Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:17

pharagirlke schreef:
Je bent baas omdat je het mag laten weghalen, omdat jij bepaalt of je het laat groeien of niet. Kijk het is simpel. Als ik seks en gemeenschap wil. Dan doe ik dat; omdat IK en niemand anders bepaal wie er aan of in mijn lichaam komt. Gebruik je de pil en het condoom, dan doe je er vrijwel alles aan om niet zwanger te raken. Gaat er dán wat mis, heb je het recht te bepalen dat het kind niet mag groeien. Met condoom bepaal je ook dat die zwemmers niet ín je lichaam komen. Seks is voor veel mensen genieten, een heerlijk gevoel, plezier hebben, de band en de liefde met je partner. Waarom zouden mensen dat moeten missen?

Ik snap echt niet dat mensen perse voor anderen willen bepalen hoe ze hun leven moeten indelen... :n

Snap je wel dat mensen voor anderen, namelijk de ongeboren kinderen, bepalen dat ze niet mogen leven?

Daar is maar 1 antwoord op:

IK, IK, IK....
Laatst bijgewerkt door Coloured op 08-09-09 15:20, in het totaal 2 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:17

ik denk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen keuzes en er al genoeg ongewenste kinderen zijn. Dat het misschien beter is dat het kind nooit geboren wordt dan dat het geboren wordt en mishandeld, misbruikt of wat dan ook.
(dit gewoon even over het algemene wat je hoord dat er met kinderen gebeuren en je jezelf afvraagd, waarom was ik ook alweer tegen abortus?)
Ikzelf ben voor mezelf tegen abortus. Ik kan me niet voorstellen dat ik ook abortus zou plegen. MAAR dat houd niet in dat ik vind dat iedereen die mening zou moeten hebben. Ik kan zeggen, ik ben tegen abortus en niemand zou het mogen doen, maar dat wil zeggen dat er heeel erg veel kindjes de wereld in komen waarvan je op voorhand al weet dat ze alleen maar leed tegemoet gaan.
Ik heb bij mezelf duidelijk de regel gelegd. Als ik met deze jongen naar bed ga dan bestaat er een kans dat ik zwanger kan worden ( hoe veilig je ook bent er zijn genoeg redeen waardoor het toch mogelijk kan zijn, diaree, falende condoom etc) en dan zal ik die consequenties moeten dragen, dus vind ik m echt leuk genoeg om hem voor altijd aan mijn leven gebonden te hebben ( en er zijn keren geweest waarbij ik nee zei, dus tja, ben ook niet perfect).

Ik vind wel dat als iemand besluit om abortus te plegen dat ze duidelijk moeten weten wat ze doen en hoe dit van invloed kan zijn in hun latere leven. Want veel jongere denken dat het gewoon iets is als je oude schoenen weggooien en wanneer ze dan zwanger proberen te worden in later leven en dat niet zo makkelijk gaat of ze hun eerste kind krijgen, ze dan ineens gaan beseffen hoeveel invloed het eigenlijk heeft op je leven.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:19

Coloured schreef:
Ik denk wel dat je jezelf voorop mag plaatsen maar niet ten koste van een ander leven.
Je neemt toch ook niet iemand anders zijn leven af als dit jou beperkt in wat jij eigenlijk zou willen?

Zo baas over je eigen lichaam ben je niet. Je loopt het risico dat er wat in je buik gaat groeien waar zelfs de beste voorbehoedsmiddelen niet tegen bestand blijken zijn.
In mijn ogen ben je pas baas over je eigen lichaam als je daar geen sperma in laat komen op het moment dat je nog geen kinderen wilt.
Laten we a.u.b. bij het begin beginnen met baas over je eigen lichaam, dus bij de gemeenschap en conceptie en niet pas als er iets is opgetreden wat je nu net liever niet had gehad, namelijk een zwangerschap.

Dat risico is voor de meeste mensen aanvaardbaar. En mocht het onverhoopt toch mislopen, dan is er (als je dat wilt) abortus. En ik vind dat dat risico iets persoonlijks is wat je moet overwegen en repecteren bij andere mensen als ze besluiten dat te nemen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:20

Coloured schreef:
pharagirlke schreef:
Je bent baas omdat je het mag laten weghalen, omdat jij bepaalt of je het laat groeien of niet. Kijk het is simpel. Als ik seks en gemeenschap wil. Dan doe ik dat; omdat IK en niemand anders bepaal wie er aan of in mijn lichaam komt. Gebruik je de pil en het condoom, dan doe je er vrijwel alles aan om niet zwanger te raken. Gaat er dán wat mis, heb je het recht te bepalen dat het kind niet mag groeien. Met condoom bepaal je ook dat die zwemmers niet ín je lichaam komen. Seks is voor veel mensen genieten, een heerlijk gevoel, plezier hebben, de band en de liefde met je partner. Waarom zouden mensen dat moeten missen?

Ik snap echt niet dat mensen perse voor anderen willen bepalen hoe ze hun leven moeten indelen... :n

IK, IK, IK....

Heb je betere argumenten dan constant persoonlijk aan te vallen door mensen die pro-abortus zijn uit te maken voor egoïsten? Appreciëren doe ik het niet. Je leest nl niet eens wat andere mensen zeggen. En bovendien mogen One-liners niet op bokt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:21

LecyTinker schreef:
Want veel jongere denken dat het gewoon iets is als je oude schoenen weggooien en wanneer ze dan zwanger proberen te worden in later leven en dat niet zo makkelijk gaat of ze hun eerste kind krijgen, ze dan ineens gaan beseffen hoeveel invloed het eigenlijk heeft op je leven.

Is dat zo? Ik denk eerlijk gezegd dat er maar heel weinig mensen zijn die fluitend naar een abortuscentrum gaan alsof ze paar oude schoenen weggooien. Heel erg weinig.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:21

BraveSpots schreef:
Wat is even? Ik zou mijn kind de eerstkomende jaren niks meer kunnen bieden dan liefde, en daarvan alleen zal ie niet groot worden helaas. Even is imo een dipje van een week iod, geen jaren uit de jeugd van het kind waarin ie moet opgroeien in omstandigheden die ik geen enkel kind toewens...

Even mag je ook weglaten. Zo erg hoeft het in Nederland niet te zijn... Kind hoeft zeker niet om te komen van de honger. En zonder playstation of nikes, maar mét iemand die achter hem/haar staat, zijn er ergere dingen.
Maar even voor de duidelijkheid, ik had het niet over jou in het bijzonder.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:23

Coloured schreef:
Snap je wel dat mensen voor anderen, namelijk de ongeboren kinderen, bepalen dat ze niet mogen leven?

Voor zover ik weet kan je dat alleen bepalen voor je eigen ongeboren kind, niet voor die van een ander. Dat is wel een groot verschil imo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:24

_Ella_ schreef:
BraveSpots schreef:
Wat is even? Ik zou mijn kind de eerstkomende jaren niks meer kunnen bieden dan liefde, en daarvan alleen zal ie niet groot worden helaas. Even is imo een dipje van een week iod, geen jaren uit de jeugd van het kind waarin ie moet opgroeien in omstandigheden die ik geen enkel kind toewens...

Even mag je ook weglaten. Zo erg hoeft het in Nederland niet te zijn... Kind hoeft zeker niet om te komen van de honger. En zonder playstation of nikes, maar mét iemand die achter hem/haar staat, zijn er ergere dingen.

België is vergelijkbaar met Nederland en je onderschat het grondig.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:24

BraveSpots schreef:
LecyTinker schreef:
Want veel jongere denken dat het gewoon iets is als je oude schoenen weggooien en wanneer ze dan zwanger proberen te worden in later leven en dat niet zo makkelijk gaat of ze hun eerste kind krijgen, ze dan ineens gaan beseffen hoeveel invloed het eigenlijk heeft op je leven.

Is dat zo? Ik denk eerlijk gezegd dat er maar heel weinig mensen zijn die fluitend naar een abortuscentrum gaan alsof ze paar oude schoenen weggooien. Heel erg weinig.

Toen ik 16 was en op school het een rage was om met oudere jongens het bed in te duiken waren er een groep meiden die al meervoudig abortus hadden laten plegen. Ik kan niet zeggen dat dit overal zo is of was, maar dat was wel het geval in mijn situatie. Ken een paar mensen die op oudere leeftijd dan 16 abortus hebben gepleegd en die ik de afgelopen jaren heb leren kennen tijden het reizen en hetgene wat ik daar van geleerd heb is dat het zeer zeker bij hun een impact heeft gehad toen ze zelf kinderen kregen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:25

En dat is het nou Ella, wat als je nou geen kinderen wilt? En je doet alles om het te voorkomen maar het gaat onverhoopt toch mis, moet je dan toch dat kind maar houden?

Wat als ik nou een erfelijke ziekte had waarvan ik zéker wist dat mijn kindje dat zou krijgen en een absoluut mensonterend leven zou hebben? Moet je dan toch egoïstisch (want dàt vind IK nou weer egoïstisch) de keuze maken om het kindje tóch te laten komen voor je eigen gerief?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:27

_Ella_ schreef:

Ja, maar als die persoon die achter hem (zou moeten) staan het laat afweten, net door het feit dat ze een kind heeft, heeft het kind daar niet veel aan vrees ik...
Bovendien heeft een kind imo om goed op te groeien meer nodig dan een maaltijd elke dag, en dan heb ik het niet over playstations...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:30

Sees schreef:
En dat is het nou Ella, wat als je nou geen kinderen wilt? En je doet alles om het te voorkomen maar het gaat onverhoopt toch mis, moet je dan toch dat kind maar houden?

Wat als ik nou een erfelijke ziekte had waarvan ik zéker wist dat mijn kindje dat zou krijgen en een absoluut mensonterend leven zou hebben? Moet je dan toch egoïstisch (want dàt vind IK nou weer egoïstisch) de keuze maken om het kindje tóch te laten komen voor je eigen gerief?

als je dus aan de pil zit, condoom gebruikt en vervolgens ook nog eens een spermadodende gel gebruikt en je naderhand toch zanger raakt van een one-night stand. Dan ben je wel een pechvogel...
Maar ik denk niet dat je een beslissing kan nemen op voorhand. In de echte situatie kan je er totaal anders over denken. Het is ook maar weer meer dan eens gebleken dat er kinderen werden geboren waarvan ze zeiden dat die dit en dat hadden en bleken toch kern gezond ter wereld gekomen te zijn.

Buiten dat alles, als je nou ECHT geen kinderen wil, dan kan je ook altijd nog zoiets doen als sterilisatie

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:37

LecyTinker schreef:
Sees schreef:

als je dus aan de pil zit, condoom gebruikt en vervolgens ook nog eens een spermadodende gel gebruikt en je naderhand toch zanger raakt van een one-night stand. Dan ben je wel een pechvogel...
Maar ik denk niet dat je een beslissing kan nemen op voorhand. In de echte situatie kan je er totaal anders over denken. Het is ook maar weer meer dan eens gebleken dat er kinderen werden geboren waarvan ze zeiden dat die dit en dat hadden en bleken toch kern gezond ter wereld gekomen te zijn.

Buiten dat alles, als je nou ECHT geen kinderen wil, dan kan je ook altijd nog zoiets doen als sterilisatie

Amen... _/-\o_

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:38

Ella, je zal het vast niet geloven maar het gebeurt. En dan nog, al gebruik je alleen de pil, of alleen een condoom. Als je geen kinderen wil, lijkt het me niet verstandig ze dan tóch te houden alleen uit etisch oogpunt (met dien verstande dat je nog binnen de grens zit).

En steralisatie? Laat me niet lachen, geen normale arts die ervoor gestudeerd heeft zal een vrouw een relatief ingrijpende operatie willen laten ondergaan als ze nog een heel aantal jaar kinderbarende jaren voor zich heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:40

LecyTinker schreef:

Ging dat maar zo makkelijk! Ik wil ECHT geen kinderen maar dat is geen goede reden volgens artsen. Daar ben ik schijnbaar nog te jong voor, en wie weet ontmoet ik nog een man die mijn biologische klok aan het tikken krijgt. :roll:

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:41

LecyTinker schreef:
Het is ook maar weer meer dan eens gebleken dat er kinderen werden geboren waarvan ze zeiden dat die dit en dat hadden en bleken toch kern gezond ter wereld gekomen te zijn.

Wat doet dat ter zake? Er zijn ook veel kinderen waarvan ze zeggen dat ze gezond zijn en dan toch iets blijken te hebben hoor. Ik zie het verband niet.

Bovendien weet ik helemaal niet of ik later eventueel kinderen wil. Nu allesinds niet, moet ik me dan maar laten steriliseren? Dankje, maar dat bepaal ik graag nog zelf :\ ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:41

RedPassion schreef:
LecyTinker schreef:

Ging dat maar zo makkelijk! Ik wil ECHT geen kinderen maar dat is geen goede reden volgens artsen. Daar ben ik schijnbaar nog te jong voor, en wie weet ontmoet ik nog een man die mijn biologische klok aan het tikken krijgt. :roll:

Inderdaad, dat doen ze echt niet zomaar. Tenzij je aantoont dat je bv elke dag schrikt hebt omdat er baarmoederkanker oid in de familie zit... Dan doen ze het wel, als je echt met een goede reden komt. Maar niet omdat je geen kinderen wil... Niet voor je 30e iig.

En nu ff heel hard he, het is heel makkelijk om kinderen waar iets aan zal schelen ter wereld te laten komen. Vooral omdat het uitgerekend die ouders zijn, die het dan niet meer aan kunnen en die kinderen in een of andere instelling stoppen. Ik zeg niet dat die mensen het daar slecht hebben hoor, zeker niet. (heb er tussen gestaan) maar dat is natuurlijk ook een manier, veel van de mensen waar ik tussen stond zagen hun familie niet eens meer :roll:
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-09-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:42

Sees schreef:

Jep... dat is één van de risico's die je loopt in dit leven als je seks hebt. Ben je te jong... toch maar even wachten. Onenightstands zijn imo ook geen goed idee.

Wbt de erfelijke ziekte, waar denk je dan aan? Je zou je in dit geval kunnen laten steriliseren (hoop dat ik dit goed schrijf). En... ja, ga jij dan al voor het kind bepalen dat zijn leven mensonterend is? Heb je het wel eens aan een gehandicapte gevraagd?

Abortus is geen keuze die je alleen voor jezelf maakt. Je maakt deze keus ook voor een levend kind, alleen heeft die nog geen stem.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:43

Coloured schreef:
Je neemt toch ook niet iemand anders zijn leven af als dit jou beperkt in wat jij eigenlijk zou willen?

pharagirlke:

Misschien heb je erover heen gelezen maar ben wel benieuwd naar je mening hierover.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:45

Ik heb er gesprekken over gehad met gehandicapten, je wil niet weten hoeveel er me toevertrouwde, dat ze helemaal niet happy waren met hoe ze waren, veel van hen zeiden wel te weten dat ze anders waren en dat hun ouders niet blij met hen waren :(:) Weet je hoe dat voelt? Als iemand dat van zichzelf tegen je zegt?

Weet in godsnaam waar je het over hebt.

Coloured: wettelijk gezien is het nog geen leven :+ In België moet men vroeger aborteren dan in nederland. In België is het maar 12 weken ;) Op dat moment doet het vruchtje nog weinig of niks. Dan is het echt nog geen levend wezentje. Ik heb gezien hoe mensen met mentale (soms gecombineerd met fysieke handicaps) leefde, praatte en hoe ze over zichzelf dachten.... Ze zijn echt lang niet zo gelukkig als iedereen beweerd, niet als je echt lúistert naar ze. Van de 40 die er daar kwamen (er kwamen er nog meer maar die waren te zwaar gehandicapt om te kunnen communiceren), waar ik mee gepraat heb, waren er 5 (!!!!) die zeiden gelukkig te zijn.... Van de rest kreeg ik stuk voor stuk mindere verhalen te horen... En de begeleiders allemaal maar "goh ze zijn zo gelukkig". Ja, als je niet naar hen luistert lijken ze idd gelukkig... Tot je echt met ze praat :\
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-09-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:46

BraveSpots schreef:
_Ella_ schreef:

Ja, maar als die persoon die achter hem (zou moeten) staan het laat afweten, net door het feit dat ze een kind heeft, heeft het kind daar niet veel aan vrees ik...
Bovendien heeft een kind imo om goed op te groeien meer nodig dan een maaltijd elke dag, en dan heb ik het niet over playstations...

Ok... blijkbaar denk ik dus de simpel, maar toch nieuwsgierig. Zoals?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:48

_Ella_ schreef:
Jep... dat is één van de risico's die je loopt in dit leven als je seks hebt. Ben je te jong... toch maar even wachten. Onenightstands zijn imo ook geen goed idee.

Wbt de erfelijke ziekte, waar denk je dan aan? Je zou je in dit geval kunnen laten steriliseren (hoop dat ik dit goed schrijf). En... ja, ga jij dan al voor het kind bepalen dat zijn leven mensonterend is? Heb je het wel eens aan een gehandicapte gevraagd?

Abortus is geen keuze die je alleen voor jezelf maakt. Je maakt deze keus ook voor een levend kind, alleen heeft die nog geen stem.

Ja, dat mag jij bepalen voor je eigen kind. En een buitenstaander mag dat niet. Net daarom zou je niet moeten neerkijken op mensen die abortus plegen. Het is hun kind en hun keuze, waar jij geen aandeel in hebt...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:48

pharagirlke schreef:
Ik heb er gesprekken over gehad met gehandicapten, je wil niet weten hoeveel er me toevertrouwde, dat ze helemaal niet happy waren met hoe ze waren, veel van hen zeiden wel te weten dat ze anders waren en dat hun ouders niet blij met hen waren :(:) Weet je hoe dat voelt? Als iemand dat van zichzelf tegen je zegt?

Weet in godsnaam waar je het over hebt.

Maar is dat dan de fout van het kind, of de ouders? De ouders zouden hier op aangesproken moeten worden, in therapie wat mij betreft.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:49

Ella, nee niet een levend kind want dat kind is dan nog niet levensvatbaar dus...

En ik zou willen dat ik te jong was voor sex :D maar helaas ben inmiddels de meisjesleeftijd al lang gepasseerd. Ik vind kinderen stom, vervelend irritant etc (zo daar durf ik toch maar mooi voor uit te komen). Alleen de kindjes van mijn vrienden niet maar dat komt omdat ik van mijn vrienden hou. Ik moet regelmatig de neiging onderdrukken om andermans kinderen niet een schop te verkopen als ze zich wéér eens ongehoorzaam, onbehoorlijk of vervelend gedragen ~~}>. En ik ben godsgruwelijk blij dat de Nederlandse wet het met mij eens is dat ik zelf mag bepalen het vruchtje (want meer is het dan nog niet, sorry) weg te laten halen omdat ik niet echt een liefhebbende moeder zou zijn (denk ik dan :D).
Laatst bijgewerkt door Sees op 08-09-09 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:49

degelijke kleding, school, een moeder die tijd kan maken voor 'm en die niet elke dag gefrustreerd is omdat ze het niet gebolwerkt krijgt en dat ze haar kind niet het leven kan geven wat het hoort te hebben. Is iemand van jullie anti's opgegroeit in een arm (een ouder) gezin?

_Ella_ neen, die mensen die daar zaten kónden niet meer thuis blijven.