Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:19

Laten we maar zwijgen over schoonouders. Ik krijg het een na het andere gelogen verhaal over mij te horen op stal. Werkelijk alles wat fout loopt wordt in mijn schoenen geschoven. Ech zielig en jammer, maar gelukkig hebben de meeste mendsen hun door en staan gewoon achter mij en mijn vriend (incl de staleigenaren). Die mensen leven zo in hun eigen wereld en geloven alleen hun eigen idee dat ze niet verder kijken dan dat.
Is alleen niet gemakkelijk om al die leugens over mij te moeten horen, maar sterkt mij dan wel weer dat we er goed aan doen om afstand te nemen. Sorry moest het even kwijt.

Verder iedereen alvast een goede week gewenst !!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:51

Flappie, we hebben het er niet meer over maar ik begrijp die wezens ook niet, zouden wij ooit ook nog zo worden? ;) Kan het me niet voorstellen.

Ik zal mn bedje eens op gaan zoeken, het is veel te groot voor mij alleen. Voel me niet zo happy op dit moment, net weer moeten huilen. Dat doe ik laatste tijd toch makkelijk en mn lichaam doet weer raar (hartkloppingen etc.) Zal fijn zijn als ik straks minder zal werken, vanaf volgende week zitten we weer met volle bezetting dus dan zou het toch moet lukken?? Ga er eigenlijk wel vanuit.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:40

AJ: heb je dit ook al bij je dokter gezegd (letterlijk wat je hierboven zegt) wat dit klinkt mij als een depressie-gebeuren hoor. Hier moet je echt de nodige hulp voor gaan zoeken !!!
Doe inderdaad aub geen gekke dingen, iedereen is de moeite om op deze aardbol rond te lopen, ook al denk je van je zelf dat het allemaal niet meer hoeft.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:00

Hier nog 1 die amper geslapen heeft, deels door de oren, deels door na te denken. Heb enorm lopen woelen en toch een soort van 'dromen' (eerder nachtmerries) maar kan ze mij nog kraakhelder herinneren en echt fijn waren ze niet. De problemen met mijn schoonouders beginnen zelfs mijn dromen te domineren en begin hoe langer, hoe meer het gevoel te krijgen dat dit gewoon mijn leven gaat beheersen. En dat wil ik niet !!!
Ik wil gewoon een leuk en gezellig leven opbouwen met mijn vriend met vrienden/mensen om ons heen die je wel eerlijk behandelen.
Mijn vriend had gisteren met 1 van de staluitbaters staan praten en deze vertelde toen dat zijn vader naar deze man toe was gegaan met zijn verhaal, maar de uitbater heeft zijn vader op verschillende punten op zijn plaats gezet. Ik ben toen naar die man gegaan om hem te bedanken en begon spontaan te wenen. Hij zei dat hij mij voor de relatie met mijn vriend al een spontane en leuke meid vond en dat hij er zeker van was dat de weinige mensenkennis die hij had hem hier niet in bedroog. En hij weet hoe mijn schoonfamilie is... Het zit gewoon echt diep en voel me ontzettend machteloos dat mensen je gewoon zwart kunnen maken waar je bij staat en over dingen die je nog niet eens gedaan hebt !!! Zorgt bij mij op dit moment weer maar eens voor een dip (in combinatie met slecht slapen).

AJ: succes op je nieuwe werk (als je al niet weg bent)

De rest prettige dag !!!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:21

AJ: ben nu pas wakker genoeg om je bericht volledig te laten door dringen. Doe aub geen stomme dingen. Als ik je berichten zo lees heb jij een erg sterke persoonlijkheid en kan je dit gewoon overwinnen !
Je zal alleen externe hulp moeten gaan aanvaarden. Ik weet dat dit heel moeilijk is om te doen, maar als je eenmaal die stap hebt gezet om iemand je te laten helpen, valt er ook een soort last van je schouders. Geloof me.
Hoe heeft je instructrice nog gereageerd op je berichtje ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:24

Heb geen tijd om bij te lezen, want ik moet zo weg.
Moet op de dagbehandeling weer gaan zeggen dat ik een rot weekend had. Dat ik weer vreselijk depressief was en veel geslapen heb. Zie er wel tegen op, want ik schaam me er best een beetje voor...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:32

Niet voor schamen PW, je kan niet verwachten dat het alleen in stijgende lijn gaat. Zo'n behandelingen zijn heel intensief en confronterend en dan is het niet meer dan normaal dat het met ups en downs gaat !!!

Succes iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:22

Zet em op PW!

Flappie: Ik weet precies wat je bedoeld met schoonouders, met mijn ex schoonouders had ik ook de nodige problemen. Ik kon totaal niet met ze overweg. Met deze gaat het wel, mijn schoonmama is overspannen met een depressie geweest. Ze is daarvoor opgenomen geweest. Dus deze begrijpt mij wel.

AJ: succes op je eerste werkdag, hopelijk heb je het naar je zin! Maar ik zou toch als ik jou was, en zoals Flappie als zei, echt hulp zoeken!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:27

Was weer bloednerveus vanochtend. De begeleider vroeg er flink op door wat me nou zo zenuwachtig maakte. Dat was op zich wel heel goed en verhelderend. Wel pittig.

Ik vond dat ik lui was omdat ik bijna het hele weekend op de bank gelegen heb en niks gedaan heb. Maar ik mag me zelf van m'n begeleider niet meer lui noemen in de groep. Het hoort nou eenmaal bij depressie en het was niet gek dat ik na woe en do een terugval had. Kortom, een lieve reactie gehad en dat doet me dan wel weer goed.

Zometeen ga ik naar een oud collegaatje (van mijn afstudeerstage), lekker even bijkletsen. Vind het wel heel spannend, want ze gaat natuurlijk vragen hoe het nu gaat. Weet nog niet of ik ga vertellen over de dagbehandeling. Zie wel hoe het loopt.

Angela hoe gaat het nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:34

Wat fijn PW, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik zo'n reactie wel had verwacht. Je bent ook weer te streng voor je zelf.

Hier gaat het redelijk, ik ben om 11 uur opgestaan, en voel me erg lusteloos. Ik ga zo boodschappen doen en een boodschap voor mijn tante halen. Ik ben erg rusteloos vanwege morgen, ik zie er zo tegen op.. En daarna moet ik natuurlijk ook nog mijn werk bellen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:37

Goed dat je wel wat afleiding zoekt door boodschappen te gaan doen. Ik kan me voorstellen dat je rusteloos bent voor morgen. Probeer het gewoon over je heen te laten komen, al besef ik me dat dat nogal makkelijk gezegd is...

Dat lusteloos herken ik wel. Dat had ik van het weekend weer heel erg. Het hoort erbij, maar wat afleiding is goed. Ga je nog veel naar Garuna toe? Of kan je je daar ook niet toe zetten? Hoop dat je daar nog wel wat energie uit haalt, al weet ik precies hoe het is als dat niet zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:38

Garuna sluit zich echt af voor mij... Dus veel voldoening haal ik er ook niet uit helaas. Ik probeer wel minimaal 3 keer in de week daar naar toe te gaan. Al is dat niet even makkelijk.

Een ander meisje rijd nu een van de paarden, en dat voelt voor mij ook weer als falen. Omdat ik het niet kan. En dan voel ik me minderwaardig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:48

He wat jammer.
Helaas ook weer heel herkenbaar dat je je dan minderwaardig voelt. Ik denk ook heel gauw dat ik faal als iets niet lukt. Ik vind het wel goed van je dat je 3x per week probeert te gaan. Daar mag je best trots op zijn.

Ik ga nu naar het oud collegaatje. Begin gewoon zenuwachtig te worden en heb er bijna spijt van dat ik het afgesproken heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:54

PW: toch veel plezier, komt vast helemaal goed. Misschien lucht het juist op als je tegen iemand verteld die niet zo dicht bij je staat hoe het er werkelijk voorstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:01

Ik weet het niet, ik ga er gewoon met veel minder plezier heen. Ik rij overigens helemaal niet meer, ik durf niet meer. Waarom weet ik ook niet, ik ben gewoon doodsbenauwd.
Ik kan het vaak ook niet opbrengen om er heen te gaan. Ik vind het ook lastig om te bellen voordat ik kom, ik voel me dan tot last en hou helemaal niet van bellen ofzo. Nu kan ik ook mailen, maar goed. Garuna spiegelt mij, dus ze laat me zien hoe ik nu ben. Ze kan niet met mij omgaan als ik depressief ben, dus ze sluit zich af. En dat doet best pijn...

Wat voor werk ga je nu doen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:06

@ Angela: Ik begrijp wel helemaal wat je bedoeld. Ik haal momenteel ook geen voldoening uit de paarden. Het is echt zwaar kl*te als je zelfs dat laatste beetje ontspanning mist. Tenminste, wat ontspanning hoort te zijn. Het is dan gewoon een opgave.

Ik ben bij mijn oude collegaatje geweest. Heb meer mensen gesproken dan verwacht. Het was goed. Ik ben heel open geweest over hoe het nu gaat en over mijn dagbehandeling. Later ook nog een uur met mijn oud stagebegeleider zitten praten. Dat was ook een fijn gesprek. Ben wel helemaal op nu, gaat toch weer over mij en mijn problemen en dat is best confronterend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:07

Super, ik ben trots op je!!!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:11

Mijn oud stagebegeleider benadrukte nog dat alles stapje voor stapje gaat en dat ik het nu gewoon per dag moet bekijken. Hij begreep zo goed wat ik bedoelde en dat was zo fijn. Ook zei hij nog dat ik absoluut niet gefaald heb wat m'n werk betreft, want dat ik tijdens mijn stage ruimschoots bewezen heb het te kunnen. Dat doet me ook wel weer goed.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:13

Ik had de vorige keer ook dat het rijden geen voldoening meer gaf, ik ben toen veel met dat paard gaan wandelen, als ik ging reden kwam er alleen ruzie van.

Nu heb ik dat niet. IK ben ook niet depressief nu, dat scheelt wellicht ook?

Sjaan kan ook wel een keer steggelen,maar dat hoort erbij.
Verder klikt het gewoon enorm en het is een onzekere drol, ze vertrouwt enorm op mij en mijn hulpen, dat is zo;n fijn gevoel !

Ik heb een dikke keel man, bwah niet leuk.
Heb er alles al aan gedaan, ijs , kruidenthee, honing, heet bad, das om (pfff met dit weer) niet praten, niet naar buiten, zuigtabletten, drop .. djiesss ik heb in elk geval de aanval met een goed leger ingezet,maar de keelpijn gaat vrees ik winnen, die heeft een miljoenenleger van bacterien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:15

Dat is toch echt super om te horen. Mag je trots op zijn, meid!

Ik heb net weer even gekleurd, dan kan ik tenminste even mijn gedachten uitschakelen.

Crossmonster: nu ik lees van je keelpijn, kan het niet pfeiffer of iets dergelijks zijn? Je was toch zo moe en opgebrand?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:16

crossmonster schreef:
IK ben ook niet depressief nu, dat scheelt wellicht ook?

Ik denk zeker dat dat scheelt.
Toen ik alleen nog maar met mijn burnout zat haalde ik nog wel voldoening uit de paarden. Toen die akelige depressie erbij kwam niet meer. Zo vervelend dat dan gewoon niks meer energie lijkt op te leveren. Toen mijn depressie heel hevig was, was een paard naar de wei brengen me nog teveel. Dat lukt inmiddels wel weer.

enne, niet ziek worden he!
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 06-07-09 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:17

Angela_ schreef:
Dat is toch echt super om te horen. Mag je trots op zijn, meid!

Ik heb net weer even gekleurd, dan kan ik tenminste even mijn gedachten uitschakelen.

Crossmonster: nu ik lees van je keelpijn, kan het niet pfeiffer of iets dergelijks zijn? Je was toch zo moe en opgebrand?

Hoe heette het ook alweer waar je in aan het kleuren was?
En waar heb je het gekocht? Misschien is het ook wel iets voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:20

Wreck this journal. Tien euro bij bol.com. :D

Ik ben nu foto's aan het uploaden die ik net ervan gemaakt heb.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:21

Ik ga eens even kijken :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:25

en jij kan je er echt toe zetten om dat te gaan doen?
mijn engels is trouwens niet zo goed