Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:35

Kom net bij schoonouders vandaan en die hadden tompoezen! :wow: Ja, daar kan ik geen nee tegen zeggen.....Vervolgens nog een paar handjes van een soort notenmengsel op.... :o Ging lekker! Morgen weer touwtjes aantrekken!
Heb vandaag wel 3 kwartier gewandeld met hond(flink doorgestapt, geen sukkeltempo) en hard gelopen. :D

Pashon

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:37

oeii het water loopt me in de mond als ik het recept lees en heb sinds mijn zwangerschap de vervelende gewoonte dat als ik iets lekkers zie of hoor ik daar ook echt zin in heb/ krijg. zo'n zin dat ik er over droom en soms zelfs wakker word met de smaak van het eten in de mond erg frustrerend (zo zijn de kilo's in mijn vorige zwangerschap er ook aan gekomen :( )

luffie je houd toch niet je hele leven vol om niet eens wat lekkers te nemen ook al is het ongezond, dus al duurd het bereiken van je streefgewicht misschien iets langer dan weet je wel dat het blijvend is.
Als het maar gesmaakt heeft, ook het harde werk mag eens beloond worden.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:19

goeiemorgen allemaal!
ben gisteravond gaan eten in een bbq-restaurant, voor mijn vriend zijn verjaardag ( hij is vandaag jarig).
Het was erg lekker, en ik heb er compleet niet opgelet wat ik pakte:P...had zelfs een ijsje na:P
soms mag ik dat van mezelf wel:P
Wel heb ik de rest van de dag niet veel lekkers gegeten.
Vandaag dus maar weer een beetje uitkijken, ookal wordt er denk ik vanmiddag vla of taart gehaald(niet zeker) omdat mijn vriend dus vandaag jarig is:P, daar pak ik natuurlijk wel een stukje van

mijn schema van vandaag:
o: 2 geroosterde tarweboterhammen, 1 met kaas en 1 met stroop en kaas
t: fruit (1 of 2 keer)
l: 2 geroosterde boterhammen, met ik denk smeerkaas( de gewone kaas zal dan wel op zijn) en misschien iets van soep
t: fruit en misschien een stukje vla of taart
a: geen idee, ik weet niet wat ze hier vanavond maken.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:32

Goedemorgen,
Dat moet je inderdaad gewoon een keer lekker doen, hermelein. :D

Ik heb het hardlopen uitgevonden, sooo dat is lekker :))
Gisteren gewoon een heel bosrondje volgehouden, & spierpijn dat ik had, maar ik laat me niet tegenhouden, ik ga vandaag gewoon weer haha. Maar nu met een vriendin erbij, dat is iets gezelliger!

Myn schema:

O: Koffie + 2 crackers slankie + Kellogs
T: Appel
L: ()soep + komkommer, sla,tomaat,wortel én radijsjes :+:
T: Peer
A: Wat de pot schaft!

Iedereen een fijne school/werk week toegewenst!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:42

Goede morgen ben gister uit eten geweest dus vandaag echt hard aan de slag!

Vandaag weer op het paard :)

O : melk met kellogs
T : snelle jelle (ontbijtkoek)
L : 2 bruie bolletje met sand witch pread
T : appel
A ; Weet ik nog niet.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:57

@VD Leuk he, hardlopen?! Zorg er wel voor dat je voldoende rust tussendoor neemt, waardoor je je niet overbelast. Als je een blessure oploot, ben je verder van huis. Als je vandaag enorme spierijn hebt, ga dan niet rennen, maar een flink stuk (in een stevig temo) wandelen. En wat heel belangrijk is, bouw rustig op, ga niet in 1 keer een half uur rennen, maar begin met 2 x 5 minuten met een minuut rust tussendoor of zo.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:02

Ik ga lekker ontbijten en dan naar paard :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:33

Ik heb net een waldkorn boterham met jam op en 2 plakjes ontbijtkoek. Hopelijk eet ik dan met de lunch iets minder als ik niet zo uitgehongerd ben als ik in de rij sta.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:41

Heb ipv de melk met kellogos 3 koekjes liga continu en strasn een snele jelle

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:49

daniella74 schreef:
Ik heb net een waldkorn boterham met jam op en 2 plakjes ontbijtkoek. Hopelijk eet ik dan met de lunch iets minder als ik niet zo uitgehongerd ben als ik in de rij sta.

Eigenlijk hoop ik dat je minimaal hetzelfde eet als lunch, want je ontbijt is wel erg karig :-)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:53

CoriienRN schreef:
Heb ipv de melk met kellogos 3 koekjes liga continu en strasn een snele jelle

Ik kijk echt met ongeloof naar jullie wat jullie ontbijten, als ik dat zou doen val ik om 10.00 uur om van de hoofdpijn en rammelende maag. Dames en /of heren, ontbijt alsjeblieft goed, een goed ontbijt zorgt dat je de dag gewoon goed begint, niet om 10.00 uur alles wat los en vast zit om je heen gaat snaaien en je helpt je spijsvertering goed op weg. Op 3 koekjes Liga continu kun jij echt niet je verbrandingsmotortje laten branden tot 12.00 uur.

Edit: typefoutje
Laatst bijgewerkt door Noppert op 30-03-09 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:10

:wow: jullie gaan hard kan ik niet bijlezen hoor

morgen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:11

Planning voor vandaag

O brinta met melk en kop groene thee
T 6 knappertjes
L 1 boterham volkoren met sandwichspread en 1 boterham met vlokken

A is waarschijnlijk andijvie stampot met spekjes geen vlees

Verder staat 1 paard op de plannig en 50 min cardio en nog eens 400 sits-up heb wel een bammetje bij me voor als ik ga instorten :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:20

Goedemorgen dames! Een dramaweek en een dramatisch weekend, dus vandaag weer kei hard in het gareel. Heb iig al voor bijna iedere dag een sportdate, dus dat is goed :)!

Mijn eetplannetje:
O: bruine bam stroop
T: evergreen
L: groot bruin broodje kipfilet
T: peer
A: rijst, wokgroente, kip
T: appel

En nog eventjes uurtje sporten!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:27

morgen!

Vandaag beginnen we weer met frisse moed :D

O: zit nu aan 2 bammetjes met kaas en 2 glazen melk
t: nog onbekend ben niet thuis dus zal er wel bij inschieten
L: denk een kleine salade (sla, komkommer, tomaat, ei) met misschien een knoflookdressing klein beetje natuurlijk
t: als ik dan thuis ben, fruit.
a: nog onbekend. denk een bakje yoghurt met vers fruit erin.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:39

oei pashon jij eet wel weinig.. vooral als lunch ( dat gaat nog redelijk), maar alleen een bakje yoghurt met vers fruit als avondete is wel heel weinig.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:41

Pashon schreef:
morgen!

Vandaag beginnen we weer met frisse moed :D

O: zit nu aan 2 bammetjes met kaas en 2 glazen melk
t: nog onbekend ben niet thuis dus zal er wel bij inschieten
L: denk een kleine salade (sla, komkommer, tomaat, ei) met misschien een knoflookdressing klein beetje natuurlijk
t: als ik dan thuis ben, fruit.
a: nog onbekend. denk een bakje yoghurt met vers fruit erin.

Waarom ga je niet goed voorbereid op weg? Fruit kun je ook onderweg eten, zorg dat je een mandarijn, appel of banaan in je tas doet voordat je weggaat, dan heb je altijd iets bij de hand als je trek krijgt en grijp je niet meteen naar een vette hap of Mars of iets dergelijks. Wat ook goed mee te nemen is, is bijvoorbeeld een krentenbol, een handjevol (30 gram) hazelnoten,amandelen of walnoten, ongebrand!!!! en zorg dat je een flesje water of iets dergelijks bij je hebt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:41

Noppert schreef:
[ Op 3 koekjes Liga continu kun jij echt niet je verbrandingsmotortje laten branden tot 12.00 uur.

Maar Noppert, in mijn geval is het zo dat ik een 'pauze' heb om 10:00 --> ik zit in het onderwijs en dan eet ik met de leerlingen fuit en/of een boterham en drinken we wat. Dus als je niet van de grote ontbijten bent, dan vind ik dat je bij wijze van spreke je 2e helft van je ontbijt best om 10:00 kunt doen :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:44

De planning voor vandaag:

O: 2 beschuitjes met aardbeien :9, nog wat extra aardbeien, Optimel
T: weet-ik-nog-niet
L: 3 boterhammen met....weet-ik-nog-niet :D
T: ontbijtkoek denk ik :j
D: weet-ik-nog-niet (is erg lekker en je wordt er niet dik van :') )

Oh, gisteren weegdag gehad en niks afgevallen. Was ook wel te verwachten na afgelopen week, maar beter als iets erbij! ;)

Ben vandaag thuis en ga flink aan de schoonmaak, dus dat is mijn beweging voor vandaag :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:46

hermlein1989 schreef:
oei pashon jij eet wel weinig.. vooral als lunch ( dat gaat nog redelijk), maar alleen een bakje yoghurt met vers fruit als avondete is wel heel weinig.

gek genoeg zit ik eigenlijk na 1 bammetje en 1 glas melk al propje vol, mjn maag is aardig gekromen de laatste maand :D
om toch wel een redelijke basis te leggen eet ik wel 2 bammetjes (heb ze met pijn en moeite opgekregen).

Het is idd wel handig om even wat fruit in de tas te gooien, ben de hele ochtend in stal bezig dus vrees dat m'n appel en worteltjes naar de paarden gaat in plaats van in mij. ik het overigens altijd een flesje water bij me als ik wegga.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:48

Ook ik schrik van je schema pashon....! Dit is echt te weinig!
Bovendien is t niet raar dat je dan in een dip naar wat vets of suikerigs grijpt.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:49

MamaMiesje schreef:
Noppert schreef:
[ Op 3 koekjes Liga continu kun jij echt niet je verbrandingsmotortje laten branden tot 12.00 uur.

Maar Noppert, in mijn geval is het zo dat ik een 'pauze' heb om 10:00 --> ik zit in het onderwijs en dan eet ik met de leerlingen fuit en/of een boterham en drinken we wat. Dus als je niet van de grote ontbijten bent, dan vind ik dat je bij wijze van spreke je 2e helft van je ontbijt best om 10:00 kunt doen :j

Klopt, maar als jij ontbijt met 3 koekjes kun je zelfs tot 10 uur je verbrandingsmotor niet laten branden, waarom neem je niet gewoon een goed ontbijt (hoeft niet perse groot te zijn) en om 10.00 uur wat fruit? Probeer het voor de gein gewoon eens een dag of wat, je zult merken dat je veel energieker bent en het makkelijker tot 10.00 uur vol kunt houden zonder hongergevoel.
Een hele goede start voor de ochtend is bijvoorbeeld, 200 cc melk met Brinta en een glas (vers) sap of
200 cc yoghurt met granen/zaden (all-bran-fruit fibre of iets dergelijks) met een stuk fruit of
2 volkoren boterhammen met halvarine en mager beleg en wat fruit of sap

Wat ik zelf doe als er weer verse aardbeien zijn, is yoghurt, aardbeien en lijnzaad en tarwezemelen en 4 ijsblokjes in de staafmixer, heerlijk!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:51

loes de dip was naar aanleiding van iets anders, van snoepgoed met suikers houd ik al helemaal niet, ik ga echt over mijn nek als ik een snicker of mars eet ben ook niet van de chocolade daar doe je me geen plezier mee.

wat zal ik dan moeten toevoegen om het wel voldoende te krijgen?
een hongergevoel heb ik trouwens ook niet, nooit gehad eigenlijk. ik kan heel goed op weinig eten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:52

Oke 3 koekjes is wel weinig :j
Ik eet meestal brood idd of cornflakes met melk of yoghurt en als ik héél erg haast heb een plak ontbijtkoek en als ik dan uiteindelijk toch op tijd op mn werk ben aangekomen, nog een (meegenomen) boterham ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:57

Noppert schreef:
daniella74 schreef:

Eigenlijk hoop ik dat je minimaal hetzelfde eet als lunch, want je ontbijt is wel erg karig :-)

Het ontbijt was altijd 2 plakjes ontbijtkoek.
Ik eet vrij veel met de lunch, 1 krentebol, 1 bruin granenpuntje ofzo, salade en nog wat erbij