Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:13

Je moet maar zo denken. Hij is stoer zat geweest om zijn gereedschap te gebruiken dus de gevolgen heeft ie ook te dragen toch ? Je weet neem ik aan dat als je bepaalde klussen doet dat je er dan ook een bepaald product van kunt krijgen.
(om even in klus termen te blijven)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:51

Ik denk dat hij niet echt weet wat hij ermee aanmoet als ik alles zo leest.

Gefeliciteerd trouwens ;)

het is trouwens echt rot dat jullie meningen zo verschillend zijn. Snap ook dat jij het niet wilt weghalen.
Hopelijk komen jullie er toch nog uit! En helpt die psygoloog hem een beetje, en begint hij jou mening ook een beetje te begrijpen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 00:57

Me vriend is vanavond geweest, gingen even na ergens wat drinken. Het was echt heel glad dus reden al extra rustig.Maar de terug weg gleden we uit tegen een verkeersbord..De onderkant van de achterkant lag eraf, snappen jullie het nog:P?

Het is erg rot het is de auto van zijn vader en zijn ouders hebben net paar weken terug een ongeluk gehad met deze auto.. Me vriend zat er behoorlijk door heen..

Me vriend weet wel dat ik twijfel, dat heb ik al gezegt.. En dat ik ze opmerkingen niet leuk vind weet die ook majah..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:11

Heb je al wel naar de verloskundige gebeld????? Dat zou ik toch alvast doen hoor. Dan weet je zelf ook beter hoe en wat en hoe ver je nu bent.

En verder lijkt het als of je vriend beetje bij beetje wat bijdraait. Ik weet niet of je mijn eerdere reactie hebt gelezen, maar mijn vriend zijn eerste reactie was ook dat hij het niet wilde. Uiteindelijk draaide hij ook bij. En ik durf voor 90% zeker te zeggen dat als hij er toch voor wilt gaan hij uiteindelijk hartstikke blij zal zijn met jullie kleintje.

Geef hem de kans wat te wennen aan het idee. Maar laat inderdaad ook wel duidelijk merken dat hij je met bepaalde opmerkingen kwetst. Als je met elkaar naar bed gaat weet je dat er een hele kleine kans bestaat dat je ondanks anti conceptie toch zwanger kunt raken. Jij hebt er ook niet voor gekozen hé!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:13

ik heb inmiddels 2 kindjes, en wel 10 testen gedaan omdat ik het niet kon geloven, en bij mij was er geen 1 duidelijk echt vaag dus.
ik was dus duidelijk ZWANGER.
je kan er dus wel aan geloven dat je zwanger bent.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:14

Wil je deze man (als je het al een man kan noemen met zo'n gedrag) als vader voor je kind?

Als dit soort uitspraken doet...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:26

Delphi schreef:
Jij hebt er ook niet voor gekozen hé!

Jawel, dat heeft ze (nu) wel. Niet om zwanger te worden, maar wel om het te blijven. Haar vriend had duidelijk een andere keuze gemaakt, maar het is haar lijf, ze beslist anders en dat is haar volste recht. Het is nu aan haar vriend om te bedenken wat hij daar van vindt en of hij nog toekomst in de relatie ziet. Ik weet niet waar jij (Delphi) uit opmaakt dat de vriend van TS aan het bijdraaien is, want ik kan dat in elk geval nergens vinden. Als je over zoiets fundamenteels van mening verschilt is het niet zo vreemd als je besluit dat het niet meer gaat. TS zou daar naar mijn mening ook eens over na moeten denken. De reacties van haar vriend zeggen mij in elk geval genoeg. Ik denk dat het in het belang van jezelf en het kindje is om op zijn minst een pauze in te lassen. Geef hem en jezelf wat tijd en de rust om na te denken. Als hij een rol wil spelen in het leven van je kindje krijgt hij daar (als jij dat wilt natuurlijk) nog kansen genoeg voor. Nu eerst maar eens aan jezelf denken en zorgen dat je dat kind gezond en wel op de wereld zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:28

Heel leuk en aardig allemaal, maar dat had je kunnen bedenken toen jullie sex gingen hebben. Ik snap zijn reactie volkomen, of hij het leuk vind of niet, hij krijgt er last van (alimentatie e.d.), voor de wet is en blijft hij de vader, daar kan hij niet onderuit.. Dus je hebt geen keuze of je hem als vader wilt houden, besluit je het kind te houden en krijg je geen miskraam, dan zit je voor de rest van je leven aan je vriend vast. Net als jou kind, die zit voor de rest van zijn/ haar leven vast aan een man die ''pappa'' is, die hem/ haar beschuldigt van het verwoesten van pappa's leven, het is gewoon niet handig en prettig..

En ik weet dit, want ik heb in soortgelijke situatie gezeten (zwanger van ONS waar ik toen bevriend mee was). Ook hij zei het hele riedeltje met ''jou schuld, je maakt mn leven kapot met je beslissing blablabla'' en hij heeft toen ook precies uitgezocht wat het rechtmatig inhoud nadat ik alle contacten had verbroken met hem. Stonden plots zijn ouders op de stoep, want hij wou het kind echt niet maar kon er rechtmatig echt niet onderuit komen.. Wat hij niet wist was dat ik inmiddels al een miskraam gehad had.. Erg pijnlijke situatie allemaal :\

Ik zou er dus nog aar even goed overna denken of je het kind wel echt wilt. Het is nu nog geen kind, en gun je het jezelf, je familie, je vriend en diens familie alle elende die het met zich meebrengt? Als het goed is, kan je nu nog een ''abortuspil'' slikken, dan hoef je niet met de benen wijd en wordt je dus eigenlijk gewoon ongesteld..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:31

Heb alleen de posts van TS gelezen.
Wil je alvast hartelijk feliciteren, aangezien jij er zelf zo te lezen -hoewel ongepland en ontzettend spannend natuurlijk- wel blij mee bent.
Vind het erg vervelend voor je dat de start van je zwangerschap zo lastig gaat.
Hopelijk is het puur schrik van je vriend, die hier nog niet klaar voor was blijkbaar.
Hopelijk ziet hij in dat het ook ZIJN kind is, waarschijnlijk groeit hij daar wel naar toe.
Vraag is alleen, of jullie relatie hiervoor al wel helemaal goed was, of jullie dus zonder zwangerschap ook lang bij elkaar zouden blijven?

Oeh Shannam ik vind je laatste stuk wel hard :oo

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:32

Shanna schreef:
Heel leuk en aardig allemaal, maar dat had je kunnen bedenken toen jullie sex gingen hebben. Ik snap zijn reactie volkomen, of hij het leuk vind of niet, hij krijgt er last van (alimentatie e.d.), voor de wet is en blijft hij de vader, daar kan hij niet onderuit..

Is dat echt zo? Hij hoeft haar (hun) kind toch niet te erkennen? En zij kan hem moeilijk dwingen om een DNA-test te ondergaan lijkt mij.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:35

Shanna schreef:
Heel leuk en aardig allemaal, maar dat had je kunnen bedenken toen jullie sex gingen hebben.

Dat had hij toch ook kunnen bedenken? Elke keer dat je seks hebt is er een (weliswaar zeer kleine) kans dat je iemand zwanger maakt, ook met anticonceptie.
Dat moet je weten voor je het bed induikt met iemand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:37

goeroe schreef:
Shanna schreef:
Heel leuk en aardig allemaal, maar dat had je kunnen bedenken toen jullie sex gingen hebben. Ik snap zijn reactie volkomen, of hij het leuk vind of niet, hij krijgt er last van (alimentatie e.d.), voor de wet is en blijft hij de vader, daar kan hij niet onderuit..

Is dat echt zo? Hij hoeft haar (hun) kind toch niet te erkennen? En zij kan hem moeilijk dwingen om een DNA-test te ondergaan lijkt mij.

Nee, dat is echt zo.. Zoals ik al zei, ik had in mijn situatie alle contacten met de vader al verbroken, niemand wist nog dat ik zwanger was en op het punt dat ik de contacten verbrak heb ik dus ook heel duidelijk gezegt dat niemand zal weten dat het van hem was, ofwel, hij zou nooit een kind krijgen.. (Ik sta ''bekend'' om mijn losbandige sexleven en het was dus puur toeval dat ik nu wel wist wie de vader moest zijn..)

Hij wou er zeker van zijn dat hij nergens last van zou hebben, maar kwam er dus achter dat dat niet zo zou zijn. Mocht ik (al was het 10 jaar later) bekent maken wie de vader is, dan had hij nog een alimentatieschuld die hij moest betalen erbij ook al had ik duidelijk aangegeven dit niet te accepteren e.d., rechtmatig kan een vader er gewoon niet onderuit.. Het lijkt zo simpel, maar valt vies tegen als het erop aankomt..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 02:00

Shanna schreef:
Nee, dat is echt zo.. Zoals ik al zei, ik had in mijn situatie alle contacten met de vader al verbroken, niemand wist nog dat ik zwanger was en op het punt dat ik de contacten verbrak heb ik dus ook heel duidelijk gezegt dat niemand zal weten dat het van hem was, ofwel, hij zou nooit een kind krijgen.. (Ik sta ''bekend'' om mijn losbandige sexleven en het was dus puur toeval dat ik nu wel wist wie de vader moest zijn..)

Hij wou er zeker van zijn dat hij nergens last van zou hebben, maar kwam er dus achter dat dat niet zo zou zijn. Mocht ik (al was het 10 jaar later) bekent maken wie de vader is, dan had hij nog een alimentatieschuld die hij moest betalen erbij ook al had ik duidelijk aangegeven dit niet te accepteren e.d., rechtmatig kan een vader er gewoon niet onderuit.. Het lijkt zo simpel, maar valt vies tegen als het erop aankomt..

Hmm, het is mijn ervaring (als kind) dat het juist erg lastig kan zijn om alimentatie te krijgen terwijl je daar gewoon recht op hebt. :+ Ik kan me niet voorstellen dat je de vader van je kind compleet uit je eigen leven (en dat van je kind) kunt bannen en dan na 10 jaar nog kunt aankloppen voor alimentatie over al die jaren. Wat nou als de vader ook nog eens ontkent de vader te zijn? (Wat ik me kan voorstellen als jij hem nooit de kans hebt gegeven om een vaderrol te vervullen.) Kun je hem volgens jou dan dwingen om mee te werken aan DNA-onderzoek? Het lijkt me heel sterk eerlijk gezegd. :o Maar goed, dit is wel off-topic, dus ik zal er over ophouden.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 03:34

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Zelf was ik vorig jaar ook zwanger. Ik heb letterlijk 5 testen gedaan (allemaal óverduidelijk positief) voordat er een béétje besef kwam.. Ik wist niet wat me overkwam, ik was dolgelukkig, maar tegelijkertijd ook onwijs bang. Ik was bang wat onze ouders zouden zeggen.. Ik wist niet hoe het allemaal verder moest.. Mijn vriend en ik werkten allebei fulltime, maar beiden geen vast contract. Ook hadden we geen eigen huis samen.

Mijn ouders heb ik het dezelfde avond nog verteld, omdat ik mn laatste menstruatie niet eens kon herinneren. Zij zijn alleen maar ontzettend blij geweest dat ik het ze toevertrouwd heb. Mijn vriend riep ook direct dat hij geen kind wilde en is dit stug vol blijven houden..

Snel hierna een afspraak gemaakt bij de HA, omdat ik niet wist hoe ver ik was, voor de 5 dagen bedenktijd bij een eventuele abortus. Ook hebben we met mijn ouders gepraat.. Ik ben gaan inzien dat het egoïstisch geweest zou zijn als ik het kind had gehouden.

Mijn vriend en ik hadden beiden net een nieuwe auto gekocht en mijn vriend had ook nog een studieschuld. Hoe wil je dan een kind ter wereld gaan brengen, als je het voor jezelf niet eens op een rijtje hebt?

Eind maart 2009 heb ik dus een abortus gehad. Dit doet me op de dag van vandaag nog steeds heel veel pijn en het is ook voor het eerst dat ik mij er zo "vrij" over uitlaat, maar ik besef nog steeds dat het de beste keuze is geweest.

Hoewel hierdoor mijn relatie na 3,5jaar wel stuk is gelopen.. (En dan ook nog eens achteraf beseffen dat hij de man van mijn dromen was...)

Ik wil je meegeven: Denk aan jezelf, denk aan je vriend, maar vooral aan het kind !!!!!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 06:49

Jeetje wat een verhalen hier allemaal over...
Hoop toch in mijn geval dat mijn vriend er op dat moment gewoon achterstaat...

Jeetje..w2at een lastige beslissingen allemaal
Succes meid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:37

goeroe schreef:
Shanna schreef:

Hmm, het is mijn ervaring (als kind) dat het juist erg lastig kan zijn om alimentatie te krijgen terwijl je daar gewoon recht op hebt. :+ Ik kan me niet voorstellen dat je de vader van je kind compleet uit je eigen leven (en dat van je kind) kunt bannen en dan na 10 jaar nog kunt aankloppen voor alimentatie over al die jaren. Wat nou als de vader ook nog eens ontkent de vader te zijn? (Wat ik me kan voorstellen als jij hem nooit de kans hebt gegeven om een vaderrol te vervullen.) Kun je hem volgens jou dan dwingen om mee te werken aan DNA-onderzoek? Het lijkt me heel sterk eerlijk gezegd. :o Maar goed, dit is wel off-topic, dus ik zal er over ophouden.

Punt is dus, in geval van de TS, dat iedereen weet wie de vader is, hij kan er dus echt niet onderuit. Als zij besluit het kind te houden maakt ze dus inderdaad zijn leven en toekomst kapot. Niet alleen dat van hem, maar ook dat van zichzelf en het kind. Ze zullen of ze nou willen of niet, alle 3 voor altijd met elkaar verbonden zijn, en niet a-la huisjeboompjebeestje.

Daarom zeg ik ook tegen de TS, denk er nog eens goed overna, NU kan je nog de abortuspil nemen. (Ik zag er zelf erg tegenop om met mn benen wijd te moeten namelijk..)

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:42

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik las al een tijdje mee.
Ik wens je zo wie zo veel succes met het oplossen van de problemen tussen jou en je vriend,als die opgelost kunnen worden. Ik had idd als al eerder is gezegd wel even een afspraak bij de verloskundige gemaakt.
Dan word voor je zelf ook alles duiderlijker.
Sterkte meis.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:08

goeroe schreef:
Delphi schreef:
Jij hebt er ook niet voor gekozen hé!

Jawel, dat heeft ze (nu) wel. Niet om zwanger te worden, maar wel om het te blijven. Haar vriend had duidelijk een andere keuze gemaakt, maar het is haar lijf, ze beslist anders en dat is haar volste recht. Het is nu aan haar vriend om te bedenken wat hij daar van vindt en of hij nog toekomst in de relatie ziet. Ik weet niet waar jij (Delphi) uit opmaakt dat de vriend van TS aan het bijdraaien is, want ik kan dat in elk geval nergens vinden. Als je over zoiets fundamenteels van mening verschilt is het niet zo vreemd als je besluit dat het niet meer gaat. TS zou daar naar mijn mening ook eens over na moeten denken. De reacties van haar vriend zeggen mij in elk geval genoeg. Ik denk dat het in het belang van jezelf en het kindje is om op zijn minst een pauze in te lassen. Geef hem en jezelf wat tijd en de rust om na te denken. Als hij een rol wil spelen in het leven van je kindje krijgt hij daar (als jij dat wilt natuurlijk) nog kansen genoeg voor. Nu eerst maar eens aan jezelf denken en zorgen dat je dat kind gezond en wel op de wereld zet.

Goeroe, volgens mij heb je mij echt verkeerd begrepen hoor! Ik bedoel er alleen mee dat ze niet voor deze situatie heeft gekozen. Dat zij er niet voor gekozen heeft om nu zwanger te raken, even buiten het feit of ze het houdt of niet.

Uit de volgende quotes maak ik op dat hij toch wat bijdraait. Niet dat hij nu ineens blij is met de zwangerschap, maar ik krijg wel het idee dat hij er over nadenkt. Eerst wilde hij persé een abortus, nu lijkt het er op dat hij toch wat beter gaat nadenken.

luffwinny schreef:
mijn vriend belde net. hij klonk al stuk rustiger en zei ook dat die zich mischien te druk maakte, en dat die me niet kwijt wilt.

Ik zie hem morgen of overmorgen dus kan maar echt goed praten..hoop dat het allemaal goed gaat komen, maar ben al blij dat die iets rustig is :)

luffwinny schreef:
Gister weer met me vriend gepraat. Hij wil mij en het kind zegt die, maar ik heb het gevoel dat die er niet achter staat, en het alleen doet om mij niet kwijt te raken..

Goeroe, ook voor hem moet het een schok zijn, al maakt het zijn gedrag niet goed hoor. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Mijn vriend wilde eerst ook nog geen kleine en wilde eigenlijk abortus. Nu zou hij me nooit dwingen en bleef hij er rustig onder zonder gescheld. Maar hier is alles helemaal goed gekomen. Dus er is echt wel een sprankje hoop. Al zal hij dan toch nog flink moeten bijdraaien.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:24

Delphi schreef:
Uit de volgende quotes maak ik op dat hij toch wat bijdraait. Niet dat hij nu ineens blij is met de zwangerschap, maar ik krijg wel het idee dat hij er over nadenkt. Eerst wilde hij persé een abortus, nu lijkt het er op dat hij toch wat beter gaat nadenken.

luffwinny schreef:
mijn vriend belde net. hij klonk al stuk rustiger en zei ook dat die zich mischien te druk maakte, en dat die me niet kwijt wilt.

Ik zie hem morgen of overmorgen dus kan maar echt goed praten..hoop dat het allemaal goed gaat komen, maar ben al blij dat die iets rustig is :)

luffwinny schreef:
Gister weer met me vriend gepraat. Hij wil mij en het kind zegt die, maar ik heb het gevoel dat die er niet achter staat, en het alleen doet om mij niet kwijt te raken..

Maar na de eerste quote zegt TS dat ze op dat genoemde tijdstip helemaal niet hebben gepraat omdat ze er beiden niet over begonnen en tijdens het gesprek dat ze later alsnog hadden (quote 2) heeft hij nog gezegd dat hij het er wel uit zal trekken. Ik vind je nogal optimistisch hoor :o maar ik hoop niettemin dat je gelijk hebt.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:43

En zijn jullie er al samen uitgekomen? Is je vriend al bijgedraaid?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:25

Als eerste van harte gefeliciteerd met het kleine wondertje!
Hoe gaat het nu met je?

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:53

Wat een vervelende situatie.. :(:)
Ik hoop dat je vriend een beetje bijdraaid, en dat jullie een fijn gezinnetje kunnen worden..

Alsnog wel Gefelicteerd!! :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:34

goeroe schreef:
Shanna schreef:

Als hij het kind niet erkent, hoeft hij ook niks te betalen en heb je ook geen voogdijregeling nodig oid

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:28

Lufwinny, hoe gaat het nu met je? En met je vriend en jouw?

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:39

Ik lees al paar dagen mee, maar wat een verhalen.!

Ten eerste dikke respect voor de mensen die jong een kindje krijgen of het nou gewillig is of een ongelukje respect.!

Ik zou zelf niet weten wat ik zou doen in zo een situatie, het is niet niks een vriend die eigenlijk het er niet mee eens is, en jij die het kindje draagt en bij jou groeit,!

Ik gaa lekker weer meelezen en af en toe posten!

Succes verder