Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:51

Sodeletuut schreef:
Ik was 10. :oo
Ik dacht dat ik in mijn broek gepoept had. _O- Dus ik 10x een nieuwe onderbroek aan doen maar het bleef maar zo.
Dus toen maar mn vader geroept (ik was op mijn vaders boot!) en toen vertelde hij dat ik ongesteld was. :')
Ik was BOOOOOS! :oo

kan me voorstellen :o

tanya89

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:54

Hahaha sodeletuut, jou verhaal :')

Ik was 14 meen ik, en was er ook trots op, ik voelde mij een grote vrouw :))

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:58

Ik was ook 9 of 10, was er nou niet echt blij mee. Voelde me er knap beroerd door af en toe. En ik kon niks tegen de pijn slikken, deed ik dat dan ging ik zo'n beetje tegen de vlakte. Echt niet grappig. Ben nu 16 en slik al een aantal jaren de pil. Dat helpt wel, en zeker qua regelmaat. Alleen daardoor ben ik het nu om de drie weken, terwijl het vroeger om de vier was. Dat is minder leuk, om de vier dan heb je nog wat meer tijd ertussen. :P Zijn er trouwens meer mensen die dat hebben?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:53

haha, ik was net 14 en was ook net flink ziek, dus ik dacht eerst nog "wat is dít nou weer" :') toen ik ineens bedacht "hee ik ben ongesteld :)* "

Mam geroepen, die riep waar het lag en that's it, niks geen taarten/shoppen/tijdschriften :))

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:11

ik was 10. en mijn moeder had mij niet ingelicht. die had zoiets zo van dat komt tog niet zo vroeg. ik was op kamp en ik schaamde me dood.

ik wist niet wat het was en durfde niemand wat te vragen

Ben er nu wel aan gewend maar krijg altijd wel hevige buikpijn 1 dag

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:43

Ik was net 17 toen het voor de eerste keer gebeurde. Mn jongere zusje was allang ongesteld en ik nog steeds niet maar was er achteraf wel blij mee dat het pas zo laat begon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:48

Ik krijg altijd eetbuien voordat ik het moet worden. Vooral de chocola moet het ontgelden

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:52

Kim14 schreef:
Ik was 13. Mijn moeder helemaal blij enzo :'). Ik vond het echt verschrikkelijk. De dag nadat ik ongesteld werd kregen we zo'n pakketje thuisgestuurd met maandverband enzo :'). Echt heel toevallig.

idem

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:46

hahaha. sodeletuut :')

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:07

Rebeccaa schreef:
Ga je van de pil écht meer eten/aankomen? Want dan wil ik echt niet aan de pil. :=

Haha, hei rebeccaa :o
Dat aankomen verschilt denk ik per persoon, ik heb 2 verschillende soorten gebprobeerd en van alletwee kwam ik een beetje aan (nja vooral een grotere cupmaat) en toen ik stopte was het er weer af. Bovendien was het bij mij zo dat ik eerst nooit buikpijn had ofzo, toch ik aan de pil ging een beetje en nu, ben een halfjaar gestopt met de tweede soort die ik probeerde lig ik echt een dag lang in mijn bed te huilen van de pijn... |( Beetje opletten dus denk ik.

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:09

Ik was trouwens 12 geloof ikXD

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:10

Hihi. :o

Ik lees trouwens dingen over het aankomen van de pil. Ik ben totaal niet aangekomen, en ik slik het nu ruim 2 jaar.. (ben 16).
Ik denk dat het per persoon verschilt, het kan zijn dat je er veel honger ofzoiets van krijgt, maar ik heb er alleen maar gemakken van! (korter ongesteld, werd naarmate van tijd trouwens wel weer langer/veel minder hevig ongesteld/minder pijnen/én je kan het natuurlijk een beetje plannen zelf. :D)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:49

ik denk het aankomen van de pil, het kan natuurlijk wel zo zijn,
maaaar de meeste die beginnen met de pil rond de 15/16/17 jaar en dan ben je nog vollop in de groei.
dus wel lekker makkelijk om de pil de schuld te geven, terwijl je gewoon nog in de groei bent dus logisch dat je wat aankomt.

ik was zelf 14.... vlak voordat ik naar school ging ontdekte ik het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:40

Ik ben op mijn 20e begonnen met de pil en geen gram aangekomen.

Verder vind ik dat het geen excuus mag wezen om de pil niet te nemen. Aankomen door de pil.. als je zwanger raakt kom je aan zonder pil. So be it! Komop zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:29

Ik zou de pil niet nemen tegen zwangerschap, maar tegen de onregelmatigheid en de buikkrampen. :)

Maar goed, het verschilt dus nogal wat mensen zeggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:31

Nee, maar waar ik op doel is het feit dat je de pil alleen al niet zou nemen als je er dikker van zou worden. Daar zou ik me echt geen zorgen om maken, als het andere ongemakken verhelpt.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:32

Ik was net 14 geworden geloof ik.. xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:55

Unwritten schreef:
Nee, maar waar ik op doel is het feit dat je de pil alleen al niet zou nemen als je er dikker van zou worden. Daar zou ik me echt geen zorgen om maken, als het andere ongemakken verhelpt.

Hmm, ik wel dus. :)
Die onregelmatigheid + 3 dagen last van rug/buik neem ik dan wel voor lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:59

Ik snap gewoon echt niet waarom uiterlijk bij sommige mensen voor welzijn moet gaan. Echt niet :n

De perfecte mens qua uiterlijk bestaat niet. Die is gewoon niet te vinden. Terwijl je als je je lekkerder voelt, je dat naar buiten uitstraalt, waardoor mensen eerder naar je kijken.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:03

Ik kreeg net een beugel, en de ortho vroeg aan me moeder of ik al ongesteld was geweest .
mijn moeder: nee,
Ortho: O dan duurt het niet lang meer :+
mijn moeder me dus helemaal trots inlichten enzo,
ik was echt de eerste van mijn klas , was in groep 8 ?
ik was 12.
ontdekte het in de wc bij school, dus schrok me rot .. |(
allemaal wc papier ;P
liep echt O. ;P
Ik durfde het mijn moeder niet te vertellen om dat ze me dan weer alles over ging
vertellen en zo, en ik werd zo gek van die verhalen ;P
week later mijn moeder verteld ,;P
zij helemaal trots,
ik had gevraagt of ze het niet aan iedereen wou vertellen,
wat doet ze , tegen iedereen zeggen,
schaamde me echt dood :o
pijn had ik niet ,
nu nog steeds niet ,
als ik het wordt , wordt ik heel erg moe,
en zit mijn haar gewoon niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:04

Unwritten schreef:
Ik snap gewoon echt niet waarom uiterlijk bij sommige mensen voor welzijn moet gaan. Echt niet :n

De perfecte mens qua uiterlijk bestaat niet. Die is gewoon niet te vinden. Terwijl je als je je lekkerder voelt, je dat naar buiten uitstraalt, waardoor mensen eerder naar je kijken.

En ik snap dat andersom niet. :)

En ik vind ook dat de perfecte mens bestaat. Maar dat is weer offtopic geloof ik. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:10

Zowiezo lijkt het me ook niet gezond om als je nog volop in de groei bent al zo ontzettend met uiterlijk bezig te zijn. Laat staan om de pil te gaan slikken. Hormonen doen zo veel met je lichaam, enals je groeit ben je daar heel gevoelig voor. Maar het is inderdaad beter deze discussie in het [MW] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4 te voeren.

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:16

Ik was 16, we waren op vakantie in Egypte en we zouden net 2 dagen in de woestijn blijven, tussen de bedoeïden. Nou, ik was niet blij. Heb 2 dagen met allerlei doekjes,tissues en wc-papier tussen mijn benen gelopen in die hete woestijn, helemaal misselijk en vol schaamte en een rotgevoel.. Afschuwelijke vakantie was dat.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:15

Ik werd t toen k net 1,5 maand 13 was ofzo!
Kwamen net terug van 3 weekjes Kenia! T gebeurde gewoon echt 2dagen nadat we terugkwamen! Dus k was helemaal gelukkig dat ik t daar niet was geworden ! :o :o

Maarja toen meteen lekker veel chocola gekocht ! :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:23

Ik weet niet precies wanneer ik voor het eerst ongesteld was. Ik weet wel dat ik nu zou willen dat ik het niet meer was :P Ben het spuugzat. De eerste jaren geen last gehad, en nu, sinds een half jaar echt ontzettend veel last de eerste dagen. Ik moet echt zodra ik het merk een aleve feminax pakken (ik zweer bij dat spul) anders crepeer ik echt van de pijn. De eerste keer dat dat gebeurde dacht ik dat ik een blindedarm ontsteking had, deed zo verschrikkelijk veel pijn! Mijn rug, mijn buik, alles. Mijn mam zei later: ik heb je nog nooit zo groen gezien.
En een keertje dat ik dacht: och, deze keer valt het wel mee. Dus ik heb de feminax laten staan. En dat heb ik geweten ook. We gingen toen bij iemand op bezoek met de fiets, was dik een uur fietsen. Mijn mam is geloof ik nog nooit zo bang geweest dat ik van mijn fiets zou kukelen :o