Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Betteke schreef:Je hoorde er heeeeeeel weinig over bij je VK. Er werd alleen gevraagd of je rookte en dat was het.
eva1969 schreef:Ik heb ooit eens een film gezien op tv waarbij ze de reactie van de ongeboren baby in de baarmoeder gezien op het moment dat de moeder een sigaret inhaleerde. Je schrikt je kapot, zo'n baby'tje krimpt compleet in elkaar van de benauwdheid.
Elan schreef:Jawel hoor. Mijn broer is nu 28 en mijn moeder (ouders) is (zijn) destijds bewust gestopt zodra de zwangerschap bekend was, omdat het toen al bekend was dat dat schadelijk was.
Ninita schreef:Tijdens je zwangerschap is het als aanstaande moeder je taak om 40 weken lang alles te doen (of te laten) wat het beste is voor je kindje om het een zo goed mogelijke start te geven. Kun je dat niet dan ben je in mijn ogen egoïstisch bezig en kun je beter niet aan kinderen beginnen.
Ninita schreef:Tijdens je zwangerschap is het als aanstaande moeder je taak om 40 weken lang alles te doen (of te laten) wat het beste is voor je kindje om het een zo goed mogelijke start te geven. Kun je dat niet dan ben je in mijn ogen egoïstisch bezig en kun je beter niet aan kinderen beginnen.
Twiggy2008 schreef:Rosmoov schreef:update - kindje is overleden
Wat erg..... Dat arme kindje......![]()
Na hoeveel weken zwangerschap?
maar aan de ene kant...beter nu dan over een paar maanden ....als je snapt wat ik bedoel ...Brainless schreef:Ninita schreef:Tijdens je zwangerschap is het als aanstaande moeder je taak om 40 weken lang alles te doen (of te laten) wat het beste is voor je kindje om het een zo goed mogelijke start te geven. Kun je dat niet dan ben je in mijn ogen egoïstisch bezig en kun je beter niet aan kinderen beginnen.
De hele basis van kinderen nemen/krijgen is egoïstisch.
Je neemt/krijgt een kind omdat jij dat als vrouw graag wilt en niet omdat het voor het kind zo leuk is om jou als moeder te hebben.
Trouwens ik was/ben ook egoïstisch en ben bewust zwanger geworden van een man die helaas erfelijk belast is met autisme aanverwante aandoeningen.
Ik heb astma (ook erfelijk belast, en wij hebben diverse voedselallergieën in de familie).
Dus ik ben een slechtere moeder die bewust een kind op de wereld zet die een zeer grote kans heeft op 1 van deze aandoeningen.
1ste heeft een kippenei-allergie, astma en "Syndroom van Asperger".
2de heeft vanaf de geboorte al eetproblemen (en mildere voedselallergieën).
3de heeft (nog steeds) koemelk allergie, adhd en krijgt een breed-spectrum onderzoek na de zomervakantie.