Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:07

diana schreef:
sneeuw op de tv!! dan ben je blind.
(struisvogel politiek heet dat dan)

Nee hoor. Ik zag eerder in het topic een 20 weken echo, met de liefde volle woorden: 'al helemaal af'. Ik vroeg me serieus af of ik de enige zou zijn die alleen een vissengraat zag zitten. Ik zie sneeuw op die echo's. Was met mijn paard ook altijd. DA erbij, scannen 'kijk, daar zit het'. En ik zag sneeuw. Niets moois aan.

Is trouwens ook geen reden voor mij om het niet te willen zien.
1) ik ben niet zwanger
dus 2) ik overweeg geen abortus
en 3) al zouden 1 en 2 wel zo zijn, dan zou een foto van het kind in me het denk ik alleen maar bevestigen.

Net als de plaatjes van kindjes tot 18 weken in dit topic. Is leuk hoor. Kind is ook compleet niet levensvatbaar op dat moment. Dus het is geweldig dat het eruit ziet als een kindje, maar het is in principe nogsteeds een parasiet (en nee, dat is niet negatief bedoeld) die jou nodig heeft om te overleven.

diana schreef:
als je het geestelijk niet aankan,dan weten de instanties vast wel van je geestenziekte af,of je dokter,die moet dan maar een verklaring schrijven ofzo.
is vast wel iets op te verzinnen...

en je word niet zomaar zwanger hoor,je hebt niet de hele maand lang een eisprong.
en dubbele bescherming ben ik voor

Als ik het geestelijk niet aan zou kunnen zou dat niet willen zeggen dat ik geesteziek ben. Ik wordt op het moment al miselijk van het idee van het krijgen van een baby, laat staan als ik daadwerkelijk zwanger zou zijn.

En dan nog, dan is het een inbreuk op je privacy. Het gaat helemaal NIEMAND iets aan waarom ik een abortus zou laten plegen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-03-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:09

diana schreef:
en je word niet zomaar zwanger hoor,je hebt niet de hele maand lang een eisprong.

Wat wil je daarmee zeggen :? Dat mensen express zwanger worden en het daarna 'voor de lol' laten weghalen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:22

De termijn lijkt me voor alle gevallen gewoon 20 weken. Dat is legaal en daar hebben een aantal mensen over nagedacht die er vele malen meer van weten dan wij.
-Abortus bij zwangerschap na niet-vrijwillige gemeenschap
Altijd een optie lijkt me. Vind het onmenselijk om dit te verbieden.
-Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en gebruik van voorbehoedsmiddelen
Zelfde als hierboven.
-Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en géén voorbehoedsmiddelen
Zelfde als hierboven.

Ik ben dus behoorlijk rechtlijnig hierin. Een foetus tot 20 weken is nog niet levensvatbaar en er is dus wat mij betreft altijd een optie om abortus te plegen. Een kind doe je werkelijk geen plezier met het geboren worden bij ouders die geen kinderen willen.
Wat dat betreft zou ik graag willen dat mensen eens gingen nadenken over wat een kind werkelijk betekent in je leven! Maar goed, als men dat zou doen vermoed ik dat er nog minder kinderen geboren zouden worden...

Mijn mening wordt vast beinvloed door het feit dat ik geen kinderen én geen kinderwens heb. En ook nog eens doordat ik veel vertrouwen heb in de kennis van artsen, en dat ik deze boven de emoties van moeders stel.

Waar ik wel veel moeite mee heb is als er abortus wordt gepleegd omdat het kindje niet 100% in orde is. Wie zijn wij om te beslissen over de kwaliteit van leven van iemand met een beperking?

Waar ik ook veel moeite mee heb is het met allerlei machines in leven houden van vroeggeborenen, waarbij vaak veel schade wordt toegedaan aan het lichaam. Bekend voorbeeld is natuurlijk schade aan de longen door de beademingsapparatuur.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:35

KiWiKo schreef:
stefan3 schreef:
Ik wordt er gewoon een beetje misselijk en naar van allemaal.

Ik kan niet tegen abortus zijn i.v.m verkrachtingen e.d. maar ik vind het gewoon verschrikkelijk.

Mijn oma is in de 90 en wil dood, ze wordt met de meest gruwelijke aparatuur 'in leven' gehouden, gereanimeerd, en kan dan weer een aantal dagen 'ademen', want leven kan je het niet eens noemen.
Een ander weerloos kindje met beentjes, armpjes en noem maar op vecht ervoor om te leven in de buik van de moeder en wordt gewoon op een ziekelijk onhumanitaire manier verwijderd of het nog minder als een stuk grof vuil is.
Gatver, in wat voor zieke wereld leven we eigenlijk.

noemen ze mensenrechten :D

Mensenrechten..... :? Het is toch te zot voor woorden.
Een mensje... met armpjes, beentjes, teentjes.... dat vecht om te leven, ik kan er met mijn verstand niet meer bij.
Menig hond gaat het beter af.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:35

Maar die termijn staat al zo lang onder vuur in de medische wereld. Ook door mensen die daar vele maken meer van weten. Het is gewoon iets moeilijk en zie het zeker nog veranderd worden :)

En die schade in de neonatale ic valt tegenwoordig heel goed mee :) Ken er zelfs geen met schade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:56

Blue_Eyes schreef:
dus abortus verkiezen boven adoptie is bij voorbaat je kind al de kans op een gelukkig leven ontnemen.

Een embryo of foetus weet toch niet wat 'ie mist, dus ik vind het nogal scheef om hier te praten over "ontnemen". Je ontneemt niks, want het is er niet en het is er nooit geweest.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:02

Ik ben in alle gevallen gewoon voor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand abortus echt ziet als een soort van anti-conceptie, want het is absoluut geen prettige ervaring. Wij mensen grijpen al heel veel in wat betreft leven en dood. Tot 20 weken moet een abortus imo gewoon kunnen.

En nee het leeft nog niet en een vlieg sla je toch ook gewoon dood en die is al wel volgroeid en levensvatbaar. }:0

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:04

Nouks schreef:
Blue_Eyes schreef:
dus abortus verkiezen boven adoptie is bij voorbaat je kind al de kans op een gelukkig leven ontnemen.

Een embryo of foetus weet toch niet wat 'ie mist, dus ik vind het nogal scheef om hier te praten over "ontnemen". Je ontneemt niks, want het is er niet en het is er nooit geweest.

Inderdaad. Wat je niet hebt kun je ook niet missen.

Geldt voor kinderen, geldt voor het leven

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:17

Ik vind trouwens ook alle redenen gelden hoor, om een abortus te doen.

Om het even op mij te betrekken: zolang ik geen diploma heb wil ik geen kind, pertinent niet.
Hoewel ik een lieve vriend heb die een goede vader zou zijn, genoeg geld (als ik stop met studeren en ga werken in een winkel ofzo), een huisje niet zo moeilijk te regelen is, en ikzelf vast geen slechte moeder zou zijn, wil ik het niet. Of nu toch nog niet.

Mijn toekomst komt nu nog even eerst, egoïstisch maar zo is het wel.
Neemt niet weg dat ik niet besef dat abortus geen lolletje is en er echt alles aan doe om dus niet zwanger te geraken.
Maar mocht het toch gebeuren dat ik zwanger geraak, dan houd ik het niet, behave mocht mijn gevoel 180 graden omdraaien, wat altijd kan natuurlijk.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:24

Wendy schreef:
De termijn lijkt me voor alle gevallen gewoon 20 weken. Dat is legaal en daar hebben een aantal mensen over nagedacht die er vele malen meer van weten dan wij.
-Abortus bij zwangerschap na niet-vrijwillige gemeenschap
Altijd een optie lijkt me. Vind het onmenselijk om dit te verbieden.
-Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en gebruik van voorbehoedsmiddelen
Zelfde als hierboven.
-Abortus bij zwangerschap na vrijwillige gemeenschap en géén voorbehoedsmiddelen
Zelfde als hierboven.

Ik ben dus behoorlijk rechtlijnig hierin. Een foetus tot 20 weken is nog niet levensvatbaar en er is dus wat mij betreft altijd een optie om abortus te plegen. Een kind doe je werkelijk geen plezier met het geboren worden bij ouders die geen kinderen willen.
Wat dat betreft zou ik graag willen dat mensen eens gingen nadenken over wat een kind werkelijk betekent in je leven! Maar goed, als men dat zou doen vermoed ik dat er nog minder kinderen geboren zouden worden...

Mijn mening wordt vast beinvloed door het feit dat ik geen kinderen én geen kinderwens heb. En ook nog eens doordat ik veel vertrouwen heb in de kennis van artsen, en dat ik deze boven de emoties van moeders stel.

Waar ik wel veel moeite mee heb is als er abortus wordt gepleegd omdat het kindje niet 100% in orde is. Wie zijn wij om te beslissen over de kwaliteit van leven van iemand met een beperking?

Waar ik ook veel moeite mee heb is het met allerlei machines in leven houden van vroeggeborenen, waarbij vaak veel schade wordt toegedaan aan het lichaam. Bekend voorbeeld is natuurlijk schade aan de longen door de beademingsapparatuur.

Ik ben het eigenlijk volledig met bovenstaande reactie eens, met alleen een kanttekening bij je voorlaatste opmerking over het afbreken van zwangerschappen in geval van duidelijk vermoeden van een beperking. Ik denk dat je je niet moet vergissen in de impact die een gehandicapt kind op je (gezins)leven heeft. Wat niet wegneemt dat gehandicapten een ontzettend leuk en volwaardig leven kunnen hebben. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ervoor kiezen de extra zware verantwoordelijkheid niet op zich te nemen.

Ik snap de insteek nooit zo goed dat een kind koste wat kost geboren moet worden. Alsof geadopteerde kinderen pertinent supergelukkig zijn :? Een foetus kan niets missen, je ontneemt het dus ook niets. Het is het leven van de moeder waarop de situatie in dat stadium het meeste invloed heeft, dus het is aan de moeder om er een beslissing over te nemen. En dat kan ook inhouden dat je besluit om geen moeder te worden. Gelukkig wonen we in een land waar je dat recht hebt, wees er trots op! Er zijn genoeg plekken waar je deze discussie niet eens zou kunnen voeren.

Pauline

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:38

Het is mooi dat de mogelijkheid er is, het is heel triest dat er in sommige gevallen te makkelijk gebruik van wordt gemaakt.
Adoptie is heel vaak niet zomaar succesvol en geeft altijd problemen vroeg of laat.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:42

Wendy schreef:

Hier ben ik het echt niet mee eens.
Iemand in mijn omgeving heeft enige tijd geleden voor deze keus gestaan.
Onderzoek wees uit dat dit kindje meervoudig gehandicapt zou zijn.
Als ze ervoor kozen dit kindje te houden zou hun hele leven op zn kop hebben gestaan, ze kon niet meer werken, waardoor ze minder inkomen over zouden houden, ze houden hun huisje moeten verkopen.
Om nog maar niet te spreken over hoe zwaar dit verder zou worden, zowel lichamelijk als geestelijk voor beide ouders.
Er was het 1 en ander bekend over de handicap, maar die zou ook nog zwaarder uit kunnen vallen, wil je een kasplantje ter wereld brengen?
Ze hebben er dus ook voor gekozen het kindje niet te laten komen, ze hebben de bevalling opgewekt(weet niet precies hoe dat werkt)
Ik kan me volledig vinden in hun keuze, hoe zwaar die ook is geweest.

edit; of bijv het financiele aspect, wat denk je dat dat voor kosten met zich mee kan brengen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:56

Dit kun je ook niet over een kam scheren.
Als je kind misschien wel, misschien de bevalling overleefd maar dan waarschijnlijk máándenlang pijnlijke behandelingen moet ondergaan, en dan nog zeer waarschijnlijk overlijdt...dat is niet hetzelfde als bv een extra vingertje.

Ik las net in het andere topic iemand die een kind een ding vindt tot het ademt en leeft. Dat vind ik écht een heel vreemde redenering. In aanleg, soit. Maar een ding...:n

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:00

nee dat was ook dit topic hoor pauline, lees maar terug

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:08

Ik ga ook weer even hier verder:

BraveSpots schreef:
Cyntje schreef:
Voor alles is een oplossing, snap alleen niet dat mensen denken dat zodra je een kind hebt dat je leven voorbij is :=

Maar je kan zelf toch voorstellen dat alles veranderd, alles tot in de kleinste dingen. Je bent altijd verbonden met je kind, er altijd mee bezig, alles draait rond één ding.
Je 'vrije' tijd is beperkt tot je werk (jeej dat is ontspannend) en een paar keer per maand dat je je kind kan droppen bij oppas of ouders.
Voor de rest is gewoonweg alles kind kind kind.

Nu is dat voor de één geen probleem of zelfs een leuke verandering in hun leven, maar voor de ander is dat een hel. Een levenlange relatie die je verplicht moet onderhouden met iemand. Terwijl er soms amper plaats in in iemands hoofd om 1 leven goed te leiden, moet je plots dat van je kind ook doen.

Ik hoop oprecht dat, als ik ooit kinderen krijg, niet zo'n moeder word die kinderen als het meest zaligmakende in de wereld beschouwt. Dat ik altijd begrip en respect zal hebben voor zij die kiezen om hun leven vrij(er) te houden.

Nee, ik vind mijn leven niet compleet veranderd, vind het mooier geworden. Het is niet tot in de kleinste dingen veranderd ;)
Ik heb nog steeds een goede nachtrust, kan nog steeds veel van mijn eigen dingen doen en zie een kind niet als een beperking zoals velen op bokt het kunnen omschrijven :z
Ja, het is een heel geregel omtrent een kind, maar alles went :+

Ik ben huisvrouw en zit zelfs 24/7 'opgescheept' met mijn kind :oo
Heerlijk, daar heb ik voor gekozen :j
En nee,... ze gaat niet veel naar de oppas, ik probeer alles zo te regelen dat ze mee kan ( ook ivm borstvoeding ) en ik heb haar ook gewoon graag bij me.
Soms vind ik het wel even lekker om gewoon met zijn 2'en te shoppen maar ben meer dan dolblij wanneer ik weer thuis ben :D

Citaat:
Een levenlange relatie die je verplicht moet onderhouden met iemand

Dus een relatie met een partner is aan jou ook niet besteed ofzo? :+
Verplicht een relatie onderhouden,... sjongejonge... ik zie het al bijna voor me dat jij vraagt waar je moet tekenen zodra je een kind gekregen hebt :')

Citaat:
Ik hoop oprecht dat, als ik ooit kinderen krijg, niet zo'n moeder word die kinderen als het meest zaligmakende in de wereld beschouwt. Dat ik altijd begrip en respect zal hebben voor zij die kiezen om hun leven vrij(er) te houden

Ik zie mijn kind ook niet als het meest zaligmakende van de wereld hoor, er zijn meer dingen in het leven ;)
Dat ik enorm blij met met de kleine is wel zo :D
En ik ben wel de laatste op aarde die een ander zal vertellen hoe hij/zij zijn leven moet leven.
Dat kan me werkelijk aan mijn anus oxideren :7

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:09

ik ben tegen abortus !!!! of het moet een kindje zijn dat meerdere handicapten heeft en moet leven als een kasplantje .
er is zoveel aan voorbehoedsmiddelen , dat het helemaal niet nodig is . en als je het risico niet wil lopen dan benen bij elkaar houden .
sorry klinkt misschien bot .
maar zoals in het ander topic 17,5 week en dan nog weg laten halen pfffffff . en ook al mag het via de wet ik zou er geen leven meer door hebben .

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:13

@cyntje:

Ik zeg niet dat dit voor mij geldt hoor, maar sommigen zien het nu toch eenmaal zo. Als een pure last die ze niet willen hebben.

Laten we zeggen dat het gewoon een ontzettend grote verantwoordelijkheid is die héél veel tiijd en moeite inneemt.

Kan je je niet voorstellen dat mensen dat niet willen? Dat het voor sommigen een te grote opoffering is om hun leven zo te veranderen.

Citaat:
Dus een relatie met een partner is aan jou ook niet besteed ofzo?
Verplicht een relatie onderhouden,... sjongejonge... ik zie het al bijna voor me dat jij vraagt waar je moet tekenen zodra je een kind gekregen hebt

Trouwens, een verplichte(!) relatie met mijn partner zou ik inderdaad niet zien zitten, dat geef ik gemakkelijk toe hoor.

Edit: stukje toegevoegt
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 03-03-10 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:14

BraveSpots schreef:
@cyntje:

Ik zeg niet dat dit voor mij geldt hoor, maar sommigen zien het nu toch eenmaal zo. Als een pure last die ze niet willen hebben.

Laten we zeggen dat het gewoon een ontzettend grote verantwoordelijkheid is die héél veel tiijd en moeite inneemt.

Kan je je niet voorstellen dat mensen dat niet willen? Dat het voor sommigen een te grote opoffering is om hun leven zo te veranderen.

Uhm, zie jij mij ergens zeggen dat ik het beoordeel als iemand het niet wilt? :+

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:14

Ik ben voor abortus. Een ongewenst kind loopt tijdens de zwangerschap al schade op (blijven achter in groei). En dan heb ik het nog niet eens over de jeugd van een ongewenst kind.
Heb jarenlang ervaring in de jeugdzorg en heb er genoeg gezien... helaas. Kinderen zijn zo kwetsbaar. Kwetsbaarder dan een nog ongeboren baby....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:15

de pest blijft dat een aantal mensen die pro kinderen zijn, dit als ideaal zien. Dat dit hun ideaal is prima, maar niet het mijne. Zij kunnen niet snappen dat plaatjes van 18 weken baby's mij niks doen. Dat ik er geen gevoel bij heb, en dat een kind bij mij echt niet gelukkig zou worden, om de doodsimpele reden dat ik geen kinderen wil, en er dus ook niet voor wil gaan op het moment dat ik zwanger zou zijn. Maar vervolgens verwachten ze wel dat bewust kinderloze zich in hun schoenen verplaatsen. En zo werkt het dus niet.
Mensen die er anders over denken, dat heb je te respecteren. Hoef je het er nog niet mee eens te zijn, maar je hebt het wel te respecteren

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:19

montoya schreef:
ik ben tegen abortus !!!! of het moet een kindje zijn dat meerdere handicapten heeft en moet leven als een kasplantje .
er is zoveel aan voorbehoedsmiddelen , dat het helemaal niet nodig is . en als je het risico niet wil lopen dan benen bij elkaar houden .
sorry klinkt misschien bot .
maar zoals in het ander topic 17,5 week en dan nog weg laten halen pfffffff . en ook al mag het via de wet ik zou er geen leven meer door hebben .

de kans dat je door je pil heen zwanger wordt is groter dan de kans op een grote prijs in een loterij. Nog steeds kopen duizenden mensen dagelijks loten...

Als ik seks wil hebben dan mag ik seks hebben. En als het dan ondanks mijn voorbehoedsmiddelen fout gaat, dan heb ik het recht om over mijn leven te beslissen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:20

Cyntje schreef:
Uhm, zie jij mij ergens zeggen dat ik het beoordeel als iemand het niet wilt? :+

Beoordelen niet, maar je zegt wel dat je het niet snapt dat voor sommige mensen(zoals Stef bevoorbeeld denk ik) hun leven wél zou ophouden met een kind.

Citaat:
Voor alles is een oplossing, snap alleen niet dat mensen denken dat zodra je een kind hebt dat je leven voorbij is

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:21

Ik ben tegen abortus, behalve bij zaken als verkrachting e.d, dan vind ik dat het wel mag. Of zoals montoya zegt: als het gehandicapt is en zou moeten leven als een kasplant..
Al zou ik het wel houden als het gehandicapt is, maar niet wanneer het kind écht zowat niets zou kunnen in het leven.

Er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen die mensen kunnen gebruiken, desnoods dubbelveilig, mensen kunnen er best voor zorgen dat ze niet zwanger worden!
Ik vind het daarom ook erg dat mensen zo makkelijk abortus laten plegen alsof het normaal is (wil hier niemand mee aanvallen maar sommige mensen gaan er zo mee om).

Er was pas ook een topic dat iemand zwanger was terwijl ze dubbele voorbehoedsmiddelen gebruikte. Dan is het geen 'eigen schuld' maar als nog wel je eigen verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door LF_xx_D op 03-03-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:24

beetje ongepaste smiley LF

En bravespots: Idd, ik zou echt geen raad weten

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:24

ja iedereen heeft zijn eigen rechten en zijn eigen leven ,dat hoor je mij ook niet zeggen .
maar ik geef mijn mening . en daar heb ik dus ook recht op :D