Ik had de eerste dag wel last. De tweede dag bijna niks meer. En daarna nooit meer iets gevoelt. Ook qua bloedingen alleen de eerste dag even last gehad en sinds dien niet meer. Dus bij mij is het gewoon super gegaan met zetten en ook daarna.
haha ik ga hem er ook echt niet zelf uit halen hoor Pas wel op Maar het zou kunnen omdat de touwtjes aardig lang zijn.
@ Cath_16, ik heb de eerste week flink last gehad van krampen, maar daarna geen last meer gehad. Wel heb ik nog om de week lichte bloedingen. Dat vind ik toch iets minder nog
Oke, ik heb dus afgelopen woensdag een spiraaltje laten zetten. Alles goed en wel, op de krampen na is het me best meegevallen.
Maar nu. Ik ben de touwtjes kwijt. Woensdag heb ik ze gevoeld, vandaag zijn ze nergens meer te bekennen. Waar kan dat ding gebleven zijn?? Heb niks gedaan waardoor de boel verplaatst kan zijn, wat uberhaupt al niet mogelijk hoort te zijn trouwens.
Geen zorgen maken lijkt mij. Ik dacht ze de eerste week ook te voelen, daarna niet meer gevoeld. Toevallig vorige week erachter gekomen dat ze er nog waren Wacht de controle lekker af, tot die tijd kun je niks doen verder lijkt mij
Ik heb wel vaker gehoord dat je ze niet voelt hoor. Dus volgens mij kan lang niet iedereen het voelen. Ligt er ook maar net aan, op welke lengte ze zijn afgeknipt volgens mij. Vorige week de controle gehad, en het zat goed. En de touwtjes kon ik gewoon voelen.
Tenshi
Geplaatst: 02-05-09 00:34
Probleem is dus dat ik ze 2 dagen geleden nog wel overduidelijk voelde. Ze waren ook niet heel kort afgeknipt naar mijn idee, 1.5cm volgens de huisarts. Vandaar dat ik me alsnog zorgen maak... wil graag zekerheid met zo'n geval. Denk dat ik wel even ga bellen naar de ha. 6 weken wachten zie ik niet zo zitten, vriendlief al helemaal niet.
Ik heb ze vanaf het begin ook niet gevoelt. De HA heeft ze bij ook afgeknipt op 1,5 cm. En hij heeft ook gezegd dat je ze eigenlijk niet kan voelen. Ze gaan namelijk tegen wand aanzitten en dan komt er een beetje slijm overheen en kun je ze gewoon weg niet meer voelen. Gelukkig ook maar, moet er niet aan denken die dingen elke keer te voelen.
Nou zolang je er geen last van hebt en je vriend het ook niet voelt is het toch helemaal goed. Die van mij heeft het 1 keer gevoelt en verder ook niet meer.
Als ik wil, kan ik de touwtjes voelen, maar daar moet ik wel even mijn best voor doen. Voor de rest absoluut geen hinder van. Het schijnt niet pijnlijk te zijn, dat eruit halen, heb van meerdere ervaringsdeskundigen inmiddels gehoord dat dat echt niets voorstelt. Dus daar maak ik me dan ook maar niet druk om.
Even iets anders, kan je stediril 30 innemen met iets anders dan water? Frisdrank of sap bijv.? In de bijsluiter staat 'innemen, eventueel met water' maar ik zou niet weten waarom niet met iets anders, en of het kwaad kan als je het dan wel met water inneemt, maar vlak daarvoor/daarna iets anders drinkt/eet.
De pil mag je volgens mij voor, na of tijdens het eten innemen, of juist op een lege maag, dat maakt geen klap uit voor de werking en hoe goed het wordt opgenomen Kortom: doe ermee wat je wil, als je het maar binnenhoudt!
Overigens geldt dit niet voor alle medicatie. Staat er: met (veel) water innemen, wees dan niet eigenwijs en neem het ook met veel water in. Dat spul heeft dan water nodig om op te lossen in je maag, en de natuurlijke hoeveelheid vloeistof daarbinnen is niet genoeg. Met als gevolg dat de medicatie nooit in je lichaam wordt opgenomen.
van andere medicatie zal ik niet snel gebruik maken, en natuurlijk altijd eerst de bijsluiter lezen. Ik ben echt geen pillenslikker namelijk en zelfs van zoiets kleins als stediril moet ik kokhalzen. Met water is dat nogsteeds zo, maar met iets anders niet/een stuk minder. Vandaar mijn vraag.
Als er niets over in de bijsluiter staat, zal het niet uitmaken.
Een pagina of wat terug heeft iemand het over het kouwen van de pil ipv slikken, zij was na 3 jaar nog niet zwanger dus het schijnt geen kwaad te kunnen. Al ga ik het niet proberen
Ik citeer: 'Neem de tabletten elke dag op ongeveer dezelfde tijd in, zonodig met wat water.' Dus niets over dat het niet kan, maar ook niet over dat het wel kan Mij leek het ook al geen kwaad te kunnen, maarja, je weet nooit he. Handig topic overigens
PureSylk
Geplaatst: 02-05-09 23:54
AlicavR schreef:
Veel van jullie weten wel dat ik de laatste tijd zit te klunsen met de pil.
De eerste pil ( Yasmine ) was te licht.
Hoe weet je dat een pil te licht is? Ik hoor dat wel vaker van mensen, maar het lijkt me toch niet dat ze allemaal zwanger zijn geworden om daarachter te komen?
Dat is niet altijd zo... Vaak, maar niet altijd. Ik kamp al jaren met doorbraakbloedingen, en ik heb ZO veel verschillende soorten pillen gehad. Niets helpt. Bij mij wordt het waarschijnlijk veroorzaakt door de pil zelf. Als ik er mee stop moet het na verloop van tijd vanzelf over gaan. Maar stoppen vind ik ook niks...
Inmiddels zit ik toch (weer) te denken aan een spiraaltje. Een jaar terug dacht ik hier ook aan, maar een gynaecoloog heeft me daar helemaal vanaf gepraat. Daar baal ik dus echt van, want inmiddels heb ik besloten dat ik het ding toch echt wil. En nu moet ik de hele mallemolen waarschijnlijk weer door. Zucht.