Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:19

Hoi!
Ik geef nog steeds bv aan mijn lieve dochtertje van nu net 21 maandjes, hoe lang nog, tot ze zelf stopt
Toen ik ermee begon wou ik eerst zeker de 6 maanden halen,maar we vonden het beiden zo leuk en gezellig dat we tot 1 jaar namen ;) en nu is het tot ze zelf niet meer wil drinken, wat best nog een hele tijd kan zijn want we genieten er beiden nog steeds heel erg van :D

batje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:28

Ik had dit topic nog helemaal niet gezien, wat leuk!

Mijn zoontje heeft tot 8 maanden bv gekregen, toen werd ik zwanger en is meneer er subiet mee opgehouden. Hij vond het duidelijk ineens behoorlijk smerig ;) Hoop de kleine waar ik nu zwanger van ben ongeveer een jaartje bv te geven.

Wij zijn nog steeds niet helemaal uit de naam.. en ik ben al 36 weken! :o

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:02

Ik ben sinds een paar dagen echt een bodemloze put, kan wel de hele dag eten :=.
En ik moet ook wel, mijn bmi is nu 19 dus minder mag het echt niet worden.

Milan heeft vanmiddag uit de fles gedronken! *\o/*
Heb bij de Prenatal een Dr. Brown fles gekocht. De mevrouw van de Prenatal zei dat er een systeem in zit waardoor hij ook vacuum kon zuigen :? en dat het maar een hele kleine en korte speen is. Dat was vaak het probleem bij bv kindjes.
Nou ja ze klonk overtuigend genoeg dus ik dat ding maar gekocht. Thuis 120 ml afgekolfd en hij dronk 70 ml uit de fles! Ging nog niet helemaal soepel en van harte en na die 70 wilde hij niet meer en lag hij te janken om de tiet dus daar maar aan toegegeven.
Maar het begin is er dus! Hopelijk wil hij de volgende keer ook want de Avent wilde hij de eerste keer wel maar daarna begon hij al te huilen als die speen bij hem in de buurt kwam.

Heb ondertussen wel een hele collectie flessen en spenen hier staan :+.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:07

Zijn jullie trouwens gelijk ongesteld geworden of niet?

Ik heb tot 7,5 week gevloeid en dat is nu dus 3 weken geleden. Sinds een paar dagen heb ik van dat dik slijm (sorry lekker smakelijk) dus ik denk dat mijn menstruatie er aan zit te komen. Balen, had gehoopt dat het nog weg zou blijven.
Weet het trouwens niet zeker want ik heb 10 jaar de pil geslikt en echt geen flauw idee hoe mijn natuurlijke cyclus in elkaar steekt, en hoe lang die is etc.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:02

bij merla werd ik na 4 maand weer ongesteld, bij daelyn bij 2,5 a 5 maand weer :D en ook nu heb ik bijna geen kramp trouwens.
was wel even anders voor de zwangerschappen/borstvoeding.

batje..merla heeft een dag naamloos in het ziekenhuis gelegen omdat mij vriend er nog niet over uit was of hij de naam wel mooi genoeg vond.
heb stiekum gezegd dat ze al wel merla heette maar officieel moest wieger het er nog mee eens worden.

zo en dan nu even mijn gal spuwen.. net een evaluatiegesprek gehad en ze vonden dat ik te lang over het kolven deed!!!!!! :( :( :(

eerder kolfde ik in een kwartiertje 200 cc, maar nu zit ik een half uur achter en krijg er met moeite 40 uit. nog veel gezien het feit dat ik geen toeschietrefelex meer krijg.

maandag even langs de huisartsen praktijk voor de neusspray.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 02:01

Hey!
Ivm ongesteld worden!
In principe geld als regel, zolang je kindje nachtvoedingen krijgt wordt je niet ongesteld,maar hangt tevens af van meerdere factoren zoals bvb samen slapen etc; moeder natuur regelt dat allemaal :-))
Helaas krijgen sommige vrouwen sneller terug hun regels.
Het niet krijgen van je regels wil trouwens niet zeggen dat je niet zwanger kunt raken maar,meestal, wel dat je verminderd vruchtbaar bent.
Ik heb ze nog steeds niet, ben er zeker niet kwaad om, niks zo rot als je regels hebben!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:18

elina, heb je ze even fijntjes op de regels en richtlijnen gewezen?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:56

Belachelijk Elina, wat denken ze wel niet :(
Balen zeg, dat je tsr niet zo snel komt. Die neusspray is dan wel fijn ja.

Ik kolf nu 1 hele voeding door 2 keer te kolven, dus bij mij is het ook terug aan het lopen. Wel jammer, maar het is niet anders. Ik stop eind van het jaar met kolven.

Vannacht heeft Kyan van 23 uur tot half 8 geslapen! Mijn eerste lange nacht sinds zijn geboorte! *\o/*

Batje haha, jullie mogen wel gaan opschieten ;)

Milan die nu een fles heeft die hij wel moet :+ Ik duim voor je ninita, dat hij met deze fles goed gaat drinken. Dat zou zoveel makkelijker zijn als je gaan werken he..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:05

oeh, wat zal jij brak zijn vandaag marloes! :+

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:28

Hihi ik ben inderdaad nog moe :+
Stom he..Als ik maar tot half 6 slaap, heb ik meer energie :=

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:31

Ik wil ook een lange nacht :O
Vannacht heeft mijn mini zijn record gebroken, 3 keer eruit gemogen. Toen was hij om 8 uur alweer wakker en nu heb ik hem net in bed gelegd en ligt hij te huilen. Slapen? Nee hoor mama :n

edit: hij is stil! *\o/*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 11:41

Heel verhaal getypt, verbinding weg -:(-

Enfin, begin opnieuw :7
Ninita schreef:
Ik ben sinds een paar dagen echt een bodemloze put, kan wel de hele dag eten :=.
En ik moet ook wel, mijn bmi is nu 19 dus minder mag het echt niet worden.

Das idd niet veel nee :n mijn BMI is way to much :=
23 kilo afgevallen om zwanger te worden, toen ik 88/89 kilo woog werd ik zwanger, 13 kilo aangekomen tijdens ZW, daarna direct 8 kwijt en nu wil het er niet meer af :=
Maar ik vrat me in het begin echt dood, nog nooit zoveel gegeten, had het echt nodig :j

Wat een gedoe met die flesjes, met Chiara gelukkig ook niet gehad. Na 1,5 maand al begonnen met oefenen en dat ging allemaal prima!

Ik werd na een maand alweer ongesteld! := Jarenlang werd ik niet ongesteld en nu wel :+
Overigens sinds juni ook niet meer hoor en ik gebruik de Cerazette Pil.

Ik heb nu een blaasverzakking en loop bij de fysio maar merk nog geen verbetering en vind het zo klote ;(

Chiara is een goede slaper :') Vandaag en gister om 8.45, laatste voeding is dan meestal 23 uur. En die gaat er binnenkort waarschijnlijk vanaf, dan kan ik een langer nachtje maken want smiddags dutten zit er met mevrouw dus niet in. Dan slaapt ze liever niet :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:47

komt omdat je lijf niet meer gewend is aan zoveel uren slaap marloes!

jij ook brak dus ninita... pfff, daar zie ik toch wel heel erg tegenop allemaal.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:48

Die van mij is ook helemaal geen slaper. 's Nachts niet maar overdag al helemaal niet.
Nu slaapt hij gelukkig wel!

Straks nog een keer de fles proberen :=

Oei een blaasverzakking, hoe komt dat?

Mijn blaas zakte scheef terug na de bevalling omdat mijn baarmoeder niet snel genoeg kromp of zo :?
Daardoor kon ik niet plassen. Zaterdagmorgen bevallen en zondagmorgen heb ik een katheder gehad, dacht dat ik knapte! Er kwam ook 1200 ml urine uit. Daarna ging het nog steeds een paar dagen heel moeizaam, lag aan die klote hechtingen. Toen die er na een week uitgingen, ging het plassen ook al snel beter.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 11:51

Tja... tot aan 4 maanden nergens last van gehad, tot een maand of 3 oefeningen gedaan maar toen had ik zoiets van 'de onderkant' zal wel weer prima zijn ( was ook niet uitgescheurd ofzo ) Totdat ik een 1,5 maand terug ineens hoestbuien kreeg en paar dagen erna een raar gevoel had. Moest van de dokter nog even 2 weken aankijken.
Werd dus niet minder :?
En nu fysio... is mijn BB dermate zwak dat ik over 2 weken pas terug hoef, want na een paar oefeningen lukt het me helemaal niet meer :?
Echt vreemd en ben bang dat het met fysio niet verholpen is ;(
Daarbij zijn je spieren met BV slapper en 'hangt' de blaas toch al sneller, de mijne dus helemaal :Z
Je hebt dan het gevoel of er een tampon verkeerd zit en of je een blaasontsteking hebt, de hele dag zo'n aandranggevoel! :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:03

dat is echt heel vervelend cyn! vooral ook omdat je niet het idee hebt dat het verholpen kan worden met fysio.
Is opereren dan wel een optie tzt?

een scheve blaas en daarna niet kunnen plassen herken ik van mijn operatie aan mijn eileiders. ik kon toen ruim 34 uur niet plassen, terwijl er wel 2,5 liter infuusvloeistof naar binnen was gegoten..
boel was dusdanig verkrampt dat een catheter ook niet hielp. uiteindelijk (tegen medisch advies in) ruim 2 uur op de postoel gezeten, totdat mijn blaas ontspande en ik eindelijk kon plassen.
ik huilen, kamer juichen :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 12:09

Werkt fysio niet dan krijg ik een 'ring' en die kun je zolang dragen tot een eventuele volgende kinderwens...
Daarna kun je pas geopereerd worden omdat dit anders tot problemen kan leiden voor zover ik begrepen heb...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:11

hm, dat klinkt ook wel logisch ja.
willen jullie nog meer kindjes eigenlijk?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 12:33

Waarschijnlijk wel, alleen nu ff niet :')

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:23

Ik geef ook borstvoeding! Lisanne is nu bijna 4 maand.. drinkt ook prima uit de fles. Ik ga naar school, ben 19, en kolf daar. Ze heeft wel spruw gehad.. verder nergens last van gehad! :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:02

Ik heb ook tot 2 keer toe spruw gehad in het begin, eigenlijk heel lang aan één stuk en met geen mogelijkheid weg te krijgen :n
Toen ben ik gestopt met behandelen en na 2 weken was het weg ofzo :+

Kun je wel prettig kolven op school en wordt je niet raar aangekeken?
Vind wel dapper van je, bij jonge moeders zie je maar zelden dat ze BV geven! :D Al denkt men ook dat ik een erg jonge moeder ben, en met 25 jaar wordt dat ook wel gedacht :?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:03

Nee, word niet raar aangekeken. Hen een hokje waar niemand het kan zien.. in de klas weten ze het wel en doen er heel normaal over gelukkig!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:05

Oh das wel fijn!

Krijg in de familie ook geregeld preutse opmerkingen te horen,... dan heb ik echt zoiets van :Z
Gister namelijk voor het eerst bij schoonouders gevoed omdat ik bij hun nooit zo op mijn gemak zat maar gister kon het niet anders.
Vraagt mijn schoonma of ze de gordijnen dicht moet doen,... nou je ziet er niks van hoor ondanks mijn grote cupmaat :+

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:06

Dat heb ik ook dat ik daar niet op mn gemak kan zitten voeden. Voel me dan niet echt fijn..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:12

Voed alleen bij mijn broer, stiefzus en aanhang en bij mijn eigen moeder graag.
Bij mijn vader en schoonouders heb ik er meer moeite mee. In het openbaar heb ik alleen nog in parkeergarage in de auto gevoed. Verder doe ik dat niet :n