pharagirlke schreef:Je bent baas omdat je het mag laten weghalen, omdat jij bepaalt of je het laat groeien of niet. Kijk het is simpel. Als ik seks en gemeenschap wil. Dan doe ik dat; omdat IK en niemand anders bepaal wie er aan of in mijn lichaam komt. Gebruik je de pil en het condoom, dan doe je er vrijwel alles aan om niet zwanger te raken. Gaat er dán wat mis, heb je het recht te bepalen dat het kind niet mag groeien. Met condoom bepaal je ook dat die zwemmers niet ín je lichaam komen. Seks is voor veel mensen genieten, een heerlijk gevoel, plezier hebben, de band en de liefde met je partner. Waarom zouden mensen dat moeten missen?
Ik snap echt niet dat mensen perse voor anderen willen bepalen hoe ze hun leven moeten indelen...
Snap je wel dat mensen voor anderen, namelijk de ongeboren kinderen, bepalen dat ze niet mogen leven?
Daar is maar 1 antwoord op:
IK, IK, IK....

...
Weet je hoe dat voelt? Als iemand dat van zichzelf tegen je zegt?
In België moet men vroeger aborteren dan in nederland. In België is het maar 12 weken
Op dat moment doet het vruchtje nog weinig of niks. Dan is het echt nog geen levend wezentje. Ik heb gezien hoe mensen met mentale (soms gecombineerd met fysieke handicaps) leefde, praatte en hoe ze over zichzelf dachten.... Ze zijn echt lang niet zo gelukkig als iedereen beweerd, niet als je echt lúistert naar ze. Van de 40 die er daar kwamen (er kwamen er nog meer maar die waren te zwaar gehandicapt om te kunnen communiceren), waar ik mee gepraat heb, waren er 5 (!!!!) die zeiden gelukkig te zijn.... Van de rest kreeg ik stuk voor stuk mindere verhalen te horen... En de begeleiders allemaal maar "goh ze zijn zo gelukkig". Ja, als je niet naar hen luistert lijken ze idd gelukkig... Tot je echt met ze praat
maar helaas ben inmiddels de meisjesleeftijd al lang gepasseerd. Ik vind kinderen stom, vervelend irritant etc (zo daar durf ik toch maar mooi voor uit te komen). Alleen de kindjes van mijn vrienden niet maar dat komt omdat ik van mijn vrienden hou. Ik moet regelmatig de neiging onderdrukken om andermans kinderen niet een schop te verkopen als ze zich wéér eens ongehoorzaam, onbehoorlijk of vervelend gedragen
. En ik ben godsgruwelijk blij dat de Nederlandse wet het met mij eens is dat ik zelf mag bepalen het vruchtje (want meer is het dan nog niet, sorry) weg te laten halen omdat ik niet echt een liefhebbende moeder zou zijn (denk ik dan