Ik ken bijvoorbeeld ook talloze liedjes uit mijn hoofd, als ik ze een paar keer hoor of lees ken ik ze vaak wel.
En wat ik zelf ook erg vervelend vind is dat ik in bepaalde dingen een heel slecht geheugen heb, als mijn moeder bijvoorbeeld vraagt of mijn broertje er al was toen ik gisteren van school thuis kwam. Dan moet ik zoveel moeite doen om het terug te halen. Maar andere dingen zoals bijvoorbeeld telefoonnummers onthoud ik met gemak. En zoals ik hier ook al voorbij heb zien komen, bepaalde gemene of belangrijke dingen die tegen mij gezegd zijn in het verleden. Zo weet ik nog precies waar de jongen waar ik altijd ruzie mee had in groep 8 me altijd voor uitschold en meer van dat soort dingen.
Fiffill schreef:Bedankt nathalieeee_Mijn creativiteit is echt mijn manier om me te uiten.... ik zou niet zonder kunnen.
Hebben jullie dat ook? Bij mij heeft het hoogstwaarschijnlijk ook een link met HSP.
Ik heb het niet zo extreem als jij het hebt (vind je tekening overigens echt prachtig, en onwijs knap dat je dat zo op papier kunt zetten), maar het is voor mij wel erg belangrijk om mijn gevoelens en zorgen van me af te schrijven, te tekenen of wat dan ook. Ik moet zo nu en dan gewoon even wat dingen op papier neerzetten om het voor mezelf op orde te houden. Ik heb ook altijd een lijstje naast mijn bed liggen met dingen die ik niet moet vergeten of dingen die ik gewoon even op wil schrijven, zo blijft het voor mezelf overzichtelijk.
Wat houdt HSP trouwens precies in, daar ben ik wel benieuwd naar namelijk!