nadias schreef:Je bent er harder door geworden, je bent anders geworden dan wanneer je niet zou zijn gepest, maar dat is niet zeker. Voor hetzelfde geld was je zonder gepest te worden hard geworden.
Ik spreek alleen voor mezelf uiteraard, maar: Nee. Ik ben helemaal niet hard van mezelf, eerder het tegenovergestelde. Door het pesten en andere ellende heb ik uit zelfbescherming een enorme muur opgebouwd met een 'wie doet mij wat?' houding. Achter die muur was ik verdomd eenzaam en onzeker, trouwens.
nadias schreef:Het pesten stuurt je leven bij wijze van spreken aan, maar er zijn veel meer factoren die daar inspraak bij hebben. Zoals ouders, opvoeding, vrienden, vriendjes etc.
Dat klopt, alles heeft invloed. Maar ik durf toch te stellen (spreek wederom alleen voor mezelf) dat het pesten en de andere negatieve dingen de grootste invloed gehad hebben. Die dingen hebben mijn persoonlijkheid heel lang onderdrukt (en doen dat nog steeds met periodes). Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel uit zou komen op wat/wie ik nu ben/word, door alle ellende heeft het alleen langer geduurd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-10 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt