Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:25

chance schreef:
Ik vraag me ook af is het niet overdraag braag door bijv muggen of ander bloedzuigende insecten. Aangezien het daar tijd voor is.
*slaat weer een mugje dood*

Dierenbeul :')

chance

Re: Mexico gangers opgelet!!-->dodelijk griepvirus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:27

hehe, ik heb hiero al massamoord gepleegdt. In totaal al meer als 20 muggen dood. (ben er allergisch voor, krijg giga bulten)

Maar weer even ontopic:
Weet iemand of dit idd overdraagbaar is door mugjes of andere steekbeestjes?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:33

Er word gezegt dat het alleen van mens op mens overdraagbaar is dus niet door andere dieren want er word ook gezegt dat je het niet eens van een varken kan krijgen maar je leest een hoop tegenstrijdigheden... De een zegt het valt allemaal wel mee en de ander zegt dat we er allemaal aan gaan....

Gisteren ook lees ik eerst op internet dat er "maar" 7 mensen bevestigd zijn gestorven door de griep in mexico en vervolgens kijk ik sávonds naar het late nieuws en heeft rtl het al over een BIJNA PANDEMIE, dus ja wat moet je nou eigenlijk gelover?
Laatst bijgewerkt door ShirleyM op 30-04-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:36

Wat kan de media toch ook weer lekker overdrijven..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:39

Ik kan er ook echt niet bij mijn verstand. Er zijn minder mensen dood dan dat er per uur dood vallen in het verkeer en toch wordt er zo'n massa hysterie opgeroepen. Ik vind het buitengewoon onverantwoordelijk dat ze zoveel persberichten toestaan. Pure Amerikaanse praktijken van bangmakerij. Ik had gehoopt dat NL in staat zou zijn een beetje de ouderwetse nuchterheid te bewaren, maar helaas.......

Volgende stap is dat mensen via duistere internet sites antivirale middelen gaan kopen die misschien helemaal niet zijn wat er op het doosje staat (medicijnen via internet kopen is vragen om oplichterij) en nog erger, mensen zullen het preventief gaan nemen en ziek worden van de bijwerkingen.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:43

Daar ben ik het ook mee eens, dat staat hier een stukje terug in het topic ook al...

Daar staat ook dat mocht het zover komen dat mensen al die tamiflu via internet gekocht hebben en dat er straks niks is voor de mensen die echt ziek zijn geworden.

Ik lag vannacht wakker (niet vanwege dit, buren hebben een blaffer die dat s'nachts graag laat horen) en toen dacht ik ook volgens mij zijn ze ons gewoon echt bang aan het maken, en was dat toen bij SARS enzo niet ook dat het dagenlang 24 uur in het nieuws was en dan ineens na een aantal weken hoor je er niks meer over??!!

Ik hoop dat dat nu ook zo gaat...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:44

in nederland zijn nog geen besmettngen....wedden morgen na koninginnendag wel?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:48

Hoezo denk je dat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:55

het lijkt me nogal een grote ingreep alles af te lassen ....we zullen zien....als er binnen een paar dagen wel besmettingen zijn dan krijg ik gelijk....te toevallig....terwijl er veel mensen gewoon in mexico -city zijn geweest.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:57

Ik denk persoonlijk ook dat na koninginnedag er hier gevallen op zullen duiken Geerke. Maar ook omdat je zulke grote mensenmassa's bij elkaar hebt. Maakt het wel lekker makkelijk voor het virus lijkt me.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:58

Zolang er geen besmettingen zijn is het lastig om anderen te besmetten.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:02

Tja of de mensen die besmet zijn , zijn gewoon nog niet ontdekt, dat kan natuurlijk ook. Er zijn genoeg mensen naar Mexico geweest.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:10

shirley1981 schreef:
Gisteren ook lees ik eerst op internet dat er "maar" 7 mensen bevestigd zijn gestorven door de griep in mexico en vervolgens kijk ik sávonds naar het late nieuws en heeft rtl het al over een BIJNA PANDEMIE, dus ja wat moet je nou eigenlijk gelover?

Een Pandemie wil alleen maar zeggen dat er "een" ziekte is die zich wereldwijd verspreid. Pandemie hoeft niet te betekenen dat men ook dood gaat. Het lijkt erop dat als men het tijdig ontdekt en goed ingrijpt de kans op sterven wel mee valt, want je hoort ook berichten van heel veel mensen die al weer herstellende zijn.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:16

en volgens mijn oma gaan de ministers nog gewoon lekker op vakantie, in plaats van dat ze de fabrieken aan het werk zetten voldoende geneesmiddelen te maken voor de hele bevolking :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:37

Alsof ministers, wat kunnen doen :+ Het zijn geen artsen....
Het draaiboek bestaat al. Verwacht je dat ze zelf mee gaan helpen aan de lopende band of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:45

Sizzle schreef:
Ik kan er ook echt niet bij mijn verstand. Er zijn minder mensen dood dan dat er per uur dood vallen in het verkeer en toch wordt er zo'n massa hysterie opgeroepen. Ik vind het buitengewoon onverantwoordelijk dat ze zoveel persberichten toestaan. Pure Amerikaanse praktijken van bangmakerij. Ik had gehoopt dat NL in staat zou zijn een beetje de ouderwetse nuchterheid te bewaren, maar helaas.......

Volgende stap is dat mensen via duistere internet sites antivirale middelen gaan kopen die misschien helemaal niet zijn wat er op het doosje staat (medicijnen via internet kopen is vragen om oplichterij) en nog erger, mensen zullen het preventief gaan nemen en ziek worden van de bijwerkingen.

Ik wel, ik wel :')

Nee, ik vind het niet zo vreselijk eng ofzo.... Het is altijd wat, eerst dat SARS (?) virus, vogelgriep etc. etc..... waar ook zoveel paniek om werd gezaaid....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:45

Oliebeer schreef:
en volgens mijn oma gaan de ministers nog gewoon lekker op vakantie, in plaats van dat ze de fabrieken aan het werk zetten voldoende geneesmiddelen te maken voor de hele bevolking :+

Naar Mexico ? :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:14

Op teletekst staat dat de Mexicaanse griep nu ook in Nederland is.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:15

Ja, ik hoor het net op de tv dat een 3 jarig kind is besmet in NL
Laatst bijgewerkt door xxelviraxx op 30-04-09 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:15

Klopt, eerste geval is gemeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:17

idd net op het nieuws dat een 3 jarig jongetje besmet is... Brr je zou als ouder maar te horen krijgen dat je kind mexicaanse griep heeft, dat verwacht je ook niet als ouder...

bizar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:18

Je zal er mee in het vliegtuig gezeten hebben....

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:20

En waar woonde dat jongetje ? Was dat nou in rotterdam of niet ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:24

Ik zag net trouwens een briljante advertentie op internet. Een on-line apotheek adverteert met rustgevende pillen tegen de griep-stress voor slechts 3,50 _O-

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:25

Menino schreef:
idd net op het nieuws dat een 3 jarig jongetje besmet is... Brr je zou als ouder maar te horen krijgen dat je kind mexicaanse griep heeft, dat verwacht je ook niet als ouder...

bizar.

Er stond bij dat hij is behandeld en hij het nu goed maakt.