[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:46

sammy1 schreef:
asl de natuur wil dat we dood gaan gaan we dat toch.

Volgens mij interesseert het 'de natuur' geen moer of we dood gaan of niet. In de natuur mag je jezelf redden, en het maakt niet uit of dat met fysieke kracht is, of met slimheid, samenwerking, stom geluk of hulpmiddelen (van handbijl tot vaccin). De natuur zal het siberisch laten of iemand sterft of niet - maar MIJ laat het niet siberisch.

Ik snap alleen niet dat men zich aan de ene kant zo druk maakt over eventuele mogelijke niet-nader gespecificeerde gevolgen van de vaccinatie, en aan de andere kant de gevolgen van de griep zo buiten beschouwing laat. Denk je dat een kind dat zuurstoftekort heeft door longontsteking zich wel prima ontwikkelt? Dat dat allemaal geen enkel probleem is en geen langetermijn effecten heeft? Vind je dat dan niet erg?

ThePast03

dobbel schreef:
en niet alleen in de tetanusspuit pluck, in veel meer spuiten die bijna iedereen heeft gehad, of nog gaat krijgen, (kinderen)

In Nederland wordt het alleen gebruik in de tetanusspuit voor volwassenen.

Sammy1 waar ben je mee bezig? Probeer je bewust een slotje op dit topic te krijgen ofzo?
Niemand zit te wachten op dit soort onzinberichten.

Twiggy2008

Sharani schreef:
Eigenlijk wordt er van 2 kanten aan bangmakerij gedaan. En het is denk ik net waar je zelf het meeste waarde aan hecht welke kant je keuze op gaat.

Maar wat mij echt te ver gaat is dat bij mijn kinderen op school heel paniekerig wordt gedaan. Mijn dochtertjes mochten niet eens in de pauze een stukje brood van elkaar op eten (de ene had kaas erop en de ander jam, en ze wilde ruilen). Dat ze de kinderen aanmoedigen om vaker handen te wassen vind ik best, maar dit ging mij echt te ver.

Ben het helemaal met je eens, wat betreft dat er aan twee kanten aan bangmakerij wordt gedaan. :j
Bij ons op school doen we gelukkig niet zo paniekerig. Het heerst al enkele weken en alle kindjes die ziek werden zijn gelukkig weer beter terug gekomen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:47

Sammy je kunt die mail er beter vanaf halen anders gaat het topic op slot.

Overigens heeft de regeringsadviseur, de Viroloog Ab Osterhaus aandelen in het bedrijf ViroClinics. Dit bedrijf werkt mee aan de produktie van het vaccin.

Daarbij is het zo dat als het virus voor februari bekend was geweest het gewoon met de reguliere griepvaccinatie mee was gegaan en dan hadden de niet-risico groepen hem ook niet gehad.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:48

Grit schreef:
Tegenstanders roepen gewoon het hardst in de media en op internet, dat geeft een vertekend beeld.

Pardon? Hier een tegenstander en ik roep echt niet meer dan jij, hoor. ;)
Niet iedereen over 1 kam scheren graag.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:48

ThePast03 schreef:
dobbel schreef:
en niet alleen in de tetanusspuit pluck, in veel meer spuiten die bijna iedereen heeft gehad, of nog gaat krijgen, (kinderen)

In Nederland wordt het alleen gebruik in de tetanusspuit voor volwassenen.

Sammy1 waar ben je mee bezig? Probeer je bewust een slotje op dit topic te krijgen ofzo?
Niemand zit te wachten op dit soort onzinberichten.

dat zijn berichten die ik gekregen heb en daardoor laten wij ons niet enten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:50

Zulke berichten heb ik niet gehad en ik laat me ook niet door zo'n bericht gek maken. Net zo min als dat ik me laat gek maken door de massahysterie in de media over de MG. Je overweegt zoiets toch om andere redenen (ik dan). ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:50

Ik vind trouwens normaal en goed dat er tegenstanders zijn, bedoel iedereen moet het voor henzelf beslissen. En als je de reguliere griepspuit niet neemt dan zou ik ook serieus twijfelen.

Maar er is natuurlijk een verschil van tegenstand uit eigen mening, en tegenstand uit niet te staven argumenten. Genoeg mensen hier die super onderbouwd hebben waarom zonder hulp van fantasie.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-11-09 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:51

janderegelaa schreef:
Sammy je kunt die mail er beter vanaf halen anders gaat het topic op slot.

Overigens heeft de regeringsadviseur, de Viroloog Ab Osterhaus aandelen in het bedrijf ViroClinics. Dit bedrijf werkt mee aan de produktie van het vaccin.

Daarbij is het zo dat als het virus voor februari bekend was geweest het gewoon met de reguliere griepvaccinatie mee was gegaan en dan hadden de niet-risico groepen hem ook niet gehad.

En wat wil je zeggen met je opmerking over Ab Osterhaus? Dat de regering alleen op zijn aanbevelingen is afgegaan en totaal niet luistert naar wat het WHO heeft te zeggen. Oh wacht, het WHO wordt er ook vast wel beter van op de een of andere manier. :+

Als het voor februari bekend was geweest dan hadden ze misschien de tijd gehad om de gewone griepentingen eveneens voor de MG te laten werken?

Maar ik neem aan dat jij bij jezelf ook geen tetanusenting laat zetten, is levensgevaarlijk als ik de berichten zo lees.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:52

sammy1 schreef:
dat zijn berichten die ik gekregen heb en daardoor laten wij ons niet enten.

Dat jij dat soort onzinverhalen wil geloven is je goed recht, maar lees alsjeblieft eerst de openingspost door en ga niet door met plaatsen van dit soort onzin terwijl al meerdere mensen je verteld hebben dat door de berichten die je nu loopt te spammen het topic op slot gaat.

Heb je wel een oproep gehad voor de enting?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:53

janderegelaa schreef:

Dat is natuurlijk niet waar :)
- Ten eerste is er een hele groep mensen die niet tot de risicogroep behoren en toch de gewone griepvaccinatie ontvangen.
- En ten tweede had de overheid dan nog steeds kunnen besluiten om daarnaast een specifieke doelgroep de inenting (of een specifiekere) aan te bieden. Dat hangt tenslotte af van de inschatting die je maakt. Het is makkelijk speculeren met dingen die toch niet zo zijn, maar je kunt op geen enkele wijze zeggen of de overheid dat dan wel of niet gedaan had, want het is dus niet zo. Als het virus eerder bekend was geweest was ook de informatie anders geweest...

Ik vind het trouwens erg stemmingmakend om zo'n opmerking over de aandelen van een adviseur erin te zetten. Wees dan ook oprecht en maak je beschuldiging expliciet, dan weet iedereen wat je bedoeling met zo'n tekst is. Hij sluit verder ook nergens bij aan - het gaat niet in op een vraag of argument van iemand anders... dat is een beetje een onsportieve manier van discussieren.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:53

nee niet via de dokter terwijl ik wel astma heb.
de kleine wel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:55

sammy1 schreef:
ik heb ook besloten om mijzelf en mijn dochtertje van 12 maanden niet te laten enten,
ik doe het gewoon zoals de natuur het wil.
ik ga me geen rotzooi in mijn lichaam laten spuiten wat al 12 jaar verboden is.
als mijn kind dadelijk een zenuwafwijking heeft van die spuit of weet ik wat dat vergeef ik mezelf nooit meer.
kind zit niet op een crech komt veel buiten na de paarden,
is pas 1 keer verkouden geweest,ik weet zelf niet wat ik geloven moet over de spuit daarom heb ik dit besluit genomen,
ik vind het knap van de mensen die het wel doen,
ik ben benieuwd wat de bijwerkingen zijn over een jaar.

Kun je misschien toelichten over welke rotzooi die al zo veel jaar verboden is, je het dan hebt? En waar deze informatie vandaan komt?
Ben namelijk nieuwsgierig naar de onderbouwing van je keuze...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:56

1. Voorzitter van de ESWI, een lobbyclub van Big Farma. Via deze functie staat Osterhaus in direct contact met GSK en Novartis, de producenten van het Nederlandse vaccin (NIET DISCLOSED)

2. Bekleden van vijf functies binnen de WHO die na te lezen zijn op zijn offciele lijst van nevenfuncties. Deze functies zijn echter extreem alarmerend omdat de WHO leading is in het aanwakkeren van de hysterie en het verplicht voorschrijven van het vaccin. Ook is vast komen te staan dat de WHO een misdadige rol heeft gespeeld bij het opzettelijk besmetten van vaccins. (DISCLOSED)

3. Lid van de Wetenschappelijke Raad van Advies van Octoplus NV, een beursgenoteerde farmaceutische onderneming (NIET DISCLOSED)

4. Lid van het Managment Team van Virgo-NGI, een samenwerkingsverband tussen universiteiten en big farma (NIET DISCLOSED). Zijn banden met het NGI (Netherlands Genomics Institue) zijn zeer alarmerend daar met ‘genomics’ een directe link wordt blootgelegd met de depopulatie-agenda van de NWO [backgrounds]. Ook de professor in de Vaccinatie Communicatie-kunde Frans Meijman zat tot over zijn oren in de genomics en de eugenetica.

5. Onderzoeker bij TI Pharma dat synergie wil creeeren tussen universiteiten en big farma (NIET DISCLOSED). TI Pharma heeft weer nauwe banden met de WHO. Een van de directeuren is D. Crommelin, tevens een van de oprichters van Octoplus waar Osterhaus ook weer een functie heeft.

6. Winnaar van de Organon-award 2004 (NIET DISCLOSED)

7. Aandeelhouder IscoNova, een Zweeds bedrijf dat vaccins maakt (DISCLOSED, al probeerde Osterhaus zelfs dit nog te verzwijgen bij Pauw & Witteman).

8. Aandeelhouder in ViroClinics BV dat onderzoek doet voor big farma (DISCLOSED)

9. Wetenschappelijk adviseur van het Jenner Institute (GB) dat zich toelegt op het ontwikkelen van vaccins voor dieren en wordt ondersteund door big farma. (DISCLOSED)

ThePast03

sammy1 schreef:
ik heb die eerste verwijderd moeten die andeer ook eraf?

Je link van de nieuwetijdskinderen staat boordevol onwaarheden wat je zelf met een klein beetje moeite ook had kunnen uitvinden, lijkt me duidelijk dat die er ook uit moet.

Jan wat wil je zeggen met die informatie? Dat Nederland daarom heeft besloten om te vaccineren? Dat ze alleen op zijn advies afgaan en niet op het advies van het WHO?

Dit valt voor mij onder de noemer complottheorieën, zo kun je voor alles wel wat vinden.

Ben ook nog benieuwd op je antwoord: Jij laat jezelf natuurlijk absoluut niet enten tegen Tetanus en dat heb je natuurlijk ook nooit laten doen op volwassen leeftijd?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-11-09 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Ik laat mij ook niet leiden door de in mijn ogen paniekzaaiende berichten zonder goede onderbouwing. En die berichten hier neerzetten mag niet omdat het bijdraagt aan de massahysterie (die aan beide kanten heerst overigens.)

Ben braaf ingeent, omdat de griep meer risico brengt voor mij dan de inenting. Mijn afweer is nu goed, maar kan zo omslaan omdat het niet stabiel te krijgen is door allergie. Mijn moeder heeft zich niet ingeent, ze valt in de risico groep ivm haar leeftijd. Maar ze is kerngezond. Dus haar afweer kan in principe wel een griep aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:57

Janderegelaa: dat was de vraag niet :) De vraag is vooral: wat wil jij hiermee zeggen? Je plaatst die tekst neem ik aan met een bepaalde bedoeling. Wees gewoon eerlijk over wat die bedoeling precies is :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:59

Shadow0 schreef:
Janderegelaa: dat was de vraag niet :) De vraag is vooral: wat wil jij hiermee zeggen? Je plaatst die tekst neem ik aan met een bepaalde bedoeling. Wees gewoon eerlijk over wat die bedoeling precies is :j

En beantwoord de vraag eens of je je ooit een tetanusspuit hebt gekregen op volwassen leeftijd en of je die ook zo resoluut zou weigeren om dezelfde reden als je noemt ivm de vaccinatie tegen MG?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:00

Twiggy2008 schreef:
Grit schreef:
Tegenstanders roepen gewoon het hardst in de media en op internet, dat geeft een vertekend beeld.

Pardon? Hier een tegenstander en ik roep echt niet meer dan jij, hoor. ;)
Niet iedereen over 1 kam scheren graag.

Tja, per naam benoemen wordt wat lastig. Excuses als je je onterecht aangesproken voelt, maar ik ga er vanuit dat de meeste wel snappen hoe ik het bedoel.

Maar dan nog voor de duidelijkheid; bij een google-actie komen veel meer "tegen" berichten naar boven dan "het is veilig" berichten. In het eerste geval zit er vaak geen wetenschappelijk bewijs bij, maar omdat ze in de meerderheid zijn worden ze toch voor waar aangenomen.

En nee, dat doet zeker niet iedereen (voordat iemand zich onterecht aangesproken voelt), sommige gaan ook op zoek naar wetenschappelijke artikelen en maken aan de hand van beide hun afweging. Maar het merendeel maakt deze laatste stap niet en dat bedoel ik met een vertekend beeld.

janderegelaa

Laat ik wel vooropstellen dat ik van mening ben dat de medisch gecomprommiteerde patiënt absoluut de vaccinatie moet gaan halen en dus niet per definitie tegen de griepspuit ben. Ik ben alleen wel tegen de massahysterie die nu veroorzaakt wordt en waar een paar pharmaceutische bedrijven heel goed garen bij spinnen.
Osterhaus heeft in eerste instantie gezegd dat hij helemaal geen aandelen had en is daar later op terug gekomen. Rare situatie als je het mij vraagt. Hij heeft in ieder geval 10% aandelen dus hij komt hier heel goed uit.

ThePast03

sammy1 schreef:
ik heb die berichten net geplaatst en heb er 1 weer eraf gehaald.

Je hebt er nog steeds een staan boordevol onzin. Waarom niet even de kleine moeite om na te gaan of de informatie op dat soort pages wel klopt, dat voorkomt een hoop gespam van dit soort onzinberichten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:02

ThePast03 schreef:
Shadow0 schreef:

En beantwoord de vraag eens of je je ooit een tetanusspuit hebt gekregen op volwassen leeftijd en of je die ook zo resoluut zou weigeren om dezelfde reden als je noemt ivm de vaccinatie tegen MG?

Ik heb mij inderdaad niet laten enten tegen tetanus toen dat ooit een keer aan de orde kwam vanwege een bijtongelukje met een paard.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:02

Jammer dat hier weer een aantal van die heerlijk zweverige niet onderbouwde sites langs komen anti-vaccinatie zonder ook maar een grijntje aan onderbouwing over waarom het zo slecht is allemaal.

Dat iemand tegen vaccineren is, dat is prima, dat recht heeft iedereen.
Ik hoop alleen wel dat iemand die beslissing gewoon kan nemen door logisch denken en niet omdat een aantal zweverige mensen roepen dat het niet natuurlijk is of weet ik veel wat...
Autorijden is ook niet natuurlijk en doen we ook. Dus dat zo een bijzonder onlogisch punt zijn om dergelijke beslissing op te nemen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:03

jij vind het onzin berichten ik niet jij doet de spuit mischien wel of heb je al gedaan ik niet,
jij jou mening ik de mijne alleen op deze berichten laat ik mijn dochtertje niet enten en ikzelf ook niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:04

janderegelaa schreef:
Ik heb mij inderdaad niet laten enten tegen tetanus toen dat ooit een keer aan de orde kwam vanwege een bijtongelukje met een paard.

En toen heb je dus dezelfde dosis Thimerosal binnengekregen als die nu in de vaccinatie tegen de MG zit. Blijkbaar heb je er weinig aan overgehouden.
Maar je noemt het in je posten wel als reden dat het gevaarlijk is?