Het leven na pesten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:53

Weet je wat me opvalt. *schopt topic even omhoog*

Als ik in jullie profiel kijk zijn jullie vrijwel allemaal knappe meiden. Dat bevestigt in mijn ogen alleen maar de jaloezie van de pestkoppen.. :=
(Ik heb niet in iedereens profiel gekeken hoor dus weest niet bang dat je net buiten de 'vrijwel allemaal' valt :P).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:01

DarkDreamer schreef:
Weet je wat me opvalt. *schopt topic even omhoog*

Als ik in jullie profiel kijk zijn jullie vrijwel allemaal knappe meiden. Dat bevestigt in mijn ogen alleen maar de jaloezie van de pestkoppen.. :=
(Ik heb niet in iedereens profiel gekeken hoor dus weest niet bang dat je net buiten de 'vrijwel allemaal' valt :P).

tja, ik vind jou ook beeldschoon ;)
en van mezelf weet ik echt wel dat ik niet afstotelijk ben. ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:04

Ik kan me helemaal in het bericht van de TS vinden. Ik probeer alleen van alle negatieve ervaringen iets positiefs te maken! Ik liep stage, en ik werd ontzettend gekleineerd, maar dit keer ben ik voor mezelf op gekomen. Ik stel vind dat ik door alle pesterijen van vroeger de lat heel hoog heb gelegd Ik eis (op een positieve manier) het beste van mezelf met goede resultaten.

vraagje aan iedereen die wel eens gepest is: hebben jullie je pester wel is weer gesproken?

- ik wel, zij had heel veel spijt. Vroeger gaf ze me altijd het gevoel dat ik dom was (zei ze letterlijk) dit heeft ze allemaal terug genomen. Nu doe ik een hoger niv. opleiding dan zij, voor mij zegt dat genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:05

Alice13 schreef:
Ik kan me helemaal in het bericht van de TS vinden. Ik probeer alleen van alle negatieve ervaringen iets positiefs te maken! Ik liep stage, en ik werd ontzettend gekleineerd, maar dit keer ben ik voor mezelf op gekomen. Ik stel vind dat ik door alle pesterijen van vroeger de lat heel hoog heb gelegd Ik eis (op een positieve manier) het beste van mezelf met goede resultaten.

vraagje aan iedereen die wel eens gepest is: hebben jullie je pester wel is weer gesproken?

- ik wel, zij had heel veel spijt. Vroeger gaf ze me altijd het gevoel dat ik dom was (zei ze letterlijk) dit heeft ze allemaal terug genomen. Nu doe ik een hoger niv. opleiding dan zij, voor mij zegt dat genoeg!

Ik heb iemand wel eens gesproken, maar het nooit erover gehad...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:10

Nou als ik de mensheid van toendertijd moest gelofen was ik allesbehalfe beeldschoon. En ik zelf vond mezelf ook verschrikkelijk lelijk daardoor. :=

Trouwens, bedankt! :o

Alice13: Ja, ik heb er 3 normaal gesproken, die vinden mij een knap meisje nu. Maar dat heb ik via via moeten horen. Ik heb ze wel gesproken, meer over hoe het nu met me ging, en wat ik nu zoal deet voor opleiding. Een van die meiden zit bij mij op school en daar kan ik het zelfs goed mee vinden nu. We hebben het alleen nooit over vroeger. Dat is gewoon.. Ja.. Verleden tijd. :=
Een van de jongens ben ik mee op vakantie geweest samen met nog wat vrienden.. Beste vakantie ooit! :D Kan het geweldig goed met hem vinden nu. ;)

De overige mensen hoef ik niet te spreken, die laten nog steeds duidelijk merken dat er niets verandert is en ik laat duidelijk merken dat er voor mij wel degelijk wat verandert is dus het is maar goed ook dat ik niet te dicht bij hun in de buurt kom. Denk dat dat heel ongezellig word :+.

Alice13

Re: Het leven na pesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:20

@ DarkDreamer. Je kan ook niet alles hebben. Ik vind het al super dat je met sommige een goede omgang hebt, Toch?
Ik heb ook nog mensen waar ik eigenlijk het liefste geen woord mee wissel. Ik werk alleen in een schoenen zaak ik een klein stadje, Dus af en toe moet ik wel. Dan ben ik AARDIGER DAN AARDIG ik sta echt boven alles wat vroeger is gebeurd.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:16

Oww ik heb zoo vreselijk last van de gevolgen hea !
vooral woede aanvallen !

wie heeft er ervaring meee?
En ik kan ook niet normaal slapen

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:21

Poeh, woede-aanvallen, daar ken ik alles van O:) maar tja, daar kan je dan ook weer mee gepest worden natuurlijk. Mijn collega's durven me zo soms weleens een steekje te geven als ik ff wat heftig heb gereageerd, niet dat dat dan niet terecht was eigenlijk :Y)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:24

woedeaanvallen, paniekaanvallen.
been there ,done that, didn't bye the t-shirt..
gelukkig was mijn laatste paniekaanval al dik een jaar terug.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:29

Een vriendin van me, nu, was vroeger één van mijn pesters .. Moet eerlijk toegeven dat we het onderwerp altijd giga hard ontwijken (tenminste die indruk heb ik toch). Haar BF was een nog grotere pestkop en over haar spreken we zo goed als nooit - we voelen beiden aan denk ik dat dat een héél erg foute periode in ons leven is geweest. Of we zijn gewoon beiden te laf om erover te beginnen en alle kaarten eens open op tafel te gooien ..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:53

Lijkt me moeilijk Shanelle, in mijn geval zou dat me uiteindelijk wel gaan opbreken..

Ik heb zelf ook paniek aanvallen en woede aanvallen gehad. Paniekaanvallen heb ik gelukkig al heel lang niet meer gehad, woede aanvallen heb ik ook vrijwel nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:02

Ik wil me hier ook graag even melden, als dat mag.

Ik ben op de middelbare school behoorlijk gepest, om alles. Om waar ik woonde, om mijn ouders, om mijn hobby's eigenlijk om alles. Daarna ben ik vanalles gaan 'verbloemen' en me maar beter voor gaan doen.

Toen kreeg ik iets met mijn ex, en daar werd ik ook buitengesloten door alles en iedereen.

En nu komt het er allemaal uit. Paniekaanvallen, woedeaanvallen heb het allemaal gehad. Dikke vette depressie..
Ik zit nu in de mallemolen van het GGZ..

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:07

Zonder alle pagina's te hebben doorgelezen wil ik toch even reageren.

Ik ben vroeger ook gepest. Niet eens erg, maar ik was al zo onzeker. Verwerkt en over gepraat heb ik nooit. Voor mij ís er geen leven na het pesten meer. Ik heb een onwijs dikke muur om me heen, acteer de hele dag door, en laat het er maar zo bij. Ik kán de stap niet zetten om er over te praten, dus heb ik me er bij neer gelegd.

Dit berichtje is overginds niet om jullie allemaal down te maken hoor. :) Dat het met mij zo afloopt zegt niet dat het met jullie ook gebeurt. Keep up going en ga ervoor meiden.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:13

Ik geraak er ook niet door heen, ik heb enorme moeite om met mensen te praten, zelfs mensen dat ik graag heb, heb ik moeite om contact te houden. Als zij niet zouden bellen of afspreken zou ik niemand zien of horen. Ik ben verlegen en heb nu zelfs enorme moeite om naar interims te gaan om werk te zoeken heb schrik om tussen mensen terecht te komen dat mij niet leuk gaan vinden en mij gaan buiten sluiten. Ik wil gaan werken maar heb schrik van de mensen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:43

Ik lees het hele topic al mee, nu toch een reactie.... Ik herken zo veel. Ik ben gepest vanaf groep 7 tot eind middelbare school. Fysieke mishandeling was geen uitzondering, toch hebben de harde woorden en het eeuwige onveilige gevoel het meeste kapot gemaakt. Verder zijn er ook nog andere dingen voorgevallen in mijn leven waardoor ik behoorlijk in de knoop heb gezeten (en soms nog kan zitten, oud zeer blijft makkelijk naar boven komen) met mezelf. Nu, heel wat jaren en heel wat therapie verder gaat het de goede kant op, maar het blijft een strijd.

Midy schreef:
Zonder alle pagina's te hebben doorgelezen wil ik toch even reageren.

Ik ben vroeger ook gepest. Niet eens erg, maar ik was al zo onzeker. Verwerkt en over gepraat heb ik nooit. Voor mij ís er geen leven na het pesten meer. Ik heb een onwijs dikke muur om me heen, acteer de hele dag door, en laat het er maar zo bij. Ik kán de stap niet zetten om er over te praten, dus heb ik me er bij neer gelegd.

Dit berichtje is overginds niet om jullie allemaal down te maken hoor. :) Dat het met mij zo afloopt zegt niet dat het met jullie ook gebeurt. Keep up going en ga ervoor meiden.

Ik las dit, zag dat je nog maar 15 bent en moest aan dit liedje denken:

Er is leven na pesten en ellende, maar dat zie ik nu pas, tig jaar later. Muren kunnen weer afgebroken worden, echt. :) Je berichtje raakt me enorm, ik had precies hetzelfde kunnen schrijven op jouw leeftijd. Probeer je eigen advies te volgen, ga ervoor meid!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:00

Op de vraag of ik mijn pesters nog wel eens gesproken heb? Nee, nooit.

Ik zat wel een keer in de trein, met een oud klasgenoot waarmee ik prima overweg kon. Kwam een van mijn pesters toevallig ook die trein in (stom toeval) en ging met die klasgenoot van mij praten en zei alleen maar tegen mij dat iemand die zo lelijk en achterlijk is als ik niet in de trein hoorde maar ervoor. Of ik dus kon opkrassen. Dat was een jaar of 5 na onze schooltijd, we waren allemaal midden 20! (ben niet opgestapt natuurlijk).

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:01

Veel mensen die vroeger zijn gepest die ik ken zijn er sterker door geworden. Het pesten maakt je in principe wel tot de persoon die je bent, harder ook. Dat hebben ze zelf ook gezegd. Eigenlijk komt niet iedereen er dus even slecht vanaf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:05

nadias schreef:
Veel mensen die vroeger zijn gepest die ik ken zijn er sterker door geworden. Het pesten maakt je in principe wel tot de persoon die je bent, harder ook. Dat hebben ze zelf ook gezegd. Eigenlijk komt niet iedereen er dus even slecht vanaf...

Ik denk dat ik in de minderheid ben, want dit lees/hoor ik vaak, maar voor mij geldt dit niet. Ik ben er zeker harder door geworden, maar dat is nou juist wat ik eigenlijk niet ben. Het pesten heeft de persoon die ik echt ben juist heel lang onderdrukt, ik durfde mezelf helemaal niet meer te zijn.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:10

Komt me wel bekend voor inderdaad ... Het is ook echt niet zo dat het bij iedereen hetzelfde is. Dat zijn ook maar 2 personen die een nog heftiger verleden te verwerken hadden.

Je bent er harder door geworden, je bent anders geworden dan wanneer je niet zou zijn gepest, maar dat is niet zeker. Voor hetzelfde geld was je zonder gepest te worden hard geworden. Het pesten stuurt je leven bij wijze van spreken aan, maar er zijn veel meer factoren die daar inspraak bij hebben. Zoals ouders, opvoeding, vrienden, vriendjes etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:19

nadias schreef:
Je bent er harder door geworden, je bent anders geworden dan wanneer je niet zou zijn gepest, maar dat is niet zeker. Voor hetzelfde geld was je zonder gepest te worden hard geworden.

Ik spreek alleen voor mezelf uiteraard, maar: Nee. Ik ben helemaal niet hard van mezelf, eerder het tegenovergestelde. Door het pesten en andere ellende heb ik uit zelfbescherming een enorme muur opgebouwd met een 'wie doet mij wat?' houding. Achter die muur was ik verdomd eenzaam en onzeker, trouwens.

nadias schreef:
Het pesten stuurt je leven bij wijze van spreken aan, maar er zijn veel meer factoren die daar inspraak bij hebben. Zoals ouders, opvoeding, vrienden, vriendjes etc.

Dat klopt, alles heeft invloed. Maar ik durf toch te stellen (spreek wederom alleen voor mezelf) dat het pesten en de andere negatieve dingen de grootste invloed gehad hebben. Die dingen hebben mijn persoonlijkheid heel lang onderdrukt (en doen dat nog steeds met periodes). Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel uit zou komen op wat/wie ik nu ben/word, door alle ellende heeft het alleen langer geduurd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-10 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:21

Ik ben ook een aantal jaar gepest, voornamelijk op de basisschool. Geen idee waarom. Waarschijnlijk omdat ik heel klein ben en rood haar.. Ik heb geen idee. Ik werd niet lichamelijk gepest, alleen geestelijk. Ook werd ik buitengesloten bij spelletjes op de basisschool.

Soms hoor ik nog wel eens opmerkingen, als ik die pesters tegenkom. Anderen zeggen helemaal niks.

Ik heb nooit iets durven zeggen. Ik krop altijd alles op, en dan volgt een woede-uitbarsting..

Ik ben hierdoor erg verlegen geworden. Ik durf nooit zo goed mijn mening te zeggen. Ook voor de klas staan vind ik heel eng.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:30

Volgens mij zijn de pestkoppen inderdaad gewoon jaloers op hoe je er uit ziet en wat je kan. Ik kan vrij snel mensen interpreteren. Vooral door op lichaamstaal te letten.
Afgelopen weekend zei er nog iemand tegen me dat ik lelijk was. Toen heb ik alleen maar hardop gezucht en gezegd: verder kan je echt niets orgineels verzinnen? Gebrek aan IQ zeker??

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:55

@ micky75, wat deed jou klasgenootje? (ff uit nieuwschierigheid? ) Echt waar daar moet je niks van aantrekken die lui zijn niet goed bij hun hoofd maar die komen hen zelf vaak nog wel tegen.

Even over het algemeen, vaak wordt er gezegt iets van wat bij jij lelijk!
Geen enkel mens in lelijk behalve als je een rot karakter hebt: dus eigenlijk hebben ze het over zich zelf!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:07

Ik heb ze niet echt heel persoonlijk meer ontmoet en daar heb ik ook geen behoefte aan. Uiteindelijk heeft een groot deel van de klas er zo wel een keer z'n aandeel in gehad aangezien er ook een hoop meelopers waren.

Klinkt misschien vreemd of dom maar ik voel me eigenlijk een beetje verheven boven die mensen op dit moment. Het zal me verder worst wezen.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:09

RedPassion schreef:
nadias schreef:

Ik denk dat ik in de minderheid ben, want dit lees/hoor ik vaak, maar voor mij geldt dit niet. Ik ben er zeker harder door geworden, maar dat is nou juist wat ik eigenlijk niet ben. Het pesten heeft de persoon die ik echt ben juist heel lang onderdrukt, ik durfde mezelf helemaal niet meer te zijn.

Dit geld voor mij ook. :) Ik ben er harder door geworden, áán de buitenkant. Aan de binnenkant ben ik alleen maar zwakker geworden. Harde woorden gooit mijn buitenkant zo aan de kant, terwijl mijn binnenkant er nog wekenlang bij blijft hangen zeg maar.

Ik heb nu niet zoveel zin om te typen, misschien dat ik binnenkort wel meer vertel. :+ Vind het sowieso een beetje scary om op mijn eigen account te typen. :o