Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:34

Pollewoppy schreef:
Ik vind dat ik niet hard genoeg aan mezelf werk, blijf de lat vreselijk hoog leggen en ga er iedere keer weer keihard onderdoor.

En nu, vraag je eens af, WAAROM de afgelopen week zo zwaar is gevallen? WAAROM je zoveel moet huilen? WAAROM je overal en nergens tegen je problemen oploopt?

Omdat je KEI KEI KEIhard aan jezelf werkt!!!

Aan de rest van het stuk, lees ik echt dat je een heel stuk zelfbewuster bent geworden, en je geeft al veel antwoord op vragen die je in het begin van je post stelt zeg maar. Lees het maar eens goed door :j Zie je het zelf.

Dat het moeilijk is in je relatie, is ook doodnormaal, afschuwelijk poedersuiker, maar doodnormaal. Via deze weg wil ik je vent ook de complimenten geven dat ie zo achter je blijft staan en met je mee gaat naar therapie! Vertrouw op m, als hij niet voor je ging, deed ie dat niet :n

:(:)

Sammyy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:35

Verstand komt eerst he PW, daarna pas gevoel ;)
Je weet eerst wat goed is, daarna gaat het pas goed voelen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:42

Hihi, je kan zo invallen hier bij de GGZ wanneer er eentje ziek is. Je zegt precies dezelfde dingen als mijn therapeuten gezegd hebben deze week.

Toen ik in één van de gesprekken aan gaf dat ik vond dat ik niet genoeg aan mezelf werkte zei een van de therapeuten: Wil je dan nog meer therapieën? Dat kan ik wel regelen hoor, als jij denkt dat je dan wel hard genoeg aan jezelf werkt. Wat ze uiteindelijk van mij wilde horen (en ook hoorde) was dat het voor mij nooit goed genoeg is en dat het daar om draait. Dat is één van de dingen om mee aan de slag te gaan. Waarom blijf ik de lat steeds zo hoog leggen, terwijl ik weet dat het niet haalbaar is.

Verder is mijn vriend een kanjer. Het maakte me gisteren vooral heel verdrietig om te zien wat het met hem doet. Ik heb het idee dat ik hem dat aan doe en dat gun ik hem gewoon niet. Ik hou gewoon heel veel van hem ;) Het is echt een toppertje en staat altijd voor mij klaar.

Dat van verstand en gevoel is zeker waar. En als ik het zo bekijk ben ik toch een heel eind op weg, want ik heb inmiddels al behoorlijk wat inzicht al zeg ik het zelf. (Zeker in vergelijking met het moment waarop ik thuis kwam te zitten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:46

Inderdaad Sam, mij werd precies het zelfde gezegd! een baantje bij de GGZ niks voor jou?

Ik ervaar hetzelfde als PW, ik begin weer te voelen, en dat is dood en doodeng.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:49

Precies, en dat merk ik eigenlijk in ieder berichtje op het moment wat ik van je lees :j Valt vooral op omdat ik het al een tijdje niet meer intensief gevolgd heb.

Ik weet wat je bedoeld als je zegt dat het je verdrietig maakt je vriend zo te zien, en dat ie beter verdient. Ik heb van de week nog bij mijn vriend op zn schoot liggen snikken ( nou ja, het was meer tranen met tuiten :o ) dat ie beter een ander meisje kon zoeken, die niet depressief is, die hem niet voor niks uitkaffert en waar hij niet zon financiele problemen heeft :(

Wilde hij gelukkig niks van weten, maar zou het niet eens gek vinden als ie het wel zou doen. :o

:= Als ik zo mn posts terug lees, denk ik wel eens, hoe kan het dat ik nog depressief ben? Ik geef jullie iedere keer adviezen die ik perfect op mezelf zou kunnen toe passen. En op de een of andere manier wilt dat maar niet lukken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:53

Dat komt omdat het voor jezelf heel anders is. Bij ons kijk je er van een afstandje naar. Ik heb dat namelijk ook. Bij anderen zie en weet ik het wel, maar als het er bij mijzelf op aan komt, is het toch een heel ander verhaal ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:55

Mag ik even tussen door een heel persoonlijke vraag stellen? Als jullie daar niet op willen antwoorden, heel begrijpelijk ;)

Maar euh, hebben jullie ook zo weinig zin in sex?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:57

Dat is dus precies een onderwerp wat gisteren bij mij en mijn vriend ook ter sprake kwam. Ik heb er helemaal geen behoefte aan. Gelukkig respecteert hij dat. Het heeft niet alleen te maken met mijn medicatie, maar ook een heel groot deel met mijn zelfbeeld denk ik. Het is ook niet iets van de laatste weken hier, ik denk al wel een jaar ofzo.

Edit: Ik ga maar eens even eten...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:01

Ja, in het begin van onze relatie had ik daar ook echt geen problemen mee :n Hij had eerder zoiets van, schat, nu wil ik slapen haha. Maar nu? De laatste keer is euh, geen idee eigenlijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:26

Hier nog een met weinig zin.. Is bij mij ook al een hele poos. Er zit vaak maanden tussen, en hij doet vaak zo zijn best..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:33

Zal het dan toch echt aan de gemoedstoestand liggen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:34

Het is natuurlijk wel echt iets wat bij een depressie hoort. Je zit niet lekker in je vel, dus is het op zich wel begrijpelijk. En zoals ik al zei speelt bij mij mijn negatieve zelfbeeld ook een belangrijke rol. Ik voel me tegenover mijn vriend in ieder geval best wel schuldig..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:34

Bij jou waarschijnlijk zo'n 8 mnd Sam :') Hihi nee grapje, flauw..

Ik heb ook een periode gehad dat ik het zelfs het liefst alleen sliep, op de logeerkamer. Nooit gedaan, maar dat had ik het liefst wel gedaan. Moest er echt helemaal niks van hebben :n Heb ik ook veel problemen mee gehad met vriendlief, maar alles is wel goed gekomen hoor :) Alhoewel wij het landelijk gemiddelde (dacht 3x pw?) niet veel goeds toe doen :o

Heeft ook te maken met een hele vervelende ervaring van vroeger, maar die zet k hier liever niet neer evt via pb

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:38

Ik vraag me trouwens af of dat landelijk gemiddelde wel waar is... In normale doen halen wij dat niet hoor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:46

Net trouwens nog weer met mijn vriend gepraat tijdens een wandeling met de hond. We hadden elkaar niet meer gesproken na gisteren, dus het was wel logisch dat we er nog even op terug kwamen. Ik heb er wel een goed gevoel over, over hoe het tussen ons zit, maar man wat vind ik het moeilijk allemaal...

Ga nu lekker een beetje bij de tv hangen. Spreek jullie morgen ofzo wel weer!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:49

Petulan schreef:
Bij jou waarschijnlijk zo'n 8 mnd Sam :') Hihi nee grapje, flauw..

Ik heb ook een periode gehad dat ik het zelfs het liefst alleen sliep, op de logeerkamer. Nooit gedaan, maar dat had ik het liefst wel gedaan. Moest er echt helemaal niks van hebben :n Heb ik ook veel problemen mee gehad met vriendlief, maar alles is wel goed gekomen hoor :) Alhoewel wij het landelijk gemiddelde (dacht 3x pw?) niet veel goeds toe doen :o

Heeft ook te maken met een hele vervelende ervaring van vroeger, maar die zet k hier liever niet neer evt via pb

De vervelende ervaringen van vroeger, heb ik gelukkig achter me kunnen laten, maar denk dat hier ook wel een gedeelte zwangerschap in meespeelt idd :j Enne, 3x per week? Hij mag blij zijn als ie 3 keer per maand haald :+

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:50

Doe lekker rustig aan PW, en blijf lekker praten met je lief :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:44

He, vroeg onder de wol dus jij :(:) enne, als je echt denkt dat je het darmen zijn, optijd aan de bel trekken he ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:50

Jaaa maar CIV jij hebt nog een heleboel in te halen meid ;)
En lief zijn voor jezelf, als het te gek wordt iemand opzoeken die er snel iets aan kan doen :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:13

Dank je dames, Petulan, ben je al helemaal herstel van de griep? Het is er met vlagen maar doet wel erg pijn, soms heb ik het ook snachts. Zullen de spanningen/stress wel zijn maar daarom blijft het wel vervelend, lang geleden dat ik angstig werd van mn lichaam, helaas maar het zal er even bijhoren.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:05

PW: als ik je verhaal zo lees heb ik het gevoel dat je nu pas je emoties die je waarschijnlijk heel lang hebt onderdrukt terug naar boven laat komen en dan is het niet meer dan normaal dat je dit allemaal een plek moet leren geven. Maar ik weet zeker dat je ook uit deze dip weer sterker uit gaat komen, want zoals samentha al zei: je geeft heel veel antwoorden al zelf in dezelfde post. Sterkte meid !

CIV: balen dat je last hebt van pijnvlagen en net nu je ventje er is en je vakantie hebt. Hoop voor je dat de stress minder wordt over 6 weken (toch ?) als je vriend definitief terug is, want ook al ben je rmss niet bewust mee bvezig, onbewust zal je je daar toch ook druk in maken... Hoe is het eigenlijk met je paardje en een oplossing. Doen ze nog moeilijk op de stal waar je nu staat ?

En voor de rest alles enigsinds ok met iedereen ?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:45

Nou dames mijn ouders zijn gaan scheiden toen ik 3 en half was mijn moeder speelde z'n beetje de prutsmuts dus de een naar de andere vent kwam binnen die dachten dat ze vadertje konden spelen.

MIjn eigen vader heeft zo goed als nooit naar mij omgekeken en die heb ik voor mijn eigen gezondheid 7 jaar geleden uit mijn leven gezet ... zijn antwoord ooh nou ja oke :( |(
MIjn moeder heeft mij in mijn jeugd ook keer op keer laten vallen. mij en mijn broertje heel de dag alleen laten,huis uitschoppen en op het moment dat ik met iets heel ergs thsui kwam met het verhaal dat is gebeurd was ik de leugenaar en was het niet waar.
Heel de familie was boos op mij want ik had alles kapot gemaakt. Pas op het moment dat er bekend werd werd het in de doofpot gestopt.

Vorige relatie = drank wil ik verder niet op in gaan.
en in mijn huidige relatie zit ik dus financieel aan de grond we houden heel vel van elkaar maar hebben vaak ruzie en in het begin toen hij nog in een vorige relatie zat heb ik een abortus moeten laten doen aangezien ik nisk had geen huis geen geld alleen een paar kleren die ik van hot naar her sleepte.

En zo is dit een klein topje van de ijsberg

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 08:31

Ik vind het heel jammer dat je verder weer niet in gaat op de andere dingen die er tegen je gezegd zijn...

Het is heel naar dat je in je jeugd zoveel hebt meegemaakt, ik kan daar helaas over meepraten. Dat is één van de redenen van mijn problemen. Het vormt je. Je leert bepaalde overlevingstechnieken aan die in je jeugd heel handig zijn en je beschermen, maar die nu eigenlijk helemaal niet meer van pas komen. Nu keert het zich tegen je en dat is behoorlijk klote. Het is heel zwaar om te gaan werken aan gedragspatronen die je al zoveel jaren gewend bent. Dat kost tijd. Heel veel tijd.

Verder wil ik iedereen even bedanken voor de lieve berichten. Mede door dit topic ga ik zelf inzien hoe ver ik al gekomen ben. Dat doet me goed en geeft me weer een beetje vertrouwen :)

CIV: Wat dapper dat je toch naar stal gegaan bent, maar wat jammer dat het weer zo tegenviel. Meid ik vind het zo rot voor je dat het even wat minder gaat en zou het zo graag voor je willen veranderen. Maar meer dan een paar lieve woorden kan ik helaas niet voor je doen. Een dikke knuffel in ieder geval voor jou.

Flappie: Bedankt voor je lieve woorden. Hoe gaat het met jou? Las eerder deze week dat je het erg druk hebt en dat je het idee hebt dat je de structuur een beetje verliest? Pas goed op jezelf, je bent heel goed op weg maar kijk uit dat je jezelf niet voorbij loopt. Niet teveel willen / verwachten van jezelf. Ook voor jou een dikke knuffel.

Petulan: De vraag is al gesteld, maar ik ben er ook benieuwd naar. Ben je weer een beetje opgeknapt? Ik hoop het wel voor je.

Samantha: Tegen jou wil ik gewoon even zeggen dat ik het leuk vind dat je er weer bent. (Om of dat nou een goed of minder goed teken is even buiten beschouwing te laten...)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:47

Ik ben inderdaad weer redelijk opgeknapt ja :) Geen koorts meer, nog wel heel verkouden maar dat is geloof ik ook een beetje de tijd van het jaar :)

Groepsknuffel! ;) :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:30

Knuffelt mee!