Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1981

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:01

een litteken onder mn voet toen ik van de glijbaan naar beneden gleed en in het zand een spijker bleek te liggen.
een litteken op mn middelvinger van een snee
en een litteken aan de binnenkant van de mn arm. ooit met stoeien een potlood in gestoken.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:31

Ik heb een litteken op mijn buik. Daar zat eerst een uitstekende moedervlek en ik droomde dat die weggehaald zou worden. Blijkbaar was ik wel heel erg in mijn droom want ging zo met mijn nagel onder die moedervlek. Helft van de moedervlek zat niet meer aan mijn buik :Y) Dus toen moest ik ook nog echt naar de dokter om 'm weg te laten snijden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:47

Op m'n borst - Boze kat
2x op m'n rug - Moedervlekken weg laten halen
Op m'n linkerarm - Knuffelen van een HERAS-hek in een dronken bui.
Binnenkant rechterhand - Mes proberen rechtop in het kuil te steken, maar ik gleed van het heft af.
Linkerwenkbrauw - Waterpokken.
Boven m'n navel - Ontstoken navelpiercing.
Rechterduim - Uitlaat van m'n scooter.

Het valt wel mee dus, geloof niet dat ik een erge wildebras ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:53

Op mijn kin - gevallen met fiets op grindpad (was een jaar of 4)
Binnenkant middelvinger - hebben ze op de EHBO een stuk glas uit moeten vissen
Dikke teen - same oliebol

Verder een berg die niet zo opvalt van katten die me hebben gekrabt (meestal spelend, niet boos), wondjes die ik kapot heb gekrabt, valpartijen vroeger en botsingen met de klimwand meer recent.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:07

Ik heb er een heleboel op mijn rechterhand,
1 van het verbranden aan de oven en
1 van de kat die me heeft gegrepen (zowel met nagels als met tanden)

En op mijn linkerarm heb ik
2 strepen van ook een oven. :')

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:11

Ik heb er 1 op mijn schouder, die verteld dan mijn kleine hondje echt een liefje is maar ze niet echt van water houdt. Ik ging namelijk met haar kanoen en toen had ik haar er uitgetild onder het mom van even lekker samen zwemmen. Zij dacht daar iets anders over en klom op mijn schouder die vervolgens tot bloedens toe open was gekrabt, gelukkig kon ik daar staan.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:59

Ik heb er 2 op mijn enkel (1 aan de buitenkant en 1 aan de binnenkant) van een operatie nadat een jongetje op stage me had laten struikelen en mijn enkel goed in puin lag.

Verder her en der wat littekentjes van het verwijderen van moedervlekken. Daarvan heb ik nu ook een grotere in mijn gezicht, die heb ik nog maar net weg laten halen :)

En dan nog 1 bij mijn wenkbrauw die je eigenlijk niet meer ziet, toen ben ik met tikkertje op de basisschool gestruikeld over de voeten van een vriendinnetje die ik wou tikken :D

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:40

1 op mijn hand. Ik greep perongeluk prikkeldraad om me staande te houden toen ik uitgleed op het gras..
1 op mijn kin. Gebeten door een hond vroeger en is weer netjes gehecht.
1 op dijbeen. We hadden een poldersport uitje en in de sloot lag blijkbaar prikkeldraad. Roetjs mijn dijbeen open..
1 op mijn vinger. Op me werk topje van me vinger eraf gesneden. Maar je ziet nu alleen nog een heel klein litteken gelukkig :)

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:50

Ik heb een litteken op mijn rechter bovenarm van een schouderoperatie.
Ik heb een litteken links boven mijn bovenlip,van het vallen op de rand van de mestkruiwagen,ik gleed uit en kwam met mijn neus en bovenlip op de rand van de kruiwagen.Auw !!
Heb op beide handen ,aan de binnenkant, een litteken van een carpaal tunnel operatie.
Een litteken op linker knie door val van de fiets.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:50

Linkerhand: Gevallen met aanhangen aan een scooter op de fiets (en flink ook)
Rechterhand: Schop van een paard (met longeren, knap he? )
Linkerknie: Gevallen toen ik klein was
Hoofd: Tussen mijn haar, vroegah verstoppertje spelen onder de vrachtwagen van iemand uit de straat. Vriendje komt eraan, ik schrok me rot en stootte mijn hoofd :=.
Rechterbovenbeen: Brandwond van gordelbevestigdingetje van kinderstoeltje vroegah, auto had in de zon gestaan een dingetje was heet (geeft niet ma, ik vergeef het je)
Pink rechts: Stukje afgesneden met vleeswarensnijmachine (en hele dag nog doorgewerkt, bikkel he :P )

En last but not least 2 hele 'rare' littekens op mijn linkerbovenbeen, het zijn een soort deuken.
Eentje van de evenwichtsbalk, zo op de rand van dat ding geklapt.
Eentje achterovergeklapt met paard, been zat nog beetje klem :+.

Edit: Pinkie vergeten
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 05-03-10 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:51

gootje12 schreef:
Ik heb een litteken op mijn rechter bovenarm van een schouderoperatie.
Ik heb een litteken links boven mijn bovenlip,van het vallen op de rand van de mestkruiwagen,ik gleed uit en kwam met mijn neus en bovenlip op de rand van de kruiwagen.Auw !!
Heb op beide handen ,aan de binnenkant, een litteken van een carpaal tunnel operatie.
Een litteken op linker knie door val van de fiets.

Oeh, ik was daar een tijd terug zo bang voor om uit te glijden met de kruiwagen. Die mensen van die stal maakten echt een capriolenrit van de mesthoop, zo gevaarlijk... :\

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:52

een litteken op mn rug, een hernia operatie van afgelopen september (en ik ben 23 :S)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:06

Bij mn neus; stoepranden zijn hard! (met fiets omgevallen)
Rechter ringvinger; lantaarnpalen zijn ook hard! (zat achter op fiets bij vriendinnetje...die omviel)
Linker scheenbeen; ook straat is hard! (met fiets omgevallen toen het beetje glad was)
(ja, ik ben nogal eens met fietsen omgevallen _O- )

Linkerpols; geopereerd, heeft een prachtige 'wave' opgeleverd
Nog een keer rechter wijsvinger; hoefijzers die onder een hoef zitten kunnen hard aankomen (peerd was vrolijk)
Linker elleboog; kunstgebitafdruk van peerd (peerd was níet vrolijk)
Knieën; grond is hard, of het nu tegels, zand, grind of anders is :P (ontelbare keren zonder fiets omgevallen)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:03

Ik heb een liteken op mijn rechterarm, van mijn elleboog tot aan mijn pols een lelijk slingerend paars geval. En allemaal kleine litekens daarom heen van de hechtingen. Heb een auto ongeluk gehad waabij mijn arm door het glas is geschoten en over het asfalt is geschuurd, halve arm weg.
Van datzelf ongeluk op de zelfde arm een 3 hoekig liteken in de palm van mijn hand. Zat een stuk glas in, en ook zo'n liteken op mijn vinger. Ook een stuk glas, die pas weken later er uit kwam.
Op diezeflde hand een liteken op mijn pink, over mijn eigen pink gesnowboard terwijl ik net even mn handschoen uit had :(
Op mijn linkerkuit zitten 2 gaatjes, een hondenbeet.
Onder mijn rechtervoet nog een liteken, op blote voeten op een scherp steentje gaan staan.