en ben naar een vriendin gegaan, gegeten en gaan wandelen op het strand.
Ik voel me ongeveer zo: :):) :)) :):) Alsof er van m'n kruin tot m'n tenen een stuiterbal continue heen en weer raast. Zo druk, zoveel onrust. Maar op dit moment wel positief, dus voel me supergoed. Maar dit is geen goede manier van mezelf goed voelen.
Ga nu even door wat tijdschriften bladeren, met de hoop dat ik erna kan slapen..

Slaap lekker allemaal!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:17

Niet heel erg druk geweest hier!
Sinds maandag is de boot het water uit. Zou maandag er weer ingaan maar moest nu in één keer donderdag. Dus we zijn al dagen van 8 uur sochtends tot 10 uur savonds hard aan het werk. Ben ontzettend moe, met paardje gaat niet lekker. Ben zelf erg gespannen en zij wil houd d'r kaken stijf op elkaar. Letterlijk.

Morgen bootje het water in, alles schoonmaken en onze spullen verhuizen.

Ik ga morgen even bijlezen, maar jullie begrijpen dat het even stil is uit mijn richting ;)

Slaap lekker!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:30

Goedemorgen allemaal!
Ben benieuwd hoe het met jullie is?!

Hier heb ik even een rustig dagje ingelast, m'n lijf geeft aan een beetje op te zijn. Liep vanmorgen om kwart voor 8 met de hond buiten en het was heerlijk. Vogeltjes die floten, lekker warm, een hond die opeens luistert (zou hij al z'n puberstreken al gehad hebben :wow: ?)..
Nu zo even de was buiten ophangen, vanmiddag boodschappen doen.. en straks lekker even in de tuin zitten en wat proberen te lezen,
want het zonnetje schijnt alweer lekker!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:57

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:02

Maaike Wat een heerlijk filmpje van Jack! En wat tof dat ie gelijk zijn bal pakt wanneer je zegt: 'Jack, waar is de bal?' *\o/* schattig! Lag er koeienstront onder dat riet ofzo haha, hij gaat er zo vaak in liggen met zijn kop!.. :P of had ie water in zijn oor.. hahah zag er grappig uit in ieder geval!
Goed dat je nu ook even rust inlast naar je hypere dagje gisteren! jeetje, lange werkdag gehad zeg.. Lijkt me heel moeilijk als je echt niet kan stoppen. Heb je gisteren wel goed kunnen slapen..?

Wat je zegt over hoe harder je loopt hoe minder je voelt klopt wel een beetje. Ik heb ook op mijn werk niet door hoe moe en uitgeput ik eigenlijk ben.. Als ik eenmaal bezig ben, kan ik mij makkelijk over vermoeidheid heenzetten. Als ik echter de auto instap of even ga zitten dan stort ik in en kan ik niks meer. Zo wilde ik gisteren na het werk nog gaan wandelen met mijn pony, was om 14.00 klaar namelijk.. Toen ik op de fiets stapte merkte ik pas hoe kapot ik eigenlijk was en hoe erg mijn hoofdpijn was.. Naar huis fietsen leek nog teveel en de tranen stonden me weer achter de oogkassen.. Ben dan ook best trots dat ik toch omgekeert ben naar mijn werk :D

Nu had ik namelijk al lang niet meer geloofwaardig (en dan vooral voor mezelf) kunnen verwoorden hoe ik me gisteren voelde en was ik er waarschijnlijk gewoon weer niet meer over begonnen.. Ben echt blij dat ik het gisteren gewoon meteen heb aangegeven.. dat voelt goed.
Hij vroeg aan mij wat ik dan aankon en wilde qua uren.. Dat vind ik zo moeilijk te zeggen voor mezelf.. Ik heb hem ook uitgelegd dat ik pas voel dat het teveel is, als ik de deur uitstap..
Maar 3 dagen van 4 uur zie ik wel zitten. En heb aangegeven dat ik het gevoel moet hebben dat het voorlopig nog niet opgenouwd word, dan voel ik minder druk denk ik..
Anders had ik volgende week al op 5 dagen van 5 uur gezeten! Dat had ik niet zien zitten. Dus ben blij dat ik het nu optijd heb aangegeven..

Bedankt verder nog voor de felicitaties trouwens..

PW Acceptatie is inderdaad moeilijk, in het gesprek met mijn leidinggevende gisteren, zei hij ook tegen mij dat ik het nog steeds niet helemaal wil accepteren. Dat blijft gewoon moeilijk. En ik denk dat je ergens ook wel gelijk hebt dat ik wegloop voor mijn gevoel. Ik voel ook eigenlijk niet veel momenteel, en dat is wel lekker makkelijk eigenlijk..

Ben benieuwd hoe je gesprek vandaag is gegaan bij de behandelaar samen met je vriend.

Vind het echt heel knap van je vriend dat hij zo open is geweest tegen je en heeft gezegd waar hij mee zat. Ik kan me dat ook best voorstellen. Echt heel goed dat je dat van zijn kant eens gehoord hebt, het zet je wel aan het denken.
Dat je de afgelopen keren niet veel positiefs over hem kon zeggen, is logisch.. Je bent kwaad, woedend en het ging toch ook niet.. Het is gewoon wat je op dat moment voelt en denkt wat je eruit gooit en hoe jij het ziet. Het is alleen maar goed om nu na te kunnen lezen hoe je toen tegen de situatie aankeek en hoe je er nu tegen aankijkt nadat je zo'n goed gesprek met hem hebt gehad. Dit is alleen maar leerzaam denk ik..

Net als wat Maaike al heeft gezegd denk ik dat dit wel bevestigd dat je vriend écht voor je gaat en er heel graag aan wilt werken. Dit is echt goed om te weten. Vind het ook erg tof van hem dat hij maandag thuis bleef voor je!
Voelt het voor je zelf nu ook als een grote stap de goede richting in en dat je je wat minder alleen voelt..?

Fijn dat je het met je behandelaar hebt uitgesproken, weer een last van je schouder en wat verlichting in je hoofd! Goed ook dat je het toch doorgezet hebt, ondanks alle afzeggingen en opschuivingen van gesprekken.

Nieuwe deeltijd schiet dus ook al op..! Goed dat het je motiveerd! +:)+

Biieniie Begrijp inderdaad dat je even niet gereageerd hebt, jeetje wat een zware lange dagen maak je zeg! Je zult wel helemaal gesloopt zijn.. Hopelijk verloopt de verhuizing goed vandaag en kun je eindelijk van je rust gaan genieten.. Die zul je wel even nodig hebben.. sterkte en succes nog even!

Schilderen was lekker gisteren. Hoofdpijn is redelijk gezakt na 2 paracetamol, maar heb het eerste halfuur van de les eigenlijk alleen maar energieloos en inspiratieloos op de stoel gehangen, sliep nog half.. Gevoel dat het niks werd met dat schilderij, had geen eens zin om mijn arm omhoog te tillen. Na een poosje voor me uit te hebben gestaard toch maar begonnen en kwam het laatste uur pas los haha. Heb er al een heel mooi hoofd opzitten en het gaat een mooi plaatje worden denk ik. Was ook lekker ontspannen toen we naar huis reden, het heeft me wel goed gedaan!
Vannacht wel onrustig geslapen en gedroomd van welke verfkleuren ik voor de rest van het lichaam moest gaan mengen haha

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:19

Hij kan zo op commando heel veel pakken..
- pak je bal
- pak je knuffel
- pak je klos
- pak je kluif
- pak de stok
etc. Hij is zo slim!
En nee, er lag geen koeienstront (gelukkig niet :D), er lagen stapels met riet.. Hij heeft nog heel veel puppyvacht, dat heel moeilijk loslaat, dus denk dat hij gewoon kriebels had!

Ik heb vannacht na het werken onrustig geslapen. Niet veel wakker, maar veel dromen en gewoon onrustig. Ik merk ook pas in de auto of thuis hoe moe ik ben. Je mag ook supertrots zijn dat je naar je werk bent teruggegaan. Dat je leidinggevende aan jou vroeg hoeveel uur je aankan, is ook een moeilijke vraag. Ik zou nu zeggen; ik kan gewoon weer fulltime werken. Maar morgen zou ik bij wijze van spreken zeggen; ik denk 1 uur.
Goed dat het schilderen je goed heeft gedaan. En dat je even tijd nodig had om op te starten, geeft niet. Je had ook voor de sompele weg kunnen kiezen en helemaal niet kunnen gaan. Nu ben je er in ieder geval uitgeweest en heb je nog verder gewerkt aan je schilderij.
En tuurlijk wordt het wat met je schilderij. Jij hebt daar een hoop energie, tijd en passie in gestoken. Alleen het hele proces zorgt ervoor dat het voor jou, denk ik, een heel waardevol schilderij wordt! Je bent er vannacht nog wel druk mee bezig geweest. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:44

Maaike: fijn dat je het kon loslaten van je werk. Het is wel herkenbaar dat het negatieve blijft hangen en dat je je dat aantrekt.
Kon je nog een beetje tot rust komen gisteravond en heb je een beetje kunnen slapen? Goed dat je vandaag rustig aan doet.

Mijn afspraak bij de haptonoom duurt nog even. Ze is eerst op vakantie, dus ik heb 1 juni pas een afspraak. Het voelt wel goed dat er nu een afspraak staat, maar als ik er aan denk vind ik het wel doodeng... De nieuwe deeltijd heb ik eigenlijk wel zin in. Denk wel dat het in het begin erg vermoeiend zal zijn, zijn toch lange dagen.

Biieniie: Kunnen jullie nu ook terug naar de boot dan?

Zwelgje: Het voelt zeker als een stap in de goede richting. Mijn vriend en ik zijn echt meer dichter bij elkaar gekomen na maandagavond. Het voelt zo goed :)

Goed dat je lekker geschilderd hebt. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Gek dat het dan toch door je hoofd blijft spoken he 's nachts? Ondanks dat je toch eigenlijk heel ontspannen was na afloop. Ik heb zelf ook zo onrustig geslapen vannacht. Veel dingen aan m'n hoofd.

Wij hadden vanochtend afscheid van de groep, omdat de groep opsplitst met de nieuwe deeltijd. Onze vaste begeleider is er volgende week niet, vandaar dat het nu al was. We zijn met z'n allen naar het meer in de buurt gewandeld en hebben lekker aan het water gezeten. Oranje-tompoezen erbij en het feest was compleet. was gezellig. Dinky was ook mee en nog twee groepsgenoten hadden hun hond bij zich. Erg leuk :j

Vanmiddag het gesprek. Doe tot die tijd even lekker kalm aan. Ga zo even lezen en dan over anderhalf uur mijn vriend ophalen...

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:05

Ik ben dus niet de enige die ontrustig heeft geslapen vannacht, misschien hangt het in de lucht. Heb ook veel gedroomd, onrustig, paar keer wakker en was ook vroeg wakker vanmorgen.

Maaike leuk dat ie zoveel dingen kan op commando :D

PW Goed dat je voor het gesprek even lekker rustig aan doet. Leuk dat het afscheid van de groep goed was. Het is ook zulk lekker weer. En vind het echt zo fijn voor je dat het zo goed voelt nu tussen je vriend en jou! Succes zometeen!

Ik merk dat ik steeds meer kan genieten van mijn vrije dagen en van het niks hoeven! Eerder plande ik mijn vrije dagen vol. Vandaag doe ik lekker niet veel.. Het is lekker weer dus ga zo denk ik even buiten zitten en daarna wel een stukje wandelen met Jacky. En misschien doe ik nog wat aan mijn schilderij..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:53

_-:( Het gesprek is totaal anders gelopen dan ik gehoopt had.
Aan het begin aangegeven dat Remco mee was omdat het me allemaal erg zwaar viel. En het viel me dus ook heel zwaar en ik had heel veel moeite om dingen onder woorden te brengen. Mijn vriend steunde me hier en daar door me aan te vullen. Mijn vriend vroeg me een paar keer of hij iets mocht vertellen, omdat het mij niet lukte. Mijn behandelaar kwam er tussendoor en zei: "Ik kan hier niet tegen, ik word hier ieblig van!" Ik ben kwaad weggelopen. Ik ben zooo boos. Ik voel me totaal niet serieus genomen. Zal nog eens over een moeilijk onderwerp beginnen. Verdomme. Ik heb het echt helemaal gehad...

|( |(

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:44

Wat een rare reactie van je behandelaar! Hier snap ik echt niks van.. niet zo subtiel van hem zeg.. ik snap heel goed dat je het helemaal gehad hebt nu..! wat een botte reactie.. :(
Ben je gelijk weggegaan, of heeft hij daarna nog iets gezegd of uitgelegd wat hij hiermee bedoelde..?
En wat vond je vriend ervan, heb je het met hem er nog over gehad..? He, wat balen zeg, je ging zo met volle moed.. :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:15

Ik ben helemaal over de zeik naar buiten gegaan en ben ook niet meer terug gegaan. Heb bij de auto op mijn vriend gewacht. Die heeft nog even heel kort met mijn behandelaar gepraat. Hij kon er niet tegen dat mijn vriend aan mij vroeg of hij iets mocht vertellen. Dat vond hij geheimzinnig gedoe :? Echt heel raar.

Toen we thuis kwamen heeft mijn vriend gebeld voor een nieuwe afspraak (omdat hier wel over gesproken moet worden natuurlijk). Kon pas in juni. Toen mijn vriend uitlegde dat dat echt niet kon kon het wel eerder. 18 mei, over 3 weken pas. Mijn vriend heeft gezegd dat dat te lang duurt. Daarna heeft hij de voicemail van mijn behandelaar ingesproken. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik heb het zelf eigenlijk even helemaal gehad. Ben het vertrouwen een beetje kwijt. Jammer, want ik zal toch verder moeten. Weet alleen even niet zo goed hoe.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:15

Nou dat heeft je behandelaar lekker voor elkaar dan als hij het voor elkaar krijgt om zijn client op die manier over de zeik de deur uit te laten gaan!
Ik snap niet dat hij dan niet gewoon rustig zegt dat het geheimzinnig over komt als je vriend met jou overlegt wat hij mag zeggen en dat hij dat beter niet kon doen? En dan nog, ik vind het van je vriend juist erg netjes dat hij jou vraagt of hij het verhaal over mag nemen ipv het gewoon te doen.. maar ja wie ben ik..

En dan pas in juni een nieuwe afspraak willen maken.. |o
Ik vind over 3 weken ook nog lang duren inderdaad..
Sorry, ik vind het maar een beetje een rare toestand de laatste tijd met je behandelaar.. Dit was toch de behandelaar waar je het juist eerder zo goed mee kon vinden..?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:25

Eh die ja...
Inderdaad als hij het gewoon op die manier gezegd had, waren we in gesprek gebleven. Ik ben benieuwd wat hij hier nu verder mee gaat doen. Ik vind dat hij op zn minst zijn excuses aan moet bieden. Ik weet niet zo goed wat ik er zelf mee moet. Het vertrouwen is een beetje weg en dat ga ik hem de eerst volgende keer ook zeggen. Ik voel me niet serieus genomen en ga even opschrijven waarom niet. Ben in ieder geval wel heel blij dat ik de stap naar de haptonoom weer heb gezet. Ga ik het daar maar proberen...

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:09

Ik snap heel goed dat je je niet serieus genomen voelt.. Ben ook benieuwd wat hij hiermee gaat doen..
Ben ook benieuwd naar je afspraak bij de haptonoom, hoop dat je er wat aan zult hebben!

Nou, het is rustig hier zeg... Iedereen koninginnedag aan het vieren..?

Ik heb vanmorgen gewerkt van 8.00 tot 12.00 en was weer gesloopt, bed ingedoken en geslapen tot half 3.. Nog steeds beetje moe, maar voel me nu wel beter..
Wilde nog bij mijn nichtje op de rommelmarkt gaan kijken, maar iedereen is er al geweest toen ik op bed lag.. dus ga zo nog maar even in mijn eentje..
Verder zijn mijn ouders en zusje naar de stad.. Daar had ik nu écht geen zin in.. bah dat is het laatste waar ik behoefte aan heb, me tussen die dikke massa met herrie, troep en mensen wurmen.. :n Word al gek als ik eraan denk..
Alleen voel me nu toch stiekem best een beetje alleen, wetende dat iedereen 'iets' leuks aan het doen is met koninginnedag..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:13

Wat heerst er hier een rust zeg.
Hoe is het met iedereen? Een beetje een leuke Koninginnedag gehad?

Ik ben gisteren met m'n nicht en kleine nichtje even door het dorp gelopen. Verder nog wat bij familie geweest.
Ik mis Jack, de hond, hij is met m'n ouders op vakantie. Sinds ik thuiszit is hij toch wel een beetje m'n maatje geworden..
Vannacht lang geslapen (12 uur..) en werd moe wakker. M'n zusje had verse jus d'orange en een broodje gemaakt, dus dat was fijn wakker worden. Boodschappen gedaan, een was.. en ben nog steeds zó moe. Denk dat dit komt omdat ik te lang geen injectie heb gehaald.. maandag gelijk maar langsgaan.
Voel me dus op zich goed, alleen een beetje te moe en lamlendig..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:39

Toch een was gedaan? :+

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:42

Oeps, dat is dom om hier neer te zetten, hahaha, mezelf versproken.
Maar uh.. ja, toch gedaan en het is niet bij één gebleven.

Hoe is het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:47

Da's niet zo handig van je. Ga er verder maar niks over zeggen. Het is je eigen keuze...

Met mij gaat het wel. Vanochtend op stal geweest. De 3-jarige is terug uit de opfok. Is een erg leuk paard geworden. Fijn karakter lijkt hij te hebben. Is altijd leuk om te zien hoe ze uitgroeien. Was wel even een goede afleiding. Werd erg rot wakker vanochtend. Blijf een beetje met het gesprek in m'n maag zitten.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:06

Das logisch dat je daar nog mee in je maag zit. Wel goed dat je je in de loop van de dag beter bent gaan voelen.
Is zeker leuk om te zien hoe paarden uitgroeien, soms gaat dat totaal anders dan verwacht.

En die was, is ook niet slim nee.. maar kan ook niet alles van hen verwachten. Ik moet ook leren om gewoon iets aan ze te vragen,
ipv het gewoon snel zelf te doen.
Had net m'n moeder aan de telefoon en ze hield de telefoon bij Jack z'n oor en toen riep ik z'n naam. Ging ie keihard door het huisje rennen om me te zoeken.. kon me niet vinden en ging zitten piepen.. ;( :+:

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:13

Maar je broer had gezegd dat hij zou wassen. Je zoekt nu dus gewoon een excuus. Je kan blijven roepen dat je iets moet leren, maar je leert het pas door het te doen...

Wat lief van Jack. Schattig dat hij je ging zoeken.
Hoe lang zijn je ouders op vakantie? Is Jack eigenlijk van het hele gezin? Dacht dat hij echt van jou was.