Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:22

Rozanne schreef:
Ik heb 3,5 km in 19 minuut 40 gerend gisteren

sow!..da's knap zeg!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:26

Jasmijn76 schreef:
Rozanne schreef:
Ik heb 3,5 km in 19 minuut 40 gerend gisteren

sow!..da's knap zeg!

netjes hoor!

araber

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:29

jee das snel doe ik je niet na!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:35

Ik ben ook weer beginnen.

Eerste keer 2 km en ging best goed.
2de keer 3 km en de 3de keer 4 km (20 min.) (zonder te stoppen natuurlijk)
Ik ren niet hard, maar doe gewoon rustig aan. Kan ik meteen de hond uitlaten, dus sla ik 2 vliegen in een klap.

Ik hoop dat ik het weer een beetje vol kan houden.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:44

Ik ga zometeen ook weer even hardlopen.
Ik vind het alleen jammer dat ik alleen moet, mijn hond is te sloom, en ik heb ecvht geen sportieve vrienden

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:46

Rozanne schreef:
Ik ga zometeen ook weer even hardlopen.
Ik vind het alleen jammer dat ik alleen moet, mijn hond is te sloom

_O- ...ga trouwens niet lopen met mn hondje, harstikke leuk hoor maar na een paar minuten kijk ze me aan alsof ik gek ben geworden en vraagt zich duidelijk af wie dat monster is met dat rode hoofd waar kwijl uit komt :D

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:50

Haha :p
Ik wordt ook altijd heel rood!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:58

Ik meld me ook!!
Ik ben 2 dagen geleden begonnen met hardlopen...
Een aantal weken geleden was ik begonnen met zo'n opbouwschema, maar ik merkte dat ik t lastig vind om dat aan te houden (moet ik toch maar weer gaan doen...)
Maar eergister ben ik dus in een keer zo ver mogelijk gegaan (met mijn vriendje die me motiveerde ;)! Ik heb 4,5 km aan een stuk gerend.. althans gerend.. aan het eind was het niet echt rennen meer, maar voortslepend joggen haha)
Ga vanmiddag weer.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:19

hey wat leuk weer wat nieuwelingen :)

ik vanmorgen aan de slag gegaan maar was niet zo'n succes :n
liep gelijk vanaf het begin al niet lekker, na 2 min was ik al helemaal kapot. Hebben jullie dat ook wel eens?
Normaal loop ik gemakkelijk 4 a 5 min.
Denk dat ik is 2 lesjes terug ga :j en dan weer opbouw.
Misschien ook wel me eigen schuld, door tijdgebrek lukte het me de afgelopen 2 weken niet om vaker dan 1 keer in de week te lopen :o

Iedereen succes met lopen vandaag *\o/*

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:38

Ik ga rondje polder rennen denk! Waar kan je berekenen hoe ver iets is, de route die je gerend heb? Of kan dat niet?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:05

Ik heb net een rondje gaasperplas gelopen. In totaal 4.8 km, alleen ik hield het vol tot 2.5 km en toen heb ik gelopen en daarna nog 1 km hardgelopen.

Mijn ademhaling doet soms een beetje raar, dan willen mijn benen wel, maar dan wil ik de hele tijd inademen tot mijn tenen en dat lukt dan niet. Beetje chronische hyperventilatie (heb ik me laten vertellen). Wel jammer.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:26

Tamadine schreef:
rommie schreef:
Dat gaat vrij gemakkelijk denk ik! Er staat ergens op internet een schemaatje met de looptijden van Start to Run. Als je dat opzoekt kun je kijken welke les ongeveer overeenkomt met jouw schema.

Loopmuziekjes inderdaad, waar lopen jullie lekker op? Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat ik eigenlijk te weinig loopmuziek heb dus als er iemand tips heeft...

Muzien die je zelf lekker vind. Goede harde muziek kan je misschien voor een korte periode motiveren, maar als je bijv meer van michael jackson houd, dan zou ik die doen. Of Anouk is misschien ook wel goed!!

Ok, ik durf dit bijna niet toe te geven maar ik loop nu steeds mijn rondjes op Billy Jean :o Giel Beelen liet een tijd lang allerlei artiesten bij hem in de studio een cover zingen van dat nummer, en ik heb dus heel veel versies. Ik vind dat zo'n lekker ritme :=
Anouk kan ik qua lopen niet zo veel mee, zit niet genoeg ritme in ofzo.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:29

Ik ren ook altijd met snelle muziek, bijna altijd rock en af en toe een keer wat elektro. Rise Against, Enter Shikari enzo werken bij mij heel goed. Probleem is alleen dat ik er té hard van ga rennen :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:48

Citaat:
Ok, ik durf dit bijna niet toe te geven maar ik loop nu steeds mijn rondjes op Billy Jean :o Giel Beelen liet een tijd lang allerlei artiesten bij hem in de studio een cover zingen van dat nummer, en ik heb dus heel veel versies. Ik vind dat zo'n lekker ritme :=
Anouk kan ik qua lopen niet zo veel mee, zit niet genoeg ritme in ofzo.

weet welke je bedoelt..hahahaha...van krezip vind ik echt geweldig!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:52

Ik vind ze bijna allemaal heel goed! Maar de Nederlandse versies van rappers lopen het lekkerst :+

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:28

Ik zal vanavond eens ff een MP3 ding gaan kopen. Wil denk ik overstappen naar het schema van start to run. Vind het zo irritant dat ik de tijd constant zelf in de gaten moet houden en wat aanmoediging onderweg kan ik wel gebruiken :+

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:55

Ik heb ook mijn standaard hardloopnummer, Sexy Bitch, heerlijk looptempo :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:01

Ik kom me ook even melden! Ben van de zomer begonnen, maar pas sinds aantal weken echt elke week. (nu even niet: griep)
Ik heb van een vriendin een programma voor op je mp3, interval en ze vertellen precies wanneer je hard moet lopen en wanneer moet wandelen en ook leuke liedjes.
Ben bij Les 14 ingesprongen, dacht dat ik die alwel moest kunnen. Lukte maar NET aan.... :o
Heb ook al 1 wedstrijdje gelopen, 5 km. Tijd was 31min en 40sec. Erg tevreden over, maar je loopt dan ook veel makkelijker dan in je eentje.
19dec volgende wedstrijdje, 7,5km! :oo .....Nu nog hard hoofd in...
Moet daarvoor echt 2x per week gaan lopen. Wil dan 1x per week via die intervallesjes lopen en eens per week echt 'duurloopje', nu nog min. 4,5km en dit opbouwen tot hopelijk 10km, maar dan moet t wel allemaal errug goed gaan...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:31

Emilia schreef:
Ik zal vanavond eens ff een MP3 ding gaan kopen. Wil denk ik overstappen naar het schema van start to run. Vind het zo irritant dat ik de tijd constant zelf in de gaten moet houden en wat aanmoediging onderweg kan ik wel gebruiken :+

Dat ze de tijd bijhoudt is inderdaad wel fijn, maar verder vond ik haar niet zo leuk :o Ze had geen leuke muziek en ik hou er niet van om aangemoedigd te worden :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:47

ik mag vanavond weer lopen *\o/* lesje 6 van start to run.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:53

Ik heb vanmorgen 5 km in 34 minuten gelopen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:57

Ik ga denk ik morgen beginnen... paps loopt te zeuren dat ik niks doe (A)

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:07

Rozanne schreef:
Ik ga rondje polder rennen denk! Waar kan je berekenen hoe ver iets is, de route die je gerend heb? Of kan dat niet?

www.afstandmeten.nl
Erg handig.
Ik ga ook weer lopen, naast fietsen. Omdat het zo snel donker is, in het donker is fietsen geen succes. Ik ben van plan 2x per week te blijven fietsen, en 1x per week 5 km te lopen. Gister voor het eerst sinds een tijd weer gelopen, en het was een succes.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:18

Ik ben ook net weer begonnen met hardlopen! Ik heb het veel gedaan vorig jaar omdat ik voor een toelatingstest 5km moest lopen binnen een bepaalde tijd. Die heb ik gehaald en daarna ben ik helemaal gestopt :P Maar nu ben ik verhuist en staan mijn paarden 5 uur treinen verderop dus heb ik besloten dat er maar weer hardgelopen moet worden! Gisteren weer van voor af aan begonnen met start to run en vandaag les 2 gedaan. Doe het een beetje versneld want het ging me wel erg makkelijk af :) (tot nu toe).

rommie schreef:
Dat ze de tijd bijhoudt is inderdaad wel fijn, maar verder vond ik haar niet zo leuk :o Ze had geen leuke muziek en ik hou er niet van om aangemoedigd te worden :D

Ik denk ook altijd; mens doe toch niet zo overdreven, ik heb pas 1 minuut gerent :=

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:37

x_Jeanine_x schreef:
Ik ga denk ik morgen beginnen... paps loopt te zeuren dat ik niks doe (A)

Hahaha. Sorry, moet beetje lachen om het stukje ik ga denk ik morgen beginnen :D . Komt nog niet heel overtuigend over ;)