Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:38

Hallo,

Hoe werkt dit topic, ik wil me heel onzeker even melden dat ik schuldig ben aan te veel kilo's.
Ik wou afvallen voor o.a. mezelf en mijn jonge pony.
Maar heb nu zoveel last van mijn knieeen en rug ( niet dat door mijn gewicht hoor) dat ik niet kan sporten
en ben dus aangekomen terwijl ik er wat af wil.
Eten is ook altijd al een valkuil van me, als ik me rot voel, verveel enz.

Misschien stimuleert dit.

Ik weet ook niet waar te beginnen omdat ik dus niet kan sporten en dan lukt het bij mij niet echt.

Airborn

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:48

Misschien kun je gaan zwemmen? Dat is ongeveer de minst belastende sport die er is denk ik :)
Verder, welkom in het topic!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:50

Hoi,

Nou dat durf ik dus niet omdat ik me daar dus te dik voor vind.
Ik ben al vaak meegevraagt maar ik durf niet.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:13

Tja.. Dat is wel iets waar je je overheen moet zetten uiteindelijk. Ik zie er in mn sportkleren ook niet heel aantrekkelijk uit, maar ik ga sporten omdat het goed voor me is, niet omdat ik er tijdens sporten knap uit wil zien.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:44

R.X. schreef:
Hoi,

Nou dat durf ik dus niet omdat ik me daar dus te dik voor vind.
Ik ben al vaak meegevraagt maar ik durf niet.

Jij wilt van je overgewicht af, kan jou het boeien wat andere mensen van jou vinden }>
Als jij je streefgewicht bereikt bent, ben je apetrots op jezelf en steek je je tong uit naar de mensen in je omgeving die jou dit schaamtegevoel hebben aangedaan :9

Of je gaat alleen zwemmen of je gaat met iemand zwemmen waar jij je wel op je gemak bij voelt :j
Onthoud dat je leeft voor jezelf en niet voor een ander :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:34

Nann__ schreef:
Ik meld me hier ook. :j Misschien helpt het. Ik ben juist zo iemand als ik me verveel wil ik eten, slecht eten. :') Maar goed, misschien helpt dit. Ik ga ook op Zumba. Omdat het mij erg leuk lijkt en omdat het ook goed voor me is wat extra beweging.

O: 2 bruine broodjes met cervelaat.
T: Appel
L: Cup a soup kip en een bruin bolletje kipfilet.
A: Rijst met soep.

Wat ik me nou afvraag, wat is een goed en vullend ontbijt? Ik las mensen die 's ochtends een eierkoek eten, daarmee kom ik de ochtend niet door..

Imo is jouw ontbijt prima! 2 bruine broodjes is toch harstikke goed! Je hebt daardoor ook minder honger in de ochtend, lijkt me, dus toch prima!

Mijn dag dan maar:
O: 2 plakken ontbijkkoek met blue band goede start
T: water en koffie (met melk én suiker)
L: 3 cracottes met filet american en ik haal er nog wat bij in de kantine (ik ren snel de kroketten, frikandellen enzo voorbij en probeer iets gezonds te halen).
T: thee met honing
A: geen idee nog...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:47

Jullie hebben wel gelijk hoor, alleen ben ik noig niet zo ver.
De laatste paar keren stond ik zo onopvallend mogelijk in een hoekje van het zwembad, terwijl ik het stiekem best leuk vind.
Ik zeg alleen teen anderen van niet omdat ik niet durf.

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:49

Ik heb 0,5 liter flesjes gekocht gister, dat werkt toch wel even makkelijker dan een glas drinken!
Op de één of andere manier drink ik liever een flesje water gelijk leeg voor het eten, dan dat ik een
glas ga drinken want dan red ik het 2e glas niet. :')

Vandaag gegeten:
Kwam om 10 uur mijn bed uit rollen dus mijn ochtend is niet zo lang aan de gang.
O: flesje 0,5 liter water bruine boterham met minder vette kaas.
T: flesje water
L: fles water en dan 1 of 2 bruine boterhammen straks met pindakaas.
A: flesje water en de rest hangt van mijn moeder af. :')

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:55

Ik heb net even een lading fruit gekocht :D

O: 2 volkoren boterhammen met 30+ smeerkaas
T: niks (laat ontbijt)
L: 4 volkoren boterhammen met rookvlees, kipfilet en kaas (wel 48+ want andere kaas lust ik niet)
T: fruit (weet nog niet wat)
A: kipfilet, aardappels, groente (moet nog even kijken wat) en magere vruchtenyoghurt na.
T: weet ik nog niet.

Tussendoor drink ik veel groene thee. Water krijg ik niet zo goed weg als het koud is buiten :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:00

Buckje schreef:
Ik heb 0,5 liter flesjes gekocht gister, dat werkt toch wel even makkelijker dan een glas drinken!
Op de één of andere manier drink ik liever een flesje water gelijk leeg voor het eten, dan dat ik een
glas ga drinken want dan red ik het 2e glas niet. :')

Ik heb precies hetzelfde. :D Stom is dat. Maar een flesje werkt bij mij ook gewoon beter.

Gisteravond wel aan sport gedaan: 3 kwartier wezen schaatsen op de indoor ijsbaan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:03

Ik heb in de zomer er veel minder moeite mee om water te drinken, in de winter lukt het me niet. Is thee dan net zo goed?

Ik heb vanmorgen twee boterhammen met jam gegeten, weet de rest van de dag nog niet.
Moet er weer helemaal inkomen en moet nu alweer aan chocolade denken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:09

Thee zonder suiker is ook goed hoor. Beter nog is groene thee, als je dat lust tenminste. Niet iedereen houdt ervan.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:12

Of kruidenthee (dus zonder cafeïne en tannine). Ik drink zelf graag rooibosthee. Maar je kan het zo gek maken als je wil. Als je graag gewone thee drinkt, dan is dat ook goed. Let wel op met suiker.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:15

Rooibosthee is idd ook erg lekker.
In principe kan alle thee, zolang je er maar geen suiker in doet.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:17

Ik doe daar nooit suiker in dus dat scheelt.
Maar ik lette eigenlijk ook niet op welke thee in dronk.

Ik weeg nu ietsie meer als 70 kilo denk ik en ben 1,65 lang.
Wat is dan een normaal gewicht vinden jullie.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:20

Ik kijk altijd op de bmi-checker op de site van het voedingscentrum. Ik ben zelf 1.68 en dan zou mijn maximale gewicht 70 kg mogen zijn.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:28

70 kilo? Oh, lol, ik dacht na je eerdere posts dat je veel zwaarder zou zijn. ik heb 172, dus maar 5 cm langer, en mijn streef gewicht is 75 kilo.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:30

Airborn schreef:
70 kilo? Oh, lol, ik dacht na je eerdere posts dat je veel zwaarder zou zijn. ik heb 172, dus maar 5 cm langer, en mijn streef gewicht is 75 kilo.

Dank je, ha, ha.
Begint men dag toch nog goed.

Het is wel wat meer geworden maar weet het niet precies.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:31

Hmm, lees mn post nog een keer, en geloof dat ik ff moet oefenen op handig formuleren van dingen, lol... Maar 70 kilo als je 165 lang bent is misschien wat te zwaar, maar echt niet overdreven dik hoor :) Denk dat een HELEBOEL meiden van 165 zn 70 kilo zijn :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:34

Ik ben het rustig aan het afbouwen want ik merk dat ik veel meer honger heb gekregen door het vele eten van de afgelopen tijd. Ze zeggen dat het een fabeltje is dat je maag krimpt bij minder eten maar het voelt wel echt zo. Ik heb nu enorme honger. Als ik een tijd minder eet, heb ik ook minder honger en zit ik sneller vol.
Nu heb ik echt niet genoeg aan 2 boterhammen terwijl dat wel weer het streven wordt.

Ik zit nu aan de 4 boterhammen, een liga en het avondeten. Dat moeten 2 boterhammen, een liga, wat fruit en dan avondeten worden..... Zucht...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:34

Airborn schreef:
Denk dat een HELEBOEL meiden van 165 zn 70 kilo zijn :)

Och nee, als ik dat weeg ben ik tonnetje rond. Dat verschilt heel erg per persoon hoor.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:37

Nieuwe jaar is er weer dus hier beginnen we ook maar weer... Ik krijg alleen geen boterham smorgens naar binnen dus eet ik beschuit met muisjes ahaha (ook niet helemaal goed, maar doe het al tijden en werkt ook)... Ook eet ik wel 4 boterhammen tussen de middag...lust niet graag bruin dus eet witte ...wel van blueband goede start... tussendoor eet ik wat fruit ...

Ben hiermee tijd geleden toch 9 kilo afgevallen... wel iets aangekomen nu met de feestdagen enzo

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:41

Suzanne F. schreef:
Airborn schreef:
Denk dat een HELEBOEL meiden van 165 zn 70 kilo zijn :)

Och nee, als ik dat weeg ben ik tonnetje rond. Dat verschilt heel erg per persoon hoor.

Mja, dat weet ik, maar denk dat veel meer meiden van die lengte 70 kg zijn dan dat ze toegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:42

Airborn schreef:
Mja, dat weet ik, maar denk dat veel meer meiden van die lengte 70 kg zijn dan dat ze toegeven.

Weet ik niet. Wie houd je dan voor de gek denk ik maar...
Verder moet je je niet blind staren op gewicht. Ik ken een meid die 70 kilo weegt en superslank is. Als ik dat weeg ben ik Bessie Turf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:45

Ik ben 1,80 en mijn ideale gewicht zou 70 kilo zijn.. Nou ik lach me dood, dat kan echt nooit met mijn bouw! Ben groot gebouwd, heb grote handen, schoenmaat 42 en ben gewoon een sterke vrouw.. :P Dus 70 kilo dan zou ik een skelet zijn volgens mij :+ Denk dat je dus ook echt naar je bouw moet kijken..

Gister las ik iets over 3 soorten lichamen, even opzoeken...