sonjim schreef:Als een kindje zichzel kan verschonen, vind ik het echt flauwekul om een luier om te doen.
Niet alle leerkrachten denken hier hetzelfde over gelukkig, althans hier op school zeggen ze lekker laten lopen zonder luier en ze letten erop.
Ja, maar zelf verschonen; ik heb hier thuis ook een kleuter (gaat straks naar groep 3 zelfs, is dus al 2 jaar ouder) die een enkele keer ook nog wel eens te laat bij de WC is. Die 'kan' zichzelf ook verschonen, maar vergeet wel te handen wassen als ze haar plasbroek uit heeft getrokken en in de was heeft gedaan en ze dweilt de boel ook niet op als de vloer/stoel nat is geworden. Vervolgens (als ik er niks van zeg) gaat ze rustig met haar 'plasvingertjes' weer deuren open doen, aan speelgoed zitten etc etc.
Kijk; geen probleem als het een keer gebeurd dat ze de WC niet halen natuurlijk, maar helemaal zelf verschonen op die leeftijd zodat het allemaal hygiënisch is, daar geloof ik niet in. Je zult er zelf als ouder thuis of als het op school gebeurd als juf toch even een oogje op moeten houden en dan kan het zijn dat het sneller gaat als juf het zelf even doet (toch?).
Ik vind het als ouder niet echt een fijn idee dat er geen toezicht wordt gehouden als een medeleerling zichzelf verschoond, dat kind vervolgens weer aan de deurkrukken zit en het speelgoed en mijn dochter vervolgens er weer mee speelt en met de vinger in de mond zit e.d.
Ik vind hygiëne wel heel belangrijk wat dat betreft.
Ik neem aan dat wanneer jullie kind thuis een ongelukje heeft, je ook wel toezicht houdt als je kind zelf de vieze broek uit trekt, zich wast e.d. toch?